NordBling Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Huurteenpoisto on kai pakollinen myös avoautossa, ja jos en sopivaa eberiä löydä, niin mitä ehdotatte tilalle? Kojelaudassa on kanavat ja jos etupellin alle orkkispaikalle löytyy joku tuuletin, saa ilman ohjattua suht helposti oikeeseen osoitteeseen. Kyseessä siis thing, sorsia ja kanavia ei ole koskaan ollutkaan, sellasia malleja tehty kai <-73. Quote Link to comment
hanski. Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 juu on pakollinen, vaikkei siinä mitään järkeä oliskaan.... mersustakin aina koittanut puhaltaako...hehheh..... Quote Link to comment
NordBling Posted April 12, 2008 Author Share Posted April 12, 2008 Eikö käy että ajaa aina välillä takaperin rätti alhaalla? Quote Link to comment
mikan Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Kirpun kanssa ei ole koskaan kyselty puhalluksen perään. Kuplassa mulla oli 12V lämpöpuhallin mallia biltema tmv. t. Mika Quote Link to comment
NordBling Posted April 12, 2008 Author Share Posted April 12, 2008 Löysin tällasia, klik nämä vain tuulettimia. Pitääkö saada myös lämmintä ilmaa? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Ei tarvi lämmintä ilmaa. Huurteenpoisto pitää olla, mutta senkään ei ole käytännössä tarvinnut poistaa huurretta. Eli joku ropeli pyörimään niin piisaa. Quote Link to comment
NordBling Posted April 12, 2008 Author Share Posted April 12, 2008 Jeesjees. Eli asennetaan venemallinen tuuletus, vaikka ei olekaan schwimmwagen. Quote Link to comment
Marko Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Itel oli tietokoneen powerin tuuletin roudarinteipillä kanavassa kiinni :D Kelpas. Quote Link to comment
Guest Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Mulla avossa hanslakolerossa pieni keraaminen Biltema-lampopuhallin. Hanskalokerossa myos tupakansytyttimen pistoke. Puhaltimen kiinnitin suoraan tuulilasiin kiinni tarranauhalla - katsastuksen ajaksi. Kelpasi :) Kun tuota ei tartte, niin se pysyy hanskalokerossa tallessa. Tuulilasiin jaa pieni kaistale mustaa tarranauhaa, 2 x 3cm ehka. Quote Link to comment
Teevee Posted April 12, 2008 Share Posted April 12, 2008 Just katsastin kirpun eikä siitäkään mitään puhaltimia koitettu etsiä, et onkos kirput sitte jotain erikoistapauksia. :) Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 juu täältä löytyy kans prossu tuulettimet pellin alta, roudarinteippiä ja kanaviin kiinni. hyvin on kelvannu monta vuotta :) Quote Link to comment
Guest jarsat Posted April 13, 2008 Share Posted April 13, 2008 kuten myös täälä. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Oma kupla sai hylsyn katsastuksessa vaikka keulapellin alla oli "oikea" auton lämppärin puhallin. Puhaltaa niin että tukka hulmuaa, mutta ei kuulemma riittänyt kun ei puhaltanut lämmintä ilmaa.. Ostin siis 12 V "puhaltimen" vastuksella (josta ei edes huomaa puhaltaako) ja patentoin kojelautaan katsastuksen ajaksi. Tähänkin takerruttiin siksi, ettei ole sorsia. Quote Link to comment
NordBling Posted April 14, 2008 Author Share Posted April 14, 2008 No niin, siis mitenkä on, lämmintä vai ei? Löytyyköhän AKE:n sivuilta jokin kappale aiheesta. Quote Link to comment
Guest Variant Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Kaj Nordling said: No niin, siis mitenkä on, lämmintä vai ei? Löytyyköhän AKE:n sivuilta jokin kappale aiheesta. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3214-katsastajan-käsikirja/ Käytännössä kuplan ikäisissä ei tarvii lämmintä. Quote Link to comment
Jallu Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Sama homma itsellä edessä.. Katotaan miten äijän käy, ilman sorsia sähköpuhaltimella varustettuna menossa vuosikatsastukseen ehkä tuossa toukokuun puolella.. pitää kai valita lämmin katsastuspäivä..ilmotellaan.. Quote Link to comment
Guest GeneralO Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Itse ostin viime viikolla motonetistä jonkun tuulettimen, työntää lämmintäkin ilmaa. Maksoi 15e. Ajattelin katsastuksen ajaksi sen jotenkin teippailla kojelautaan kiinni, tuossa tuulettimessa kun on itsessään se katkaisija niin vähän hankala on ängetä sitä sinne kojelaudan taakse (onnistuisi toki jos tinakolvilla ja johdoilla vähän leikkisi, mutta en jaksa kun en sitä tuuletinta sen kummemmin tarvitse kuin tuon katsastuksen ajaksi, kesäauto kun on). Perhana kun en itse tajunnut tuota tietokoneentuuletinjuttua. Niitähän minulla olisi ollut varastossa vino pino.. Quote Link to comment
pipo_esa Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Tuollainen olisi tarkoitus lykytä pellin alle http://www.nautikulma.fi/index.php?modu ... =512-71905 Quote Link to comment
UltraVW Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Tuollainen olisi tarkoitus lykytä pellin alle http://www.nautikulma.fi/index.php?modu ... =512-71905 Asiallisen näköinen vehje...entäs tää sitten??? http://mechotronix.com/air-cooled-volkswagens.htm http://mechotronix.com/Manual-VW-Instaheat-v4.pdf Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 nooh, bensalampparia ei mikaan voita :) Sahkolla ei saa oikeata, toimivaa lammityslaitetta askarreltua autoon millaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Saa mutta se että riittääkö kuplan laturi/akku siihen hommaan on eriasia. Mutta tosiaan itse meinasin laittaa omaani pelkän bensalämppärin ja sitten vielä erillisen puhaltimen. Mutta tosiaan jos on kyseessä auto jossa ei oikeasti tarvitse huurteenpoistoa niin silloin joku tietokoneen puhallin on omiaan katsastuksessa mutta varmaan moni ilman mitään puhallusta ajeleva on joskus kiroillut kun lasi on huurteessa yöhämärissä ajeltaessa.. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Ihme inssejä teillä. Bussi katsastettu vuodesta 2000 ilman mitään puhalluksia. Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 kostealla, viilealla kelilla yopimealla montakin kertaa avokuplalla menny tuulilasi aivan huuruun kun on ajanut johonkin notkoon. Yhtakkia ei nae yhtaan eteensa :) Quote Link to comment
hanski. Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 2kpl kuplan lämmitettäviä laseja tarjolla.. vink vink... Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 siis hommahan menee niin että kun vaaditaan huurteenpoisto niin silloin tarkoitetaan nimenomaan puhallinta ei lämmitystä!!! näin katsari sen mulle selitti kun about 5 vuotta sitten ne tarttui asiaan ekan kerran. Auto oli ollut ilman "sorsia" jo 10 vuotta mut yks kaunis katastus ne äkkäs et hei täs ei oo huurteenpoistoo joten tietsikka puhaltimet kiinni ja homma oli ok. Eli ei sotketa lämmitystä ja huurteenpoistoa! pyydän anteeksi jos asetukset on muuttuneet ja olen vääräs mut näin tuolloin :) Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Mixei voi pysyä alkuperäsorsissa? (Niissä vehkeissä joissa lämmönvaihtimet on/on ollut.) Ei tarttis ihmetellä mihin teippaa jonkun v***n kodinkonepropellin. Ei vaarantaa omaa eikä muiden tienkäyttäjien terveellisyyttä. Kiitos sinne alas Jyväskylän rasvakouralle tarkkaavaisuudesta. Muokattu. Quote Link to comment
hanski. Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 tampereen poika puhuu kyllä asiaa! läm. lasi+alkuperäiset lämmönvaihtimet ja webasto kuten mulla on...ei ole murheita ollut!!! ja uskallan väittää että lämmintäkin on ollut..heh Quote Link to comment
Guest Raggare Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Kyseessä siis thing, sorsia ja kanavia ei ole koskaan ollutkaan, sellasia malleja tehty kai <-73. Quote Link to comment
pipo_esa Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Noissa ei taida olla kennoa sisällä? Eberiä ei tarvii kun on jo bensakäyttöinen vedenlämmitin Tuollainen olisi tarkoitus lykytä pellin alle http://www.nautikulma.fi/index.php?modu ... =512-71905 Asiallisen näköinen vehje...entäs tää sitten??? http://mechotronix.com/air-cooled-volkswagens.htm http://mechotronix.com/Manual-VW-Instaheat-v4.pdf Quote Link to comment
hanski. Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Kiitos sinne alas Jyväskylän rasvakouralle tarkkaavaisuudesta. hehhehhehheh... Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 ei kannata vetää herneitä nenukkaan jos muut tekee erilailla ku ite :) mulle toi tuli sen takia kun on hi-tuk putkisto ja sen kanssa ei sorsat mahdu, koska J-putket menee ylempänä kuin normaalisti. Vaihdoin sen takia että tuli maavaraa enemmän. Kesä autossa noi ropellit riittää vallan mainiosti takaamaan oman ja kanssa liikkujien turvallisuuden/terveyden. -Tuomas- Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Eiköhän se suurin syy sorsien poistoon ole yleensä vakiota avarampi putkisto. Tulevassa rotassa on sorsat ja bensalämppärikin(jos alkaa toimimaan), mutta on kyllä konekin vakio. Jos kesällä menohalut yltyy ja kone tulee vaihdettua kireämpään niin sorsat jäänee taas pois. Quote Link to comment
metake Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Eiköhän se suurin syy sorsien poistoon ole yleensä vakiota avarampi putkisto. No saahan niitä avarampia sorsiakin. Saattaa olla myös osansa asiaan sillä, että korvausputket on halvemmat kuin sorsat ;) Quote Link to comment
mikan Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Sorsat kirpussa olis kyllä aika rumat. Lisäksi joutuis väkästelemään lämpökanavat ja suulakkeet jne. Ei kiitos! t. Mika Quote Link to comment
Tanhis Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Sorsat kirpussa olis kyllä aika rumat. Lisäksi joutuis väkästelemään lämpökanavat ja suulakkeet jne. Ei kiitos! t. Mika Mixei voi pysyä alkuperäsorsissa? (Niissä vehkeissä joissa lämmönvaihtimet on/on ollut.) Tää topickki kyllä on lähtenyt aika vahvasti käsistä. Quote Link to comment
NordBling Posted April 15, 2008 Author Share Posted April 15, 2008 Johtopäätös: Koska en varmaan tähän hätään saa hankittua orkkiseberiä, asennan jonkun tunnelimallisen tuulettimen sen paikalle, josta saan sen ohjattua koetaulun kanaviin. Kvaakvaak. Quote Link to comment
Jallu Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Sama homma itsellä edessä.. Katotaan miten äijän käy, ilman sorsia sähköpuhaltimella varustettuna menossa vuosikatsastukseen ehkä tuossa toukokuun puolella.. pitää kai valita lämmin katsastuspäivä..ilmotellaan.. Itseitseäni lainaten ..tänään heittämällä läpi, ei sen enempää puhuttu huurteisista eikä keulan korkeudesta. Quote Link to comment
Guest @teemu Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 viime vuonna ite rekisteröin kuplan ni kysyvät miks sorsilta ei me putket sisään autoon ,sanoin et ei saa puhallusta ku on suljettu kotelo ja seuraava kyssäri oli ootko ite hitsannu umpeen ja sanoin et myydäänhän näitä ,johon setä katsastaja myydääks sellaisiakin. kysy viel mites sit se huurteen poisto? johon sanoin et puhallin löytyy sisältä ja pellin alta, leima tuli! sisällä bilteman pikku 12v pikkulämppäri ja pellin alla saab 900sen tukka lähtee päästä puhallin modattuna kuplaan ja ei huurua!!! eli riittää periaatteessa mikä tahansa pierusilppuri leimalle. Quote Link to comment
Guest arto linden Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Kyllä se pitää olla lämmintä ilmaa ja biltema malli tarra kiinnityksellä mullakin. Quote Link to comment
Jallu Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Ja sitten tämän vuoden leima saatuna, eikä puututtu valoihin eikä huurteisiin. Oli jopa ylihuolehtivainen, kai tän voi ajaa tohon rullille ettei ota kiinni.. buhahaaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.