Jump to content

Kauhavan kosto maailmalle


Recommended Posts

Posted

huomenissa on sitten traileri päivä ja kuppeli kotio kohden talviteloille,jos nyt ei oikein kylmä tuu niin pystyy sitä sen verran kesken eräisessä tallissakin tekeen,kun näitä lomiakin tässä pukkaa,niin eipä sitä sisälläkään jaksa olla :)

 

tosin noi pussit kasaan kaverin tallilla loppuun...

 

kesällä pitäs ruveta levittään rauta kittiä(hiottavissa rälläkällä vastaa koritinaa) jolla haetaan toi perä ja ovet linjaan sitten hieno kitti päälle...

 

maanataina kaaret saa mustan pulverin päälle...

Guest Toheltaja
Posted

too korimalli 356:Sta näyttää ilman puskureita koirankullilta :D

Posted
too korimalli 356:Sta näyttää ilman puskureita koirankullilta :D

 

Koiran anatomiaa en tunne, mutta kyllä tuosta myöhäisestä korista saa aistikkaampiakin toteutuksia - ilman puskureitakin.

post-96-13888360675157_thumb.jpg

Guest Toheltaja
Posted

Joo, sambassa tuotakin katellu, ja on siedettävämpi kyllä. Mut silti toi nokka ei jotenkin istu mun karsastaviin likinäköisiin silmiin :D Nyt menee kyllä kauhavan topikki ihan 356 taisteluks :D

Guest jannu_ha
Posted

Mistäpä hommasit nuo ilmapussit? paljonka on halkaisia ja säätövara?

Posted
Mistäpä hommasit nuo ilmapussit? paljonka on halkaisia ja säätövara?

Mä ne hoidin jenkilästä. Halkaisija 4.25" max. ja iskua muistaakseni 7.5" ainakin.

Posted

Vielä tässä muutama kuva 356 possusta, ekassa on 911 turbo kone ;) Sitten en enään sotke kosolan projektitopiccia epämääräisillä jutuilla :D

 

2759938625_c029f92879_o.jpg

 

 

2760781962_9461c1ef42_o.jpg

 

misc029.jpg

 

 

 

 

296921.jpg

Guest Toheltaja
Posted

vihree o kuitunen ;) mulla tismalleen samaa koppaa. mun makuun kauneimpia 356:a on noi alkupään vekottimet, joissa 2 osainen tai taitettu tuulilasi.

Posted
vihree o kuitunen ;) mulla tismalleen samaa koppaa. mun makuun kauneimpia 356:a on noi alkupään vekottimet, joissa 2 osainen tai taitettu tuulilasi.

 

Mä en tota hiihtoa seuraa, mutta tosta autosta oli artikkeli jossain webzinessä joitain vuosia sitten. Muistini mukaan kori on ihan peltinen A-koppa, helmat jatkettu alaspäin jotta näyttäisi matalammalta. Suorasta sivukuvasta näkyi, että muutos ei ole kovin onnistunut. Tekniikka oli muistaakseni VW stroker + berg5.

 

Taitettu tuulilasi (pre-A) oli '55 saakka sen jälkeen (A-C) aina kaareva mutta koko suureni B-C malleissa. Tuossa se on kaareva kuten kuvasta näkyy ;)

 

Alkaa mennä aika paljon aiheen ohi jo, ehkä pitäisi laittaa oma topikki näille jaaritteluille.

Guest Toheltaja
Posted

etuhelmassa vaan on samanmoinen epämääräinen lipare mikä mun kuituisessakin on. Vai onks peltisissä tuolla pistehitsisauma tollee töröttämässä?

Guest Toheltaja
Posted

no se selittää munkin autossa ton lirvakkeen sitte :D

Posted
Mistäpä hommasit nuo ilmapussit? paljonka on halkaisia ja säätövara?

Mä ne hoidin jenkilästä. Halkaisija 4.25" max. ja iskua muistaakseni 7.5" ainakin.

Näyttävät vähintään 10" säkeiltä kuvissa kun ei oikeen ole mitään vertailukohtaa ollut =)

Ajattelinkin, että onko näissä jokin tanko sisällä, joka estää säkkiä taittumasta, mutta taitaa olla sama periaate kun ihan makkarapalkeissakin?

Posted

Ei ole tankoa sisällä. Kannakkeet päissä. Rullapaljekko toi nyt sit nimeltään. #110 rolling sleeve on tyyppi.

Posted

tos löysin aken sivuilta noista ohjaus osista ja lyhyemmistä akseleista minimi tietoa...

 

Akseliston muutokset

 

Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon tai mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin. Vaihtaminen on sallittua myös akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin.

 

Muutos voidaan hyväksyä seuraavin edellytyksin:

 

a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;

 

b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;

 

d) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm; Akselistosta johtuvaan raideväliin eivät kuulu vanteet (ts. vanteiden kiinnitystasojen välinen etäisyys saa esim. jäykän vetävän taka-akselin kavennuksen yhteydessä pienentyä enintään 100 mm).

 

 

käyhän tossa empin ohjauksessa ainaskin kuplan nivelet jotka käyvät

ohjauksen raidetangon päihin...

Posted

tällänen skoopin alku tuli flippiin lauhduttajalle :) kenno on 280mx280mm...

 

joutuu tekeen kuplan pellin muotoiset korottajat että saapi suoraan tai suorat pellit ja keulasta läpi....

post-1753-13888360712711_thumb.jpg

Posted

tuulilasin pää ummessa ja lauhduttajan aukko leikattu...vielä pitää kokeilla että paljonko pitää nostaa kuplan pellillä että on suorassa... ja sitten loput reuna pellitykset...

 

ens viikolla pitää tehdä noita rullapalkeet tällingit loppuun niin saa viedä pulveriin...

 

pitää tehdä näitä pikkuhommia kun auto on kotiutunut....

post-1753-13888360718142_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

tästä keulasta ollaan kaupoissa ja rupean tekemään sitä 100mm levitykselle per loksu ja suoralle alahelmalle ...keula on tällä hetkellä ruotsissa ja se tulee kesäkuussa Kauhavalle hebsterin kyydissä bug runnin aikoihin...

 

työtä siinä piisaa mutta mitäs väliä kun lomat pukkaa jo syksyyn asti päälle,niin eipä kiirusta... työkaveri lupas harjoittaa mulla kuiduttamista mutta katotaan nyt kumpi sen levityksen tekee :)

post-1753-13888360765033_thumb.jpg

post-1753-13888360765279_thumb.jpg

post-1753-13888360765531_thumb.jpg

Guest Dr Stanu
Posted

poks,

 

täst tulee magee...ei paljo trendeille kumarrella vaan tehdään autoa ittelle...tää on kiva nähdä valmiina...taitaa tulla aika laite !!!!!

  • 1 month later...
Posted

ei tässä nyt ole tapahtunut oikein mitään....kesää odotellessa kitti hommille ja taka osan levytykselle.... rullallle takapään ylä kiinnikkeitä suunniteltu....

Posted

elikkä laser osista olis meikäläiselle tulossa se takalatta avoon missä joustorni kipattu pitkän iskarin takia ja laatikkoa nostettu reippaasti.

 

iskari tornin kippaus rajoittaa nousu korkeudessa vaikka leikkelin alkuperäisiä stoppareita sileeksi...

 

 

Marko

post-1753-13888360836757_thumb.jpg

Posted

takapään ilmajousituksen ylä rakenne... alemmata putkesta laitetaan kiristettävät tangot laatikon korotus kehikkoon ja toinen jousiputkeen ja molemmin puolin... elikkä umpi tankoon kierteet molempiin päihin ja kierre tangosta loppu osat....

post-1753-13888360880136_thumb.jpg

  • 1 month later...
Posted

vappua kuva.... projektin rakennus alkaa taas,kun on keliäkin...

 

hammastanko ohjaus on saapunut ja osia on viety sorvaajalle,et vapun jälkeen saadaan työ kuvia...

 

hyvää vappua kaikille itse olen SILJA SERENADELLA vapun vietossa:)

post-1753-13888360996052_thumb.jpg

  • 4 weeks later...
Posted

ja levytyksiä... subbarikotelokin tuli tehtyä.... 15" spl dynamiks soi hienosti taivas alla :) ton taka kannen sirkkelöin siivuttamalla muttei läpi asti että saa muotoon sen paremmin...

post-1753-13888361052686_thumb.jpg

post-1753-13888361052939_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...