Jump to content

Kastenwagen -73


Guest KariT

Recommended Posts

Posted

Pallis viety väliaikaiseen talliin ja laitettu seisontaan.

Loppuviikosta vaimennetaan loput peltiosat ja kaveri tulee purkamaan kaasarit ja

laittaa niihin korjaussarjat paikoilleen.

 

Tänään tilattiin rek.kilven valo, liukuoven tiiviste, etuakseliin madalluspalat, raidetangot,

apusimpukan korjaussarja ja lyhyemmät iskarit oberilta.

 

Puskurit ja loput korinosat saadaan myös (toivottavasti) viikonloppuna, niin sitten ois

ulkokuori valmis.

  • 2 weeks later...
Posted

Kuskinpuolen ovipahviin nahkat viruteltu. Kuvassa liima osittain vielä märkää...

17102010132.jpg

 

Liuku- ja etuovet vaimennettu:

16102010128.jpg

16102010127.jpg

 

Kaasareihin laitetu Oberilta tilatut korjaussarjat. Eipä ne toimi vieläkään oikein. Tyhjäkäyntiä ei saa säädettyä. Automaattiryypyn akseli väljä ja kaasun hammas-säätölevystä kulunut hampaat kokonaan pois.

 

Uusia osia ei taida olla saatavilla???

 

Kuvassa näkyvät putket täytyy vielä uusia, puuttuu klemmaritkin kokonaan...

20102010140.jpg

Posted

Vaikka kaasareissa edelleen jotain sanomista, niin onko satavarmaa ettei esim ole imuvuotoja jossain ja koneen perusfysiikka kunnossa, eli kansissa ei ole puristus/venttiilivuotoja jotka vaikuttavat käyntiin monella eri tapaa?

Posted

Pitää nyt seuraavaksi uusia kaasarien välissä olevat putket/letkut.

 

Kone on rempattu 2000-luvun puolella, puristus/venttiilivuodoista en osaa sanoa.

 

Kuvassa näkyvästä osasta puuttuu hampaat ja samainen akseli on väljä, meinaa jumittaa...

34carb_Kaasari.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Toista ovipahvia ollaan parhaillaan verhoilemassa ja saadaan varmasti tänään valmiiksi.

Seuraavaksi vien auton madallettavaksi ja samalla vaihtaavat uudet raidetangot ja

iskarit alle.

 

Luvattu lämmin tallipaikkakin meni alta, nyt vaan kiireellä etsimään jonkinlainen säilytys-

paikka talveksi. Näyttää pahasti siltä että, projekti seisahtuu talveksi ja jatkuu Huhtikuussa 2011...

 

Joutessani laskeskelin, paljonko pallikseen on mennyt euroja tänä syksynä ja kyllä valmiille autolle

hintaa kertyy :) No, harrastuksiin saa mennäkkin.

 

16102010124.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Kannatti ostaa 2nd quality ovitiivisteet, hermo menee niiden kanssa. Ei mahdu ovi menemään kiinni. Ottaa kiinni etunurkasta alhaalta. Ovea säädetty joka suuntaan ilman tulosta. Yksinkertaisesti liian paksut tiivisteet.

 

Onko kukaan asentanut keskuslukitusta etuoviin? Vähän aikaa pähkäiltiin asiaa ja tultiin siihen päätökseen, että ovessa oleviin lukitustankoihin ei voi kytkeä lukitusmoottoreita. Koska samalla tangolla toimii myös oven avaus, ei ole kytkimen vaan ole mahdollista???

Posted

Teurasta lukko sisältä ja laita moottori siihen lukkovipuun.

Näin tein juniksen lukolle.

 

Tuossa pari kuvatusta aiheesta, jos auttaa pohdinnassa.

post-47-13888362762126_thumb.jpg

post-47-13888362791513_thumb.jpg

Posted

Pitääpä vilkasta. Sattuu olemaan vielä varastossa ylimääräinen lukko, mihin harjoitella.

  • 1 month later...
Posted

Autolle ei ole tehty hetkeen mitään, mutta kojelaudan kävin hiomassa ja laittamassa pari

kerrosta lasikuitua "ylimääräisiin" aukkoihin. Teippasin aukot ulkopuolelta ja laitoin kuidut

sisäkautta. Huomenna käytävä katsomassa, mitä sai aikaan.

 

Tarkoitus on yrittää verhoilla kojelauta keinonahkalla, tms. Katsotaan miten käy.

 

03012011024.jpg

 

03012011023.jpg

 

03012011026.jpg

 

Paljon on vielä tekemättä, mutta yritetään saada auto valmiiksi Hot Rod & Rock Show:un Tampereelle 16-17.4.2011

Posted
Miks lasikuituu?

 

Eipä tullut muutakaan mieleen. Kojelauta verhoillaan joka tapauksessa, niin eihän sillä väliä, mitä siellä alla on.

Posted
Peltiä?

 

Ei onnistu meikäläiseltä ja ei varmaan ois maksanut paljoa jos ois jossakin teettänyt...

Posted

Joo aattelin vaan kun näkyy toi woikosken pottu ja kaikki samassa kuvassa.

No, eikait siinä. Toivottavasti ei irtoo kuituviritys heti ekan kesän tärinöissä :)

Posted

Kävin hallilla ihmettelemässä etuovien tiivisteitä, joiden kanssa oli ongelmia.

Eli ostin Oberilta 2-laatu tiivisteet ja yritin niitä paikoilleen laittaa...muuten hyvä mutta, ovi ei mene kirveelläkään kiinni!

 

Laitoinkohan tiivisteet miten sattuu, vai onko ovet turvonneet??? Onko muilla kokemuksia?

 

Keskuslukitusta ei saa laitettua. Tutkin lukkoa ja ei onnistu sekään. Saa nähdä mitä hälyttimen kanssa käy :)

Posted

Oli minullakin paksut alkuun, ei menny ovet kuin eka napsuun, jätin siihen pariksi viikoksi niin sitten rupes toimii paremmin. Ja kyseessä oli ihan germaani tiivisteet.

Posted
noi 2-laatuiset tiivisteet ovat liian paksuja.

 

Ei kehtaisi tilata (70,00€/tiiviste) 1-laatuakaan. Pitäsköhän vaan leikellä ohuemmaksi mattoveitsellä?

Posted
Kerralla ostaa hyvät 1 laatuiset niin sulkeutuu kunnolla.

 

Pärjäisi vaikka tulevan kesän noilla kakkosilla jotenkin ja hommaisi seuraavana talvena paremmat. Muutakin hommattavaa vielä :(

Posted

Sopiva laminaatti löytyi Varkauden Carlsonilta:

08012011034.jpg

 

Vahvistimille vähän paikkojen hahmottelua:

08012011036.jpg

 

Kannattaako jättää koneen päällä oleva huoltoluukku käytettäväksi vai onnistuuko kaikki tarpeellinen

huolto takaluukun kautta?

 

Vaihtoehto on ostaa liukukiskot konehuoneen päälle, mistä saisi vahvistimet helposti työnnettyä

tavaratilaan päin?

 

Nämä kun saisi vielä kaikki selvästi merkattua ja poistettua turhan johdot...

08012011038.jpg

 

Pystyykö alkuperäisen polttoainemittarin korvaamaan esim. tällä:

http://www.vannetukku.fi/ag-polttoainem ... -8058.html

 

Meinasin teettää alkuperäisten penkkien päälle uudet "huput", mitkä niihin oli joskus 20 vuotta sitten laitettu:

06062010053-1.jpg

Hintaa kahdelle penkille (työt+kankaat) tulisi n.180€.

Onko muita vaihtoehtoja?

Posted

Miten saan otettua rattiputken ja virtalukon irti? Pitäisi putki maalauttaa mustaksi...

Posted
Ei oo pakollinen...

 

Jos jostain löytäisi erillisen mittarin polttoaineelle ni ois hyvä. Eikös vanhemmissa kuplissa ole erillinen mittari???

Posted

Joo, olikohan -67 ja vanhemmat...? Kyllä sen kohta joku täällä tietääkin, niin ei tartte arvailla. Ainakin pystäreissä mittari on siellä nopeusmittarin "sisässä"...

Posted
Joo, olikohan -67 ja vanhemmat...? Kyllä sen kohta joku täällä tietääkin, niin ei tartte arvailla. Ainakin pystäreissä mittari on siellä nopeusmittarin "sisässä"...

 

Kuplan erillinen mittari on mekaaninen, vaijerikäyttöinen.

Ei taida soveltua pallikseen.

Juniksessa on erillinen sähkötoiminen mittari, tosin 12 V taitaa löytyä vain

vuosimallista -67.

Posted
Joo, olikohan -67 ja vanhemmat...? Kyllä sen kohta joku täällä tietääkin, niin ei tartte arvailla. Ainakin pystäreissä mittari on siellä nopeusmittarin "sisässä"...

 

Kuplan erillinen mittari on mekaaninen, vaijerikäyttöinen.

Ei taida soveltua pallikseen.

Juniksessa on erillinen sähkötoiminen mittari, tosin 12 V taitaa löytyä vain

vuosimallista -67.

 

Löytysköhän tommosta mittaria mistään? Tai edes kuvaa?

Posted
6V mittarista saa kätevästi 12V polttimon vaihtamalla...

 

Mittariko ei tykkää huonoa vaikka sille syöttää tuplasti enempi jännitettä?

Posted
metake said:
PZQ said:
6V mittarista saa kätevästi 12V polttimon vaihtamalla...

 

Mittariko ei tykkää huonoa vaikka sille syöttää tuplasti enempi jännitettä?

 

ee tykkää

Posted
PZQ said:
metake said:
PZQ said:
6V mittarista saa kätevästi 12V polttimon vaihtamalla...

 

Mittariko ei tykkää huonoa vaikka sille syöttää tuplasti enempi jännitettä?

 

ee tykkää

 

 

 

Käyköhän tuo suoraan pallokeulan tankinanturin kanssa? Tarviiko tehdä mitään muutoksia johtoihin?

Posted

n. 15 tunnin työpäivä takana ja kyllä viski maistui päivän päätteeksi hyvälle:)

 

Kaikki sähköt saatiin kuntoon. ISO KIITOS Eroselle ja tekniselle tuelle Mäntykiven Sepille!!!

 

Turhat johdot sulakerasialta ja konehuoneesta karsittu pois. Maalattiin samalla rattiputki, tosin sprayllä

ja jälki sen mukaista:

15012011051.jpg

 

Polttoainemittari merkkivaloineen:

15012011049.jpg

 

Puskuri saatiin maalauksesta ja laitettiin paikoilleen:

15012011055.jpg

 

15012011054.jpg

 

Tuo kuminen "lätkä" taitaa olla vaihtokunnossa:

15012011048.jpg

 

Konehuoneen päälle pitäisi jostain löytää jonkinlaiset liukukiskot. Kiskojen päälle tarkoitus tehdä

vahvistinteline, minkä voisi tarvittaessa työntää moottoritilan huoltoluukun edestä pois.

08012011036-1.jpg

 

Vielä jostain pitää etsiä kierroslukumittari, eikä mitään MONSTER mittaria. Jos on tiedossa samantyylistä

mittaria kuin tuo bensamittari, niin viestiä voi laittaa....

Posted

Kojelauta kitattu ja maalattu. Seuraavaksi tekemään tarvittavat aukot mittareille ja soittimelle:

Pitää keksiä alkuperäisten potkupahvien tilalle peittävämpi ratkaisu, että saadaan kaikki johdot, ym piiloon.

 

18012011062.jpg

 

Kotelonpohja sahattu mittoihin. Sivuista pitää tehdä mallit esim. uretaanilevystä, niin saa Seppä Puuseppä tehdä seuraavat osat valmiiksi:

 

18012011061.jpg

Posted

Tom Tom XXL haettu matkahuollosta. Pääsee sitäkin mallailemaan kojelautaan.

 

Kotelon sivuista mallit tehty. Risteilyn jälkeisenä viikonloppuna pitäisi saada kaikki osat valmiiksi. Etulevy sahattiin kahteen osaan, niin pääsee mallailemaan refleksiaukkoja elementeille.

 

Laminaatin mallasin uudestaan paikoilleen ja sahasin oviaukkoon tulevan palan oikeaan mittaan. Päädyistä pitää vielä pontit sahata pois. Lattia ei ole ihan luotisuora, niin joutuu laittamaan laminaatin alle vähän eristettä että, saa suoremmaksi.

 

Penkkien kankaat/nahkat on tulleet verhoilijalle. Pitää käydä tarkistamassa, että on varmasti oikeanlaiset, niin saadaan sekin homma työnalle.

Posted

Kojelauta verhoilua vaille:

 

20012011064.jpg

 

Ratti tilattu Freetechnicsiltä ja alkuviikosta pitäisi olla perillä

Penkien nahkat ja kojelaudan verhoilut liimoineen tilattu Muovikum:sta.

 

Tänään jos kerkeisi viritellä hälytintä paikoilleen ja vetää akulta paksumpi virtakaapeli kojelaudan alle,

niin ei tarvitse "lisälaitteita" sotkea auton omiin sähköihin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...