Jump to content

Porsche diesel super


HSuomi

Recommended Posts

Posted

Itseasiassa lokasuojat vaatii jonkin verran peltiä kuten tuolta kuvista näkee. Kiinitys raudat ruostunu lähes kokonaan irti.

Guest Toheltaja
Posted

eiks konepellissäkin ollu nokassa aikamoinen lommo? Mie hitusen tota kerran himoitsin teirään pihalta ;)

Posted

Se taitaa olla siin toisessa porschessa mis on lommo nokassa. Näitä on siis 2kpl. Mut se toinen ei oo superi muistaakseni.

Guest Toheltaja
Posted

ökyporvarit, 2 porssee :D Siin tais olla pakoputkikin ihan pakoputkena, eikä tollee ylöspäin, kuten rojektissa näyttäs olevan... Saatanan kalliiks noikin on heittäytyny, ku hitusen kurkkinu maaseutuvoorumeilta noita, jos sattus sopuhintainen kohdalle :(

Posted

Mitäs tollaset nipin napin ajokuntoset vekottimet sitte maksaa? Oliskohan toi ollu mallia -60 ehkä.

Saakohan noihin vielä mottiin osia? Tossa on ehkä jossakin sylinterissä/kannessa jotain häikkää mutta kun kukaan ei muista varmasti. Sit näkee ku saa uudet akut ja koneen käyntiin.

Harmi kun ei tullu kuvaa sylintereistä kun pellit otettiin ympäriltä pois. Oli koko tiivis heinäpaali sisällä ku hiiret raahannu olkia täyteen koko kopan.

Posted

En ole varma mitä tarkoitat mutta käsittääkseni Superissa on joku järjestelmä kytkimeen liittyen että kun käyttää hydrauliikkaa niin ei tartte vaihtaa vapaalle, kunhan painaa jarrua, ehkä. Joku joka tietää voi korjata.

Posted

Tuttavani rakenteli 70 luvulla ittelleen metsätöihin Ponssen pienemmässä mittakaavassa ja käytti tota traktoria lähtökohtana just sen kytkimen takia. Oli parhaimmillaan huonoissa maastoissa kun ei tarvinnu juuri kytkimen kanssa pelata. Liekö vieläkin hyvin onnistunu kone hommissa. No yksi porschehan siinä sitten muutti muotoaan aika lailla tuntemattomaksi...

  • 1 month later...
Posted

Kaverin isä kunnosteli tollasen...

img2487282.jpg

img2487283.jpg

 

Ittellekkin kyllä kelpaisi tuollainen projektiksi... olisi sillä sitten mukava ajella lumia talvella ja terveisiä kesällä...

 

Vesa

  • 2 weeks later...
Posted

Yhdestä kannesta oli pultit löysällä ja pääsi sauhuttamaan välistä. Myös sylinteri on vähän kulahtaneen näkönen siitä vuotokohdasta mutta tuskin johtaa jatkotoimenpiteisiin. Kansi on koneistamossa suoristettavana.

Valotkin alkoi toimimaan ku herkisteli jumiutuneen virtalukon.

Kansikuvaa:

http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/P3090029.jpg

http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/P3090031.jpg

Guest MillaI
Posted

Vitsi et on hieno!

Sopiskohan meidän pihaan tollanen...

Guest Toheltaja
Posted

saiskohan pauterin kannet tohon? ja jonku hirveen nenukepin :D Sovellapa siitä ja oot varttimaililla sitte ouppenissa...

Posted

Ottais tosta kannet kuplaan, olis ainakin ruttua. =)

Hidasta homaa hioa tota sylinteriputken yläpäätä tasaseksi ku on vähän kulahtanu vuotokohdasta. Sopivaks sorvattu holkki, hionta tahnaa ja nitkuttelua mut kovin isoa liikettä ei vaan mahdu tekemän.

Onkohan noita sylinteriputkia kukaan soveltanu kuplaan?

Posted

Satuin olemaan paikalla jossain volkkaritapahtumassa -80 luvulla kun joku tuli silloisista Isoista Pojista kertomaan, että nyt sitten päästään männän koossa sataan milliin ja ylikin kun laitetaan sylinteriputket tosta porschesta... Liekö ollu koskaan edes tekeillä moinen, mutta asiaa on jo ammoin pohdittu

  • 1 month later...
Posted

Juu kyllä kuuluis. En tiedä mitä broidi on suunitellu, se tätä rakentaa. Myöskään takavalot eivät tuu orkkis paikkaan. Ilmeisesti pääsi helpommalla kun poisti sen penkin ja siirtää valot koska noi lokarit joutu tekee uusiks.

  • 2 weeks later...
Posted

Mistäpäin Ruotsia tuli noi listat, kun meilläkinpäin tarvetta moisille? ;) Hieno laitos kyllä!

Posted
Mistäpäin Ruotsia tuli noi listat, kun meilläkinpäin tarvetta moisille? ;) Hieno laitos kyllä!

Pistän privalla yhteystietoja sulle.

Ajoin tolla tänään, aika maukasta puuhaa. Toi jopa keulii ku ottaa sähäkän lähdön. =)

Guest vellu
Posted

Moi! Mulla olisi kanssa tarvetta konepellin listoille. Olen löytänyt yhden Irlantilaisen sivuston jossa on osia näihin. Mulla on Standart malli vuodelta 60 ja tarvisin lisäksi 2 etupainoa lisää, keulii liikaa lanatessa.

  • 2 months later...
  • 5 months later...
Posted

Ok. Mahtaakohan mallinumero olla 308?

 

Mitä minä nyt olen tutkinu se minkä minä kävin katsomassa olis 318. Siinä on mm. 6 pultti etuvantet ja ilmaputsari konepellin ulkopuolella oikeella.

Posted

Tuo 6-pulttinen on ns- isopyöräinen malli ja osassa noissa tosiaan on lovi konepellissä kun imusarja tulee sivusta. Äijällä noita diesel porkkeja n. 5 vai 6kpl niin juuri yhdessä superissa on tuollainen lovettu ja toisessa taas ei. Liekö vuosimallissa erot tulleet vai miten. Kun molemmat noista on perus wide-5 jaolla eli ei isoja pyöriä.

 

Ja superin tunnistaa 3 sylinteristä. Mallit junior, standard, super ja master niin sylinterimäärä vastaavasti 1,2,3 ja 4.

 

Hauskoja noi on kunnostaa kun yksi standard ehdittiin laittaa uusiksi niin kyllä se siisti laite vaan ihmisiä miellyttää :) Nurkalla täydessä käytössä lumihommissa onkin tuo toinen superi ja toinen odottaa motivaatiota ja maalia niskaan. Isällä olisikin haaveena vielä etsiä nuo kaikki mallit käsiinsä, pari masteria ja junior kun mennyt ohitse vaikka välissä löytynytkin..

Posted

Ok. Hieno on! Pitäkää peukkuja että minä saan myös tuon tällä viikolla... ;)

 

Sen jälkeen varmaan kaipaan jo vinkkejä mistä hakea varaosia ym... :)

Posted

Peukut on pystyssä.

Tähän raksaa ei vissiin tullu muuta uutta kun yks imuventtiili, ulosoton stefa, ö-suodatin ja listat/tekstit. Muut osat korjattiin ite tai laitettiin tarviketta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...