-Alex- Posted April 12, 2009 Posted April 12, 2009 Jännän näköisiä vekottimia :D Karmann Ghia TC on aika onnistuneen näköinen. SP-2 on oikeastaan aika hirveen näköinen, jonkinnäköinen floppi oli aikanaan. Brasilia oli hyvin myynyt auto aikanaan. http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_do_Brasil Tuommoiseen brasiliaan 2332cc mörkömoottori ja alusta kenttään sekä jokanurkkaan isot levy :D Unohtui vielä gol mainita, mutta siinä edessä boxerkone. Muistuttaa lähinnä fiat 127:kaa, eli auton näköinen etäisesti.. Quote
Guest Toheltaja Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 Pitääkin koittaa bongailla mokomia siellä sitten... Quote
vwagen Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 Moottori on kyllä takana,Brasiliassa on Kuplan(KG:n)pohjalevy. Quote
Hebster52 Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 Jännän näköisiä vekottimia :D Karmann Ghia TC on aika onnistuneen näköinen. SP-2 on oikeastaan aika hirveen näköinen, jonkinnäköinen floppi oli aikanaan. Omasta mielestä SP2 on kaikeista onnistuinein Volkkari muotoilu ikinä. ;) SP2:sta suunniteltiin aikanaa Amerikan markkinoille mutta myynti tyssäs siihen että jenkit keksi tehdä jokin laki joka määräsi etuvalojen korkeuden rajoituksia jollon SP2:sen matalat etuvalot jäivät alle sen minimimääräyksen... Quote
-Alex- Posted April 13, 2009 Author Posted April 13, 2009 Moottori on kyllä takana,Brasiliassa on Kuplan(KG:n)pohjalevy. Kyllähän mä sen tiedän, mitään muuta oo väittänytkään :D Mutta varhaisissa gol malleissa ei ollut, vaikka toki bokserikonetta niissäkin oli. Gol:sta ei oo kuvaa tässä topicissa Quote
Guest Toheltaja Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 bongattu ekan illan aikana Belo Horizontesta: Gol, Fox, Parati, Space Fox, Brasil, vitusti pallokeulia kulmaikkunoilla sekä melko kauniita naisia... Tääl on näköjään valtaosa autoista volsua ja pikkufiattia. Pari hassua toyotaa sekä chevyjä (siis ooppeleita, asconaa ja monzaa) ja sitten taas ääripäästä melko isoja maastureita ja kompuramersuja. Yks VW-purkaamo jo bongattu het lentokenttämatkalta hotellille. En o tommostakaan koskaan nähny ja näitä on melko paljon täällä Quote
-Alex- Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 Autokanta taatusti vähän erilaista kuin suomessa tai keskieuroopassa. Ja alkoholi suosittua polttoaineena.. Gol on kyllä pöhkön näköinen auto :D Sellaiseen vois laittaa 2276cc myllyn eteen ja merged pakosarja stringerillä suoraan etupuskurista ulos :D Noita volkkarin raskaan sarjan ajoneuvoja on siellä aika paljonkin, taidetaan jopa ajaa jotain rata-sarjaa niillä(!). Tää vw aircooled osia tekevaä autolinean tehdas tekee brasiliassa paljon myös raskaan kaluston osia, lohkoja, kansia jne mm. M-B, Volvo, Volkswagen merkeille. Quote
Guest Toheltaja Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Tos kuvassa on aivan vitun vanha gol... Vesikoneella nää on täällä liki kaikki. Tommosta korimallia ei vielä o ees tullu vastaan. Napsin tähän perään kuvia tossa satunnaisesti paikallisesta autokannasta. Melko komeaa lavamallista autoo löytyy kyl, tuunattuna jopa, tosin hidastetöyssyt on semmosia että meidän vuokra-autosta ei enää mene ovet kii ku rymäytettiin se yhteen aika vauhdilla ja rytkäsi tohon B pilarin kohdalle aikamoiset lommot helmakoteloihin ja lattiaan... Quote
Guest Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 tosta porsche puhallinkoppa ja siinähän on tuplakaasuttimet valmiina :D Quote
Roope Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 ja sitten jostain romikselta niitä teräs napoja että saa laitettua semmoset levyt ku haluu :D Quote
-Alex- Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 Joo, näitä ilmajäähdytteisiä Goleja ei oo tehty sitten 80 luvun puolivälin. Tuosta puhallinkopasta sen verran, että näyttää hyvinpaljon porschen puhallinkoppasysteemiltä, mutta on ehkä nippanappa mitoitettu vakio 1300-1600cc moottoreille. Jake Raby www.aircooledtechnology.com on testannut tätäkin, ja tiettävästi jäi jäähdytyskapasiteetissaan ja virtauksissa lähes häntäpäähän. Vertailussa oli mukana nämä puhallinkopat: porsche flektisarja, vakio DH, 36hp DH aftermarket, gol flektisarja ja Rabyn omaa tuotekehitystä oleva DTM. http://www.aircooledtechnology.com/cooling/index2.shtml Quote
Hebster52 Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Gol:in huono jäähdytys Typ1 käytössä johtuu ehkä lähinnä siitä että Gol:ssa asennettuna myös vauhtiviima painaa ilmaa tuohon scoopin lailla kun taas takamoottorisessa melkeen tulee alipainetta puhaltimeen... Quote
UltraVW Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Mä kyl huolisin sp2:sen tai sen ykkösenkin http://www.nextautos.com/body-stylesmar ... 2-on-ebay/ Quote
Guest Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Jaken DTM ei ole kylla miehen itsensa kehittama, oikeudet siihen tuli kylla hommattua alkuperaiselta suunnittelijalta joka oli hyva ystavani Joe Locicero, Oregonista. Jake on sittemmin tehnyt siihen joitain parannuksia. Quote
-Alex- Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 Aijaa, en ihan noin tarkkaan tiennyt. Vähän kuullut kyllä jotain tuollaista. Quote
metake Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Aijaa, en ihan noin tarkkaan tiennyt. Vähän kuullut kyllä jotain tuollaista. http://www.aircooledtechnology.com/cooling/index2.shtml Quote
Guest Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Aijaa, en ihan noin tarkkaan tiennyt. Vähän kuullut kyllä jotain tuollaista. http://www.aircooledtechnology.com/cooling/index2.shtml juu ja tuolta sivumenusta kun klikkaa History niin jo loytyy tarinaa. Linkki ei suoraan vienyt sinne ainakaan mun koneella. Quote
-Alex- Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 Gol:in huono jäähdytys Typ1 käytössä johtuu ehkä lähinnä siitä että Gol:ssa asennettuna myös vauhtiviima painaa ilmaa tuohon scoopin lailla kun taas takamoottorisessa melkeen tulee alipainetta puhaltimeen... Hyvin paljon mahdollista. Quote
-Alex- Posted August 23, 2016 Author Posted August 23, 2016 Nostetaan ikivanhaa aihetta..Brasilian volkkarit, erityisesti junakeulat. Saksalaiset junakeulat hinnoissa sambassa, mutta brasiliaiset ei ole ja niitä on tehty pitkälle 70-luvulle. Mikäs tämän tarina on? Onko tekniikka eri kuin saksan junakeuloissa? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1959709 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1941852 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1914034 Quote
Hebster52 Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Uusimmissa sekasikiö tekniikkaa pallokeuloijen kans.... pallon levyt edessä jo olkatappi etuolissa ja takana irssit akselit alennusvaihde navoilla! 1 Quote
Lasse Posted August 23, 2016 Posted August 23, 2016 Mobiliassa on tommone really late pallokeula Quote
SePi Posted August 24, 2016 Posted August 24, 2016 Tohon(kin) bussibisnekseen liittynee runsaasti mahdolisuuksia tulla kusetetuksi Jos pyyntihinta on 12000 USD ja papereissa lukee auton arvosta jotain muuta, niin emmää tiijä miten se yhtälö voi toimia. Varmaan kannattais mennä käymään jossain favelassa ja alkaa tinkiä paikan päällä Quote
Hebster52 Posted August 24, 2016 Posted August 24, 2016 Juu.. Voi kans mennä silleen kuin kaverille nyt tapahtunu... Oli tehny kaupat yhden brittimaahantuojan kans ja maksanu tammikuussa osahinnan 7500 puntaa -75 juniksesta. Jota sit piti tuoda Britteihin ja hakea se sieltä.. Pari viikkoa sitten se sai tiedot siltä brittimyyjältä että juniksen maahantuoja hävinny Brasiliaan kun on kovia veromätkyjä ja Brittien valtio takavarikoinu junikset jotka se oli just tuonu maahan.. Nyt Ruotsin kaveri ei saakkaan sitä junista sieltä irti kun itse myyjä ei voi todistaa että se omistaa noita autoja eikä se "maahantuoja-verokarkuri".... Quote
68teevee Posted August 24, 2016 Posted August 24, 2016 Mobiliassa on tommone really late pallokeula Ja pääsee ihan luvan kanssa sisälle istuskelemaan ja fiilisteleen! :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.