Jump to content

mistä tunnistan vuosi mallin 64 vai 65 ?


Guest simo91

Recommended Posts

Guest simo91
Posted

eli mulla oisi kupla rojekti ja oon sitä jo vuoden ajan laitellu vaan en oo vieläkään varma onko se 64 vai 65 ?

rekisteriotteen mukaan se on 64 vaan sitten kun siinä on 65 osaa jonkin verran tullut vastaan. ja mistähän tietäisin sen korin väri koodin ?

Posted

Runkonumerosta, löytyy keskitunnelista takapenkin alta ja tietysti myös rekisteriotteesta. 64 on 5750180 - 6502399 välillä, 65 on yhdeksännumeroinen ja alkaa 115 xxx xxx.

64 on viimeinen paksutolppa ja 65 on jo ohuttolppainen, eli 64:ssä on pienemmät ikkunat kauttaaltaan.

Oven tupakki-ikkuna on helppo tunniste jos pysty kromilista on pystysuora niin kyseessä on 64 ja jos se on yläpäästään taaksepäin hieman kallellaan, niin kyseessä on 65-malli

Posted

pohjalevyn tunnistaa hyvin lämmitys säätimestä... 65sessa on kahvat käsijarrukahvan molemminpuolin ja 64sessa on pyöritettävä nuppi...

 

Vesa

Posted

Ja vuosimallin-65 Kuplien valmistus alkoi elokuussa-64,rekisteriotteesta vuosimalli ei selviä kuin valmistusnumerosta,rekisteröinti tai käyttöönottovuosi voivat olla jotain ihan muuta.

Guest simo91
Posted

kiitoksia jospas se nyt rupeis selviämään, niin saisi penkkien verhoilut tilattuu ja jos vielä maaliakin löytäs.

Posted

Penkithän ei välttämättä ole alkuperäiset. Muistaakseni menee niin, että paksutolpan penkit on pyöreillä ylänurkilla ja -65 alkaen eli ohuttolppasissa terävät nurkat. Laitas vaikka kuva penkeistä tänne niin arvataan porukalla oikeet verhoilut.

Posted

Muistanko taas ihan väärin, vai oliko 64 ainoa vuosimalli, jossa oli jo leveä rekisterivalo, mutta vielä T-kahva takaluukussa?

Posted

^Oikein muistat

 

Ja nokkapellissä leveä kromi ilman susilinna logoa kahvan päällä.

Posted
nokkapellissä leveä kromi ilman susilinna logoa kahvan päällä.

 

Tämähän on '63-'66 malleissa näin, ei vain '64.

Guest simo91
Posted

yritin laittaa kuvia vaan valittaa jotta liian suuri koko. maksimi koko 256 , aika pieni kuva pitäs olla.

Posted
nokkapellissä leveä kromi ilman susilinna logoa kahvan päällä.

 

Tämähän on '63-'66 malleissa näin, ei vain '64.

 

Oon tainnut sitten lukea jotain puutaheinää sambalta.

Posted
Muistanko taas ihan väärin, vai oliko 64 ainoa vuosimalli, jossa oli jo leveä rekisterivalo, mutta vielä T-kahva takaluukussa?

Juu ei. Ei ainakaan mun ´64 stanussa ollut leveää valoa.

Posted
Muistanko taas ihan väärin, vai oliko 64 ainoa vuosimalli, jossa oli jo leveä rekisterivalo, mutta vielä T-kahva takaluukussa?

Juu ei. Ei ainakaan mun ´64 stanussa ollut leveää valoa.

Eikä -66 stanussa. Kyllä toi -65 mallilta vaikuttaisi.

Posted

Eipä kuulu ollakaan, 'stanussa', '64 Export Limousinessa kylläkin on 'leveä lippa', samoin vielä T-kahva.

 

Penkit vaikuttaa kuusvitosilta. Ota vielä kuva oven tuuletusikkunasta, niin saadaan varmuus asiaan.

Posted

mulla ainakin on 64sessa levee rekkarinvalo ja T-kahva... stanuissa varmaan menee vanhoilla osilla...

 

 

 

penkit ainakin näyttää 65 mallisilta...

 

edit: AP ehti ensin...

Posted
Rattikin kuvassa on -65 mallinen.

 

millanen pitäisi 64sessa olla? tööttinappi hehällä? mulla meinaan molemmissa tollanen samanlainen mikä kuvassakin...

 

Vesa

Posted

Tai mites jos vain laittaisit sen runkonumeron sieltä takapenkin alta niin ei tarttisi arvuutella. Varsinkin kun tiedossa on se tosiasia että näiden härveleiden osia on sekoitettu keskenään eräiden vuosikymmenten ajan.

Guest simo91
Posted

kiitos vastauksista. katoin niin auto oli valmistettu marraskuussa 64. eli siis 65 vm. eikun kohta penkkien verhoilut tilaukseen kuhan saan ensin koneen kuntoon kun tänään kävin pitkästä aikaa ajelemassa niin rupes hullunaan röpöttämään aluks luulin että vika ois ollu sytkässä ja sen laittelin vaan ei ollu vaikutusta ja sitten katoin öljyt niin oli menny öljyt ja pensat sekasin.

Posted
oli menny öljyt ja pensat sekasin.

 

Bensapumppu vuotaa ja valuttaa käyttöakselia pitkin bensat öljyn joukkoon -> bensapumppu vaihtoon.

Guest simo91
Posted

mutta tuota mitenkäs se vaikuttaa siihen röpöttämiseen ja pätkimiseen jos se pensapumpun käyttö akseli vuotaa ?

Posted

Jos imusarja jäätää ja bensa pisaroituu, niin voi röpötellä ja pisaroitunu bensa painuu männänrenkaiden ohi kampikammioon?

Guest simo91
Posted

joo tuo vois ollakkin, kun pysähdyttiin parkkiin ihmettelemään niin imusarja oli jää kohmeessa. oisko jotain hyvää neuvoa saada imusarja pysymään sulana ?

Guest simo91
Posted

just vaihoin uuden putken niin ei pitäs olla karstanen.

Guest simo91
Posted

eikun sen mikä menee ilman putsariin. minkäs näkönen se imusarjan esi lämmitys putki on ?

Posted

Jonka läpi kulkee pakokasua lämmittäen imusarjaa. Se karstottuu helposti umpeen, ja sitten alkaakin pisaroitumisongelmat, jopa kesäkeleillä kun on sopivan kosteaa. Tähän vois itsekukin laittaa parhaat vinkit tuon putken putsaamiseen. Minä olen kerran rassannut tommoseen isompaa reikää porakoneeseen kiinnitetyllä teräs vaijerilla, sitten polteltiin bensaa siellä putkessa ja rassattiin lisää vaijerilla. Kaasupillillä saisi varmaan paremmin lämpöä sinne putkeen?

Posted

esimies

esileikki

esiliina

esilämmitys

esi ...

 

Joo, sekaisin ollaan, joka tapauksessa imusarjassa kiinni oleva ohuempi metalliputki on melkoisella varmuudella tukossa. Ei ihan välttämättä helppo nuohottava, mutta oleellisen tärkeä toiminnan kannalta kuitenkin.

Guest Jussinbussi
Posted

Ratsastanpa minäkin aiheella.

Mulla ehkä samaa ongelmaa, ilmenee tosin vain kun ryyppyläppä on kiinni, muuten toimii normaalisti.

Voiko tuo ryypyn päällä olo pahentaa asiaa?

Mutta eikös jos ryyppy on päällä niin virtausnopeus pienenee ja näinollen juuri ei pitäisi jäätyä..??

Koitin kesällä ajaa kanssa ryyppy päällä ja sama homma, imusarja kohmeessa.

Ryyppy pois päältä ja pelittää..

Taidan napata sen imarin veks ja tutkia.

Guest simo91
Posted

joo otin eilen imusarjan irti ja rupesin puhdistelemaan oli kyllä tosiaan tukossa se lämmitys putki. kaks kertaa käytin kaasu pillillä melkein punahehkuun ja paukuttelin vasaralla ja työnsin mikki lankaa siitä läpi vaan ei saatana rupee aukeemaan millään. Kyllä siitä saatiin jos vähän vesi juoksemaan läpi kun monta tuntia sorhattiin. Tänään vien imusarjan kaverille niin se aukasee sen hapolla niin johan rupee karstat lähtemään.

Guest simo91
Posted

niin ja tulihan siihen pensaa kippailtuu ja tuleen tuikattua jotta jos kunnon paine ois sen aukassu

Posted

Kytkinvaijeri osoittautui joskus hyväksi noiden auki kairaamisessa. Porakoneeseen kiinni ja jurnuttamaan. Kovaa tavaraa se karsta noissa tuubeissa.

Posted

Itse nähnyt joskus sellaisen kikan että esilämmitysputki pillillä punahehkuseski ja sitten puhdasta happea putkesta läpi ideana se että happi hehkuttaa karstan pois. Muistaakseni joku oli tehnyt how to videonki tästä joskus.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...