Jump to content

Alulohko, esim. CB bad ass, kestävyys?


Recommended Posts

Posted

Onko kokemusta, että olisi selvästi parempi kuin uusi AS41 magnesiumlohko?

 

Lähinnä siinä mielessä että saako kyseista lohkoa yhtä helposti siihen kuntoon että se pitäis aarporata? Type-4 lohkojahan tietääkseni harvoin aarporataan, mutta ei se ole ihan muutenkaan vertailukelpoinen.

 

Jos tulee hankittua sellainen, varmaan sitten luopuisin aarporaamattomasta 94mm stroker AS41 lohkosta joka tuli ostettua joku vuosi sitten.

Guest Toheltaja
Posted

Bad ass lohkot on takuulla kestävämpiä ku vakiolohkot. Painoa tuplasti, joten kertoo materiaalipaksuudestakin jotain. Ja seos on hitsattavaa, toisin kuin vakiolohkot (joo, voi hitsata mutta todella huonoa kamaa)

Posted

Niin, onhan alumiinin ominaispaino suurempi, eli tiheyttä enemmän(?)

 

Juu, magnesiumlohkon hitsattavuus on mitä on, parhaiten palaa lienee juhannuskokossa :D

 

Pitää harkita kyseistä lohkoa, harmi kun ei ollut tarjolla Bad Ass lohkoa 5 vuotta sitten, vai olikohan? Ainakin mufflermiken sivua lukiessa ensimmäisissä alulohkoissa oli melkoisia ongelmia, huono työnlaatu muunmuuassa.

Guest Toheltaja
Posted

no, käsitöitä on noissa uusissakin moneks illaks varmasti. Mikään aftermarket tuote ei ole heitä sisään mallia.

Posted
Mikään aftermarket tuote ei ole heitä sisään mallia.

 

Taysin samaa mielta. Pitaa alusta alkaen asennoitua niin etta hienosaatoa ja parannettavaa on pikkujutuissa paljonkin.

 

 

Magnesium lohkoja voi vallan mainiosti hitsata, niita ja muita magnesium perustaisia osia on hitsailtu maailman sivu. Pitaa vaan tietaa mita tekee, ja miten lampo aiheuttaa muodonmuutoksia jne.

Ja kallista suojakaasua kuluu ruhtinaallisia maaria. Se nostaa varmasti hintaa. Ihan harrastelijataidoilla ei taida syntya kovin hyvaa jalkea :)

Posted

Juu, ei varmasti ole "sisäänheitettevä" malli tuo BAd Ass lohkokaan. Ei haittaisi tietenkään jos joutuisi valu ja koneistuspurseita siistimään. Varmaan myös pitää lisätä tulpat öljykanaviin, jos sellaisia siinä ei ole vakiona vielä.

 

Ajatus aarporauksesta ei sinänsä kauheasti kiehdo, harvemmin myös muidenkaan moottorilohkojen kampiakselilinjoja aarporataan.

 

 

 

Eikö CB:n as41 lohko ole 3-pytyn takaa hitsattu, ja edelleen STD mitoissa?

Guest Toheltaja
Posted

Muistaakseni badassit on kaikki kanavat valmiiks jengatulpattu. Ja oletan että CB:n brassilohkot on otettu linjasta pois hitsaukseen ennen kairaamisia, ei ne muuten pysy STD mitoissa mitenkään. Pari lohkoa oon nähny paikallisella koneistamolla jossa on ollu täyttöhitsattu laakeripukki, ja molemmat olivat siellä esimerkkinä siitä kuinka kieroksi voi lohko mennä :D

Posted

Pahapyllyt eivät ole valmiiksi jengatulpattuja mutta jengatulppasarjoja saakin sitten ihan kohtuullisesti AC:n kautta.

 

Kolmosen takaa ne on valmiiksi valettu kiinteiksi, eli se homma on kondiksessa jo tehtaalta saakka.

Posted

Heh, ei oo mun lanseeraama toi suomenkielinen käännös, (linguisti tunnustakoon jos kehtaa ;), mutta toi Bad Ass oli hauskaa kyllä alun perin Serranon mainoslause nolle alulohkoille.

 

Mietin sen muuttamista ihan vaikka "Race - Alumiinilohko" nimiseksi, mutta pahapylly oli jo muodostunut sellaiseksi käsitteeksi, ettei sitä oikein enää voinut muuttaa.

 

Jos vaikka jatkossa myytäis "Räyhäkkä - alulohkoja" ? ;)

Posted

EMPI lohkossa vain keskilaakeripukki holkitettu, pahapyllyssä kaikki.

 

Autolinea valmistaa kaikille toimittajille lohkon aihiot, josta sitten itse kukin valmistaja (EMPI / CB / jne) koneistavat omat versionsa. Näin ollen myös kaikki alulohkot mitä Aircooled myy ovat Autolinean lohkoja, eri "viritysasteilla".

 

Olarissa ei oo alulohkoja esillä, kun ei olla pidetty niitä hinnan / vähäisen kysynnän vuoksi varastossa.

Posted

Mä luin CB:n sivuilta että Rick Tomlinson aloitti alulohkon suunnittelun sillälailla että laittovat koripakkelia vahvistusta vaativiin kohtiin magnesiumlohkossa, jotta siitä voitaisiin ottaa muotti(?).

 

Ja sen jälkeen lensivät tiettävästi brasiliaan OEM valuosia tekevälle tehtaalle pakkelilla täytetty lohko kainalossa =)

 

 

http://www.cbperformance.com/May2002.asp

 

 

 

Kellä muulla on alulohkoa markkinoilla? Pauter? Autocraft? TF-1? Performance techology? Nämä taitaa olla vaan 2-3x kalliimpia bad assiin verrattuna.

 

No joo, ehkäpä tuo Bad Ass tulee joskus tilattua, mietitään, tutkitaan :D

Posted
Kolmosen takaa ne on valmiiksi valettu kiinteiksi, eli se homma on kondiksessa jo tehtaalta saakka.

 

Mulla on Empiläinen alulohko, jossa ei ollut vahvistusta valussa kolmosen takana. Jotain alkupään sarjaa vai mistä johtuvaa? Ei myöskään holkkeja yhdessäkään laakeripukissa.

Posted

Sittenhän on vielä tää Super Race, kenekäs tekele tämä on?

 

Tuota Scatin lohkoahan saa myös kuivasumppuversiona, jossa ei ole öljypohjaa juuri lainkaan.

Posted

Tuo näyttää aika samalta kuin CB:n bad ass, mm. samannäköiset pinnat joita vasten sylinterit tulevat.

 

Kuinkahan pahasti tässä nuppi sekoaa kun alkaa tuota strokeria päivittään :D Uusia osia jo alettu tilaileen, ja kannetkin menee vaihtoon, oli jo yks jokkistuttu ostamassa nykyisiä 044 42x37 kansia jotka on vielä koneessa kiinni ja kone kiinni autossa...kuitenkin sen mielestä liian kalliit sitten :D

 

Ei tiedä että miten olis, seisoisko päällään, vai mitä kun ei osaa päättää että vaihtaako 86B nokan 86C versioon :)

Posted

Niin, harmittaa kun silloin tuli ostettua tuo 86B hardweld, olis samantien ostanut 86C:n samaan hintaan, kyllähän se toimisi hyvin 48mm läppärunkojen ja DRD L7 kansien kanssa =)

 

Forsgrenin Henkkakin sanoi että on kiva kun on kiree nokkaa, kyllä kiertää, meinas joskus johonkin bussiinkin laittaa FK87 ainakin :)

 

Bugfuel, onks tää muuten sun takapihalta? :D

 

http://michael-lucas.org/images/Holiday ... prings.jpg

Posted
Niin, harmittaa kun silloin tuli ostettua tuo 86B hardweld, olis samantien ostanut 86C:n samaan hintaan, kyllähän se toimisi hyvin 48mm läppärunkojen ja DRD L7 kansien kanssa =)

 

Forsgrenin Henkkakin sanoi että on kiva kun on kiree nokkaa, kyllä kiertää, meinas joskus johonkin bussiinkin laittaa FK87 ainakin :)

 

Bugfuel, onks tää muuten sun takapihalta? :D

 

http://michael-lucas.org/images/Holiday ... prings.jpg

 

Kattos kehvelia, on se! Laheisen hotellin uima-allas osasto. Vuokrasimme sen kokonaan pari kk sitten, kahden sukulaisnaisen haita varten. Jep.. 2 naista menivat keskenaan 'naimisiin'.. jotenkin rekisteroitiin ainakin, oli siella papin tapainenkin (nainen).

Tais olla vaimon siskon miehen systeri se toinen osapuoli.

 

 

Tassa on oikea kuva meidan takapihalta, tuo uima-allas on meitin ja kamppa on siita het vasemmalla, altaan ja jarven valissa.

http://tinyurl.com/5fp7gc

 

Jan

Posted

Kattos kehvelia, on se! Laheisen hotellin uima-allas osasto. Vuokrasimme sen kokonaan pari kk sitten, kahden sukulaisnaisen haita varten.

Jan

 

Hmmm niin juu ei ne olleet keskenaan sukua :D Piti sanomani 'yhden' sukulaisnaisen

Posted
Mut eikö floridassa ole uima-altaat aika yleisiä? Ei tietysti varmaan matalapalkkaisilla rivitalossa asuvilla :D

 

onhan ne.. melkein joka omakotitalon pihalta loytyy :)

Meidan altaan ehdottomasti paras puoli on se etta joku muu hoitaa sita tyokseen ja me ei siita edes makseta :)

 

Aiemmin asuttiin omakotitalossa ja oli pieni allas, helvetinmoinen puhtaanapito. Jos ei roskia ja lehtia, niin osan vuotta sammakot meni sinne sekstailemaan vaikka kuinka pisti klooria. Sit oli kutua ttuprkl altaan pohja tays. Ei ollu varaa rakentaa verkkokatetta niinku isoil pojil on melkeinpa jarjestaan.

 

Jan

Posted

sammakot sekstailemassa, uipa siinä joukossa sitten :D

 

Onkos paljon OK-taloja siellä uima-altaineen kaupan? Minkähintaista jos halvemmasta päästä, ei mitään 240 neliön luksusasuntoja..

Posted
sammakot sekstailemassa, uipa siinä joukossa sitten :D

 

Onkos paljon OK-taloja siellä uima-altaineen kaupan? Minkähintaista jos halvemmasta päästä, ei mitään 240 neliön luksusasuntoja..

 

Kait sita jotain siedettavia lutikkalinnoja sais jo $200k nurkkiin, tieda sitte olisko allasta viela tohon hintaan, ei valttamatta viela. Pitais vaan tietaa millaisella alueella ettei joudu ihan crackhuoraneekereiden keskelle. Tai mikas siina jos sellaisesta tykkaa :D

 

En ole hintoja katellu vahaan aikaan.

Posted

Onks sulla kalterit ikkunoissa? :D Sisko kävi floridassa miamissa jo 80 luvun lopulla, ja muisteli että silloin siellä oli jo paljon kaltereita ikkunoissa ja ovissa =)

Posted
Onks sulla kalterit ikkunoissa? :D Sisko kävi floridassa miamissa jo 80 luvun lopulla, ja muisteli että silloin siellä oli jo paljon kaltereita ikkunoissa ja ovissa =)

 

Joo onhan monilla sellaset takorautaiset "koristeet" ikkunoiden edessa :D

On taalla helvetin paljon turvattomampaa kuin suomessa, mutta riippuu paljon myos siita missa asuu.

Posted

Off the topic jatkuu...oletko jossain kerhotallissa vai oma talli sulla?

 

Asiaan taas, harmi kun ei voi itse teetättää lohkoa/kansia jossain, tai voi varmaan, mutta isoine kustannuksineen :D Olis nimittäin kokemusta 3D cad suunnittelusta.

Posted

SCATin palalohkoa saa sitten tarpeen vaatiessa Aircooledin kautta, hinta on jossain 1300 - 1500 välissä mallista riippuen.

 

Myös SCATin palakansia jopa 50mm imuvenalla saa Aircooledin kautta. Hinnat pyynnöstä.

Posted
Off the topic jatkuu...oletko jossain kerhotallissa vai oma talli sulla?

 

Ei ole mitaan paikkaa, taloyhtion parkkipaikalla talla hetkella remppaan mita tarttee. Vaimon siskolla on omakotitalo ja iso piha jossa voi kans rapeltaa ja niiden kalustoa olen siella korjaillut ja asennellut. (kayttoautoja, pickuppeja, offroad Jeep, pari venetta, muutama vesiskootteri..). Niilal olis tallikin mutta se on nyt puutyokaytossa taysin.

Me muutettais siihen vuokralle jos ma saisin riittavan liksan, ne on muuttamassa isompaan. Sitte kelpais rakennella.. Talliin mahtuu yksi auto ja toiselle reunalle jaa tyotilaa.

 

Ja siellakin olis uima-allas :)

Posted

Ei kai siellä mitään tallia tarvi, kun koko ajan on 25 astetta lämmintä. Jaa, mutta ehkä just siks tarvitaankin, että voi olla jäähdytetty tila missä on mukavampi työskennellä. :-)

 

t. Mika

 

ps. Mikähän tää topic taas olikaan...

Posted

juu, jäähdytetty tila tallissa ;) ja tila ennenkaikkea mistä ei pöllitä osia ja työkaluja :D

 

Onneks täällä Kalajoella saa olla autotallin ovi pois lukosta, eikä oo varastettu vielä mitään työkaluja...tosin saattaapi tulla lukko kohta oveen, alkaa työkalumäärä ja osat lisääntyyn....uusia tulevia osia, kuten niitä DRD:n kansia säilytän alkuun sängynalla :D

Posted

Taalla alkaa pikkuhiljaa talvi vaistymaan, talle viikolle yli 28 astetta luvattu.. kesalla paukkuu tasaiseen tahtiin yli 30C. Jos tallissa ei ole ilmastointia niin siella ei kauaa pysty olemaan!

Isot tuulettimet vahintaan oltava ilmaa vaihtamassa.

Posted

Kolmospytyn takaa vahvistus, onko se kuinka tarpeellinen juttu? Olen käsittänyt että se on ollut hyvä idea silloin vielä ei oltu tehtaalta laitettu kolmospytyn yhtä kannen pinnapulttia syvemmälle?

 

ja muinaisia kuvia nähnyt "how to hot rod vw engines" kirjassa kun lohko on sieltä takaa haljennut isoja putkia käytettäessä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...