ARTO Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 makuasioitahan nämä, omat pupillit sanoo Porschesta... ruma. Quote Link to comment
Sakke Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Aivan järkyttävän ruma tuo 356.Miten tuo keulaki näyttää olevan ylempänä ku perä? Quote Link to comment
kosola Posted January 23, 2009 Author Share Posted January 23, 2009 huomenissa on sitten traileri päivä ja kuppeli kotio kohden talviteloille,jos nyt ei oikein kylmä tuu niin pystyy sitä sen verran kesken eräisessä tallissakin tekeen,kun näitä lomiakin tässä pukkaa,niin eipä sitä sisälläkään jaksa olla :) tosin noi pussit kasaan kaverin tallilla loppuun... kesällä pitäs ruveta levittään rauta kittiä(hiottavissa rälläkällä vastaa koritinaa) jolla haetaan toi perä ja ovet linjaan sitten hieno kitti päälle... maanataina kaaret saa mustan pulverin päälle... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 too korimalli 356:Sta näyttää ilman puskureita koirankullilta :D Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Joko olisi riittävän isot vanteet..... ;-) Quote Link to comment
kosola Posted January 24, 2009 Author Share Posted January 24, 2009 aika paha :) Quote Link to comment
aki Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 too korimalli 356:Sta näyttää ilman puskureita koirankullilta :D Koiran anatomiaa en tunne, mutta kyllä tuosta myöhäisestä korista saa aistikkaampiakin toteutuksia - ilman puskureitakin. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Joo, sambassa tuotakin katellu, ja on siedettävämpi kyllä. Mut silti toi nokka ei jotenkin istu mun karsastaviin likinäköisiin silmiin :D Nyt menee kyllä kauhavan topikki ihan 356 taisteluks :D Quote Link to comment
jannu_ha Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Mistäpä hommasit nuo ilmapussit? paljonka on halkaisia ja säätövara? Quote Link to comment
JaniM Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Mistäpä hommasit nuo ilmapussit? paljonka on halkaisia ja säätövara? Mä ne hoidin jenkilästä. Halkaisija 4.25" max. ja iskua muistaakseni 7.5" ainakin. Quote Link to comment
-Alex- Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Vielä tässä muutama kuva 356 possusta, ekassa on 911 turbo kone ;) Sitten en enään sotke kosolan projektitopiccia epämääräisillä jutuilla :D Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 vihree o kuitunen ;) mulla tismalleen samaa koppaa. mun makuun kauneimpia 356:a on noi alkupään vekottimet, joissa 2 osainen tai taitettu tuulilasi. Quote Link to comment
Marko Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Ja toi viiminen huutaa selvästi tuota ensimmäisen auton moottoria. Quote Link to comment
aki Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 vihree o kuitunen ;) mulla tismalleen samaa koppaa. mun makuun kauneimpia 356:a on noi alkupään vekottimet, joissa 2 osainen tai taitettu tuulilasi. Mä en tota hiihtoa seuraa, mutta tosta autosta oli artikkeli jossain webzinessä joitain vuosia sitten. Muistini mukaan kori on ihan peltinen A-koppa, helmat jatkettu alaspäin jotta näyttäisi matalammalta. Suorasta sivukuvasta näkyi, että muutos ei ole kovin onnistunut. Tekniikka oli muistaakseni VW stroker + berg5. Taitettu tuulilasi (pre-A) oli '55 saakka sen jälkeen (A-C) aina kaareva mutta koko suureni B-C malleissa. Tuossa se on kaareva kuten kuvasta näkyy ;) Alkaa mennä aika paljon aiheen ohi jo, ehkä pitäisi laittaa oma topikki näille jaaritteluille. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 etuhelmassa vaan on samanmoinen epämääräinen lipare mikä mun kuituisessakin on. Vai onks peltisissä tuolla pistehitsisauma tollee töröttämässä? Quote Link to comment
aki Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Vai onks peltisissä tuolla pistehitsisauma tollee töröttämässä? jep Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 no se selittää munkin autossa ton lirvakkeen sitte :D Quote Link to comment
jonih Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Mistäpä hommasit nuo ilmapussit? paljonka on halkaisia ja säätövara? Mä ne hoidin jenkilästä. Halkaisija 4.25" max. ja iskua muistaakseni 7.5" ainakin. Näyttävät vähintään 10" säkeiltä kuvissa kun ei oikeen ole mitään vertailukohtaa ollut =) Ajattelinkin, että onko näissä jokin tanko sisällä, joka estää säkkiä taittumasta, mutta taitaa olla sama periaate kun ihan makkarapalkeissakin? Quote Link to comment
JaniM Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Ei ole tankoa sisällä. Kannakkeet päissä. Rullapaljekko toi nyt sit nimeltään. #110 rolling sleeve on tyyppi. Quote Link to comment
kosola Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 tos löysin aken sivuilta noista ohjaus osista ja lyhyemmistä akseleista minimi tietoa... Akseliston muutokset Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon tai mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin. Vaihtaminen on sallittua myös akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin. Muutos voidaan hyväksyä seuraavin edellytyksin: a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon; b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys; d) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm; Akselistosta johtuvaan raideväliin eivät kuulu vanteet (ts. vanteiden kiinnitystasojen välinen etäisyys saa esim. jäykän vetävän taka-akselin kavennuksen yhteydessä pienentyä enintään 100 mm). käyhän tossa empin ohjauksessa ainaskin kuplan nivelet jotka käyvät ohjauksen raidetangon päihin... Quote Link to comment
kosola Posted January 28, 2009 Author Share Posted January 28, 2009 tällänen skoopin alku tuli flippiin lauhduttajalle :) kenno on 280mx280mm... joutuu tekeen kuplan pellin muotoiset korottajat että saapi suoraan tai suorat pellit ja keulasta läpi.... Quote Link to comment
kosola Posted January 30, 2009 Author Share Posted January 30, 2009 tuulilasin pää ummessa ja lauhduttajan aukko leikattu...vielä pitää kokeilla että paljonko pitää nostaa kuplan pellillä että on suorassa... ja sitten loput reuna pellitykset... ens viikolla pitää tehdä noita rullapalkeet tällingit loppuun niin saa viedä pulveriin... pitää tehdä näitä pikkuhommia kun auto on kotiutunut.... Quote Link to comment
Ketsa Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Ilmastointi onkin varmasti hyvä olla olemassa. Kuivuu otsalta hiki noilla etunakeilla käännellessä :-) Quote Link to comment
kosola Posted January 30, 2009 Author Share Posted January 30, 2009 joo no eiköhän se ole ihan omasta takaa.jos tällänen 190cm kaveri ei jaksa vääntää rattia niin ei jaksa kukaan muukaan.... :) Quote Link to comment
kosola Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 tos tuli vähä käytyä ostoksilla ja kaaretkin sai mustan pulverin päälle :) Quote Link to comment
kosola Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 tästä keulasta ollaan kaupoissa ja rupean tekemään sitä 100mm levitykselle per loksu ja suoralle alahelmalle ...keula on tällä hetkellä ruotsissa ja se tulee kesäkuussa Kauhavalle hebsterin kyydissä bug runnin aikoihin... työtä siinä piisaa mutta mitäs väliä kun lomat pukkaa jo syksyyn asti päälle,niin eipä kiirusta... työkaveri lupas harjoittaa mulla kuiduttamista mutta katotaan nyt kumpi sen levityksen tekee :) Quote Link to comment
kosola Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 jotain tällästä helmaa ajattelin,kun lokareita siirtää ulommas niin keulan pyöreys muuttuu ja tämä helpottaa töitä.... Quote Link to comment
Guest Dr Stanu Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 poks, täst tulee magee...ei paljo trendeille kumarrella vaan tehdään autoa ittelle...tää on kiva nähdä valmiina...taitaa tulla aika laite !!!!! Quote Link to comment
Geronimo Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Mites täälä rojekti jaksaa..? T. Wanha IlmaSk Rj Quote Link to comment
kosola Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 ei tässä nyt ole tapahtunut oikein mitään....kesää odotellessa kitti hommille ja taka osan levytykselle.... rullallle takapään ylä kiinnikkeitä suunniteltu.... Quote Link to comment
kosola Posted March 17, 2009 Author Share Posted March 17, 2009 elikkä laser osista olis meikäläiselle tulossa se takalatta avoon missä joustorni kipattu pitkän iskarin takia ja laatikkoa nostettu reippaasti. iskari tornin kippaus rajoittaa nousu korkeudessa vaikka leikkelin alkuperäisiä stoppareita sileeksi... Marko Quote Link to comment
kosola Posted March 25, 2009 Author Share Posted March 25, 2009 takapään ilmajousituksen ylä rakenne... alemmata putkesta laitetaan kiristettävät tangot laatikon korotus kehikkoon ja toinen jousiputkeen ja molemmin puolin... elikkä umpi tankoon kierteet molempiin päihin ja kierre tangosta loppu osat.... Quote Link to comment
kosola Posted March 25, 2009 Author Share Posted March 25, 2009 niin ja tämä härveli tulee pyöräkoteloiden väliin... Quote Link to comment
kosola Posted April 29, 2009 Author Share Posted April 29, 2009 vappua kuva.... projektin rakennus alkaa taas,kun on keliäkin... hammastanko ohjaus on saapunut ja osia on viety sorvaajalle,et vapun jälkeen saadaan työ kuvia... hyvää vappua kaikille itse olen SILJA SERENADELLA vapun vietossa:) Quote Link to comment
-Alex- Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Aika pullukkapallukka noilla renkailla, aivan kuin jostain stallonen actionleffasta :D Quote Link to comment
ARTO Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Noo, ootellaan lokasuojia ja lopullista ulkoasua niin tiedä kuinka cool tästäkin tulee... Quote Link to comment
kosola Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 koritöitäkin on aloitettu jo...alla rauta kittiä ja päällä hienoa kittiä... Quote Link to comment
kosola Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 ja levytyksiä... subbarikotelokin tuli tehtyä.... 15" spl dynamiks soi hienosti taivas alla :) ton taka kannen sirkkelöin siivuttamalla muttei läpi asti että saa muotoon sen paremmin... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.