Jump to content

mistä tunnistan vuosi mallin 64 vai 65 ?


Guest simo91

Recommended Posts

Guest simo91

eli mulla oisi kupla rojekti ja oon sitä jo vuoden ajan laitellu vaan en oo vieläkään varma onko se 64 vai 65 ?

rekisteriotteen mukaan se on 64 vaan sitten kun siinä on 65 osaa jonkin verran tullut vastaan. ja mistähän tietäisin sen korin väri koodin ?

Link to comment

Runkonumerosta, löytyy keskitunnelista takapenkin alta ja tietysti myös rekisteriotteesta. 64 on 5750180 - 6502399 välillä, 65 on yhdeksännumeroinen ja alkaa 115 xxx xxx.

64 on viimeinen paksutolppa ja 65 on jo ohuttolppainen, eli 64:ssä on pienemmät ikkunat kauttaaltaan.

Oven tupakki-ikkuna on helppo tunniste jos pysty kromilista on pystysuora niin kyseessä on 64 ja jos se on yläpäästään taaksepäin hieman kallellaan, niin kyseessä on 65-malli

Link to comment

Penkithän ei välttämättä ole alkuperäiset. Muistaakseni menee niin, että paksutolpan penkit on pyöreillä ylänurkilla ja -65 alkaen eli ohuttolppasissa terävät nurkat. Laitas vaikka kuva penkeistä tänne niin arvataan porukalla oikeet verhoilut.

Link to comment
Muistanko taas ihan väärin, vai oliko 64 ainoa vuosimalli, jossa oli jo leveä rekisterivalo, mutta vielä T-kahva takaluukussa?

Juu ei. Ei ainakaan mun ´64 stanussa ollut leveää valoa.

Eikä -66 stanussa. Kyllä toi -65 mallilta vaikuttaisi.

Link to comment

Tai mites jos vain laittaisit sen runkonumeron sieltä takapenkin alta niin ei tarttisi arvuutella. Varsinkin kun tiedossa on se tosiasia että näiden härveleiden osia on sekoitettu keskenään eräiden vuosikymmenten ajan.

Link to comment
Guest simo91

kiitos vastauksista. katoin niin auto oli valmistettu marraskuussa 64. eli siis 65 vm. eikun kohta penkkien verhoilut tilaukseen kuhan saan ensin koneen kuntoon kun tänään kävin pitkästä aikaa ajelemassa niin rupes hullunaan röpöttämään aluks luulin että vika ois ollu sytkässä ja sen laittelin vaan ei ollu vaikutusta ja sitten katoin öljyt niin oli menny öljyt ja pensat sekasin.

Link to comment
Guest simo91

joo tuo vois ollakkin, kun pysähdyttiin parkkiin ihmettelemään niin imusarja oli jää kohmeessa. oisko jotain hyvää neuvoa saada imusarja pysymään sulana ?

Link to comment

Jonka läpi kulkee pakokasua lämmittäen imusarjaa. Se karstottuu helposti umpeen, ja sitten alkaakin pisaroitumisongelmat, jopa kesäkeleillä kun on sopivan kosteaa. Tähän vois itsekukin laittaa parhaat vinkit tuon putken putsaamiseen. Minä olen kerran rassannut tommoseen isompaa reikää porakoneeseen kiinnitetyllä teräs vaijerilla, sitten polteltiin bensaa siellä putkessa ja rassattiin lisää vaijerilla. Kaasupillillä saisi varmaan paremmin lämpöä sinne putkeen?

Link to comment

esimies

esileikki

esiliina

esilämmitys

esi ...

 

Joo, sekaisin ollaan, joka tapauksessa imusarjassa kiinni oleva ohuempi metalliputki on melkoisella varmuudella tukossa. Ei ihan välttämättä helppo nuohottava, mutta oleellisen tärkeä toiminnan kannalta kuitenkin.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Ratsastanpa minäkin aiheella.

Mulla ehkä samaa ongelmaa, ilmenee tosin vain kun ryyppyläppä on kiinni, muuten toimii normaalisti.

Voiko tuo ryypyn päällä olo pahentaa asiaa?

Mutta eikös jos ryyppy on päällä niin virtausnopeus pienenee ja näinollen juuri ei pitäisi jäätyä..??

Koitin kesällä ajaa kanssa ryyppy päällä ja sama homma, imusarja kohmeessa.

Ryyppy pois päältä ja pelittää..

Taidan napata sen imarin veks ja tutkia.

Link to comment
Guest simo91

joo otin eilen imusarjan irti ja rupesin puhdistelemaan oli kyllä tosiaan tukossa se lämmitys putki. kaks kertaa käytin kaasu pillillä melkein punahehkuun ja paukuttelin vasaralla ja työnsin mikki lankaa siitä läpi vaan ei saatana rupee aukeemaan millään. Kyllä siitä saatiin jos vähän vesi juoksemaan läpi kun monta tuntia sorhattiin. Tänään vien imusarjan kaverille niin se aukasee sen hapolla niin johan rupee karstat lähtemään.

Link to comment

Itse nähnyt joskus sellaisen kikan että esilämmitysputki pillillä punahehkuseski ja sitten puhdasta happea putkesta läpi ideana se että happi hehkuttaa karstan pois. Muistaakseni joku oli tehnyt how to videonki tästä joskus.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...