HSuomi Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 Tollanen traktori on pikkubroidilla työn alla. Ei oo ihan volkkari mut ilmajäähy kumminkin. Puhdistus, kevyt saneeraus ja huolto. Ei mitään täydellistä läpikäyntiä. Tuolla lisää kuvia: http://s816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/ Quote
Ketsa Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 Hieno projekti! Eikä tarvii tehdä peltitöitä :-) Quote
HSuomi Posted January 25, 2010 Author Posted January 25, 2010 Itseasiassa lokasuojat vaatii jonkin verran peltiä kuten tuolta kuvista näkee. Kiinitys raudat ruostunu lähes kokonaan irti. Quote
Guest Toheltaja Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 eiks konepellissäkin ollu nokassa aikamoinen lommo? Mie hitusen tota kerran himoitsin teirään pihalta ;) Quote
HSuomi Posted January 25, 2010 Author Posted January 25, 2010 Se taitaa olla siin toisessa porschessa mis on lommo nokassa. Näitä on siis 2kpl. Mut se toinen ei oo superi muistaakseni. Quote
Guest Toheltaja Posted January 25, 2010 Posted January 25, 2010 ökyporvarit, 2 porssee :D Siin tais olla pakoputkikin ihan pakoputkena, eikä tollee ylöspäin, kuten rojektissa näyttäs olevan... Saatanan kalliiks noikin on heittäytyny, ku hitusen kurkkinu maaseutuvoorumeilta noita, jos sattus sopuhintainen kohdalle :( Quote
HSuomi Posted January 25, 2010 Author Posted January 25, 2010 Mitäs tollaset nipin napin ajokuntoset vekottimet sitte maksaa? Oliskohan toi ollu mallia -60 ehkä. Saakohan noihin vielä mottiin osia? Tossa on ehkä jossakin sylinterissä/kannessa jotain häikkää mutta kun kukaan ei muista varmasti. Sit näkee ku saa uudet akut ja koneen käyntiin. Harmi kun ei tullu kuvaa sylintereistä kun pellit otettiin ympäriltä pois. Oli koko tiivis heinäpaali sisällä ku hiiret raahannu olkia täyteen koko kopan. Quote
HSuomi Posted January 26, 2010 Author Posted January 26, 2010 En ole varma mitä tarkoitat mutta käsittääkseni Superissa on joku järjestelmä kytkimeen liittyen että kun käyttää hydrauliikkaa niin ei tartte vaihtaa vapaalle, kunhan painaa jarrua, ehkä. Joku joka tietää voi korjata. Quote
SePi Posted January 26, 2010 Posted January 26, 2010 Tuttavani rakenteli 70 luvulla ittelleen metsätöihin Ponssen pienemmässä mittakaavassa ja käytti tota traktoria lähtökohtana just sen kytkimen takia. Oli parhaimmillaan huonoissa maastoissa kun ei tarvinnu juuri kytkimen kanssa pelata. Liekö vieläkin hyvin onnistunu kone hommissa. No yksi porschehan siinä sitten muutti muotoaan aika lailla tuntemattomaksi... Quote
jyrie Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 eikös tollaseen kuulus joku 3.6 litranen trukkimosa? ;-) tai turbo? ;-) Quote
HSuomi Posted March 2, 2010 Author Posted March 2, 2010 Nyt tolla on jo ajettu: Lokarit on puhalluksessa, nokkapelti ja vanteet menee myöhemin puhallettavaks/maalattavaks ja loppuraktori pesuun lähiaikoina. Taitaa olla muuten kuplan 5p jako noissa etupyörissä? Vanteet vissiin on 16" Hauska poiminta Porschen huoltomanuaalista: http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/P2250467.jpg Quote
vesav Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Kaverin isä kunnosteli tollasen... Ittellekkin kyllä kelpaisi tuollainen projektiksi... olisi sillä sitten mukava ajella lumia talvella ja terveisiä kesällä... Vesa Quote
Kurre Posted March 3, 2010 Posted March 3, 2010 Bermit alle ja... Siis mikä noissa viehättää? Bermit o persiistä Quote
HSuomi Posted March 14, 2010 Author Posted March 14, 2010 Yhdestä kannesta oli pultit löysällä ja pääsi sauhuttamaan välistä. Myös sylinteri on vähän kulahtaneen näkönen siitä vuotokohdasta mutta tuskin johtaa jatkotoimenpiteisiin. Kansi on koneistamossa suoristettavana. Valotkin alkoi toimimaan ku herkisteli jumiutuneen virtalukon. Kansikuvaa: http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/P3090029.jpg http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/P3090031.jpg Quote
Guest MillaI Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Vitsi et on hieno! Sopiskohan meidän pihaan tollanen... Quote
Hebster52 Posted March 14, 2010 Posted March 14, 2010 Munkin on jossain vaiheessa hankkia tommonen! :) Quote
Guest Toheltaja Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 saiskohan pauterin kannet tohon? ja jonku hirveen nenukepin :D Sovellapa siitä ja oot varttimaililla sitte ouppenissa... Quote
HSuomi Posted March 15, 2010 Author Posted March 15, 2010 Ottais tosta kannet kuplaan, olis ainakin ruttua. =) Hidasta homaa hioa tota sylinteriputken yläpäätä tasaseksi ku on vähän kulahtanu vuotokohdasta. Sopivaks sorvattu holkki, hionta tahnaa ja nitkuttelua mut kovin isoa liikettä ei vaan mahdu tekemän. Onkohan noita sylinteriputkia kukaan soveltanu kuplaan? Quote
SePi Posted March 16, 2010 Posted March 16, 2010 Satuin olemaan paikalla jossain volkkaritapahtumassa -80 luvulla kun joku tuli silloisista Isoista Pojista kertomaan, että nyt sitten päästään männän koossa sataan milliin ja ylikin kun laitetaan sylinteriputket tosta porschesta... Liekö ollu koskaan edes tekeillä moinen, mutta asiaa on jo ammoin pohdittu Quote
HSuomi Posted April 28, 2010 Author Posted April 28, 2010 Härveli tuli maalauskesta. Uudet renkaat alla ja uudet merkit ja listatkin tuli Ruotsista. Pientä kasailua vielä edessä Tarkoitushan ei ollu maalata koko raktoria mutta maalari pakotti melkeen =). Täällä loput kuvat: http://s816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/ Quote
PZQ Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Komee laite:) Eikö tossa kuuluisi olla apukuskin jakkara lokarin päällä? Quote
HSuomi Posted April 28, 2010 Author Posted April 28, 2010 Juu kyllä kuuluis. En tiedä mitä broidi on suunitellu, se tätä rakentaa. Myöskään takavalot eivät tuu orkkis paikkaan. Ilmeisesti pääsi helpommalla kun poisti sen penkin ja siirtää valot koska noi lokarit joutu tekee uusiks. Quote
HSuomi Posted May 8, 2010 Author Posted May 8, 2010 Etu hihnapyörä, etu ja takavalot sekä jäähdytys pellit paikallaan. Kilvetkin näytti olevan jo tallin lattialla. http://s816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/ Quote
Guest Posted May 10, 2010 Posted May 10, 2010 Mistäpäin Ruotsia tuli noi listat, kun meilläkinpäin tarvetta moisille? ;) Hieno laitos kyllä! Quote
HSuomi Posted May 10, 2010 Author Posted May 10, 2010 Mistäpäin Ruotsia tuli noi listat, kun meilläkinpäin tarvetta moisille? ;) Hieno laitos kyllä! Pistän privalla yhteystietoja sulle. Ajoin tolla tänään, aika maukasta puuhaa. Toi jopa keulii ku ottaa sähäkän lähdön. =) Quote
Guest vellu Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Moi! Mulla olisi kanssa tarvetta konepellin listoille. Olen löytänyt yhden Irlantilaisen sivuston jossa on osia näihin. Mulla on Standart malli vuodelta 60 ja tarvisin lisäksi 2 etupainoa lisää, keulii liikaa lanatessa. Quote
Hebster52 Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Täältä minä tilasin Porsche Diesel logot pari vuotta sitten. Quote
HSuomi Posted July 29, 2010 Author Posted July 29, 2010 Vähän lenkkiä kävin heittämäsä. Kyllä tulee hymy huuleen ku tällää polkimen lattiaan :) http://www.youtube.com/user/HSuomi#p/a/u/0/0idGNWowFEY Quote
Hebster52 Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Mikä vuosmalli tää oli? Se mitä minä kävin katsomassa oli -60. En saanu hämärässä selville sitä enempää. Mallinumero jäi tarkistamatta kyltistä mutta keulapelti oli eri mallinen kuin tässä. Oikealla puolella on lovi imusarjaa varten. Milelestäni pitäs olla Super? Varamoottori/keula Quote
HSuomi Posted January 16, 2011 Author Posted January 16, 2011 Muistelisin että on -62. Tollasta lovea ei tässä vehkeessä ole. Ja "lokarit" on nähtävästi erilaiset. Quote
Hebster52 Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Ok. Mahtaakohan mallinumero olla 308? Mitä minä nyt olen tutkinu se minkä minä kävin katsomassa olis 318. Siinä on mm. 6 pultti etuvantet ja ilmaputsari konepellin ulkopuolella oikeella. Quote
Guest Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Tuo 6-pulttinen on ns- isopyöräinen malli ja osassa noissa tosiaan on lovi konepellissä kun imusarja tulee sivusta. Äijällä noita diesel porkkeja n. 5 vai 6kpl niin juuri yhdessä superissa on tuollainen lovettu ja toisessa taas ei. Liekö vuosimallissa erot tulleet vai miten. Kun molemmat noista on perus wide-5 jaolla eli ei isoja pyöriä. Ja superin tunnistaa 3 sylinteristä. Mallit junior, standard, super ja master niin sylinterimäärä vastaavasti 1,2,3 ja 4. Hauskoja noi on kunnostaa kun yksi standard ehdittiin laittaa uusiksi niin kyllä se siisti laite vaan ihmisiä miellyttää :) Nurkalla täydessä käytössä lumihommissa onkin tuo toinen superi ja toinen odottaa motivaatiota ja maalia niskaan. Isällä olisikin haaveena vielä etsiä nuo kaikki mallit käsiinsä, pari masteria ja junior kun mennyt ohitse vaikka välissä löytynytkin.. Quote
Hebster52 Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Joo, noita Super:ta löytyy useita vuosimalleja ja ilmeisesti -60 eteenpäin olis 318 ja 319 lovellisella konepellillä ja vanhempia löytyy 308 ja 309 malleina ja niitäkin oli ilmeisesti jaoteltu useampaan malliin. :) http://de.wikibooks.org/wiki/Traktorenl ... esel#Super Quote
HSuomi Posted January 17, 2011 Author Posted January 17, 2011 Kysyin pikkuveliltä, toi onkin -60 ja malli 308. Quote
Hebster52 Posted January 17, 2011 Posted January 17, 2011 Ok. Hieno on! Pitäkää peukkuja että minä saan myös tuon tällä viikolla... ;) Sen jälkeen varmaan kaipaan jo vinkkejä mistä hakea varaosia ym... :) Quote
HSuomi Posted January 17, 2011 Author Posted January 17, 2011 Peukut on pystyssä. Tähän raksaa ei vissiin tullu muuta uutta kun yks imuventtiili, ulosoton stefa, ö-suodatin ja listat/tekstit. Muut osat korjattiin ite tai laitettiin tarviketta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.