Jump to content

1600 Variantti -66 eli Napoleon, kavereille Napsu.


Guest MillaI

Recommended Posts

Guest MillaI

Jos mulla olius Jutan tanko niin se voisi onnistua...

 

Mut siis niinku kun mulla on parkkivalot päällä, niin oikealla puolella on myös vilkuissa valo?

Piuhat on vielä jotenkin väärin. Nyt joku kolkkimies äkkii autonsa kanssa tänne!!

 

Ei olis enää kiinni kuin noista valoista ja takapuskurin vielä käyn laittaa kiinni.

Link to comment
  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jos valoissa on pieni, tai pienehkö, vika niin korjaukselle saa kuukauden aikaa ja sitä ei tarvitse käydä edes näyttämässä konttorilla.

 

Muuten kyllä mutta Millalla on nyt kyseessä rekisteröintikatsastus ja siinä kaikki viat on hylkyjä, korjauskehoituksia ei siinä jaella.

Link to comment
Guest Jeeves

ainakin tuo vasen takavalo, mustapunaiset samaan lamppuun, eli alimmaiseen.

 

Maadoitus on lampun kehyksen ruuvin kautta, eli varmista että saa maita, eivät siis toimi kuin tuurilla irrallisena.

 

Muuten näyttäisi olevan oikein, kunhan kojelaudan alla ovat kuten alunperinkin.

Link to comment
Guest Jeeves
eikös etuvaloissa oo keltaset ja valkoset piuhat ristissä nyt?

Tuolla ei kai muuta väliä kuin pitkien merkkivalo palaa kun lyhyet päällä. Itävaltalaisissa kolkeissa keltaiset ja valkoiset meni ristiin sulakerasialla, ainakin olikohan -67.

Link to comment
rekisteröintikatsastus ja siinä kaikki viat on hylkyjä, korjauskehoituksia ei siinä jaella.

 

Ei ihan näin, enää nykyään, ainakaan ihan välttämättä.

 

 

Samaa mieltä APn kanssa. Viimeksi eilen tuontiauton rekisteröintikatsastuksessa ja pienestä viasta ei tullut hylkyä!

Link to comment
Guest MillaI

Aika lähellä nyt.

 

Laitoin nuo vasemman takavalon musta-punaset piuhat alimpaan lamppuun, niin nyt toimii kaikki muut paitsi vilkku. Siis kun laittaa vilkut päälle, niin kaikki vilkut vilkuttaa.. Jossain menee ristiin?

Link to comment
Guest MillaI

Jos laittaa vilkut päälle kun ei ajovalot ole päällä, niin kaikki vilkut toimii. Mut jos laitan valot päälle, niin kaikki vilkut vilkuttaa vilkuttaessa...

Link to comment
Guest MillaI

Hain siirtoluvat.

Nyt hulluna pakkaan, tulen Kremiksen kautta Porvooseen.

 

Ehkä joku matkalla selvittää vian...

 

Tankkasin ekan kerran enempi ja huomasin että mittari ei tajua suurempia määriä. Jos on vähän se näyttää sen, mut kun on paljon, näyttää tyhjää?

Link to comment
Guest MillaI

Olis tietty etulyhdyt kannattanu kiinnittää ennen kuin lähtee..

Roikkui Porvooseen päästessä vain piuhojen varassa!

 

Napsu käy vain kolmella pytyllä!

Tietääkö kukaan ketään joka vois irroittaa moottorin ja äkkii (ennen Visulahtea) korjais sen, tai sit myis mulle iskussa olevan moottorin?

 

Tälläsillä helteillä Napsu tykkää vähän jäähdytellä itseään.

Porvoossa pikku herra päätti pysähtyä noin 50 metriä ennen hänelle varattua paikkaa. Onneksi oli työntäjiä.

Kotiin päästiin ilman kiukuttelua kun pysähdyin Pakilan Teboilille kahville ja keskustelin Napsulle mukavia (ja Jutalle).

 

Miksi muuten ihmiset tööttäilee?

a) Onko ne vitun urpåja?

b) Tuleeko perästä lieskoja?

c) Eikö valot pala?

d) Roikkuuko liftari takapuskurissa

e) Onko Napsu helvetin hieno?

f) Oonko mä vaan sit niin upee?

 

Pakilan teboilille kun nousin niin joku Urpå perässä tööttäili.

Ilman mitää syytä, liikennevalot oli punaisella ja niiden vaihtumista odottelin.

Link to comment
Guest MillaI

f sen on pakko olla joo...

 

Varasin katsastusluvan Napsulle. Jos ei mene läpi, niin menköön takas talvisäilöön odotamaan taas vuodeksi.

Katsastus on siis keskiviikkona. Se maksaa taas sen helvetin 170 € kun on edellisestä yli puoli vuotta.

Kallista, mut elämä taitaa sitä olla. Taidan keskiviikon katsastuksen jälkeen odottaa taas sen puoli vuotta jotta ei liian halvalla menis...

 

Pitäis varmaan pissapoika korjata ennen keskiviikkoa että ei olis niin paljon jännitettävää...

Link to comment
...

Pitäis varmaan pissapoika korjata ennen keskiviikkoa että ei olis niin paljon jännitettävää...

 

Mulla ei ole koskaan nyt 5 vuoden aikana toiminut pissapoika - ei rekisteröintikatsastuksessa eikä sen jälkeen. Yhden kerran kaveri kysyi että eikö toimi.Selityksenäni oli, että letku on rikki, siis poikki - siksi säiliö tyhjä. Niin, tämähän oli fakta. Myöhemmin selvitin, että ei sillä kyllä ole koskaan ollut mitääne edellytykisä muutenkaan toimia... mutta eivätpä ole koskaan olleet kiinnostuneita. Joten - älä stressaa siitä, jos esim. valojen kanssa vielä häikkää. Rek-.katsastuksessa olivat yllättävän tarkkoja valojen suuntauksen kanssa - ne oli pielessä, mutta onneksi oli ristipääruuvari taskussa ja säädin siinä on-line ne sojottaamaan todella alas, ja loppui mutinat siihen paikkaan. Suorastaan ihmeteltiin tuota innovatiivista ja helppoa säätömekanismia.

 

Joko käy neljällä pytyllä?

Jos tarttet esim. polttimoita tai kokeeksi 6V toista puolaa, niin soita tai kirjoita, niin tuon tänään illalla - hyvissä ajoin ennen illan matsia - toki.

-E

Link to comment
Guest MillaI

Ei käy kun kolmella.

En taida, kiitos vaan, tartteta nyt mitää ennen katsastusta.

Haen naapurista pissapoikakamat ja niittaan vielä lokarit pop niiteillä kiinni helmaan, niin olen valmis huomiseen koitokseen.

Ehkä vähän siivoan ja laitan tuoksuja (ja otan verhot pois...).

 

13.45 on sit pissit housussa mulla kun Napsu taas tarkastetaan...

Link to comment
Ei käy kun kolmella.

En taida, kiitos vaan, tartteta nyt mitää ennen katsastusta.

Haen naapurista pissapoikakamat ja niittaan vielä lokarit pop niiteillä kiinni helmaan, niin olen valmis huomiseen koitokseen.

Ehkä vähän siivoan ja laitan tuoksuja (ja otan verhot pois...).

 

13.45 on sit pissit housussa mulla kun Napsu taas tarkastetaan...

 

Mihin meinasit viedä näytille?

Link to comment
En kerro... Oletko katsastaja? :D

 

En todellakaan (profiilistasi katsoin, että olet Espoosta).

 

Muutamissa katsastusasemilla vaan tuntuu, että katsastusinssit saavat ilmajäähyistä ihottumaa, päänsärkyä, kihtiä ja verenpainetta. Suomenojan katastusasemalle en itse enää pahnanpuhaltajaani vie. Katsastakoot vaan katalysaattorilla varustettuja vesiklosetteja.

Link to comment

... Suomenojan katastusasemalle en itse enää pahnanpuhaltajaani vie...

 

Suomenojalla on useampikin...

Siinä toisessa on töissä ainakin yksi virolainen kaveri, jo hieman vanhempi herrasmies. Harmillisen tarkka kaveri. Toivottavasti ei satu kohdalle. Toisaalta - samassa paikassa on nuoria jullikoita, joilla ei juurikaan kokemusta vielä. Niinpä he kyselevät paljon. Ja kaikki mitä vastaat menee läpi totena/faktana. Joten tässä mielessä pitkänlinjan harrastajan mahdollisesta mukanaolosta ei varmaankaan ole haittaa.

 

Onkohan tämä Suomen seuratuin reality katsastustopicci? Paljonkos vielä aikaa? 250 min?

-E

Link to comment
Guest MillaI

Nyt jännittää lisää.

Kävin tossa kylillä ajelemassa ja en ole varma käykö tuo enää edes kolmella...

 

Pitänee sit konttorilla esittää vielä blondimpaa kuin olen...

Link to comment
Guest MillaI

JEE!!!

 

Meni läpi huonosta enteestä huolimatta (en kuulemma ollu varannu aikaa, vaikka tiskin takana oleva muija sen mulle antoi ja sit ekalla kortilla ei ollu tarpeeksi katetta... )

 

Ainoat korjauskehoitukset (ei tartte mennä näyttää) oli pissapoika (ylläripylläri kun en sitä korjannu) ja tuulilasi. Tuulilasi on ehjä, mut niin vanha ja naarmuinen että kun aurinko siihen paistaa matalalta, niin mitää ei näy.

 

Mitä mä nyt teen että saan ajaa sillä?

Tulliin käyttöönottoilmoitus?

Link to comment

Hieno homma, nyt ei muuta kuin Tulliin autoveropäätös vireille ja samalla täytät lomakkeen jolla saat 3 kk siirtokilvet. Liikennevakuutushan sulla jo onkin kun kerran konttorilla kävit. Muista sitten että rekisteröintikatsastus on voimassa 3 kk ja jos veropäätöstä ei siihen mennessä kuulu, pitää katsastus suorittaa uudestaan. Siinä tapauksessa katsastuksen hinnan on voinut periä tullilta takaisin koska virhe on heidän.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...