Jump to content

Linda, eli -72 pallis.


Guest MillaI

Recommended Posts

Tosi pieniä vauvan askelia...

Vihdoin sain kaasun jutskat lattian alle ja nyt en tiedä miten kaasuvaijeri kiinnitetään moottorin päähän.

Ärsyttää!!

 

Moottoritilan tiivisteen sain laitettua ja liukuoven vaijerin, en paljoa muuta.

Link to comment
Guest Toheltaja

kaasarin vivussa reikä nipalle, josta vaiheri tulee läpi ja kiristetään sihin ruuvilla, joko taltta/ristipää tahi kuusiokolo mallista riippuen. En nyt tästä helvetin kiinankuuklesta sitte kuvaakaan löytäny :(

Link to comment

Venttiilit on vihdoin säädetty.

Toka vika osatilaus lähti JK:lle.

Enää sieltä ei tartte tilaa kuin hifistely juttuja, kuten hienot etu lamput, hieno porras ja thermomatot ikkunoihin.

Ei paljoa puutu.

 

Åke, tartteís vielä VÄHÄN apuja sähköjen kanssa!!

 

Neidissä on siis jo öljyt, jarrunesteet ja vähän bensaakin!!

Link to comment
  • 3 weeks later...

hyss...

tänään EHKÄ saa kääntää virta-avaimen loppuun asti...

 

edit:

No niin tuli tehtyä.

Mut eipä paljoa tapahtunut, kun oli piuhat väärin (mun laittamat) ja sytkä pielessä ja toisesta kaasarista valu bensaa (mun putsaama ja kokoama).

Joten kohta uudestaan, kunhan saan jonku viisaan taas auttelee.

 

Eli irroitan taas kaasarin ja tarkistan miksi vuotaa.

Putsaan kaikki maadoitupaikat, kun on jotain maadoitusongelmia.

Ja tilaan TAAS kasan osia...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Lindasta yksi jouluisempi kuva.

 

Linda etenee HITAAAASSSSTIIII!

Osia on tullu ja oottaa et joku kerkeis ne kiinnittää.

Startin rele on kateissa?

Jos jollain on myydä sellainen nelkkuun, niin ostan pois.

post-3756-13888362871241_thumb.jpg

Link to comment

Etulamput toimii paremmin, mut takavilkuissa on edelleen maadoitusongelmia.

Yritän putsata ne viikonlopun (joulun) aikana.

 

Tilasin Lindalle lisää joululahjoja, koska hän on ollu niin kiltti.

Nyt neiti saa uuden jarrupääsylkän ja äänimerkkinappulan joka on kello!

Uusi ratti pitäis jostain löytää, alkuperäisen lainen siis.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hitsin pimpulat kun enste säikähin että zeppeliinikö se siellä Lindan kontissa ronkkii kun oli niin svanttekamppeet, mutta sehän olikin kiltti Setämies, Jorkka-Man =)

 

Tunnistitko vasta kun Jorma oli pystyssä?

 

Oli ilo saada kokea nää Millan riemunkiljahdukset! =D Jeeee!!

Link to comment
Guest MillaI

Kiitos kavereille!

Jopa Jorkka yllättyi tällä kertaa tortun koosta!

Onneksi koolla ei ole väliä!

 

Nyt on tosi vähän hommia jäljellä katsastusta ajatellen.

Tänään yritän vaihtaa jarrupääsylinterin ja loput onkin sit pientä nöperrystä , kai. Siis jos oikein muistan...

Link to comment
Guest MillaI

Onko hyviä vinkkejä et miten sais ohjauspyörästä irti tuon ruostesuojamaalin?

En raaskisi vielä ostaa uutta rattia, joten tuo hiekkapuhalluksessa ja maalaiksessa käynyt pitäis saada mahdollisimman hienoksi.

Link to comment
Onko hyviä vinkkejä et miten sais ohjauspyörästä irti tuon ruostesuojamaalin?

En raaskisi vielä ostaa uutta rattia, joten tuo hiekkapuhalluksessa ja maalaiksessa käynyt pitäis saada mahdollisimman hienoksi.

 

Kodin putkimies, enkä tarkoita sua vaan se pullossa oleva Johnsson Kodin Putkimies. Maali lähtee hyvin muoviosista, mutta alumiiniosien kanssa ei saa päästä kosketuksiin koska se syövyttää alumiiniä. Hyvä konsti on kaataa kyseistä ainetta laakeaan astiaan ja laittaa ratti sinne niinpäin että keskiö on pinnan yläpuolella.

Link to comment

Minä putsasin yhden maalatun ovalin ratin ihan maalinpoistoaineella. Ei vahingoittanut muovia, tosin annoin aineen vaikuttaa max puoltuntia. Jos taustapuolelle kokeilee ei tule ainakaan suurta vahinkoa.

 

Kun kaikki maali on pois, niin vähän hiontaa ja sitten sen voi maalata uudelleen. Tulee tosi hieno.

Link to comment
Åke!!

Muistatko et oliko Lindan bensamittarissa jotain vikaa?

Tankkasin neitiin 20l bensaa ja viisari ei värähtänyt. :(

 

Joo, muistaakseni siitä on johto irti, kun johtoliitin oli rikki niin että otti maihin. Tais olla vielä niin, ettei sitä saanu helpolla korjattua, mutta en ole ihan varma.

Link to comment
Åke!!

Muistatko et oliko Lindan bensamittarissa jotain vikaa?

Tankkasin neitiin 20l bensaa ja viisari ei värähtänyt. :(

 

Joo, muistaakseni siitä on johto irti, kun johtoliitin oli rikki niin että otti maihin. Tais olla vielä niin, ettei sitä saanu helpolla korjattua, mutta en ole ihan varma.

 

Joo, eikä anturin johtoakaan näkyny. Liittimen sais ehkä kuumaliimalla tai jollain pysymään paikoillaan. Anturin johto muistaakseni ruskea. Se yks musta irtonainen johto siinä vieressä tulee mittarin + napaan ja anturin johto siihen toiseen, lukeekohan G. Paljonkohan tankin anturi antaa ohmeja puoles välis? Sillai vois löytyy oikee johto, jollei jaksa tankilta asti seurata.

Link to comment
Åke!!

Muistatko et oliko Lindan bensamittarissa jotain vikaa?

Tankkasin neitiin 20l bensaa ja viisari ei värähtänyt. :(

 

Joo, muistaakseni siitä on johto irti, kun johtoliitin oli rikki niin että otti maihin. Tais olla vielä niin, ettei sitä saanu helpolla korjattua, mutta en ole ihan varma.

 

Joo, eikä anturin johtoakaan näkyny. Liittimen sais ehkä kuumaliimalla tai jollain pysymään paikoillaan. Anturin johto muistaakseni ruskea. Se yks musta irtonainen johto siinä vieressä tulee mittarin + napaan ja anturin johto siihen toiseen, lukeekohan G. Paljonkohan tankin anturi antaa ohmeja puoles välis? Sillai vois löytyy oikee johto, jollei jaksa tankilta asti seurata.

 

On se anturin johtokin siellä. Anturin plussaa ei voi laittaa paikalleen, koska kuten jo todettua se liitin on rikki ja iskee kipunoita. Vaihtoehdot on vaihtaa uus mittari (luulis löytyvän joltain kyllä ehjä käytetty) tai korjata se esim. Blingin mainitsemalla kuumaliimalla. Korjauksen pitää olla ehdottoman toimiva, koska muistaakseni mittarille tulee sulakesuojaamatonta (tarkastan tän kohta) sähköä ja jos korjaus ei toimi voi kipunoiden lisäksi tulla savua..

 

Edit: Muistin ihan oikein, eli bensamittarin plussajohto tulee valokatkaisijalta ilman sulaketta, joten liitosten on parempi olla kunnossa.

Link to comment

Ok, eli etsin uutta mittaria.

Onko kellään?

 

Uusi jarrupääsylinteri on paikoillaan, mut ilmaamatta.

Pissapoika on täytetty ja paineistettu ja testattu toimivaksi.

 

Pitäis tarkistaa et mistä pakoputkisto vuotaa ja asentaa takapenkin turvavyöt loppuun.

On TOSI vähän hommia siihen et milloin tuo olis katsastuskunnossa.

Tietty kaikkee muuta hifistelyä olis vielä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...