Jump to content

Vyöt ja käyttöpakko ?


Recommended Posts

Tot, tietääkö joku missä vuosimalleissa (Kuppeleissa siis) pitää olla turvavyöt?

 

68 ne tuli suomessa pakollisiksi vissiin ja näinollen 68 oli eka vuosi milloin kuplissa niitä oli ja tulee edelleen olla.

 

Jan

(67 ja 68 kuplat)

Link to comment
Thanks!

On noi 66:sen kakspistevyöt niin "rupuset", että vois ottaa pois...

Tai sitten alkaa virittelemään kolmipiste "rulliksia".

 

 

Paikat pitäis olla valmiina 3-pistevöille verhouksen alla piilossa.

 

Jan

Link to comment
Guest Raggare

entäs jos sanoo et nepä onki turvattomat, pyörii ku hullun mulk.. vaikka joku ruuvi ni eipä ne kai voi pakottaa, mul o ollu kahes kuplas nuo klippani rimpulat eikä niistä oo katsastuksis ikinä mitn katteltu tai kokeiltu :O

Link to comment
  • 2 years later...
Guest fastghia

Käytännössä ei oo poliisi tien päällä kommentoinu vaikkei ookaan aina ollu noi 50-luvulla asennetut luunmurskaajahihnat kytkettynä... Mikä nyt sit oikeesti tulkitaan turvavyöksi, varsinkin kun ovat ajalte ennen mitään hyväksyntöjä. Mulla ne on paikallaan enemmänkin kuriositettina.

Link to comment

Nimenomaan, tuohan on hassu juttu sikälikin että jos alle -71:ssä on hyväksytyt turvavyöt niin niitä täytyy käyttää.

 

Jos alle -71:ssä ei ole turvavöitä, niitä ei luonnollisestikaan voi käyttää

 

Jos alle -71:ssä on hyväksymättömät turvavyöt, niiden käyttämättömyyden voinee perustella niiden olevan laittomat/hyväksymättömät ja että ovat vain näön vuoksi, siis nelipisteet, kuuspisteet tai muut. Jos niitä taas pitää päällä, siitä tuskin tulee ainakaan sanomista.

Link to comment

mä en ainaskaan tajua, mitä iloa on jos ei tarvi käyttää turvavöitä....

monta vuotta sitten kaadoin golffilla hirven, vyöstä jäi mustat raidat äijään, muuten ois voinut käydä vielä pahemmin....

 

vaikka vanhassa kuplassa ei vöitä olisi/käyttöpakkoa, kyllä mä sellaset aina oon laittanut...

Link to comment
Guest [Henkka]
mä en ainaskaan tajua, mitä iloa on jos ei tarvi käyttää turvavöitä....

monta vuotta sitten kaadoin golffilla hirven, vyöstä jäi mustat raidat äijään, muuten ois voinut käydä vielä pahemmin....

 

vaikka vanhassa kuplassa ei vöitä olisi/käyttöpakkoa, kyllä mä sellaset aina oon laittanut...

 

Jep! aika samaa mieltä, vaikka tuskin ne kuplalla kovassa mällissä auttaa. mutta on ainaki turvallisempi olo. nimim. aina turvavyö käytössä

 

ps. tuntuu nykyään jopa oudolta olla ilman vyötä autossa :P

Link to comment

Siitä päivästä kun kortin sain, vyön käyttö on ollu itsestään selvää ja lähes automaattinen tapahtuma. Nyt tässä muutaman vuoden ajellu volkkareilla mallia ei vöitä, esim omasta kuplasta lakkas vyöt kelaamasta ja otin ne kokonaan pois. Bussissa ei oo koskaan ollukkaan ym... Tulee helposti käyttövessassakin vetästyä vyöt vasta hetken ajelun jälkeen. Joskus huomaa vasta perille päästessä, että ei ollu vyötä kiinni...

 

Tars varmaan laittaa kuplaan takas ne remmit...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...