mite^ Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 kokemuksia tässä tapauksessa freetechnicsen synkkamittarista (linkki) http://www.freetechnics.fi/130108%20024p.jpg Tutulla on saman tapainen mutta parit hassut vuodet vanhempi. Kätevä säätää nurkkia että imee saman määrän. Tuo olis omassa jokkis hommassa aika tarpeellinen ja kätevä vehe. Onko joku tehnyt jotain DIY mittaria tuohon hommaan? Mahtaisko toimia sellanen putki mikä tulee kaasaria vasten ja sen kyljessä alipainemittari niin näkis paljonko imee tyhjäkäynnillä? Quote
JaniM Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 http://www.carbtune.com/ Osta tuollenen alle satasen rahteineen Suomessa. Itellä tollanen ja toimii hyvin. Mittari toimii periaatteessa, mut niitä pitää vaimentaa sopivasti. Quote
mite^ Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 http://www.carbtune.com/ Osta tuollenen alle satasen rahteineen Suomessa. Itellä tollanen ja toimii hyvin. Mittari toimii periaatteessa, mut niitä pitää vaimentaa sopivasti. FreeTechnics myy samaa mittaria 165e hmm. ei paha jos alle satkun. Quote
JaniM Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 http://www.carbtune.com/ Osta tuollenen alle satasen rahteineen Suomessa. Itellä tollanen ja toimii hyvin. Mittari toimii periaatteessa, mut niitä pitää vaimentaa sopivasti. FreeTechnics myy samaa mittaria 165e hmm. ei paha jos alle satkun. Niimpä. Olikohan 80e pari vuotta sit. Quote
mite^ Posted October 25, 2008 Author Posted October 25, 2008 Carbtune Pro 4-column £55.00 Carbtune Pro 2-column Carbtune Pro 2-column £43.00 Quote
jonih Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Minä ostin keväällä tollasen carbtunen n. 70e:llä, myöskin ihan suomesta. Vallan mainio laitos voi kyllä suositella. Ainakin omassani tuli mukana letkuihin asennettavat "vaimennin" kikkulat ja niillä toimii omassani ainakin vallan mainiosti. Quote
Tutkija Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 ja tarpeeks kauan kun on säätänny ni noi muuttuu tarpeettomaksi... Quote
mite^ Posted October 27, 2008 Author Posted October 27, 2008 Minä ostin keväällä tollasen carbtunen n. 70e:llä, myöskin ihan suomesta. Vallan mainio laitos voi kyllä suositella. Ainakin omassani tuli mukana letkuihin asennettavat "vaimennin" kikkulat ja niillä toimii omassani ainakin vallan mainiosti. Ja mistä tällänen? Quote
Guest Jalmari Posted October 27, 2008 Posted October 27, 2008 http://www.kaasutinexpertti.fi/ tuolta ainakin löytyy jotain. Quote
joksa Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 vesivaakatyyppisen rakentaa itsekin kirkkaasta letkusta ja mig-suuttimet vaimentimiksi. Nesteeksi esim öljyä. Quote
mite^ Posted October 28, 2008 Author Posted October 28, 2008 vesivaakatyyppisen rakentaa itsekin kirkkaasta letkusta ja mig-suuttimet vaimentimiksi. Nesteeksi esim öljyä. Mites tä sitte pistetään kaasarin päälle vai miten meinasit? Enhän mää mittää tajua ennen ku joku vääntää rautalangasta :) Quote
DWL_Puavo Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Ei laiteta kaasarin päälle kuten ei laiteta sitä Carbtuneakaan, vaan sitä varten esim. DRLA:issa on semmoiset synkan säätöruuvit joihin kiinnitetään letkut ja avataan jonkun verran auki. Quote
Guest Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Ei laiteta kaasarin päälle kuten ei laiteta sitä Carbtuneakaan, vaan sitä varten esim. DRLA:issa on semmoiset synkan säätöruuvit joihin kiinnitetään letkut ja avataan jonkun verran auki. Vaan ei ole kaikissa DRLA malleissa. Eika kaikissa muissakaan kaasareissa. Quote
mikan Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 ja tarpeeks kauan kun on säätänny ni noi muuttuu tarpeettomaksi... ? t. Mika Quote
mite^ Posted October 29, 2008 Author Posted October 29, 2008 ja tarpeeks kauan kun on säätänny ni noi muuttuu tarpeettomaksi... ? t. Mika Gurut vetää korvakuulolla. Quote
Mika Vainio Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 en tiedä hyödyttääkö ketään, mutta aika kätevä: http://www.kawasakimotorcycle.org/forum ... nizer.html Quote
Tutkija Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 joo 20v säätänny ni oppii kuulemaan koneen käynnistä milloin se on kohallaan... ja tietysti kun aletaan säätämään ni kaikkien kurkkujen läppien pitää olla yhtäpaljon auki kun kaararinakseli nojaa tyhjäkäyntiruuvia vasten,muuten aivan sama säätääkö ollenkaan... helppo tutkia kaasarit irrallaan vaikka paperinpalalla... yksikurkkuisissa tuotakaan ei kyl välttämättä tarvitse katsoa,mut tuplissa pakollinen toimenpide... kun ei ole yksi eikä kaksikaan kaasaria mis on ollu kierot läppäakselit ja silloin käyntiä ei saa hyväksi vaikka kuinka yrittäisi... useimmista kaasareista kyl löytyy läppien väliseenkin synkronin säätöön jonkinmoiset säädöt,joko ohivirtauskanavat läpän ohi tai solex tyyliset akselissa olevat läppien keskinäiset säätöruuvit... mut ohivirtauksella säätäminen ei ole ikinä oikea tapa kun läpät ovat keskenään eri asennossa samassa kaasarissa... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.