Jump to content

Synkkamittari


Recommended Posts

Posted

kokemuksia tässä tapauksessa freetechnicsen synkkamittarista (linkki)

http://www.freetechnics.fi/130108%20024p.jpg Tutulla on saman tapainen mutta parit hassut vuodet vanhempi. Kätevä säätää nurkkia että imee saman määrän. Tuo olis omassa jokkis hommassa aika tarpeellinen ja kätevä vehe. Onko joku tehnyt jotain DIY mittaria tuohon hommaan? Mahtaisko toimia sellanen putki mikä tulee kaasaria vasten ja sen kyljessä alipainemittari niin näkis paljonko imee tyhjäkäynnillä?

Posted
http://www.carbtune.com/

 

Osta tuollenen alle satasen rahteineen Suomessa. Itellä tollanen ja toimii hyvin.

Mittari toimii periaatteessa, mut niitä pitää vaimentaa sopivasti.

 

FreeTechnics myy samaa mittaria 165e hmm. ei paha jos alle satkun.

Posted
http://www.carbtune.com/

 

Osta tuollenen alle satasen rahteineen Suomessa. Itellä tollanen ja toimii hyvin.

Mittari toimii periaatteessa, mut niitä pitää vaimentaa sopivasti.

 

FreeTechnics myy samaa mittaria 165e hmm. ei paha jos alle satkun.

 

Niimpä. Olikohan 80e pari vuotta sit.

Posted

Minä ostin keväällä tollasen carbtunen n. 70e:llä, myöskin ihan suomesta.

Vallan mainio laitos voi kyllä suositella.

Ainakin omassani tuli mukana letkuihin asennettavat "vaimennin" kikkulat ja niillä toimii omassani ainakin vallan mainiosti.

Posted
Minä ostin keväällä tollasen carbtunen n. 70e:llä, myöskin ihan suomesta.

Vallan mainio laitos voi kyllä suositella.

Ainakin omassani tuli mukana letkuihin asennettavat "vaimennin" kikkulat ja niillä toimii omassani ainakin vallan mainiosti.

Ja mistä tällänen?

Posted
vesivaakatyyppisen rakentaa itsekin kirkkaasta letkusta ja mig-suuttimet vaimentimiksi. Nesteeksi esim öljyä.

Mites tä sitte pistetään kaasarin päälle vai miten meinasit? Enhän mää mittää tajua ennen ku joku vääntää rautalangasta :)

Posted

Ei laiteta kaasarin päälle kuten ei laiteta sitä Carbtuneakaan, vaan sitä varten esim. DRLA:issa on semmoiset synkan säätöruuvit joihin kiinnitetään letkut ja avataan jonkun verran auki.

Posted
Ei laiteta kaasarin päälle kuten ei laiteta sitä Carbtuneakaan, vaan sitä varten esim. DRLA:issa on semmoiset synkan säätöruuvit joihin kiinnitetään letkut ja avataan jonkun verran auki.

 

Vaan ei ole kaikissa DRLA malleissa. Eika kaikissa muissakaan kaasareissa.

Posted

joo 20v säätänny ni oppii kuulemaan koneen käynnistä milloin se on kohallaan... ja tietysti kun aletaan säätämään ni kaikkien kurkkujen läppien pitää olla yhtäpaljon auki kun kaararinakseli nojaa tyhjäkäyntiruuvia vasten,muuten aivan sama säätääkö ollenkaan... helppo tutkia kaasarit irrallaan vaikka paperinpalalla... yksikurkkuisissa tuotakaan ei kyl välttämättä tarvitse katsoa,mut tuplissa pakollinen toimenpide... kun ei ole yksi eikä kaksikaan kaasaria mis on ollu kierot läppäakselit ja silloin käyntiä ei saa hyväksi vaikka kuinka yrittäisi... useimmista kaasareista kyl löytyy läppien väliseenkin synkronin säätöön jonkinmoiset säädöt,joko ohivirtauskanavat läpän ohi tai solex tyyliset akselissa olevat läppien keskinäiset säätöruuvit... mut ohivirtauksella säätäminen ei ole ikinä oikea tapa kun läpät ovat keskenään eri asennossa samassa kaasarissa...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...