Jump to content

1600 Variantti -66 eli Napoleon, kavereille Napsu.


Guest MillaI

Recommended Posts

Guest MillaI

Kiitos Arto. :D

Soitin jo Tulliin ja tiedän mitä papereita ja mitä kopioita otan mukaan.

Eli jos saan vielä huomenna järkättyä sen vakuutuksen kuntoon, niin homma alkaa ole hanskassa.

Link to comment
  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest MillaI

APUVA!

Noista Tulliin vietävistä papereista?

Mulla ei ole mitää virallista ruottalaista luovutuspaperia. Ainoastaan kauppakuitti ja sit auton Registreringsbevis.

Riittääkö ne?

Link to comment

Ruotsissakin vaihtui rekisteriotesysteemi jossain vaiheessa... joku EU juttu.

 

Vanha systeemi oli sellainen että luovutusosa piti kiikuttaa postilaatikkoon täytettynä

(mielummin niin että ostaja näkee lappu oikeasti sujahtaa kuninkaallisen postilaitoksen laatikkoon)

Ostajalle jäi vain tekninen osa

 

Itse toin projekti moottoripyörän jokunen vuosi sitten ruotsista ja rekisteröin sen suomeen ainoastaan teknisen osan kanssa.. varmuudeksi oli kyllä valokopio mukana siitä postilaatikkoon tiputetusta osasta.

 

Käsittääkseni pääsevät suomesta näkemään ruotsalaisen "trafin" tietokannat jos haluavat.

Ja sieltähän ne luovutusosaan kirjatut tiedot näkyy.

Link to comment
Guest MillaI

Nyt on tullissa käyty. Aika nopeaa hommaa.

 

Nyt pitäis päättää haenko ajoluvan katsastuskonttorilta vai en.

Jos siis moottoriremppa alkaa nyt, niin ei sillä paljoa ajella...

Ehkä se pitää hakee ja ajellaan lasten kanssa illalla jädelle sillä. :D

Link to comment
Guest MillaI

Se ei ole sähkövika. Kaikki muut viat on vielä karsimatta pois.

Yksi käveri tulee tunnin sisällä ihmettelemään vikaa.

 

Nyt on 3kk siirtokilvet Napsulla! Saan ajaa sillä siis.

Link to comment
Guest MillaI

Diagnoosi tehty.

Unohdin jo vian joten voin vaan kertoa vihjeet.

Kun irroitin venttilikopan alta sen keinun ja poistin työntötangot, niin se vasen tain tanko oli noin 5cm alueelta mustan öljyisen karstan peitossa. Ja kun keinu oli paikoillaan, niin se sama viimeinen lonksusi.

 

Kukakohan tuon nyt sit korjais? Mä en ainakaan.

Link to comment
Guest MillaI

Taidan unohtaa BIF:in ja keskittyä Lindan kotiintuloon...

 

Ei taida löytyä moottorikoneistajaa ens viikolle.

Liian tiukka aikataulu jotta saisi Napsun moottorin neljällä pytyllä kulkevaksi.

 

Ottaa kupoliin niin maan armottomasti.

Liftillä en halua enää tapaamisiin matkustaa.

Link to comment
Guest MillaI

Kiltti Kyösti Mesikämmen lainaa mulle mosaa!

ELi meillä olis ens viikon lopulla tripla moottoritalkoot! Tervetuloa!

Kyöstin kolkkiin ja Jutan Rölliin pitäis saada huolletut koneet kiinni ja Napsun moottori pitäis irroittaa ja laittaa Kyöstin elinluovutusauton moottori tilalle.

Eli torstai tai/ja perjantai olis talkoita tarjolla Kyöstillä. Voin tarjota tortut ja piparit.

 

Tervetuloa!

Link to comment
Kiltti Kyösti Mesikämmen lainaa mulle mosaa!

ELi meillä olis ens viikon lopulla tripla moottoritalkoot! Tervetuloa!

Kyöstin kolkkiin ja Jutan Rölliin pitäis saada huolletut koneet kiinni ja Napsun moottori pitäis irroittaa ja laittaa Kyöstin elinluovutusauton moottori tilalle.

Eli torstai tai/ja perjantai olis talkoita tarjolla Kyöstillä. Voin tarjota tortut ja piparit.

 

Tervetuloa!

 

Talkoiden työmäärä on vähän vähentynyt, sillä sain asennettua juuri kolkkiini uuden vaihdelaatikon ja koneen laitoin takaisin paikoilleen.

Link to comment
Guest Jutta

Jee, hyvä Kyösti!

 

Röllin koneessa mulla ei varmaan nokka tuhise kovinkaan kauaa ennenkun on kasattu, mutta kun kone pitää kammeta paikalleen niin siinä on kyllä Kyöstin rautakankikin tarpeen. Ja jos tekeminen loppuu kesken niin otetaan mun kolkki talvisäilöstä ja vaihdetaan siihen (ilmeisesti) haljennut kansi! ;)

Link to comment
kun kone pitää kammeta paikalleen niin siinä on kyllä Kyöstin rautakankikin tarpeen.

 

Kuten DWL:n bileiden työnäytöksessä havainnollistin, niin laturi ja virranjakaja pois ja kone menee paikalleen kuin itsestään ;)

Link to comment
Guest MillaI

Napsu kulkee kuin unelma (verrattuna entiseen moottoriin).

Eli lainamoottori on persuuksissa ja vanha mosa on jo riisuttu ja melkein matkalla huoltoon.

Vähän tuo lainamoottori paukkuu moottorijarruttaessa, mut niin kauan kun kulkee, niin en valita.

 

Eli torstaina starttaa Visulahteen hän!

Link to comment
...Vähän tuo lainamoottori paukkuu moottorijarruttaessa, mut niin kauan kun kulkee, niin en valita...

 

Saattaapi olla että pakosarjan ja kannen väliset tiivisteet vuotaa, tekee pauketta nimenomaan moottorijarrutuksella. Tuskin sulla siellä niin ärjyä nokka-akseliakaan on että se johtuisi liian suuresta overlapista.

Link to comment
Guest MillaI

Tuo saattaa olla se paukkeen syy. Oli meinaan pinnapultit niin ruosteessa että joutui kikkailee...

 

Napsun pakki lähtee välillä päältä. Jos jollain on myydä se levy vaihdekepin alle, niin tuokoo mukaan Biffiin ja myyköön mulle.

 

Vilkkukin välillä temppuilee, mut se on ilmeisesti joku maadoitusongelma. Kai...

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest MillaI

Mikäköhän Napsuu vituttaa?

 

Ajettiin sillä just Savitaipaleelta (yli 200km), neljä ihmistä kyydissä ja neljän telttailukamat. Ei oikeestaan pysähdyksiä.

Sit 5km ennen kotia Napsu alkoi vittulee, eli nykimään.

Just noin 15km sitä ennen olin tankannu.

Johtuisko kuumenemisestä, huonosta bensasta, vai vituttiko sitä vaan et reissu loppu?

Link to comment
Guest MillaI

Mullakin kävi tuo tankin kunto mielessä... Ehkä tossa syssymmällä vois senkin putsata.

Onneksi mut aamulla haetaan töihin, jotta ei tartte tolla aamusta 40km kurvailla EHKÄ nykien...

Link to comment
Guest MillaI

Nykimisen sain loppumaan.

Olikin vika huonokuntoisessa virranjakajan piuhassa. Olin jo Napsun omaan moottoriin ostanut uudet, joten niillä vika selvis.

 

Nyt pitäis vielä saada jotenkin tuo tyhjäkäynti paremmaksi.

Alkaa tympii risteyksissä painaa kaasua ja jarrua samalla jalalla....

Napsu hyytyy heti risteyksissä.

Link to comment
Guest MillaI

Ei ku nykii se pentele edelleen. Ärsyttävä.

Napsu on tällä hetkellä mun käyttöauto, joten nykiminen ottaa päähän enemmän.

 

Mitä kokeilen seuraavaksi. Ensin yritin putsata kärjet, ei auttanu. Sit laitoin Napsun vanhan virranjakajan kannen, ei auttanu. Sit vaihdoin piuhat, ei auttanu.

?? Mitä seuraavaksi?

Tulpat?

Bensansuodatin (missä se on)?

Moottori ei ole mun juttu...

Link to comment
En mä edes tiedä miten tyhjäkäyntiä säädetään?

 

Mä myyn tuon paskan kun saan Lindan toimimaan.

Ennen kuin myyt - jota et kuitenkaan tee - niin multa saa lainaks' (Ladusved) suomenkielisen 1500/1600 begin_of_the_skype_highlighting              1500/1600      end_of_the_skype_highlighting kolkin koneen korjaamokäsikirjan osan "polttoainejärjestelmä". Sen avulla minäkin opin säätämään kaasarit, joten opas on tosi hyvä!

 

Jaa, että valuuko bensa tankista suoraan pumpulle ja edelleen kaasareille ilman että on "suodattimia" välissä... ? Ei kait sentään, eihän, eihän?

-J

Link to comment
Guest MillaI

Moottoritilasta en vielä suodatinta löytänyt. Jos tossa joku on, niin se sit kait on tankin päässä.

 

Kai mä ton Napsun myyntipäätöksen teen sit kun sen moottori on tullu huollosta ja olen sillä ajellu vähän.

Hintakin sen huollon aikana nousee mukavasti (kun se kerta maksaakin kivasti). :D

 

Kiitos Vihannes, ollaan yhteydessä.

Link to comment

Alunperin suodatinta ei ole kuin tankin sisällä siivilä bensanlähdön yhteydessä. Jälkiasennuksia voi olla tankin alla, vaihteiston kupeessa, moottoritilassa ... Tankki pois, ruostehileet ulos, siivilä puhtaaksi, uudet letkut ja suodatin väliin, kunnon letkuliittimet. Vaikka päällimmäinen vika ei tässä olisikaan, niin työ ei ole turha tehtäväksi. ;-)

Link to comment

Suodattim(i)en alkuperäisen tehtävän lisäksi olen kokenut ne hyviksi myös sen vuoksi että jos on asentanut läpinäkyvää mallia olevat ennen ja jälkeen bensapumpun niin mahdollisen käyntihäiriötutkinnan - mikä tietty tuiki harvinaista - yhteydessä on helppo fikkarin avulla tsiikailla missä asti se bensa lirisee ilman että tarttee nykiä letkuja irti. Näin.

-J

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest MillaI

Maksoin vihdoin veron kun mulle siitä hattuiltiin Kiikalassa...

Oli mulla huimasti aikaa, vielä kaksi päivää.

 

Voinko nyt vaan marssia katsastuskonttoriin rekisteröimään Napsun mun nimiin? Näkyykö veron maksu heillä päätteiltä, et mun ei tartte mitää kuitteja alkaa tulostelee?

Link to comment
Maksoin vihdoin veron kun mulle siitä hattuiltiin Kiikalassa...

Oli mulla huimasti aikaa, vielä kaksi päivää.

 

Voinko nyt vaan marssia katsastuskonttoriin rekisteröimään Napsun mun nimiin? Näkyykö veron maksu heillä päätteiltä, et mun ei tartte mitää kuitteja alkaa tulostelee?

 

Maksetun veron pitää näkyä konttorin päätteellä, kuiteilla ei tee mitään vaikka olisi itse tullin toimipisteessä maksettu vero ja printatut kuitit mukana. Arkisin veron maksu näkyy noin puolen tunnin sisällä katsastuskonttoreiden järjestelmissä.

Link to comment
Arkisin veron maksu näkyy noin puolen tunnin sisällä katsastuskonttoreiden järjestelmissä.

 

Pankista riippumatta? Tuskin.

 

 

Jos maksaa tullissa veron, niin silloin. Jos esim kotona nettipankin kautta, nopeuteen/hitauteen en ota kantaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...