Jump to content

1600 Variantti -66 eli Napoleon, kavereille Napsu.


Guest MillaI

Recommended Posts

Guest MillaI

Eli ruotsista hankin hienon yksilön joka ei ole ollu ajossa vuosiin.

Mulla tuo on nyt ollu reilun kuukauden ja hieno se on.

 

Itse yritin ensin ystävien avustuksella sitä alkaa laittaa mutta sit kun huomasin et en ehkä omalla vauhdilla saa sitä katsastuskuntoon tänä kesänä/syksynä, niin pyysi Kari Grandin apuun.

 

Nyt auto on jo ajokunnossa, muutama "pikku vika" vielä pitää hoitaa ennen katsastusta.

Jarrut on vähän oudot vielä, niitä saa hetken pumpata kunnes pitoa löytyy, torvi pitää saada ääneen ja pissapoika pitää saada pissimään vain käskystä.

 

Tässä liikkuvaa kuvaa eilisestä ensiajosta!

http://www.youtube.com/watch?v=IdwWdkbk1pc

 

Eilen kun ajeltiin pikkutiellä Kari Grandin ja Kari Grandi Jr:n kanssa niin meinattiin törmää pikkutiellä Rouva Tasavallan Presidenttiin!

Jouduttiin peruuttamalla antaa tietä ja Tartsa vilkutti kiitokseksi.

Tuo oli hauskaa kilvettömällä ja jarruttomalla autolla, mut vielä hauskempaa olis ollu jos Grandi Jr olis ollu alaikäisenä ja kortittomana puikoissa.

Link to comment
  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest MillaI

Menee herne nenuun Napsun jarrujen kanssa.

Vähän kaikenlaista on kokeiltu, mut ei toimi vielä.

Ekalla polkasulla polkee tyhjään ja tokalla alkaa jarruttaa? Olisiko vuoto jossain?

Mitä katsastussetä sanoo jos huutaa sille ett "polje, polje!"

 

Apuva?

 

Kuinka pitkä on se pisin jarruputki 1600:sessa?

Pitäis varmaan se ainakin uusia, tai no, ehkä tietty kaikki putket kun letkun on jo uusittu.

Link to comment
Guest MillaI

Jarruja on ilmattu ja ilmattu ja ilmattu ja ilmattu...

 

Kokeilimme toista pääsylinteriä, mut silloin toimi vielä huonommin.

Jarrujen hilut renkaiden luota on vaihdettu, letkut on vaihdettu, sylinteri on aukaistu ja putsattu.

Ei tossa kait enempää oikein voi kuin vaihtaa myös putket ja toivoa et joku niistä vuoti. Lattialle ei valu mitään joten kait mahdollinen vuoto tapahtuu sisään.

Link to comment
Guest anglia67

Onko ilmaus tehty perinteisellä poljinmenetelmällä vai ilmauslaitteella? Ja jääkö jarrupoljin parin pumppauksen jälkeen kovemmaksi vai painuuko hiljakseen pohjaan?

Link to comment
Guest anglia67

Kokeilisin ilmata ilmauslaitteella.Etenkin jos jarrujärjestelmä on ollut tyhjänä jarrunesteestä voi ilmauksen aloitus olla hankalaa perinteisellä poljinilmauksella.Ilmauslaitteella saa nopeammin jarrunesteen liikkumaan putkistossa ja mahdolliset ilmataskut poistuvat paremmin.Ja helppoa ilmata kyseisellä laitteella kunhan ei päästä jarrunestesäiliötä tyhjentymään.Jos jarrupolkimen pumppailun jälkeen saa paineen järjestelmään mutta poljin painuu kevyesti painaessa pikkuhiljaa lattiaan niin jossain saattaa olla vuoto.

Link to comment

Katsotaan jos tänään selviäis jarrumysteeri.

Nyt on myös uusi (vanha) radio asennettavissa ja pakoputkihässäkkä (jo toinen testauksessa kun edellinen ei vaimentanu meteliä tarpeeksi). Kalliiksi tulee tääkin harrastus...

Link to comment
Guest jukka nurmo

onko tässä rumpujarrut?

eli onkohan liinat liian kaukana?

jos rumpujarrut niin säätää liinat niin lähelle

rumpua et vähän laahaa, rengasta pyörittäen. niin voisi olla apua.

Link to comment

Ny löyty jarrut eli mysteeri selvis.

Ei ollu sen kummempi kuin et oltiin asennettu kuplan takajarrusylinterit ja ne on noin 5mm liian lyhyet.

Ny sit jarruttaa hienosti!

Uusi pakoputkikin asennettiin ja saatiin vähän Napsun karjuntaa vaimennettua.

 

Enää olis pikkuvikoja, pissipoika ei toimi, sivuvilkut ei toimi, tuulilasissa on särö, takaluukun valo ei toimi ja peruutus valo ei toimi.

 

Sunnuntaiksi on siirtolupa kotiin ja tiistaina saan siirtää sen katsatuskonttoriin, johon on aika varayyu klo 15.00.

 

JÄNNÄÄ!!!!

 

Kiitos Kyösti!

Link to comment

Kyöstille edelleen miljoonat kiitokset.

 

Ei ihan kommelluksitta Napsu pihaan tullu.

Sammui ihan yht'äkkiä puolessa välissä matkaa.

Muutaman ärräpään ja yhden puhelun Kyöstille jälkeen huomasin että puolan ja virranjakajan välinen piuha oli irronnu puolan päästä. Vähän säikähdin.

 

Vähän sit kiihdyteltiin tossa BB:n vieressä ja huomattiin et auto vähän nykii kun kunnolla kiihdyttää?

Mistäköhän se voisi johtua?

 

Jäi vielä vähän itselle mietittävää, eli nuo loput ärsyttävät pikkuviat.

Peruutus valo lopetti toimimasta, joten siihen uusi lamppu (toivottavasti sillä selviäis).

Lapset rakastaa vielä tuota autoa, koska en ole vielä asentanut siihen takapenkille turvavöitä.

Link to comment

Ei menny läpi.

Liikaa ruostetta, liian iso halkeama tuulilasissa, liikaa pissii öljyä, varoituskolmio puuttui, pissipoika ei pissiny...

 

Nyt mietitään mitä masennuksen jälkeen teen.

Link to comment

Mikäs nyt noin masentaa, vanhassa volkkarissa on lähes aina ruostevaurioita ja ne taisikin tässä tapauksessa olla tiedossa.

 

Rikkinäisen tuulilasin kait vaihtaa jokainen oman ( ja muidenkin ) turvallisuuden takia.

 

Aircooled volkkarit merkkaa lähes aina reviirinsa kuten kaljamahaisten partanaamojen kaksipyöräiset. Lisäksi runsas öljyvuoto kertoo muutenkin tarpeellisesta konerempasta.

 

Ilmalla toimivat pissapojat ei muutenkaan toimi vanhoissa volkkareissa ilman mekkaan päin pyllistämistä. Ittella noi pissapojat toimii takatuupparivolsuissa miten sattuu, mutta koskaan ei oo katsastus jäänyt siitä kiinni taikka edes merkattu otteeseen. Tosin tässä tais olla ns tuontiautokatsastus joka on enemmän pilkkua nussivampi.

 

Rinta pystyyn tai tässä tapauksessa rinnat ( hekoheko ) ja korjaamaan. Ensikesä on lähellä, yllättävän lähellä:)

Link to comment
Ei menny läpi.

Liikaa ruostetta, liian iso halkeama tuulilasissa, liikaa pissii öljyä, varoituskolmio puuttui, pissipoika ei pissiny...

 

Nyt mietitään mitä masennuksen jälkeen teen.

 

Ei kannatta pikku juttujen takia luovuttaa. Itse sain juuri tilulilusta konerempan valmiiksi, ja se kyllä palkitsi. Kesäkuussa oli kyllä mieli maassa kun kausi jäi pahasti kesken.

Link to comment

Ilmalla toimivat pissapojat ei muutenkaan toimi vanhoissa volkkareissa ilman mekkaan päin pyllistämistä. Ittella noi pissapojat toimii takatuupparivolsuissa miten sattuu, mutta koskaan ei oo katsastus jäänyt siitä kiinni taikka edes merkattu otteeseen. Tosin tässä tais olla ns tuontiautokatsastus joka on enemmän pilkkua nussivampi.

 

Mulla on fasistikatsastaja merkannut risan pissapojan otteeseen (liemet tuli napin läpi sisälle, oho). Bilteman 12v pumppu letkun väliin, toimii riittävän hyvin 6 voltilla... tai ainakin toimi leimalla viimeksi, en oo sen jälkeen kokeillu :)

Link to comment

Oli nuo ruosteet tiedossa tietty.

Mun masensi kun joku virkailija sen mulle kertoi.

Mulla on jo tuulilasi ja tiiviste on tilattu eilen.

Tuulilasi oli mukana katsastuksessa takapenkillä.

 

Öljyt tulee ulos oikealta puolelta, en usko et se venttiilin koppa olis kun just toissapäivänä vaihdoin sen tiivisteen jo toiseen kertaan samalla kun vaihdoin öljyt.

 

Kait tuota sit hitsaa samalla kuin Lindaa. Ajattelin ottaa tytön taas käsittelyyn viikonloppuna ja samalla kurkkaan Napsun lokareiden alle ja katson millaista peltiä mun pitäis opetella taivuttaa että sen saisin hitsattua.

 

Mistä ostan peltiä?

 

Pahin masisi siis ohi, nyt on vaan turta.

 

Haluuko joku Napsun moottorin talvella hoiviinsa, eli tekis sille kunnon rempan?

Link to comment

Masennus jatkuu.

Otin vasemman etulokarin irti jotta näen koko karmeuden. Vasen puoli oli huonommassa kunnossa.

Tossa on niin paljon korjattavaa alaosan pelleissä, että mulla ei ole aikaa siihen.

Taidan keskittyä Lindaan ja laitan Napoleonin hiljaiseen myyntiin.

Eli jos joku tarjoaa siitä hinnan, joka mun päässä on, niin myyn sen pois. Jos ei tarpeeksi hyvää tarjousta tule, niin laitan tuon pressun alle odottamaan kunnes Linda on maalattu ja moottori alle, jolloin saan Napoleonin talliin ja työn alle.

Nyt ei mahdu talliin, koska Linda vie naisellisesti kahden auton tilan.

 

Ostajaehdokkaat (tai vapaaehtoiset hitsaajat) voivat tulla katsomaan Napsua.

Link to comment

Vähän piristi se että kävin kyselemässä katsastuskonttorista et miten seuraava katsastus, paljonko maksaa jos en kuukaudessa kerkeä hitsata poikaa kassaan?

Maksaa kuulemma tavallisen katsastuksen verran, onneksi.

En ole mitää päätöstä tehnyt, katselen netistä peltejä, jos jotain mielekästä löytäis valmiina, kun en osaa peltejä muokata.

 

Tietääkö kukaan miten tuo rakenne menee tuossa kynnyksessä?

Siis kuskin kynnyksen etupäässä oleva ilmakanava paistaa ulos etulokasuojasta.

Mitenköhän nuo pellit siellä menee?

Ei kait siellä ole pahimmillaankaan kuin sen 2 kerrosta peltiä?

Link to comment

Jos on aikaa surffailla, Kustom Coach Werksin galleriassa rutkasti projektikuvia kolmen eri notsin ruostepaikkauksista. Lämpökanavien osalta eivät eroa autostasi. Korjauspellit on näihin kiven alla ja arvokkaita, että valmistaudu tekemään/teettämään suorasta. Ellei kovapeltistä varaosa-autoa jostain löydy, joka lienee hyvin epätodennäköistä.

 

Peltejä on parhaiten saatavillaT3d:llä ja ISP westillä

Link to comment

Ei tuo mun Napsu siis vieläkään näytä kauheen pahalta, siis pellit.

Se vaan siinä mättää et kun jos haluaa vaihtaa kaikki pellit mistä valitettiin, niin sit pitäis nostaa koppa pois ja siihen mulla ei ole tiloja.

Tänään rompetorin jälkeen jatkan Lindan hitsausta ja yritän ennen lumia saada Lindan mootorin ainakin sen ruhon alle, vaikka ei ihan kiinni laittaiskaan.

 

Tuossa yllä olevassa kuvassa näkyy just Napsun pahin paikka. Tuo kuskin puolen eturenkaan takana. Siitä on pari peltiä syöpyny läpi. En usko et muualla on noin paha, vaikka en ole lokareita vielä irrottanut.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tilasin vähän peltiä saksasta Napsuun ja parista pellistä pyysin tarjouksen..

Eli pikkuhiljaa alan varmaan sitä kokoamaan. Pitäis tehdä autotalliin suursiivous, jotta saisin Napsun sinne.

Yhtään tarjousta en olo Napsusta saanu!? ;D

Link to comment
  • 7 months later...
Guest MillaI

Mietin et olisko tuo Napsun ajonkuntoon hitsaaminen isokin urakka?

Toi mun toinen prokkis ei tunnu ihan heti kotiutuvan ja olis vähän luppoaikaa.

Saiskohan nuo mädät korjattua kuukaudessa?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...