Guest KariT Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Pallis viety väliaikaiseen talliin ja laitettu seisontaan. Loppuviikosta vaimennetaan loput peltiosat ja kaveri tulee purkamaan kaasarit ja laittaa niihin korjaussarjat paikoilleen. Tänään tilattiin rek.kilven valo, liukuoven tiiviste, etuakseliin madalluspalat, raidetangot, apusimpukan korjaussarja ja lyhyemmät iskarit oberilta. Puskurit ja loput korinosat saadaan myös (toivottavasti) viikonloppuna, niin sitten ois ulkokuori valmis. Quote
Guest KariT Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Kuskinpuolen ovipahviin nahkat viruteltu. Kuvassa liima osittain vielä märkää... Liuku- ja etuovet vaimennettu: Kaasareihin laitetu Oberilta tilatut korjaussarjat. Eipä ne toimi vieläkään oikein. Tyhjäkäyntiä ei saa säädettyä. Automaattiryypyn akseli väljä ja kaasun hammas-säätölevystä kulunut hampaat kokonaan pois. Uusia osia ei taida olla saatavilla??? Kuvassa näkyvät putket täytyy vielä uusia, puuttuu klemmaritkin kokonaan... Quote
-MITO- Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Tommonen setti tilalle niin alkaa toimimaan http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1225 Quote
ARTO Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Vaikka kaasareissa edelleen jotain sanomista, niin onko satavarmaa ettei esim ole imuvuotoja jossain ja koneen perusfysiikka kunnossa, eli kansissa ei ole puristus/venttiilivuotoja jotka vaikuttavat käyntiin monella eri tapaa? Quote
Guest KariT Posted October 21, 2010 Posted October 21, 2010 Pitää nyt seuraavaksi uusia kaasarien välissä olevat putket/letkut. Kone on rempattu 2000-luvun puolella, puristus/venttiilivuodoista en osaa sanoa. Kuvassa näkyvästä osasta puuttuu hampaat ja samainen akseli on väljä, meinaa jumittaa... Quote
Guest KariT Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Toista ovipahvia ollaan parhaillaan verhoilemassa ja saadaan varmasti tänään valmiiksi. Seuraavaksi vien auton madallettavaksi ja samalla vaihtaavat uudet raidetangot ja iskarit alle. Luvattu lämmin tallipaikkakin meni alta, nyt vaan kiireellä etsimään jonkinlainen säilytys- paikka talveksi. Näyttää pahasti siltä että, projekti seisahtuu talveksi ja jatkuu Huhtikuussa 2011... Joutessani laskeskelin, paljonko pallikseen on mennyt euroja tänä syksynä ja kyllä valmiille autolle hintaa kertyy :) No, harrastuksiin saa mennäkkin. Quote
Guest KariT Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Kannatti ostaa 2nd quality ovitiivisteet, hermo menee niiden kanssa. Ei mahdu ovi menemään kiinni. Ottaa kiinni etunurkasta alhaalta. Ovea säädetty joka suuntaan ilman tulosta. Yksinkertaisesti liian paksut tiivisteet. Onko kukaan asentanut keskuslukitusta etuoviin? Vähän aikaa pähkäiltiin asiaa ja tultiin siihen päätökseen, että ovessa oleviin lukitustankoihin ei voi kytkeä lukitusmoottoreita. Koska samalla tangolla toimii myös oven avaus, ei ole kytkimen vaan ole mahdollista??? Quote
JaniM Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Teurasta lukko sisältä ja laita moottori siihen lukkovipuun. Näin tein juniksen lukolle. Tuossa pari kuvatusta aiheesta, jos auttaa pohdinnassa. Quote
Guest KariT Posted November 13, 2010 Posted November 13, 2010 Pitääpä vilkasta. Sattuu olemaan vielä varastossa ylimääräinen lukko, mihin harjoitella. Quote
Guest KariT Posted January 3, 2011 Posted January 3, 2011 Autolle ei ole tehty hetkeen mitään, mutta kojelaudan kävin hiomassa ja laittamassa pari kerrosta lasikuitua "ylimääräisiin" aukkoihin. Teippasin aukot ulkopuolelta ja laitoin kuidut sisäkautta. Huomenna käytävä katsomassa, mitä sai aikaan. Tarkoitus on yrittää verhoilla kojelauta keinonahkalla, tms. Katsotaan miten käy. Paljon on vielä tekemättä, mutta yritetään saada auto valmiiksi Hot Rod & Rock Show:un Tampereelle 16-17.4.2011 Quote
Guest KariT Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Miks lasikuituu? Eipä tullut muutakaan mieleen. Kojelauta verhoillaan joka tapauksessa, niin eihän sillä väliä, mitä siellä alla on. Quote
Guest KariT Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Peltiä? Ei onnistu meikäläiseltä ja ei varmaan ois maksanut paljoa jos ois jossakin teettänyt... Quote
Kape77 Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Joo aattelin vaan kun näkyy toi woikosken pottu ja kaikki samassa kuvassa. No, eikait siinä. Toivottavasti ei irtoo kuituviritys heti ekan kesän tärinöissä :) Quote
Guest KariT Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Kävin hallilla ihmettelemässä etuovien tiivisteitä, joiden kanssa oli ongelmia. Eli ostin Oberilta 2-laatu tiivisteet ja yritin niitä paikoilleen laittaa...muuten hyvä mutta, ovi ei mene kirveelläkään kiinni! Laitoinkohan tiivisteet miten sattuu, vai onko ovet turvonneet??? Onko muilla kokemuksia? Keskuslukitusta ei saa laitettua. Tutkin lukkoa ja ei onnistu sekään. Saa nähdä mitä hälyttimen kanssa käy :) Quote
seppo mäntykivi Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 noi 2-laatuiset tiivisteet ovat liian paksuja. Quote
Jallu Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Oli minullakin paksut alkuun, ei menny ovet kuin eka napsuun, jätin siihen pariksi viikoksi niin sitten rupes toimii paremmin. Ja kyseessä oli ihan germaani tiivisteet. Quote
Guest KariT Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 noi 2-laatuiset tiivisteet ovat liian paksuja. Ei kehtaisi tilata (70,00€/tiiviste) 1-laatuakaan. Pitäsköhän vaan leikellä ohuemmaksi mattoveitsellä? Quote
-MITO- Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Kerralla ostaa hyvät 1 laatuiset niin sulkeutuu kunnolla. Quote
Guest KariT Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Kerralla ostaa hyvät 1 laatuiset niin sulkeutuu kunnolla. Pärjäisi vaikka tulevan kesän noilla kakkosilla jotenkin ja hommaisi seuraavana talvena paremmat. Muutakin hommattavaa vielä :( Quote
Guest KariT Posted January 8, 2011 Posted January 8, 2011 Sopiva laminaatti löytyi Varkauden Carlsonilta: Vahvistimille vähän paikkojen hahmottelua: Kannattaako jättää koneen päällä oleva huoltoluukku käytettäväksi vai onnistuuko kaikki tarpeellinen huolto takaluukun kautta? Vaihtoehto on ostaa liukukiskot konehuoneen päälle, mistä saisi vahvistimet helposti työnnettyä tavaratilaan päin? Nämä kun saisi vielä kaikki selvästi merkattua ja poistettua turhan johdot... Pystyykö alkuperäisen polttoainemittarin korvaamaan esim. tällä: http://www.vannetukku.fi/ag-polttoainem ... -8058.html Meinasin teettää alkuperäisten penkkien päälle uudet "huput", mitkä niihin oli joskus 20 vuotta sitten laitettu: Hintaa kahdelle penkille (työt+kankaat) tulisi n.180€. Onko muita vaihtoehtoja? Quote
Guest KariT Posted January 9, 2011 Posted January 9, 2011 Miten saan otettua rattiputken ja virtalukon irti? Pitäisi putki maalauttaa mustaksi... Quote
Guest KariT Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Nyt kun alkuperäinen mittaristo jää kojelaudasta pois, niin pitäisi keksiä jonkinlainen polttoainemittari tilalle. Paruzzilla on vaihtoehto, mutta turhan kallis: http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... &category= Ehdotuksia? Edit: Onkos polttoainemittari pakollinen? Quote
Guest KariT Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Ei oo pakollinen... Jos jostain löytäisi erillisen mittarin polttoaineelle ni ois hyvä. Eikös vanhemmissa kuplissa ole erillinen mittari??? Quote
Guest Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Joo, olikohan -67 ja vanhemmat...? Kyllä sen kohta joku täällä tietääkin, niin ei tartte arvailla. Ainakin pystäreissä mittari on siellä nopeusmittarin "sisässä"... Quote
MESIKÄMMEN Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Joo, olikohan -67 ja vanhemmat...? Kyllä sen kohta joku täällä tietääkin, niin ei tartte arvailla. Ainakin pystäreissä mittari on siellä nopeusmittarin "sisässä"... Kuplan erillinen mittari on mekaaninen, vaijerikäyttöinen. Ei taida soveltua pallikseen. Juniksessa on erillinen sähkötoiminen mittari, tosin 12 V taitaa löytyä vain vuosimallista -67. Quote
Guest KariT Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 Joo, olikohan -67 ja vanhemmat...? Kyllä sen kohta joku täällä tietääkin, niin ei tartte arvailla. Ainakin pystäreissä mittari on siellä nopeusmittarin "sisässä"... Kuplan erillinen mittari on mekaaninen, vaijerikäyttöinen. Ei taida soveltua pallikseen. Juniksessa on erillinen sähkötoiminen mittari, tosin 12 V taitaa löytyä vain vuosimallista -67. Löytysköhän tommosta mittaria mistään? Tai edes kuvaa? Quote
PZQ Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 6V mittarista saa kätevästi 12V polttimon vaihtamalla... Quote
metake Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 6V mittarista saa kätevästi 12V polttimon vaihtamalla... Mittariko ei tykkää huonoa vaikka sille syöttää tuplasti enempi jännitettä? Quote
PZQ Posted January 12, 2011 Posted January 12, 2011 metake said: PZQ said: 6V mittarista saa kätevästi 12V polttimon vaihtamalla... Mittariko ei tykkää huonoa vaikka sille syöttää tuplasti enempi jännitettä? ee tykkää Quote
Guest KariT Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 PZQ said: metake said: PZQ said: 6V mittarista saa kätevästi 12V polttimon vaihtamalla... Mittariko ei tykkää huonoa vaikka sille syöttää tuplasti enempi jännitettä? ee tykkää Käyköhän tuo suoraan pallokeulan tankinanturin kanssa? Tarviiko tehdä mitään muutoksia johtoihin? Quote
Guest KariT Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 n. 15 tunnin työpäivä takana ja kyllä viski maistui päivän päätteeksi hyvälle:) Kaikki sähköt saatiin kuntoon. ISO KIITOS Eroselle ja tekniselle tuelle Mäntykiven Sepille!!! Turhat johdot sulakerasialta ja konehuoneesta karsittu pois. Maalattiin samalla rattiputki, tosin sprayllä ja jälki sen mukaista: Polttoainemittari merkkivaloineen: Puskuri saatiin maalauksesta ja laitettiin paikoilleen: Tuo kuminen "lätkä" taitaa olla vaihtokunnossa: Konehuoneen päälle pitäisi jostain löytää jonkinlaiset liukukiskot. Kiskojen päälle tarkoitus tehdä vahvistinteline, minkä voisi tarvittaessa työntää moottoritilan huoltoluukun edestä pois. Vielä jostain pitää etsiä kierroslukumittari, eikä mitään MONSTER mittaria. Jos on tiedossa samantyylistä mittaria kuin tuo bensamittari, niin viestiä voi laittaa.... Quote
Guest KariT Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 Kojelauta kitattu ja maalattu. Seuraavaksi tekemään tarvittavat aukot mittareille ja soittimelle: Pitää keksiä alkuperäisten potkupahvien tilalle peittävämpi ratkaisu, että saadaan kaikki johdot, ym piiloon. Kotelonpohja sahattu mittoihin. Sivuista pitää tehdä mallit esim. uretaanilevystä, niin saa Seppä Puuseppä tehdä seuraavat osat valmiiksi: Quote
Guest KariT Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 Tom Tom XXL haettu matkahuollosta. Pääsee sitäkin mallailemaan kojelautaan. Kotelon sivuista mallit tehty. Risteilyn jälkeisenä viikonloppuna pitäisi saada kaikki osat valmiiksi. Etulevy sahattiin kahteen osaan, niin pääsee mallailemaan refleksiaukkoja elementeille. Laminaatin mallasin uudestaan paikoilleen ja sahasin oviaukkoon tulevan palan oikeaan mittaan. Päädyistä pitää vielä pontit sahata pois. Lattia ei ole ihan luotisuora, niin joutuu laittamaan laminaatin alle vähän eristettä että, saa suoremmaksi. Penkkien kankaat/nahkat on tulleet verhoilijalle. Pitää käydä tarkistamassa, että on varmasti oikeanlaiset, niin saadaan sekin homma työnalle. Quote
Guest KariT Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Kojelauta verhoilua vaille: Ratti tilattu Freetechnicsiltä ja alkuviikosta pitäisi olla perillä Penkien nahkat ja kojelaudan verhoilut liimoineen tilattu Muovikum:sta. Tänään jos kerkeisi viritellä hälytintä paikoilleen ja vetää akulta paksumpi virtakaapeli kojelaudan alle, niin ei tarvitse "lisälaitteita" sotkea auton omiin sähköihin. Quote
JaniM Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Ei kai toi navi jää vinoon vai näyttääkö kuvassa väärin? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.