Jump to content

Madelletun keulan katsastus.


Guest pumis86

Recommended Posts

Kuinkas tarkkaan katsastajat menee lakipykälien mukaan näissä kuplissa joissa on keula madallettu droppi-olilla? Kuulema katsovat läpi sormien sitä että valojen alareuna on alle 50cm? Liekkö tämä totta.

Kun itsellä olis suunnitelmissa ostaa uusi etuakseli ja droppi-olat joilla tehdä madallus keulaan. Säädettävää etuakselia en osta koska ovat suht paljon kalliimpia mitä peruskeulat.

 

Onko muilla kokemuksia keulasta madalletusta kuplan katsastuksesta? Kertokaa toki tarinanne :)

Link to comment

En tiiä mikä sääntö oli ku käyttistä kävin viime syksyllä tarjoomassa leimalle. Katsuri sano että MITÄÄN autoa ei saisi nykyään enää madaltaa yli 40mm. Ja alle vm-93 ei tarvitse muutoskatsastaa alustasarjalle mut uudemmat pitää...

Hylkyhän siitä tuli...katkeran miehen puhetta:) En sit tiiä jaksaako vanhoissa volkkareissa noudattaa samaa sääntöä, toivottavasti EI!!

Link to comment

Muuten ookoo, mutta korkeutta saa muuttaa enintään 51 mm ilman muutoskatsastusta ja 01.01.1993 JÄLKEEN tehdyt MUUTOKSET tulee muutoskatsastaa.

 

http://192.49.225.25/NR/rdonlyres/2048E ... toksin.pdf

 

En tiedä mikä on natsismia ja mikä kommarimeininkiä, mutta se, joka tekee työnsä oikein, tekee oikein, eikä häntä voi eikä saa siitä syyllistää, se joka tekee väärin tai ohjeista välittämättä, tekee virheen.

 

Paljon virheitä maailmassa tapahtuu, paska maailma, huolellinen oikeintekijä on paska jätkä ...

Link to comment
Muuten ookoo, mutta korkeutta saa muuttaa enintään 51 mm ilman muutoskatsastusta ja 01.01.1993 JÄLKEEN tehdyt MUUTOKSET tulee muutoskatsastaa.

 

Käytin joitain vuosia takaperin vanhan Audin (80-luvun puolelta) vuosikatsastuksessa, johon oli sitten juuri ennen katsastusta vaihdettu Spaxin kirkkaanpunainen alustasarja (40mm, ei siis mitään liikenneturvallisuudelle vaarallista). Istuin iskaritestin ajan kyydissä ja mainitsin siinä vielä miten on vain muutamia satoja ajetut iskarit. No auto ylös ja siinä kierrellessä katsastusmies kysyy että "Milloinkas nämä jouset on tänne laitettu". Nokkelana ilmoitin että "öö.. ennen vuotta 1993" - eipähän tarvinnut muutoskatsastaa :-)

Link to comment
Muuten ookoo, mutta korkeutta saa muuttaa enintään 51 mm ilman muutoskatsastusta ja 01.01.1993 JÄLKEEN tehdyt MUUTOKSET tulee muutoskatsastaa.

 

Käytin joitain vuosia takaperin vanhan Audin (80-luvun puolelta) vuosikatsastuksessa, johon oli sitten juuri ennen katsastusta vaihdettu Spaxin kirkkaanpunainen alustasarja (40mm, ei siis mitään liikenneturvallisuudelle vaarallista). Istuin iskaritestin ajan kyydissä ja mainitsin siinä vielä miten on vain muutamia satoja ajetut iskarit. No auto ylös ja siinä kierrellessä katsastusmies kysyy että "Milloinkas nämä jouset on tänne laitettu". Nokkelana ilmoitin että "öö.. ennen vuotta 1993" - eipähän tarvinnut muutoskatsastaa :-)

 

Niin ei tarvinnut muutoskatsastaa sillä kertaa... Itselläni tuo meni läpi kahtena vuotena ja kolmantena vuotena oli sitten muutoskatsastus tehtävä... Katsastusviranomainen perusteli sitä sillä että vaikka tuo on asennettu ennen vuotta 1993 niin mites sen kuulemma toteen näytät jos ei sitä otteeseen merkitä.

 

Merkkautin alustasarjan autoon jolloin mittauksissa otettiin huomioon myös "kuoleutumisvara"...

Link to comment
Dropeilla kannattaa henkisesti varautua eturenkaiden lokasuojien sisäpuolelle mahtumis -ongelmaan.

 

Minulla on 5 cm levitetyt lasikuitulokarit molemmin puolin joten renkaat pitäs mahtua pyörimään :)

Link to comment

Eilen kävin yhdellä konttorilla kysymässä asiaa ja sanoivat että katsovat läpi sormien sitä että lamput ovat "liian" matalalla. Sanoivat että kunhan auton maavara on vähintään 8cm niin ei pitäis tulla sanomista, tai siis hylkyä. Ja sitten tietysti että ne ovat tyyppihyväksytyt osat ja että sallitut kuplan massalle jne.

 

Omassa kuplassani lamppujen alaraja tulisi droppi-olilla noin 44.5cm korkeuteen.

 

Eli näillä näkymin kuplan uskaltaa madaltaa dropeilla mutta ainahan ei tiedä miten katsastus menee lopulta. Tietty jos katsastus mies tekee työnsä niin kun pitää niin hylkyhän siitä tulee. No sen näkee sitten kuinka käy.

Link to comment

Mulle on sanottu katsastuksessa etta myos se pitaa ottaa huomioon, etta minka tahansa tai kaikkienkin renkaiden tyhjentyessa, ei mikaan alustan osa saa ottaa maahan kiinni. Eli maavaraa enemman kuin mita puhjennut rengas madaltaisi.

Link to comment
Mulle on sanottu katsastuksessa etta myos se pitaa ottaa huomioon, etta minka tahansa tai kaikkienkin renkaiden tyhjentyessa, ei mikaan alustan osa saa ottaa maahan kiinni. Eli maavaraa enemman kuin mita puhjennut rengas madaltaisi.

 

Jos haluaa kokeilla tuuria niin mikä ettei.droppiolat+säätökeula+uusintakatsastus ja vielä vaikka muutoskatsastus

niin on halbaa hubaa.

Omassa keksinnössä muutokset otteessa niin ei tarvitse arpoa joka katsastusta erikseen,keulasta tuli muistaakseni 12% jarruineen(levyt) nykyään

ei jarruista enään mene prossia mutta vanhaakaan ei saa muutettua.

Oikokaa viisaammat jos olen väärässä.

Link to comment
Guest biblo

"Vaihdettu etuakseli levyjarruilla,prosentit 10%"

 

 

Vanhaa merkintää ei pois saanut mutta katsari sanoi sen olevan omalla tapaa etu.Etuakseliakin saa muokkailla jne miten tykkää kun muutos ilmoitettu.Saa toki muutenkin mutta omalla vastuullahan se on.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...