Guest Duckaholic Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Mä oon moneen autoon asennuttanut tuulilasin City Pit Stopilla Helsingissä http://www.citypitstop.com/. En tiedä onko halvin, mutta ainakin on edullinen paikka ja laatu on mielestäni ollut hyvää. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 mulla ois tuollaiseen täyspitkään westyikkunaan käytettyjä tiivisteitä, tiedä sitten osuuko tuohon malliin... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Seppo, onko ne tiivisteet kuinka korppuja ja tiedätkö mistä saisi uusia? Quote Link to comment
ARTO Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Mielenkiintoisia projekteja luettavana, vielä kun projetitekijät listaa kulut tänne niin hyvä tulee:) Monia vastaavasta läpikäynnistä haaveilevia kiinnostaa meneekö tälläisen rakennelman osiin 8000 vai 14000€ plus työt päälle. maalauskokonaisuuden hinta myöskin kiinnostava eli oliko tonnin vai kolmen maalaus ja silleen. Jenkkien vw-hörhöt melkein kilpaa esittelee toinen toistaan suurempia rakennuskustannuksia, aivan kuin se olisi laadun mitta. Mielestäni se ei kuitenkaan suoraan korreloi rakennetun harrasteauton laatua jne... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 tuolta tilasin omiin ikkunoihin nupit: linkki tilkkeeseen: http://www.justkampers.com/shop/t2_bay_ ... 10946.html ei kait noi ihan korppuja ole, ei maksa mitään jos kelpaa... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Mun ikkuna pysyy tiivisteellä kiinni, ei ruuveilla. En ala laskee paljonko autoon on uponnu rahaa. Kuittienkin keräämisen lopetin aika pian. Ei tuon arvoa voi mitata rahalla. Se on nykyään yhtä arvokas kuin lapseni, eli en myis mistään hinnasta. :D Sen voin sanoa et maalauksen hinta oli lähempänä kolmea tonnia kuin tonnia. Quote Link to comment
-AP- Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Westy-tiivisteitä > http://wolfsburgwest.com/wolfsburg_new/westi/index.cfm > Suomessa Airkuulin pojat auttaa. Quote Link to comment
Jallu Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 Mielenkiintoisia projekteja luettavana, vielä kun projetitekijät listaa kulut tänne niin hyvä tulee:) Monia vastaavasta läpikäynnistä haaveilevia kiinnostaa meneekö tälläisen rakennelman osiin 8000 vai 14000€ plus työt päälle. maalauskokonaisuuden hinta myöskin kiinnostava eli oliko tonnin vai kolmen maalaus ja silleen. Voihan sitä yrittää etukäteen laskeskella jostain hinnastosta että nuo ja nuo pitää ostaa, sitten kun rupee uusista osista tekemään niin joutuu kaikki näkyvät pikkunippelitkin laittaa uusista tai muuten pistää silmään heti, ja niin se mopo sitten meneekin jo kaukana budjetista, eikä siinä auta muu kuin jatkaa samaan malliin.. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Vähän kuvaa lattiasta, verhoista ja ovipanelista. Sisustan suunnitelmat muuttuu koko ajan... Quote Link to comment
Guest seppo rauti Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 sama laminaatti ku mulla kotona :) komea on kyl auto!! Quote Link to comment
metake Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Käsittelithän sä tuon laminaatin sillä "vedenkestoaineella"? Peruslaminaattihan ei kestä vettä vettä/kosteutta yhtään vaan saumat nousee irvistämään heti. Quote Link to comment
PZQ Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Laitoitko / tarviiko bitumin ja laminaatin väliin mitään? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Pitää selvittää tuo laminaatin hoito. En ole laittanu mitää ainetta. Onneksi mulla on saman verran sitä varastossa, mitä tohon meni... En tiedä vieläkään mitä laminaatin alle tulisi laittaa, koska kaikki saamani neuvot ovet olleet erilaisia. Jouduin siis seuraamaan naisen vaistoa ja laitoin vaan telttapatjaa alle. Lindassa on niin hyvä maali alla, että en usko että se ihan ens kesänä vielä kukkii. Quote Link to comment
Lasse Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Yleensähän laminaatin alle laitetaan jotakin muovia kosteuskatkoksi. Hyvälaatuinen laminaatti kestää kosteutta melko hyvin, huono ei niinkään. Toi telttapatja tuntuu auton lattialle ok ratkaisulta. Joskus voi olla hyvä nostaa lattia ylös ja antaa alustan kuivua hyvin, ettei sinne jää esim. kondensiokosteutta muhimaan. Mulla on sellainen ohje, että laminaattia ei saa eikä tarvitse käsitellä mitenkään. Joissain erikoistapauksissa voidaan käyttää kosteuden kestävää liimaa saumoissa suojaamaa laminaatin runkoa, mutta se ei ole tarpeellista normaali käytössä. liiman käyttötarpeeseen vaikuttaa laminaatin lukkopontin tiiveys. Mulla on kotona eteisessä laminaatissa oven edessä kohta josta filmi on haljennut kun naulain tippui siihen. Varmasti tulee kengissa kosteutta siihen, mutta ei vaan ole lähtenyt kupruilemaan. Tavara on ns. julkisen tilan laminaattia eli ei siis sitä Bauhausin 9,99 eur/neliö tavaraa. Quote Link to comment
metake Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 http://epaper01.mmd.net/reader/?issue=6 ... 93f17ca;63 Quote Link to comment
Guest MillaI Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Tuulilasi tilattu Rengaslasista. Hommat etenee hhiiiiitaaaasssstttiiiiii.... Quote Link to comment
Jallu Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 hidasta vielä tahtia niin riittää puuhastelua tylsään talveen..ja tulee hyfä : ) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Lauantaina juhlitaan Lindaa. Vähän niinku synttärit. Kokeillaan jos sais sähköt toimii ja ehkä koekäynnistettyy mimmi! Osa sisustasta taitaa kans tulla! JEE! Quote Link to comment
NordBling Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Mitä nippelii sulta puuttuikaan? Oven topparin sokka tai jtn? Käväsen vintillä tänään. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Talkoot tuli ja meni! Kiitos kaikille talkoolaisille ja hengailijoille. Saatiin aika paljon aikaiseksi, eli ainakin melkein kaikki sähköt, sisustaa kiinni, kojelauta, tuulilasi ja tietty poppivehkeet. Poppivehkeet on oudot, kun se ei hyväksy kaikkia leffoja? Ilmoittaa disc erroria monella leffalla, vaikka leffa olis just paketista. Uusi tuulilasi ei mahtunut, joten ens viikolla menee lasi palautukseen. Vielä puuttuu bensaletkuja, sähköjä, venttiilien säätöä ja muuta. Kaasupolkimen alle lattian alapuoleiset kamat, siis kaasuun liittyvät puuttuvat? Ei kellään olis? Etsinnässä osista olisi vielä liukuoven vaijeri ja siis ne kaasuvivustot sinne pohjan alle. Eli ne kaikki roinat melkein siitä vaijerista polkimeen. Poljin siis on ja sit sen yksi vipu.. EN osaa osien nimiä. :D Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 ja lisää... Linda on VIHDOIN PALLOkeula! Quote Link to comment
Jallu Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Nuo ikkunaverhot on vaan niin leuhkat, tulee mieleen vanha -68 Scania asuntoautomme jolla reissattiin 80-luvun alussa :) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Kiitos avusta. Jos liukuoven vaijerin löydän niin sit ei tartte mennä etsii niitä kaasun osia, koska tuo on väärä vuosimalli niihin. Lindassa on tuon ekan kuvan mukaiset kamat alla. Quote Link to comment
NordBling Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Jep, mut ne kaasun osat voi olla vintillä, siellä -68 osia. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 Miksi on niin vaikea löytää myytäviä kaasun osia, siis noita vipuja? :( Pitääkö mun vielä loppumetreillä ostaa luovuttaja auto tohon pihaan seisoo? Quote Link to comment
Anssi Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 http://www.justkampers.com/shop/acceler ... 11118.html saa varmaan muualtakin Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 Kiitos Anssi. Mulla kyl on just tuo yllä olevassa kuvassa oleva numerolla 15. Tarvitsisin tuon ison pitkän osan ja tuon osan numero 6 ja sen alapuolella olevan osan ilman numeroa. Ja tietty joitan noita pieniä osia... Nimet on edelleen hallussa... :D Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Vauvan askelia taas. Jääkaapin ovessa oleva do to lista lyhenee. Tänään sain viimeiset moottoripellit kiinni. Peltien tiiviste on jo matkalla meille. Liukuoven ovipahvi on kohta valmis. Kun lauantaina ehkä saan vaijerin oveen, niin sit ovikin on hieno!! Listalla on vielä ainakin 13 kohtaa jotka pitää tehdä/ratkaista. Ainakin 3 kohtaa saa tehtyä kunhan JustKampersin paketti tulee... Isoimmat on varmaan nuo vikat sähköt ja venttiilien säätö ja virranjakaja. Eli ei paha!!! Viimeisin tavoite oli et olisin tänä vuonna katsastanut, mut en enää panikoi jos se ei toteudu.... Kaikki kalleimmat ostettavat on sellaisia joita ei ole pakko olla ennen katsastusta. JEE!!! Quote Link to comment
NordBling Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Älä panikoi, mut joulukuussa ei saa enää ajaa kesärenkailla. Quote Link to comment
-MITO- Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Katsastukseen saa ajaa kesärenkailla. Quote Link to comment
NordBling Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Okei, älä panikoi, mut huomenna sataa lunta. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 En panikoi koska huomenna sataa lunta, mut se muuttuu illalla rännäksi ja katsastukseen saa ajaa kesiksillä. :D Panikoin jos en saa autoa ennen vappua katsastettua. Ajan joudun varaa koska haluan muutoskatsastaa tuon 2 paikkaisesta 5 paikkaiseksi. Quote Link to comment
käfer Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Eikös museorekisterissä saa ajaa kesäkummeissa? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Joku väitti mulle et missä vaan rekisterissä saa ajaa 20km kesiksillä jos on hyvä syy. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Miten nuo roiskeläpät pitäis kiinnittää? Mulla on sellaiset missä on tasanen se yläpää. Quote Link to comment
metake Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Isoimmat on varmaan nuo vikat sähköt ... ja virranjakaja. Älä sä stressaa näistä, anna mun stressata :) Eiköhän ne ennen vappua hoidu.. Quote Link to comment
jonih Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Joku väitti mulle et missä vaan rekisterissä saa ajaa 20km kesiksillä jos on hyvä syy.Se oli se herra sielä takarivissä "metri-" etuliitteellisellä nimimerkillä, joten häneltä voinee tiedustella tarkemmin :) Quote Link to comment
metake Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Joku väitti mulle et missä vaan rekisterissä saa ajaa 20km kesiksillä jos on hyvä syy.Se oli se herra sielä takarivissä "metri-" etuliitteellisellä nimimerkillä, joten häneltä voinee tiedustella tarkemmin :) No tässä sitä tarkennusta: Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257 3 LUKU Renkaiden ja nastojen käyttö 15 § Kaikkien ajoneuvojen renkaat 2. Henkilöautossa (M1-luokka), jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia, ja pakettiautossa (N1-luokka), kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin erikoisautossa sekä kokonaismassaltaan yli 0,75 tonnin ja enintään 3,5 tonnin perävaunussa (O2-luokka) on joulu-, tammi- ja helmikuun aikana käytettävä talvirenkaita, joiden kulutuspinnan pääurien syvyys on vähintään 3,0 mm. Talvirenkaita ei tarvitse käyttää: a) paripyörien molemmissa pyörissä; b) auton tai sen perävaunun valmistukseen, maahantuontiin, kauppaan, korjaukseen tai katsastukseen liittyvissä tilapäisissä enintään 20 kilometrin pituisissa siirroissa; c) museoajoneuvossa; d) sellaisessa autossa tai sen perävaunussa, johon talvirenkaita ei ole saatavissa. Quote Link to comment
Guest Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Eli pidä luovarit mukana jos et ole katsastukseen menossa :o)... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Tänään an saanu tallissa mitää aikaiseksi. Tai ainakin siltä se tuntui. Yritin säätämällä jarruja saada käsijarrun toimimaan, mut ei se auttanut. Eli mulla on liian pitkärt kaapelit käsijarrussa. Minkäköhän pituiset pitäis olla? Lyhyemmät! :D Nyt olis pitkästä aikaa intoa olla autotallissa ja hommat ei taas etene. Quote Link to comment
Recommended Posts