Jump to content

Huurteenpoisto


Recommended Posts

Huurteenpoisto on kai pakollinen myös avoautossa, ja jos en sopivaa eberiä löydä, niin mitä ehdotatte tilalle? Kojelaudassa on kanavat ja jos etupellin alle orkkispaikalle löytyy joku tuuletin, saa ilman ohjattua suht helposti oikeeseen osoitteeseen. Kyseessä siis thing, sorsia ja kanavia ei ole koskaan ollutkaan, sellasia malleja tehty kai <-73.

Link to comment

Mulla avossa hanslakolerossa pieni keraaminen Biltema-lampopuhallin. Hanskalokerossa myos tupakansytyttimen pistoke. Puhaltimen kiinnitin suoraan tuulilasiin kiinni tarranauhalla - katsastuksen ajaksi. Kelpasi :)

Kun tuota ei tartte, niin se pysyy hanskalokerossa tallessa. Tuulilasiin jaa pieni kaistale mustaa tarranauhaa, 2 x 3cm ehka.

Link to comment

Oma kupla sai hylsyn katsastuksessa vaikka keulapellin alla oli "oikea" auton lämppärin puhallin. Puhaltaa niin että tukka hulmuaa, mutta ei kuulemma riittänyt kun ei puhaltanut lämmintä ilmaa..

 

Ostin siis 12 V "puhaltimen" vastuksella (josta ei edes huomaa puhaltaako) ja patentoin kojelautaan katsastuksen ajaksi.

 

Tähänkin takerruttiin siksi, ettei ole sorsia.

Link to comment
Guest GeneralO

Itse ostin viime viikolla motonetistä jonkun tuulettimen, työntää lämmintäkin ilmaa. Maksoi 15e. Ajattelin katsastuksen ajaksi sen jotenkin teippailla kojelautaan kiinni, tuossa tuulettimessa kun on itsessään se katkaisija niin vähän hankala on ängetä sitä sinne kojelaudan taakse (onnistuisi toki jos tinakolvilla ja johdoilla vähän leikkisi, mutta en jaksa kun en sitä tuuletinta sen kummemmin tarvitse kuin tuon katsastuksen ajaksi, kesäauto kun on).

 

Perhana kun en itse tajunnut tuota tietokoneentuuletinjuttua. Niitähän minulla olisi ollut varastossa vino pino..

Link to comment

Saa mutta se että riittääkö kuplan laturi/akku siihen hommaan on eriasia.

 

Mutta tosiaan itse meinasin laittaa omaani pelkän bensalämppärin ja sitten vielä erillisen puhaltimen.

 

Mutta tosiaan jos on kyseessä auto jossa ei oikeasti tarvitse huurteenpoistoa niin silloin joku tietokoneen puhallin on omiaan katsastuksessa mutta varmaan moni ilman mitään puhallusta ajeleva on joskus kiroillut kun lasi on huurteessa yöhämärissä ajeltaessa..

Link to comment
Guest Tuoppi

siis hommahan menee niin että kun vaaditaan huurteenpoisto niin silloin tarkoitetaan nimenomaan puhallinta ei lämmitystä!!! näin katsari sen mulle selitti kun about 5 vuotta sitten ne tarttui asiaan ekan kerran. Auto oli ollut ilman "sorsia" jo 10 vuotta mut yks kaunis katastus ne äkkäs et hei täs ei oo huurteenpoistoo joten tietsikka puhaltimet kiinni ja homma oli ok.

 

Eli ei sotketa lämmitystä ja huurteenpoistoa!

 

pyydän anteeksi jos asetukset on muuttuneet ja olen vääräs mut näin tuolloin :)

Link to comment

Mixei voi pysyä alkuperäsorsissa? (Niissä vehkeissä joissa lämmönvaihtimet on/on ollut.)

 

Ei tarttis ihmetellä mihin teippaa jonkun v***n kodinkonepropellin. Ei vaarantaa omaa eikä muiden tienkäyttäjien terveellisyyttä.

 

Kiitos sinne alas Jyväskylän rasvakouralle tarkkaavaisuudesta.

 

Muokattu.

Link to comment
Guest Tuoppi

ei kannata vetää herneitä nenukkaan jos muut tekee erilailla ku ite :)

 

mulle toi tuli sen takia kun on hi-tuk putkisto ja sen kanssa ei sorsat mahdu, koska J-putket menee ylempänä kuin normaalisti. Vaihdoin sen takia että tuli maavaraa enemmän.

 

Kesä autossa noi ropellit riittää vallan mainiosti takaamaan oman ja kanssa liikkujien turvallisuuden/terveyden.

 

-Tuomas-

Link to comment
Sorsat kirpussa olis kyllä aika rumat. Lisäksi joutuis väkästelemään lämpökanavat ja suulakkeet jne. Ei kiitos!

 

t. Mika

 

Mixei voi pysyä alkuperäsorsissa? (Niissä vehkeissä joissa lämmönvaihtimet on/on ollut.)

 

Tää topickki kyllä on lähtenyt aika vahvasti käsistä.

Link to comment
  • 1 month later...
Sama homma itsellä edessä..

 

Katotaan miten äijän käy, ilman sorsia sähköpuhaltimella varustettuna menossa vuosikatsastukseen ehkä tuossa toukokuun puolella.. pitää kai valita lämmin katsastuspäivä..ilmotellaan..

 

Itseitseäni lainaten ..tänään heittämällä läpi, ei sen enempää puhuttu huurteisista eikä keulan korkeudesta.

Link to comment
Guest @teemu

viime vuonna ite rekisteröin kuplan ni kysyvät miks sorsilta ei me putket

sisään autoon ,sanoin et ei saa puhallusta ku on suljettu kotelo ja seuraava kyssäri oli ootko ite hitsannu umpeen ja sanoin et myydäänhän näitä ,johon setä katsastaja myydääks sellaisiakin.

kysy viel mites sit se huurteen poisto? johon sanoin et puhallin löytyy sisältä ja pellin alta, leima tuli!

sisällä bilteman pikku 12v pikkulämppäri ja pellin alla saab 900sen

tukka lähtee päästä puhallin modattuna kuplaan ja ei huurua!!!

eli riittää periaatteessa mikä tahansa pierusilppuri leimalle.

Link to comment
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...