Jump to content

Läppärunkojen koko/ riittävyys?


Guest Hannu Mattila

Recommended Posts

Posted
Noitahan tarvis volkkarin koneeseen neljä, mikäli tahtoo yhden per pytty, heh heh. Siksi läppärunko jossa kaksi kurkkua.

 

Yhtähän läppärunkoa yhdellä kurkulla on "turha" laittaa volkkarin koneeseen, ellei tee ahdettua konetta. 2xkaksikurkkuista läppärunkoa huomattavasti tehokkaampi vaihtoehto.

Mihis perustuu tuo turha arkumentti? Haetaanko ylä- vai alatehoa? Sanoisin että oikein mitoittettuna ei hirveempää eroa huomaa. Yhellä kun tehdään, niin tulee tietenkin pitkät imarit ja sen mukaan tietenkin vääntö ja teho asettuu.

Posted

Ylätehoa yritetään etsiä 2.7l vapari koneeseen välille 7000-8500rpm.

yhellä läpälläkin varmasti saisitehtyä mut ei välttämättä paras vaihtoehto tähän koneeseen, tai sit tarttis laittaa vielä lisäksi ilmanahtain!! ;)

Posted

Kyllä mun mielestä kaasuunreagointi on paljon parempi kun on yksi läppä per sylinteri. Miksi sitten useimmissa kilpamoottoreissa jos ei säännöt kiellä ja esim bmw M moottoreissa on yksi kaasuläppä per sylinteri?

Posted

No mikäs estää laittamasta noita yksittäisiä läppiä 4 kpl ? tai 2 kpl, 1 / puoli, eriilisähän ne mopojen läppiksetkin on, ovat vaan pultattu toisiinsa kiinni. Vai sanotaanko jossain ettei niitä saa olla kuin 1 / kone ;)

Posted

mulla oli harisen 48mm rungot autossa, mitkä suurensin 51mm koneteho parani jonkin verran ja nyt tekis mieli kokeilla jotain 55mm luokkaa ja kattoa mitä tapahtuu. isojen runkojen valmistajia olen löytänyt vaan aika heikosti. cb:n rungot taitaa luppua kanssa 48mm.

 

Jos 51 mm reikä ahdistaa, niin minkä kokoinen sulla on imuventtiili ja imukanava?

 

t. Mika

Posted

mulla oli harisen 48mm rungot autossa, mitkä suurensin 51mm koneteho parani jonkin verran ja nyt tekis mieli kokeilla jotain 55mm luokkaa ja kattoa mitä tapahtuu. isojen runkojen valmistajia olen löytänyt vaan aika heikosti. cb:n rungot taitaa luppua kanssa 48mm.

 

Jos 51 mm reikä ahdistaa, niin minkä kokoinen sulla on imuventtiili ja imukanava?

 

t. Mika

 

imuventtiili on 52mm kanavan tilavuutta en nyt ulkoa muista. enkä väitä että se 51mm reikä ahdistaisi mut se kun ei oikeen selviä muutakun kokeilemalla. viimekesänä muutin rungot 48mm/51mm niin yläpää parani huomattavasti. tuleehan se raja tietty jossainkohtaa vastaan.

Posted

mulla oli harisen 48mm rungot autossa, mitkä suurensin 51mm koneteho parani jonkin verran ja nyt tekis mieli kokeilla jotain 55mm luokkaa ja kattoa mitä tapahtuu. isojen runkojen valmistajia olen löytänyt vaan aika heikosti. cb:n rungot taitaa luppua kanssa 48mm.

 

Jos 51 mm reikä ahdistaa, niin minkä kokoinen sulla on imuventtiili ja imukanava?

 

t. Mika

 

imuventtiili on 52mm kanavan tilavuutta en nyt ulkoa muista. enkä väitä että se 51mm reikä ahdistaisi mut se kun ei oikeen selviä muutakun kokeilemalla. viimekesänä muutin rungot 48mm/51mm niin yläpää parani huomattavasti. tuleehan se raja tietty jossainkohtaa vastaan.

 

Puhutaanko nyt volkkarin työntötangollisesta nelosbokserista. Imupuolen koko, koneen tilavuus ( 2,7L ) ja tavoiteltu ( 7000-8500 ) kierrosluku viittaa varsin vihaiseen kilpurin koneeseen???

Posted
Ylikireä nelkku, vai aftermarket/wbx lohkollinen?

 

T1/cb performance aluminium.

  • 4 months later...
Guest Barney
Posted

olis tossa muutama mikunin läppärunkosetti. Onko noista mihinkään? Saanko hyödynnettyä noita?

toinen taitanee olla noin 36mm ja toinen 40mm. Jälkimmäisessä sähköllä toimivat läpät joten se varmaankin hankalampi. Ensimmäinen taas aika pienillä "kurkuilla". Ovatko mopedi suuttimet ym. käyttökelpoista tavaraa?

 

 

125.jpg

 

126.jpg

  • 8 years later...
Posted

Juu, kaasuttimien tilalle tulisi läppärungot. Ei kehtaisi alkaa vaihtamaan imusarjoja jne.. IDF jaolla olevia näyttää olevan enemmän tarjolla.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...