-tipi- Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Ei kai nyt leimaa varten muutamaa paikkaa pitkään hitsaa. Quote Link to comment
Guest Jutta Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Siis täh!? Mä luulin, että Napsu on jo liikenteessä kun siitä ihan otsikoitiinkin. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Kävin kokeilee Napsua ja se käynnityi tokalla yrityksellä. Akkua ei siis tarttenut ladata. Perjantaina tai lauantaina käyn hakee sen ja mietin sit sen kohtalon taas uusiksi. Quote Link to comment
Jorrma Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Vetäset hätäset räkäpaikat et saat auton ajoon ja sit joskus vuosien päästä kun Lindan saat valmiix otat napsun hierontaan. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Kävin hakemassa kasan öljyvuodontukkimistavaroita Keiteleestä. Perjantaina haen vempeleen ja alan sit paikoittamaan ruosteita ja vaihdan nuo putket ja asennan radion (tosi tärkee katsastuksen kannalta...). Pitää mun kyl saada ne etupurkurin kannattimet jostain ennen kun alan ajelee. En osaa itse tehdä sellaisia. Ehkä joudun laittaa sittenkin tilauksen T3D:hen. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Mulla on ylimääräsiä puskurin kannakkeita, ellei sulla ole hakusessa niitä kokoonpainuvia teleskoooppimalleja. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Mä en edes tiedä mikä on teleskooppimalli? Mulla on EHKÄ (iso EHKÄ) tiedossa yhdet, mut jos ei ole, niin tiedän kenen puoleen kääntyä! :D Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Onko tuulilasi helppo vaihtaa, aattelin tehdä sen viikonloppuna? Miten se tehdään? Quote Link to comment
Lasse Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Jos käytät tiivisteen uudelleen, niin painelet sisäpuolelta huulen karmin yli ikään kuin ulos päin. Sopiva työkalu on tylppä ja kulunut ruuvimeisseli. Jossakin vaiheessa pystyt nostamaan lasin tiivisteineen pois. Takaisinlaitto menee niin, että nailonnaru tiivisteen huulloksen sisälle, fairyä voiteluaineeksi, toinen painaa lasia ulkopuolelta ja toinen vetää narua pois niin, että tiivisteen huuli tulee sisälle. Kun tekniikan hiffaa, ei paha rasti. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Mulla on uusi tiiviste. Minkä paksusta nailonnarua, 4mm? Quote Link to comment
Guest Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Mulla on uusi tiiviste.Minkä paksusta nailonnarua, 4mm? jotakuinkin 4 mm, 3? Ole sitten varovainen, eli malta kun vedät narua pois. Se on tietty tiukassa ja pitää muistaa ettei vedä sitä väkivalloin suuressa kulmassa tiivisteeseen nähden, ettei se pureudu tiivariin ja vedä siihen palkeenkieliä. Sulla siis uusi tuulilasi kun puhut vaihdosta - päättelin. Oletko mallannut uutta lasia ilman tiivaria ja vanhaan lasiin nähden? Voipi olla useidenkin millien heittoja versus vanha, ja jos isompi, on vaihto suurempi urakka. Itse jouduin hiotuttamaan alakulmista pari milliä pois jotta sain paikoilleen. Ja on vieläkin ehkä aavistuksen liian iso, koska istuu vain 99%:sti => tiivisteessä pieni "huullos" => pääsee kovalla sateella kovassa ajossa vettä tiivarin väliin. -J Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Mulla on käytetty lasi vanhan tilalle. En ole suuremmin päässy kokeilee sitä. Olen kyl jo etsinyt valmiiksi nettisivun mistä tilaan sit ihan uuden! :D Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Nyt on neljästä katsastuksessa huomautetusta "viasta" kaksi korjattu. Eli suurin öljyvuoto on korjattu ja varoituskolmio on takaluukussa. Nyt vielä tuulilasi ja ruosteet. Toivottavasti tuulilasi vaihtuis huomenna ilman suurempia ongelmia, kun on kerta noita sateita luvattu. Huomenna yritän asentaa radionkin (Blaupunkt -66) jotta sais menoon vähän muutakin meteliä kuin moottorin metelin ja lasten huuto... Ruosteiden kimppuun hyökkään sunnuntaina tai maanantaina. Jee! Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Radiota en vielä saanu kiinni, kaiuttimen kyl sain. Tuomaksen avustuksella saatiin jotenkuten "uusi" tuulilasikin. Nyt olis sit enää ruosteet, niin ja pitäis tarkistaa et kulkeeko tuo kaikilla pytyillä? Quote Link to comment
Miglos Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 ja niiden ihanien perillisten huutoa et vaimenna sit millään, aika sen sit tekee... Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Moottorirempan tekee hyvin ja järki hinnalla 0405153867 Hese ja on niitä koneita rakennellu jo kolomattakymmentä vuatta joten osaamista ja tarkkuutta löytyy sekä piitkä talavi aikaa. Kuljetukset järjestyy ku kehittelee ja sopii niin ihimeitä tapahtuu. Niin tekee laatikkoremppoja, jarruremppoja mutta pääasiassa moottoreita yms. yms. osiakin uusia on ja lisää tulee tarvittaessa. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Käytiin Napsulla eilen kaupassa ja hyvin keräsi katseita, etenkin kun Tuomaksen risulasi tuli perässä! :D En mä edes tiedä et mistä tietäis et kulkeeko tuo kaikilla pytyillä? Pitää kai ottaa videota ja laittaa Youtubeen ja kysellä ihmisiltä. Ajaa en tolla taas saa enää kun siirtolupa oli vain kaksi päivää. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Nyppäilet käydessä jokaisen tulpanjohdon vuorollaan irti, ja jos vaikuttaa käyntiin heikentävästi, niin silloin ainakin ko. pytty on pelissä mukana. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 kiitos Tipi neuvosta! Mä en vaan sit osaa olla purkamatta autoja... Piti vaan korjaa tuulilasi ja öljyvuoto, ja sit asentaa radio ja verhota ja vähän hitsaa reikiä umpeen... Nyt ei tartte vielä verhoja miettiä, eikä radiota... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Uups! Myydään auto! Pienellä laitolla katsastuskuntoon... Kaksi viikkoa aikaa, hmmm... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Millä aineella voisi tiivistää tuon pakoputken liitoskohdan? Viimevuonna laitoin jotain mössöä liitokseen että ei niin kauheesti pitäis ääntä tuo mörkö, mut nyt se aine varisee kuin paperi sieltä pois? Tilasin vähän petiä Napsuun... Ei tartte niin paljon hitsata nyt. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Nyt mulla on uusi ongelma. En uskalla hitsata kun pelkään et sisusta syttyy tuleen. Lindan kanssa ei ollu ongelmaa, kun se oli alasti. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 No jotain oon saanu kasaan. Kolme lokaria on melkein valmis (yksi on vielä kiinni ja homma aloittamatta). Ja etupuskurin kannattimien reiät on uusittu. Siis ne ruostuvat hommelit. Nyt odottelen että posti toisi uuden kynnyksen kuskinpuolelle jotta saan uusittua sen ilmahomman. Ja postissa on tulossa myös kaikki lokareid´hin liittyvät tiivisteet. Osan pelleistä sponsoroi Barn! Kiitos! Quote Link to comment
non-hippy Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Toi sisustan tuleen syttymisen pelko on ns. perse edellä puuhun tyyppinen ongelma. (anteeksi karkeahko kielikuva) jos sisusta vaarassa on se kuitenkin pitänyt irroittaa homman tieltä, että pääsee suojamaalaamaan kovalla vaivalla tehty korjaus molemmin puolin?? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Siis tietty mä olin vähän repiny noita kamoja edestä, mut on tuo ihan eri puuhaa kuin täysin riisutun auton hitsaus. Nyt pelkään että rinsessa Viccanin häät kohta peruuntuu. Jos meinaan Kalle tajuaa että kuinka paljon on ruotsinmaata mun autotallin lattialla, niin kohta se tulee hakee omansa takas! Nuo kynnykset on niin monta vuotta tuota irtomaata keränny, että on mahtanu ruåtti pinenentyä kunnolla. Lähettäiskö maan takas UPS:llä vai Matkahuollolla? Pitää ehkä ensin soittaa Kallelle? Quote Link to comment
Guest Barn Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Anna Jutalle..siis ne maat niin Jutta heittää ne suomenlahteen niin pääsee ajamalla Mantorppiin; Siis tietty mä olin vähän repiny noita kamoja edestä, mut on tuo ihan eri puuhaa kuin täysin riisutun auton hitsaus. Nyt pelkään että rinsessa Viccanin häät kohta peruuntuu. Jos meinaan Kalle tajuaa että kuinka paljon on ruotsinmaata mun autotallin lattialla, niin kohta se tulee hakee omansa takas! Nuo kynnykset on niin monta vuotta tuota irtomaata keränny, että on mahtanu ruåtti pinenentyä kunnolla. Lähettäiskö maan takas UPS:llä vai Matkahuollolla? Pitää ehkä ensin soittaa Kallelle? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Jutta tulee kohta käymään niin heitän Kyllikin lattialle maat! Onko tuohon listan kiinnitykseen jotain jippoa. Yritän siis tohon rungon ja lokarien väliin väsätä uutta sitä kumihommaa. Laitetaanko se niin että ensin laitetaan ruuvit hollille, sitten lista ja sit kiristetään, vai ootteko jotenkin sen ensin kiinnittäny runkoon tai lokariin? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Kiitos Tipsu! Mites kuskin oven sais irti? :D Vaikee vaihtaa kynnys kun ovi on paikoillaan. Vähän tiukassa on ruuvit kun ei ole ikinä avattu... Quote Link to comment
-tipi- Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Rutkasti lämpöä ja vasaraa, iskumeisseli ois hyvä myös. Quote Link to comment
metake Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Ainii, se on Milla tuollainen se iskumeisseli: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=150 Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Joo, mä löysin tuon kun Jutta kuvaili sen muodon. Iskin itseäni käteen ja en suostu enää koskee koko *"#¤"#ään! Eli kuumentamalla sitten. Quote Link to comment
Jorrma Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Mites se sen kuvaili? Reilu parikyt senttii pitkä, kova käteen, nystyröitä... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Mistä sä arvasit!? ;D Quote Link to comment
Guest Barn Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Ja lekalla päähän auts....;) Mites se sen kuvaili? Reilu parikyt senttii pitkä, kova käteen, nystyröitä... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Taas löytyi jotain ruåttalaisia sidostesukkia kun oikean takalokarin poistin? Hassuja nuo naapurit! Ei niin kauheesti hommaa enää, jos ei lasketa sitä kuskin kynnystä... Kyllä mä tällä BIF:iin pääsen... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Ups. Mulla ei ole hajuakaan miten nuo piuhat menee takas noihin ajovaloihin? Eli mikä johto minnekkin? Hjelppivä! Quote Link to comment
-tipi- Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Värit väreihin ja loput maihin, vai oliko tuo 240V ohje. Josko tämä selventäisi. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Tuo on 6V. Katsotaan josko auttais... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Olis kova tietää mitä mun otsassa lukee kun ei mikään onnistu? Jorma siellä ainakin on ja iso! Ihmettelin kun ei T3D:lle tekemääni tilausta kuulu, vaikka luottokorttitiedoissakin on jo ajat sitten merkintä ostoista. Toissa päivänä sit meilillä asiaa kiltisti tiedustelin, niin äsken tuli vastaus. Kertoivat että Oho, ensin odotettiin sun tilaukseen yhtä peltiä. Sit kuultiin että ei sitä saa enää ja sit unohdettiin sun tilaus kokonaa... Jee! Mun kohtalo. Nyt kuulemma lähtee paketti pikaisesti tulemaan. On jo niin iso jorma ottassa kaiken kakan jälkeen että tarttis jo über hyvää palvelua ja hoitoa. ;D Koska olen sen arvoinen! Quote Link to comment
Recommended Posts