Jump to content

-71 pallokeulan moottorin irroitus


Guest jumipe

Recommended Posts

Noniin amatöörin moottori irti, palasiksi, korjaus, kasaus ja takaisin paikolleen projekti pyörähti käyntiin..

 

Kaikki sujui niin kuin elokuvissa eli puskurit ynnä muut hilippeet läks suosiolla irti, kunnes.. Mielestäni olen ottaanut kaikki moottorin kiinnityspultit irti mutta silti kone on kiinni kuin tatti. Tai itseasiassa kuskin puoli tuntuu olevan irti mutta toisella puolen ahistaa vielä joku.

 

Starttia en saanut irti, kiinnitysmutteri lähti kyllä mutta sitten loppu neuvot kesken.

 

Kysymys kuuluu. Onko startin takana vielä mutteri jolla on moottori kiinni ja miten sen startin saa irti?

 

Nyt rojekti jäi hermojen mennessä sille mallille että moottori lepää kahden hallitunkin varassa...

Link to comment

Starttia ei tartte irrottaa saa jäädä lootaan kiinni. Startin 17mm mutteri vaan ainoastaan puhallinkotelon takaa ylhäältä MOOTTORItilan puolelta irti oikealta puolelta auton menosuuntaan katsottuna. lisäksi auton alla on ne kaksi 17mm mutteria alhaalla yksi molemmin laatikon kytkinkopan alapuolella ja yksi 17mm pultti kytkinvaijerin pään ulottuvilla joka pitää irrottaa alta päin. Sitten on kone irti edellyttäen että kaikki muut on purettu tieltä pois. selventikö?

Link to comment

Kiitoksia nopeista vastauksista ja selventihän tuo!

 

Kaikki muut olen todellakin ottanu jo vek. Vielä ku löytyis se startin puoleinen pultti niin oispa hieno homma. Oikiastaan tuli vähän semmonen olo että tekis heti miele ajaa takasin 30km päässä olevalle tallille... :)

 

Määpäs ilmottelen jahka mottori on irti..

Link to comment
Pitäs olla näkösällä. Tosin vähän ahdasta. :)

 

No sitä en epäile hetkeäkään.. Ainakin allekirjoittaneelle kytkivaijerin tuntumassa olevan mutterin aukaseminen teetti töitä hankalassa asennossa.

 

Kaikkeen tottuu ja riemu on sitäkin suurempi ku sen saa valmiiksi.. ;)

Link to comment

Tipi kirjoitti:

 

Kyllä sinne ylettää ilman puhallinkopan irrotusta. Muista tukea laatikko ennen koneen pudottamista, ettei se retkahda etukannakkeen varaan, kun pudotat koneen.

 

Tietämättömyyttäni kyselen, että en nyt oikein ymmärtänyt mistä piti tukea laatikkoa?

 

Itse kun olen koneen tiputtanut pois, niin pistänyt hallitunkin vain koneen alle ennen takakannakkeen irroitusta ja sitten kiskonut koneen irti laatikosta.

Link to comment
Tipi kirjoitti:

 

Tietämättömyyttäni kyselen, että en nyt oikein ymmärtänyt mistä piti tukea laatikkoa?

 

Itse kun olen koneen tiputtanut pois, niin pistänyt hallitunkin vain koneen alle ennen takakannakkeen irroitusta ja sitten kiskonut koneen irti laatikosta.

 

Sulla on uudempi pallokeula jossa on myös kytkinkopan ylälaidasta kiinni korissa. Vanhoissa ei ollu (eli n. vm 68-73 ?).

Link to comment

Oletkos hanski koskaan harrastanu ajatustenlukua? ;)

 

Itselläni pyörinyt ihan sama mielessä. Vois dokumentoida hyvin, siis kuvat, keskustelut jne niin siitähän vois olla hyötyä muillekkin.

 

Tavoitteena mulla on vapuksi ajoon eli valtavaa kiirettä ei VIELÄ ole.

Link to comment
  • 2 weeks later...

dodddiiiin rojekti etenee hiljalleen ja amatöörin sormet on sotkettu öljyyn jo eräänkin kerran..

 

Tässäpä muutama kuvatus aiheesta.

Ekassa kuvassa osaset jo vähenneet moottorin ympäriltä.

 

Toisessa kuvassa kone vielä lähes koskemattomana kiinni autossa.

post-2427-13888359672154_thumb.jpg

post-2427-13888359672396_thumb.jpg

Link to comment

Homma on edennyt tähän asti kohtuuella hyvin (kop kop puun koputus). Olen irrotellut palan kerrallan, pistäny osat minigrip pusseihin ja yrittäny pitää ruuvit ja mutterit tallessa. Noh niitten arpominen taitaa alkaa sitten kasausvaiheessa.. :)

 

Lisäksi olen onnistunut katkaisemaan lähinnä pakoputkiston ympäriltä muutamia ruuveja.

 

Tässä vaiheessa pari pientä kysymystä..

 

Mites tästä kannattaisi edetä?

Mitä korjausooppusta suosittelisitta?

 

 

-J

post-2427-13888359672612_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...