Jump to content
Dennis

Suomen ensimmäinen German-Lookkeri? VW 1300 -74

Recommended Posts

CBn pumppu oli etsinnässä ja CSPn sivuja katselin ensimmäisenä, mutta en löytänyt yhtäkään pumppua sieltä, pelkästään pumpun kansia

 

Edit. Sain onneksi vanhan pumpun irti, istui aika hyvin kiinni

Edited by Dennis

Share this post


Link to post

 

Kiitos

 

Erikoista, nyt se löytyi... olin etsivinäni samasta paikasta mutta oli vaan 7 tuotetta, nyt oli 12 tuotetta ja kyseinen pumppu näkyy :)

 

Täytyy ilmeisesti ostaa sieltä kun suomesta ei löydy, AClla pitäisi olla tullissa moiset mutta mutta, täytyy vielä varmistaa kun en ole kerennyt miettiä tätä

Share this post


Link to post

Erikoista, nyt se löytyi...

Mä linkitin vissiin liian huomaamattomasti tuon jo edellisellä sivulla kun ei sieltä löytynyt :D

Edited by metake
  • Like 1

Share this post


Link to post

Mä linkitin vissiin liian huomaamattomasti tuon jo edellisellä sivulla kun ei sieltä löytynyt :D

Åke, ei se ollut siitä kiinni, kiitos kun autatte vinkeillä ja linkeillä :)

 

Ongelmana oli se että kun kävin CSPn sivuilla maanantai tai tiistai iltana sekä puhelimella että tietokoneella siellä ei ollut yksikään pumppu pumppusivulla.

 

Ajattelin olenko tullut hulluksi (voi olla silti) mutta puhelimesta löytyi vanha välilehti missä oli ko sivu ja seitsemän tuotetta, pumpun kansia ja jotain asennus osia, päivitin sivun ja ilmestyi 12 tuotetta saman linkin taakse.

 

Tiedä sitten oliko palvelin vika/päivitys menossa CSPllä tai viiraako omassa päässä :P nyt ne kuitenkin löytyi

 

Harmittaa vaan tilannut silloin maanantai/tiistai iltana jos olisin löytänyt

Share this post


Link to post

CSP.n sivujen selailuun sellainen vinkki, että älä hae tuotteita siitä keskellä olevasta houkuttelevasta isosta valikosta, vaan vasemmalla olevasta pienestä valikosta. Ensin mainitusta tulee ihan mitä sattuu ja useat tuotteet jää pois, vasemmalla olevasta pikkuvalikosta toimii kuten pitääkin ja kaikki tuotteet löytyy. Kuva liitteenä havainnollistamaan asiaa...

post-243-0-76278300-1463041793_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Kiitoksia selkeästä selvityksestä CSPn sivujen osalta :) harmittaa tuollaset jos eri hakutavat aiheuttavat eri lopputulosta


 


Nyt oli Aircooled saanut varastotäydennystä ja sieltä on tulossa CBn pumppu :)


 


Dennis


Share this post


Link to post

Siinä keski-ikkunassa näkyy ainoastaan Csp omat tuotteet.

Share this post


Link to post

Pumppu tuli tänään, kiitos Aircooled ja Mikko

 

Nyt on CBn Maxi 2 kiinni ja paineet nousi startilla jo 4 baariin joten suurta vahinkoa ei näyttäisi olevan.

 

20 minuutin reippaan mutkatie ajon jälkeen lämmöt 85 astetta, tyhjäkäynnillä 2bar ja ajossa 4bar joten homma toimii ainakin nyt OK

 

Nykyinen on kuitenkin pienempi pumppu 26mm kun edellinen oli 32mm mutta riittänee, ehkä parempi näin

 

 

205F974E-DA0D-4FA8-A9F2-C2DFF3F04289_zps

Edited by Dennis

Share this post


Link to post

No samat lämmöt kun ennen, ei ne ikinä nouse yli 90 astetta ajossa paitsi helteellä ehkä 100 astetta kun on myös jäähdytin keulassa ja 78 asteen termostaatti välissä jolla se toimii hyvin, nostaa lämmöt melko nopeasti noin 80 asteeseen ja jää siihen normaali ajossa

 

Paineet ehkä aavistuksen pienemmät nyt kuumana tyhjäkäynnillä, muuten olisin huolissani laakerivauriosta mutta nyt on myös pienempi pumppu

Share this post


Link to post

Todistusaineistoa, käynnistys uudella pumpulla :)

 

th_63E42173-ACA6-4135-8D20-9A308BAFBECC_

Edited by Dennis
  • Like 2

Share this post


Link to post

Ja taas leima vuodeksi eteenpäin :)

Share this post


Link to post

Tätäpä tuli kuolattua livenä kiikalassa ja muutama sananenkin vaihdettua omistajan kanssa, upea auto ja asiallinen autoharrastaja.

Share this post


Link to post

Kiikalan reissu suoritettu

 

Kiitoksia kaikille tutuille ja vähemmän tutuille jutusteluista, se on se mukava osuus tässä harrastuksessa kun näkee tuttuja tapahtumissa vuosien varrelta vaikka en kovin usein itse käy tapahtumissa

 

Laitos huilii pestynä reissun jälkeen

 

IMG_5486.s_zpsijp9lpfp.jpg

Edited by Dennis
  • Like 4

Share this post


Link to post

-etu 6,5x16 et30 vakioakselilla vakio levyjarruilla

 

-taka 8x16 et36 pitkillä vetoakseleilla ja tuolla surkealla Empin takalevysarjalla koka levittää 6mm/puoli, joten vastaa vakiojarruilla et30 tuo kokonaisuus takana

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Tämä oli ajossa viime kesänä, moneen vuoteen ei ole tullut ajettua muuta kun katsastukseen, hauskaa oli ajella vähän enemmän ja tutustua tähän taas 🙂

 

Eihän tämä ole ollut minulla kun 33 vuotta josta 27 vuotta satunnaisesti ajossa

 

DELWmJY.jpg

 

NQqDnzi.jpg

 

 

GBohpJk.jpg

 

w1BarE7.jpg

 

3DZrMBF.jpg

 

3yXdaXB.jpg

 

 

Jarruhuoltoa piti myös tehdä

 

Y5i2ViJ.jpg

 

pYj1O80.jpg

 

 

Edited by Dennis
  • Like 2

Share this post


Link to post

Löytyi tähän laitokseen sopivaa herkkua... oli pakko ottaa talteen kun on ollut agendalla tehdä jotain jarruille (kiitos Arto kaupoista ja kotiinkuljetuksesta)

 

Täytyy asentaa joskus kun auto on kotitallissa, täytyy ensin muuttaa levyt sopimaan porschen vanteille

 

01xqqZF.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Viime kesän muistoja...

 

Mielestäni hyvä tilannekuva :)

 

Zd2R4Rx.jpg

Edited by Dennis
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nyt nämäkin olisi valmiina muutettuna porschen jaolle 5 x 130 ja keskireiälle 71,6mm

 

h4T5gdK.jpg

 

frpJ2G8.jpg

Edited by Dennis
  • Like 3

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...