Jump to content

Brasilian ilmavolkkarit..


Recommended Posts

Jännän näköisiä vekottimia :D Karmann Ghia TC on aika onnistuneen näköinen. SP-2 on oikeastaan aika hirveen näköinen, jonkinnäköinen floppi oli aikanaan. Brasilia oli hyvin myynyt auto aikanaan.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_do_Brasil

 

KARMANN7.JPG

 

karmann_tc.jpg

 

Sp2_lateral.jpg

 

Volkswagen_brasilia1.jpg

 

 

Tuommoiseen brasiliaan 2332cc mörkömoottori ja alusta kenttään sekä jokanurkkaan isot levy :D

 

 

0br1.jpg

 

2758956170_9e715e0a2b.jpg

 

 

brasilia-competicao.jpg

 

 

Unohtui vielä gol mainita, mutta siinä edessä boxerkone. Muistuttaa lähinnä fiat 127:kaa, eli auton näköinen etäisesti..

Link to comment
Jännän näköisiä vekottimia :D Karmann Ghia TC on aika onnistuneen näköinen. SP-2 on oikeastaan aika hirveen näköinen, jonkinnäköinen floppi oli aikanaan.

 

Omasta mielestä SP2 on kaikeista onnistuinein Volkkari muotoilu ikinä. ;)

 

SP2:sta suunniteltiin aikanaa Amerikan markkinoille mutta myynti tyssäs siihen että jenkit keksi tehdä jokin laki joka määräsi etuvalojen korkeuden rajoituksia jollon SP2:sen matalat etuvalot jäivät alle sen minimimääräyksen...

Link to comment
Moottori on kyllä takana,Brasiliassa on Kuplan(KG:n)pohjalevy.

 

Kyllähän mä sen tiedän, mitään muuta oo väittänytkään :D Mutta varhaisissa gol malleissa ei ollut, vaikka toki bokserikonetta niissäkin oli. Gol:sta ei oo kuvaa tässä topicissa

Link to comment
Guest Toheltaja

bongattu ekan illan aikana Belo Horizontesta: Gol, Fox, Parati, Space Fox, Brasil, vitusti pallokeulia kulmaikkunoilla sekä melko kauniita naisia...

 

Tääl on näköjään valtaosa autoista volsua ja pikkufiattia. Pari hassua toyotaa sekä chevyjä (siis ooppeleita, asconaa ja monzaa) ja sitten taas ääripäästä melko isoja maastureita ja kompuramersuja.

Yks VW-purkaamo jo bongattu het lentokenttämatkalta hotellille.

 

En o tommostakaan koskaan nähny ja näitä on melko paljon täällä

post-146-13888360949426_thumb.jpg

post-146-1388836095266_thumb.jpg

post-146-13888360953025_thumb.jpg

Link to comment

Autokanta taatusti vähän erilaista kuin suomessa tai keskieuroopassa. Ja alkoholi suosittua polttoaineena..

 

Gol on kyllä pöhkön näköinen auto :D Sellaiseen vois laittaa 2276cc myllyn eteen ja merged pakosarja stringerillä suoraan etupuskurista ulos :D

 

vw-gol-mk1.jpg

 

VW-Gol-engine.jpg

 

Noita volkkarin raskaan sarjan ajoneuvoja on siellä aika paljonkin, taidetaan jopa ajaa jotain rata-sarjaa niillä(!). Tää vw aircooled osia tekevaä autolinean tehdas tekee brasiliassa paljon myös raskaan kaluston osia, lohkoja, kansia jne mm. M-B, Volvo, Volkswagen merkeille.

post-1605-13888360950945_thumb.jpg

Link to comment
Guest Toheltaja

Tos kuvassa on aivan vitun vanha gol... Vesikoneella nää on täällä liki kaikki. Tommosta korimallia ei vielä o ees tullu vastaan. Napsin tähän perään kuvia tossa satunnaisesti paikallisesta autokannasta. Melko komeaa lavamallista autoo löytyy kyl, tuunattuna jopa, tosin hidastetöyssyt on semmosia että meidän vuokra-autosta ei enää mene ovet kii ku rymäytettiin se yhteen aika vauhdilla ja rytkäsi tohon B pilarin kohdalle aikamoiset lommot helmakoteloihin ja lattiaan...

post-146-13888360951635_thumb.jpg

post-146-13888360951968_thumb.jpg

post-146-13888360952383_thumb.jpg

Link to comment

Joo, näitä ilmajäähdytteisiä Goleja ei oo tehty sitten 80 luvun puolivälin.

 

Tuosta puhallinkopasta sen verran, että näyttää hyvinpaljon porschen puhallinkoppasysteemiltä, mutta on ehkä nippanappa mitoitettu vakio 1300-1600cc moottoreille.

 

Jake Raby www.aircooledtechnology.com on testannut tätäkin, ja tiettävästi jäi jäähdytyskapasiteetissaan ja virtauksissa lähes häntäpäähän. Vertailussa oli mukana nämä puhallinkopat: porsche flektisarja, vakio DH, 36hp DH aftermarket, gol flektisarja ja Rabyn omaa tuotekehitystä oleva DTM.

 

 

http://www.aircooledtechnology.com/cooling/index2.shtml

Link to comment

Jaken DTM ei ole kylla miehen itsensa kehittama, oikeudet siihen tuli kylla hommattua alkuperaiselta suunnittelijalta joka oli hyva ystavani Joe Locicero, Oregonista. Jake on sittemmin tehnyt siihen joitain parannuksia.

Link to comment
Gol:in huono jäähdytys Typ1 käytössä johtuu ehkä lähinnä siitä että Gol:ssa asennettuna myös vauhtiviima painaa ilmaa tuohon scoopin lailla kun taas takamoottorisessa melkeen tulee alipainetta puhaltimeen...

 

Hyvin paljon mahdollista.

Link to comment
  • 7 years later...

Nostetaan ikivanhaa aihetta..Brasilian volkkarit, erityisesti junakeulat. Saksalaiset junakeulat hinnoissa sambassa, mutta brasiliaiset ei ole ja niitä on tehty pitkälle 70-luvulle. Mikäs tämän tarina on? Onko tekniikka eri kuin saksan junakeuloissa?

 

 

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1959709

 

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1941852

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1914034

Link to comment

Juu.. Voi kans mennä silleen kuin kaverille nyt tapahtunu... Oli tehny kaupat yhden brittimaahantuojan kans ja maksanu tammikuussa osahinnan 7500 puntaa -75 juniksesta. Jota sit piti tuoda Britteihin ja hakea se sieltä..

Pari viikkoa sitten se sai tiedot siltä brittimyyjältä että juniksen maahantuoja hävinny Brasiliaan kun on kovia veromätkyjä ja Brittien valtio takavarikoinu junikset jotka se oli just tuonu maahan.. Nyt Ruotsin kaveri ei saakkaan sitä junista sieltä irti kun itse myyjä ei voi todistaa että se omistaa noita autoja eikä se "maahantuoja-verokarkuri"....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...