JaniM Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Noitahan tarvis volkkarin koneeseen neljä, mikäli tahtoo yhden per pytty, heh heh. Siksi läppärunko jossa kaksi kurkkua. Yhtähän läppärunkoa yhdellä kurkulla on "turha" laittaa volkkarin koneeseen, ellei tee ahdettua konetta. 2xkaksikurkkuista läppärunkoa huomattavasti tehokkaampi vaihtoehto. Mihis perustuu tuo turha arkumentti? Haetaanko ylä- vai alatehoa? Sanoisin että oikein mitoittettuna ei hirveempää eroa huomaa. Yhellä kun tehdään, niin tulee tietenkin pitkät imarit ja sen mukaan tietenkin vääntö ja teho asettuu. Quote Link to comment
Guest vw 65 Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Ylätehoa yritetään etsiä 2.7l vapari koneeseen välille 7000-8500rpm. yhellä läpälläkin varmasti saisitehtyä mut ei välttämättä paras vaihtoehto tähän koneeseen, tai sit tarttis laittaa vielä lisäksi ilmanahtain!! ;) Quote Link to comment
JaniM Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Ahtainta vaan, niin mekin... Quote Link to comment
-Alex- Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Kyllä mun mielestä kaasuunreagointi on paljon parempi kun on yksi läppä per sylinteri. Miksi sitten useimmissa kilpamoottoreissa jos ei säännöt kiellä ja esim bmw M moottoreissa on yksi kaasuläppä per sylinteri? Quote Link to comment
metake Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 No mikäs estää laittamasta noita yksittäisiä läppiä 4 kpl ? tai 2 kpl, 1 / puoli, eriilisähän ne mopojen läppiksetkin on, ovat vaan pultattu toisiinsa kiinni. Vai sanotaanko jossain ettei niitä saa olla kuin 1 / kone ;) Quote Link to comment
-Alex- Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Ei kai mikään estä laittamasta :) Mutta itse kyllä tosiaan vaparikoneeseen laittaisin jokaiselle kurkulle oman läpän. Quote Link to comment
mikan Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 mulla oli harisen 48mm rungot autossa, mitkä suurensin 51mm koneteho parani jonkin verran ja nyt tekis mieli kokeilla jotain 55mm luokkaa ja kattoa mitä tapahtuu. isojen runkojen valmistajia olen löytänyt vaan aika heikosti. cb:n rungot taitaa luppua kanssa 48mm. Jos 51 mm reikä ahdistaa, niin minkä kokoinen sulla on imuventtiili ja imukanava? t. Mika Quote Link to comment
Guest vw 65 Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 mulla oli harisen 48mm rungot autossa, mitkä suurensin 51mm koneteho parani jonkin verran ja nyt tekis mieli kokeilla jotain 55mm luokkaa ja kattoa mitä tapahtuu. isojen runkojen valmistajia olen löytänyt vaan aika heikosti. cb:n rungot taitaa luppua kanssa 48mm. Jos 51 mm reikä ahdistaa, niin minkä kokoinen sulla on imuventtiili ja imukanava? t. Mika imuventtiili on 52mm kanavan tilavuutta en nyt ulkoa muista. enkä väitä että se 51mm reikä ahdistaisi mut se kun ei oikeen selviä muutakun kokeilemalla. viimekesänä muutin rungot 48mm/51mm niin yläpää parani huomattavasti. tuleehan se raja tietty jossainkohtaa vastaan. Quote Link to comment
ARTO Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 mulla oli harisen 48mm rungot autossa, mitkä suurensin 51mm koneteho parani jonkin verran ja nyt tekis mieli kokeilla jotain 55mm luokkaa ja kattoa mitä tapahtuu. isojen runkojen valmistajia olen löytänyt vaan aika heikosti. cb:n rungot taitaa luppua kanssa 48mm. Jos 51 mm reikä ahdistaa, niin minkä kokoinen sulla on imuventtiili ja imukanava? t. Mika imuventtiili on 52mm kanavan tilavuutta en nyt ulkoa muista. enkä väitä että se 51mm reikä ahdistaisi mut se kun ei oikeen selviä muutakun kokeilemalla. viimekesänä muutin rungot 48mm/51mm niin yläpää parani huomattavasti. tuleehan se raja tietty jossainkohtaa vastaan. Puhutaanko nyt volkkarin työntötangollisesta nelosbokserista. Imupuolen koko, koneen tilavuus ( 2,7L ) ja tavoiteltu ( 7000-8500 ) kierrosluku viittaa varsin vihaiseen kilpurin koneeseen??? Quote Link to comment
Marko Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Puhutaanko nyt volkkarin työntötangollisesta nelosbokserista. Puhutaan. Quote Link to comment
ARTO Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Ylikireä nelkku, vai aftermarket/wbx lohkollinen? Quote Link to comment
Marko Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Kertokoo omistaja jos haluaa. Quote Link to comment
Guest vw 65 Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Ylikireä nelkku, vai aftermarket/wbx lohkollinen? T1/cb performance aluminium. Quote Link to comment
mikan Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Eikös TWM:ltä löydy jopa 62 mm läpillä olevia IDA-jakoisia? t. Mika Quote Link to comment
Barney Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 olis tossa muutama mikunin läppärunkosetti. Onko noista mihinkään? Saanko hyödynnettyä noita? toinen taitanee olla noin 36mm ja toinen 40mm. Jälkimmäisessä sähköllä toimivat läpät joten se varmaankin hankalampi. Ensimmäinen taas aika pienillä "kurkuilla". Ovatko mopedi suuttimet ym. käyttökelpoista tavaraa? Quote Link to comment
JaniM Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Kyllähän tuollasilla pikku läpilläkin pärjää aika pitkään. Toisista katot mitä se motti pitää sisällään ja tekee vivut uusiksi, jos on fiksattavissa. 36mm pitäis päästä karkeasti alle kolmen sadan humman. Eli parin satkun nurkille. http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm#throttle Tuolta voi käydä arvioimassa noin suunnilleen. Quote Link to comment
Sakke Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Ei muutaku DBW:tä rakentamaan noista sähköläpistä :D Quote Link to comment
Pasi Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Jatkanpa tähän samaan ketjuun, mistä löytyy Ida jaolla 48mm läppärunkoja? Jenveyt löysin jo, onko muita? Quote Link to comment
mikko k Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 https://www.borlainduction.com/ Quote Link to comment
Pasi Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 https://www.borlainduction.com/ Tuolla oli 56mm pienin?, hakusessa 48mm läppärungot.. Quote Link to comment
metake Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Mikäs noissa Jenveyn läppärungoissa on vikana vai miksi ne ei kelpaa? http://www.redlineweber.com/html/throttle_bodies/Throttle%20bodies_ida.htm Quote Link to comment
Pasi Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Mikäs noissa Jenveyn läppärungoissa on vikana vai miksi ne ei kelpaa? http://www.redlineweber.com/html/throttle_bodies/Throttle%20bodies_ida.htm Siis eihän niissä mitään vikaa ole, kyllä nekin kelpaa.. :) Ajattelin vaan onko muitakin valmistajia, itse en löytänyt kun nuo jenveyt ida jaolla. Quote Link to comment
mikko k Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Miksi pitää olla IDA jako? Korvaatko kaasarit? IDF olis pienempi kooltaan. Quote Link to comment
Pasi Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Juu, kaasuttimien tilalle tulisi läppärungot. Ei kehtaisi alkaa vaihtamaan imusarjoja jne.. IDF jaolla olevia näyttää olevan enemmän tarjolla. Quote Link to comment
jaketech Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 at import. sielä on muistaakseni kahella eri jaolla olevia runkoja. tosin vaan ovat kiinan runkoja mutta mitä se haittaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.