NordBling Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Minimaglitesta saa oivan kytkimenkeskitystyökalun, sinne vaan törkkäsin kun ei muutakaan käteen osunut. Ja kas, just passeli. Miten juonikasta! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 jokku kiinalaiset tarjoustalon harjanvarretkin todettu toimiviks... Quote Link to comment
Virtanen Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Mulla on vaan vanha kytkinakselin pätkä... Quote Link to comment
mite^ Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Mulla on vaan vanha kytkinakselin pätkä... Kytkinakseli on kyllä varmasti paras mahdollinen. Itellä se käytössä myös :) Quote Link to comment
NordBling Posted May 20, 2008 Author Share Posted May 20, 2008 On varmaan vanha akseli paras ja varmin, ei vaan ollu yhtään taskussa, kun oli jo liimat pulteissa. Lähin oli 3m päässä, mutta laatikossa kiinni... Quote Link to comment
Guest Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 hyvin on menny ihan silmilla kattomalla... en oo aina jaksanu ettia keskitystappia tallin katkoistajoka maksanee tanapana luokkaa 2 euroo. Quote Link to comment
Heebah Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 hyvin on menny ihan silmilla kattomalla... en oo aina jaksanu ettia keskitystappia tallin katkoistajoka maksanee tanapana luokkaa 2 euroo. Huhhuh. Aika kova jätkä oot, jos keskität silmillä kattoen. Punnitset männätkin varmaan käsin? -tOmi- Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 saa sen katsomallakin tarpeeks lähelle kyllä. Tosin helpottaa nuo keskityskalut kovastikin... Quote Link to comment
Guest Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 hyvin on menny ihan silmilla kattomalla... en oo aina jaksanu ettia keskitystappia tallin katkoistajoka maksanee tanapana luokkaa 2 euroo. Huhhuh. Aika kova jätkä oot, jos keskität silmillä kattoen. Punnitset männätkin varmaan käsin? -tOmi- Eihan se oo vaikeata ollenkaan. ja ekan kerran kun kytkinta polkasee niin se asettuu automaattisesti keskelle. Mannat punnitsen elektronisella vaa'alla 1g tarkkuuteen. Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Silmämääräisesti on meilläkin päin sattunu kytkinlevy tarpeeksi keskelle joka kerta. Quote Link to comment
Guest Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Me ollaanki Kimmon kaa kovii jatkii. Ei kaikki tissiposket osaakkaan. :) Quote Link to comment
Lasse Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Samaa vikaa täälläkin. Turha tarkkuus teknisissä kysymyksissä on taitamattomuutta. Quote Link to comment
Heebah Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Tää tekninen ylivoima näkyy tietysti suoraan varttimailiajoissa? Me ollaanki Kimmon kaa kovii jatkii. Ei kaikki tissiposket osaakkaan. :) Quote Link to comment
mikan Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Kun kytkinlevyn saa keskitettyä, niin toki varttimailiajat siitä paranee usealla sekunnilla. Näillähän on suora yhteys toisiinsa? Mikään ei ole niin tarkka kuin ihmisen silmä. Siihen minäkin olen luottanut ja hyvin on osunut kohdalleen. t. Mika Quote Link to comment
Heebah Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Kun kytkinlevyn saa keskitettyä, niin toki varttimailiajat siitä paranee usealla sekunnilla. Näillähän on suora yhteys toisiinsa?Mikään ei ole niin tarkka kuin ihmisen silmä. Siihen minäkin olen luottanut ja hyvin on osunut kohdalleen. t. Mika Ei oo, mutta mua vaan suoraan sanoen harmittaa niiden kokemattomien harrastajien puolesta, ketkä uskoo kaiken lukemansa oli kyse sitten kytkimestä tai puristussuhteesta tai nokan asteista. Tääkin palsta on asiantuntijoita täynnä, joita ei sitten kuitenkaan stripillä näe. Miksiköhän? Musta dynolappu tai aikakortti on hyviä referenssejä. Piis. -tOmi- Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 fikkarit sinne ja tuntumal keskelle Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Nyt on menny kyl huti. Quote Link to comment
mikan Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 No minä en ole asiantuntija tai en ainakaan tässä aiheessa. Mutta kyllä mun mielestä voi kytkimen osata keskittää hyvin ilman aikakorttia tai dynolappua. Kaikkia kun ei kiinnosta suurilla tehoilla tai pienillä ajoilla "kehuminen". Ja täytyyhän sen vakio-1200:n kytkinkin keskittää. :-) Niin ja jottei asia jää epäselväksi, niin tiedän kyllä mihin heebah tuossa viittasi. Vanhoja juttuja. Juu ja piis täältäkin! t. Mika Quote Link to comment
mite^ Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 hyvin on menny ihan silmilla kattomalla... en oo aina jaksanu ettia keskitystappia tallin katkoistajoka maksanee tanapana luokkaa 2 euroo. Huhhuh. Aika kova jätkä oot, jos keskität silmillä kattoen. Punnitset männätkin varmaan käsin? -tOmi- Eihan se oo vaikeata ollenkaan. ja ekan kerran kun kytkinta polkasee niin se asettuu automaattisesti keskelle. Mannat punnitsen elektronisella vaa'alla 1g tarkkuuteen. Notta ristus mutta joissakin merkkikorjaamoissa keskitetään silmällä ;) Quote Link to comment
Kurre Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Tääkin palsta on asiantuntijoita täynnä, joita ei sitten kuitenkaan stripillä näe. Miksiköhän? Musta dynolappu tai aikakortti on hyviä referenssejä. Piis. -tOmi- Mä lupaan ajaa dynolapun ja varttiajan heti, kun mun kone on valmis. Mä vaan oon sellanen tumpula etten itte osaa ja tyhmä, kun uskon kaikenlaisiin lupauksiin. Quote Link to comment
Marko Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Musta dynolappu tai aikakortti on hyviä referenssejä. -tOmi- Mihin? Noista hyvät tulokset ei riipu mistään muusta kuin lompakon paksuudesta. Cost money to go fast.... How fast you wanna go?? Quote Link to comment
Guest Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Minua ei kiinnosta ajaa suoraan muutaman sekunnin rykaisyja. Joskus voisin kokeeksi kayda repasemassa jotta tietais miten oma kinneri asettuu vertailuissa muihin, mutta kun en ole ikina koittanut niin en osaa edes kunnon joulukuusilahtoa ottaa. Eli ihan turha mun lahtea koittamaan vertailupohjaa nollataidoilla semmoisia kuskeja vastaan jotka keskittyvat pelkastaan varttimailiin. Ja kun ei kiinnosta. Mina teen kadulle enka kisaan. (poislukien jotkut roskaponttokoneet tai jotkut muut luokat, joissa jarrutetaan ja kaannetaan rattia seka vasempaan etta oikeaan). Ja onko varttimaililla parjaava kone jotenkin parempi kuin kone jota kaytetaan vaikkapa urhon ajoissa? Kestaisiko se varttikone edes pidempaa ajoa? Minusta se ei ole kummoinenkaan referenssi kadulle tai kestavyyskisaan, jos osaa tehda koneen jolla paasee pari sekuntia kovaa. Kaanteisesti, ei ole juuri mitaan merkitysta kuinka kestavia tai oikein kasattuja tai historiallisesti oikein entisoityja koneita osaa joku kasata, jos silta yhtakkia pyydetaankin varttimailikonetta. Maailman paras entisoija luultavasti EI ole maailman paras varttimailikoneen tekija, ja painvastoin. Melko turhaa verrata keskenaan.. kytkimen keskityksen osalta ei ole paskan valia miten sen tekee, eika edes tartte osua ihan tarkkaan kohilleen. Kunhan kytkinakseli menee paikoilleen. Ekan kytkimen polkaisun jalkeen se levy hakee itsensa just niin keskelle kun tarvitsee. Jos keskitystappi on kaden ulottuvilla niin varmaan kaytan sita, se saattaa nopeuttaa kasaamista hiukan. Mutta mina en sekuntikellon kanssa koneita kasaakkaan, hosumalla ei tuu kun kusipaita kakaroita. En ole koskaan myoskaan pitanyt tuntiveloitusta asiakastoissa. Mieluummin teen kunnolla, kaytan vaikka koko paivan yhden prkl kytkimen keskitykseen jos on tarvis. Asiakas ei maksa yhtaan enempaa. Turhaa jorinaa tama tietysti on, kun osa lukijoista on jo mielipiteensa ja asenteensa valinnut. Kayttakaa vaikka kikkelianne kytkimen kohdistukseen, sama se mulle on. Mutta alkaa tulko vittuilemaan minulle ja noille muutamille muille 'silmin' kohdistelijoille ettei niin voi tehda, vaan on kaytettava kohdistystyokalua. Kukin tekee miten haluaa, kunhan homma toimii. Kumpikaan tapa ei ole vaara. Quote Link to comment
Roope Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 itekkään koskaan käyttänyt keskitys työkalua mihinkää aina sormella tai silmällä.. ja aina on kytkinakseli osunnu. Quote Link to comment
Heebah Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Vaikka suosittelemaan kansivelhoa tai laatikkoukkoa, tyyliin "Se ja se tekee hemmetin hyviä kansia, virtaa xxx heppaa, kato tätä dynokäyrää..." Sillon se dynolappu on mielestäni hyvä referenssi. Aina puhutaan Esson baarin hepoista, mutta harva lonksuttaja ilmestyy kuitenkaan paikalle, kun pitäis dynottaa. Tää ei siis nyt koskenu sua, vaan ihan jotain muita nettivirittäjiä:-) -tOmi- Musta dynolappu tai aikakortti on hyviä referenssejä. -tOmi- Mihin? Noista hyvät tulokset ei riipu mistään muusta kuin lompakon paksuudesta. Cost money to go fast.... How fast you wanna go?? Quote Link to comment
Marko Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Vaikka suosittelemaan kansivelhoa tai laatikkoukkoa, tyyliin "Se ja se tekee hemmetin hyviä kansia, virtaa xxx heppaa, kato tätä dynokäyrää..." Sillon se dynolappu on mielestäni hyvä referenssi. Näin on, ei vaan nykypäivänä oikein uskalla suositella ketään kun siinä käy niin että 100 ukkoo soittaa ja oikeesti yhdellä on resursseja/halua oikeasti tehdä jotakin. Ts. ei viitsi tehdä toiselle karhunpalvelusta jää työt tekemättä kun puhelin soi eikä työt edisty. Quote Link to comment
GT78 Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Eikös tän pitäny olla Niksipirkka eikä Shellin baarin takanurkka? piis vaan kaikille, kiihtyilkää siellä radalla vaan, ei täällä :) Quote Link to comment
Lasse Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Jos volkkariharrastamisen ainoa oikea "hc-mittari" on varttimaili, niin aika kaposta on tämä harrastaminen. Jos kaikki tekisi niin kuin muutkin tekee niin mitä siitä tulisi? Sitä samaa mitä muillakin. Niinkin yksinkertaisen apparaatin kuin kuplan kone voi kasata monella tapaa. Ne jotka kokevat kytkinlevyn keskittämisen työkalun avulla tarpeelliseksi, tehkööt niin. Täytyy itsekin kokeilla sitä ensi kerralla. Quote Link to comment
Guest DaFox Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Jos näkeminen on heikkoa valon tai asennuskaljojen takia niin pitkällä sopivan kokoisella hylsylläkin on helpohko keskittää. ps. piti käydä ajaas varttia vkloppuna openissa mutta kalusto päätti toisin :) Quote Link to comment
Guest Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 "tääkin palsta on asian tuntioita täynnä" kirjoittaa heebah.ensinnäkin kovat äijät kirjoittaa omalla nimellä,eikä millään nimimerkillä ja toisekseen on ajettu vw:llä muutakin kuin pelkkää suoraa.jos on jotain komentoitavaa virityksistä,niin ottaa kantaa keskustelun aikana,eikä itke jäkeenpäin faktoista.noilla dyno tuloksilla voi pyyhkiä vaikka pers...etelästä on tuotu autoja ouluun ja jostain kumman syystä on hävinnyt noin 50 hv:tä oulun penkeissä. t:janne heinonen Quote Link to comment
jukkis Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Näin on, ei vaan nykypäivänä oikein uskalla suositella ketään kun siinä käy niin että 100 ukkoo soittaa ja oikeesti yhdellä on resursseja/halua oikeasti tehdä jotakin. Ts. ei viitsi tehdä toiselle karhunpalvelusta jää työt tekemättä kun puhelin soi eikä työt edisty. Tuli "desavuu" ajatus... Löysin itseni noiden 100 ukon joukosta, jotka soittelee ja häiritsee muiden koneiden edistymistä ;) Ja sitten suosittelemisesta. Vaikka jotkut ovatkin saanet teetettyä esim. hyviä kansia jollain viilarilla, ei se tarkoita sitä että kaikki saavat tältä tekiältä saamaa palvelua! Hommassa voi tulla vastaan mitä ihmeellisempiä ongelmia, selitystä, yms paskaa. t.nettivirittäjä Quote Link to comment
mite^ Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 No onhan se niinkin esim jos ite teet kannet. Virtaa hyvin ja muutenki kanavat hyvän näköset. Niin ei välttämättä saa toisia samanlaisia tai yhtä hyvän näkösiä kanavia tehtyä. Toiset kun tilaa esim laatikoita, toisella voi kestää 100 vuotta ja toisella 30 päivää. Ei se aina tekijästä kiinni ole. Jos 2 heppua tekee samoista osista koneen niin toinen voi silti olla penkissä parempi. Ehkä? Quote Link to comment
mite^ Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 "tääkin palsta on asian tuntioita täynnä" kirjoittaa heebah.ensinnäkin kovat äijät kirjoittaa omalla nimellä,eikä millään nimimerkillä ja toisekseen on ajettu vw:llä muutakin kuin pelkkää suoraa.jos on jotain komentoitavaa virityksistä,niin ottaa kantaa keskustelun aikana,eikä itke jäkeenpäin faktoista.noilla dyno tuloksilla voi pyyhkiä vaikka pers...etelästä on tuotu autoja ouluun ja jostain kumman syystä on hävinnyt noin 50 hv:tä oulun penkeissä. t:janne heinonen Tämä penkki asia on tosi. Prokkolan penkki on raaka asiakkaille.! Mahtaako muuten ees olla Oulussa kyseinen penkki. En oo varma. Mutta tiedän kenellä on tuohon penkkiin kuplan pohjat. :) Pitäiskö munkin sitten vaihtaa nimimerkki omaan nimeen vaikka pehmo ja kädetön olen :) Ei herneitä. Quote Link to comment
Guest PaKe Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Penkeissähän on paljon eroja, joku aika sitten töissä pyöri joku lehti missä oli samaa vehjettä penkitetty muutamissa eri paikoissa ja eri tuloksia oli. Ei nyt ihan 50 hepan eroja muistaakseni, mutta.. Esson baari se on missä ne isoimmat heitot tulee. Nih. Tätä "tosimies kirjottelee omalla nimellä"-shittiä en vaan tajua, onko se ukkeli nyt sitten niin perkln kova kun kirjautuu volkkaripalstalle omalla nimellä? voi hyvää päivää. Herneitä saa vetää ihan vapaasti, ihan minne haluaa. Quote Link to comment
jukkis Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Prokkolaan penkitetty viimekesänä 180hp/4300rpm ja 300nm/4100rpm kipinä vammasena. kaveri penkitti sinne nyt jokkis motin 160hp/230nm. paljo o ne kupla pohjat tuohon penkkiin? Quote Link to comment
Sakke Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Voihan sitä käyttää tekulla penkissä jos Prokkolan penkki epäilyttää. Quote Link to comment
mite^ Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Prokkolaan penkitetty viimekesänä 180hp/4300rpm ja 300nm/4100rpm kipinä vammasena. kaveri penkitti sinne nyt jokkis motin 160hp/230nm.paljo o ne kupla pohjat tuohon penkkiin? No nyt taidan vetää kyllä sanani takaisin :) Kukas penkitti jokkis motin, heitä vaikka priivalla? Siis mikäli tarkoitit kuplakoneista autoa! Ja huom yksikurkkuisilla kaasareilla :) Quote Link to comment
jukkis Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Siis tämä 160hp/230nm jokkis kuplasta omalla koneella/halvareilla. Ei tästä sen enempää....valitan. Tuo isompi teho tuosta mun omasta turbo räpellyksestä ;) Quote Link to comment
mite^ Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Jep jep, nuo lukemat ymmärrän heti ku on turbovehkeestä kyse :) Quote Link to comment
Heebah Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Tervehdys Janne. Olinko jotenkin jälkeenpäin itkenyt virityksistäsi? En käsittääkseni. Jos koit kirjoitukseni loukkaavan sinua/virityksiäsi, olen pahoillani. Ystävällisin terveisin: Tomi Asikainen aka. Heebah PS Takapuolen pyyhkiminen saattaa olla vaikeaa, koska Jappe Malin laminoi dynolaput... "tääkin palsta on asian tuntioita täynnä" kirjoittaa heebah.ensinnäkin kovat äijät kirjoittaa omalla nimellä,eikä millään nimimerkillä ja toisekseen on ajettu vw:llä muutakin kuin pelkkää suoraa.jos on jotain komentoitavaa virityksistä,niin ottaa kantaa keskustelun aikana,eikä itke jäkeenpäin faktoista.noilla dyno tuloksilla voi pyyhkiä vaikka pers...etelästä on tuotu autoja ouluun ja jostain kumman syystä on hävinnyt noin 50 hv:tä oulun penkeissä. t:janne heinonen Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.