Guest make1 Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Joo eli taas varmaankin sama aihe kun monesti mutta haulla en ainakaa löytynä tähän apua ELI sen verran löysin että tuo 4x100 jako olis mahtoollista tehdä noihin kuplan omiin rumpuihin, mutta mites se käytännössä tapahtuu?? eli mitenkä saan sen mitan niin hyvin kohdilleen että jako tulee keskelle?? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Se tapahtuu niin että viet rummut osaavalle ammattilaiselle. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Itse käytin joskus possujakoa tehdessä aluvannetta jiginä. Tässä tosin oli suurena apuna se, että 5x130 jaossa pystyi hyödyntämään yhtä alkuperäistä reikää. Quote Link to comment
Guest make1 Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Se tapahtuu niin että viet rummut osaavalle ammattilaiselle. no mistäs sellasen löydän???? ja hinta varmaan nousee heti sen verta että kannattaa ostaa uudet rummut 4x100 jaolla HC:ltä Quote Link to comment
multanen Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Minkäniminen kone se on millä nuo reiänpaikat löytyy? Onkse porakoneeseen tai jyrsimeen tuleva zysteemi? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 jos vanne o tiukka napaan niin siitä voi varovasti tehdä reiän kokoisella terällä pienet alku-upotukset. CNC:llä joko sorvissa tai jyrsimellä noita oon tehny, ja tosiaan kaikenmoisia paskaisia ruosteisia kieroks hakattuja napoja on tarjottu, ei saa maksaa muutos mitään, ja kauhee homma on ensin putsata ne ja sorvata suoraks ennenku voi ees aatella jaon muuttamista. Eli kandee ostaa suoraan uudet, kotikonstein mokaa helposti. Varsinkin jos materiaali ei ole tasapaksu ja suorapintainen myös siltä puolelta mistä poran terä tulee läpi... Quote Link to comment
Ketsa Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Mä sorvasin aluvanteen pultin reikään tarkan teräsholkin, jossa oli keskiöporan rungon kokoinen reikä. Sitten laitoin keskiöporan kiinni käsiporaan ja porasin hokin avulla merkit rumpuihin. Läpireiän ja kierteen tein sitten pylväporalla. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 tuo o hyvä konsti. Eikä ihan nanot heitotkaan tuossa mitään haittaa. Harvalla meistä on rahaa todella hyviin kumeihin, joissa ei o kehäheittoa tai ees pyöreetä ulkopintaa. Siin ei parin kympin heitto pulttojaossa merkkaa mitään. Pysyypä pylly notkeena ku väpäjää selluliitit veks :D Quote Link to comment
Guest Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 aika kovat on perusvaatimukset auton renkaille: mustat ja pyoreet.... no onhan se hyva jos puolet tayttyy :D Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 aika julma fakta on se että monet varsinkin pakuluokan renkaista ei o ees pyöreitä vaan hitusen kantillisia uutena :D Yks kaveri puheli noista, kun ammatikseen Nokian kumeilla hommia tekee Quote Link to comment
metake Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 aika julma fakta on se että monet varsinkin pakuluokan renkaista ei o ees pyöreitä vaan hitusen kantillisia uutena :D Yks kaveri puheli noista, kun ammatikseen Nokian kumeilla hommia tekee Sehän nyt on yleisesti tiedossa että Nokian kumit ei oo pyöreitä, ainoastaan mustia. Olisivat pysyneet vain kumisaappaissa :D Quote Link to comment
JaakkoS Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 eiks noita uusia porschen jaollisia "vw" rumpuja & etulaikkoja kuplaan ja pakuun saa uutena jostain? jossain netissä olen noitä nähnyt myytävän... vieläpä hinnat olleet ihan maltilliset eli pikkasen enenmän kuin vakiot 4 pulttiset? ihan vaan ajatuksena..jos kerran rummutkin menee uusix Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Kyl mulla on ollu yks 1400€ kierros nokialaisia porschen alla, jotka olivat myös pyöreitä. Tosin ne pelkästään mustat saa paljon halvemmalla :D Quote Link to comment
mite^ Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Tuli vaan tälläi yht äkkiä mieleen yhet rumpuni. Mitäs tähän sanotte http://s97.photobucket.com/albums/l229/Mite1/Fiat%20133/?action=view¤t=DSC00781.jpg 4*130 4*100 ja tapeille 4*114.3 :) edit. Ajattelin laikata toisesta rummusta jigin niin saa sitten tehtyä noita muihinkin rumpuihin itse :P Quote Link to comment
Guest migu Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 aika julma fakta on se että monet varsinkin pakuluokan renkaista ei o ees pyöreitä vaan hitusen kantillisia uutena :D Yks kaveri puheli noista, kun ammatikseen Nokian kumeilla hommia tekee Osa Nokian rinkuloista tehdään Venäjällä, jos niillä on mutteri mallina? ;-) Quote Link to comment
mikan Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Tuli vaan tälläi yht äkkiä mieleen yhet rumpuni. Mitäs tähän sanotte http://s97.photobucket.com/albums/l229/Mite1/Fiat%20133/?action=view¤t=DSC00781.jpg Tuohon vielä 5-pulttiset jaot, niin on oikea tahkojuusto. t. Mika Quote Link to comment
mite^ Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Ei nyt sentään mika liiotella :) Quote Link to comment
mikan Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Eiks siinä olis sitten jigiä joka lähtöön. Se kait oli ajatus? t. Mika Quote Link to comment
mite^ Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 No nuohan ovat seat 133:ssa, kuplan loota ja kuplan kone. Noh jokatapauksessa 4*100 ja 4*114.3 jako riittää mun jigiin :)http://s97.photobucket.com/albums/l229/Mite1/Fiat%20133/?action=view¤t=MOV00857.flv Kyllä se on kuplan kone. Huvittavinta on että koulussa kun tuo oli niin kukaan opettajista ei sitä kuplan koneeksi tunnistanut. Quote Link to comment
Mekanikko Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Jani Ruusunen kirjoitti: aika julma fakta on se että monet varsinkin pakuluokan renkaista ei o ees pyöreitä vaan hitusen kantillisia uutena :D Yks kaveri puheli noista, kun ammatikseen Nokian kumeilla hommia tekee Sehän nyt on yleisesti tiedossa että Nokian kumit ei oo pyöreitä, ainoastaan mustia. Olisivat pysyneet vain kumisaappaissa :D Noh noh.. Ootkos paljonki mittaillu renkaita ja vertaillu sitte merkkejä..:? Quote Link to comment
Guest Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Nostetaas tätä. Jaon muutos olisi 5x112 --> 5x130. Löytyykö spacereita, adaptereita tai onko jotain muuta keinoa saada Possun vanteet tölkkiin? Quote Link to comment
peetee Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Saakohan -64 kuplaan uusia rumpuja joissa olisi 5x130? Adaptereita kyllä on, mutta levittävät raideväliä... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Saakohan -64 kuplaan uusia rumpuja joissa olisi 5x130? Adaptereita kyllä on, mutta levittävät raideväliä... Saa niitä. Katteleppa csp, cip1 jne. Quote Link to comment
metake Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Saakohan -64 kuplaan uusia rumpuja joissa olisi 5x130? Adaptereita kyllä on, mutta levittävät raideväliä... Saa niitä. Katteleppa csp, cip1 jne. Ootko ihan varma? CSP:llä ei kuiteskaan taida olla kuin uudempiin, ja eturumpuja ei niihinkään, ainoastaan levyjä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.