Guest KariT Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Uudet vanteet tilattu. Merkki: JBW AC5 Koko: 5,5"*15" Quote Link to comment
metake Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Uudet vanteet tilattu. Merkki: JBW AC5 Koko: 5,5"*15" Miten meinasit asentaa nuo, kun mun silmään näyttää pulttijako hiukan epäsopivalta? Edit: Vissiin tilasitkin 5x112 pulttijaolla kuvasta huolimatta? Mistä tilasit nuo ja paljonko jäi hintaa? Quote Link to comment
Guest KariT Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Tilatuissa vanteissa jako on 5*112. Kuvan vanteesta en tiedä... http://www.midlandwheels.com/ Quote Link to comment
Jorrma Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Mikä siinä muuten on että noita viispuolasii melkein joka Volsun alle laitetaan? Ei muun näköisiä ole tarjolla? Quote Link to comment
JaniM Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Löytyyhän näitä vaikka 5x112 jaolla.. http://porvwoo.fi/documents/P1020680.jpg Quote Link to comment
Guest KariT Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Löytyyhän näitä vaikka 5x112 jaolla.. Oisko paha juttu, jos lisätään "omia" kuvia toisten projekteihin, niin laitettas ne pelkästään linkkinä? Tämä nyt on vaan ehdotus... Edit: Hienot on vanteet. Nykyisissä omissa vanteissa ei sovi keskikupit olemaan paikallaan, niin mun mielestä ei ole kovin siisti ratkaisu... Tuo ongelma taitaa olla aika monissa uusissa vanteissa??? Quote Link to comment
-MITO- Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Ainakin BRM vanteisiin saa korkeammat keskikupit. Quote Link to comment
Guest KariT Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Ok. Tulossa olevat vanteet käy mielestäni hyvin omaan autooni ja hintakaan ei ollut paha. Tarkoitin esim. www.vannetukku.fi -sivuston vanteita, että saako noihin vanteisiin korkeampia keskikuppeja. Klassikkovanteisiin se ei taidakkaan olla ongelma. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Tulevalla viikolla pitäisi saada renkaat uusille vanteille ja pääsee niitä sovittelemaan alle. Moottorin "suojapellit" kävin tänään maalaamassa ja loput koneen hilppeet tulee Oberilta loppuviikosta. Tämmönen http://www.autolife.fi/tuotteet/tuote/35/airtronic-d2 kiinnostaisi tai jokin vastaava lämmitin pakuun. Onko muut tehneet minkälaisiä lämmitys variaatioita? Quote Link to comment
tolvana Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Mikset käyttäs orggisvaihtimia lämmitykseen? Ylivoimasesti huoltovapain ja varmatoimisin lämmitystapa. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Kaikki putket/kanavat on poistettu koko pakusta. Ei ole kun moottorissa kiinni olevat pöntöt tallella :) Haaveissani ajattelin, kojelaudan alle jonkun lämmittimen laittaa....Mutta en 1000€ siihen sijoita, varsinkin kun autolla ei ajeta pakkasella. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Onko sulta siis kojelaudankin alta kaikki kanavat poistettu? Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 On siellä keulapellistä kojelautaan tulevat putket paikallaan. Varastossa on se tötterö, mikä tulee lattiaan kiinni. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 No jos ei auton pito pussihousu kunnossa ole mielessä niin eihän tuo ole temppu eikä mikään väsätä kanavat takaisin toimintaan vaikka viemäriputkesta. Ja jos haluaa lämpöa vain takaosaan niin sittenhän se on vielä yksinkertaisempaa kun voi vain puhkaista reijät takatilan lattiaan ja siittä sorsille putket. Ja olen melko varma että jollain varmaan löytyisi kohtuukunnossa ja kohtuu hinnalla varustetut puuttuvat lämpökanavat autoosi. Niin ei tarvitsisi tehdä pelle peloton keksintöjä. Mutta jos taas mielessäsi on saada lämpöä puoli ilmaiseski helpolla niin sitten suosittelen vanhan toimivan eberin ostamista eli veikkaisin että noin satalella voisit sellaisen löytää esim vanhan bn4 lämppärin. Mutta tämänkin kanssa eteen tulee ne lämpökanavat jos lämpöä haluat hyttiin asti. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Eteenhän se lämpö pitäisi saada. Jos lämmönvaihtimilta vetää putket jotain kautta sisälle, niin millä niitä säädetään? Tarkoitan, että +20C lämpötilassa lisälämpöä hyttiin ei tarvita. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Palliksen lämpösäädöstä en juurikaan mitään tiedä muutakuin sen että luultavasti sinne taakse menee vaijeriputket ja niiden sisällä vaijerit jotka kiinnittyy takapäässä lämmönvaihtimiin ja edessä lämmönsäätövipuun. Jos haluat ghetto virityksen tehdä niin lämmönvaihtimet ovat lähtokohtaisesti aina kiinni eli ei muutakuin teet rautalanka virityksen jolla vedät lämmöt päälle auton alla sitten kun kelit sitä rupeaa vaatimaan. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Jos olet kuvia aikaisemmilta sivulta katsonut, niin niitä vipuja, vaijereita eikä niitä "luukkuja" auton alla enää ole :) Pitäisi keksiä jokin oma patentti putkiin, jos niin meinaa homman toteuttaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Jos olet kuvia aikaisemmilta sivulta katsonut, niin niitä vipuja, vaijereita eikä niitä "luukkuja" auton alla enää ole :) Pitäisi keksiä jokin oma patentti putkiin, jos niin meinaa homman toteuttaa. Katos vaan erehdyin rojektista ja nepan koneen lämmönvaihtimissa ei tainnut olla läpät integroituna vaihtimiinkaan eli unohda puolet tuosta mitä just höpötin niistä läpistä. Mutta etköhän nyt jotkut läpät saa aikaseksi mitä saat kontrolloitua vaijereilla auton sisältä. Vaikka kojelaudan alle alkuperäistä vipua ja vaijeri reittejä hyödyntäen. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Vanteet sain eteen vaihdettua, mutta taakse en. Pultit pitää vaihtaa pidempiin ja kuskinpuolen pyörännavasta en saanut sitä helvetillistä mutteria irti. Sen verran ruoste puraissut kiinni eikä ollut niin isoa hylsyä/lenkkiä hallilla. Mikä mahtaa olla oikea hylsykoko, millä tuota yrittäisi avata? Quote Link to comment
Tanhis Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 En tie miten palliksissa menee mutta juniksissa ne akselimutterit on vanhoissa 36mm uudemmissa 46mm eli kaiken järjen mukaan se olisi 46 palliksessa. Joku viisaampi saa vahvistaa. Quote Link to comment
Viltsu Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Varhaispallossa on 46mm. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Eihän se 46mm mutteri auki lähtenyt, mutta saatiin pultit vaihdettua ja vanteet alle. Vanteiden mukana toimitetut spacerit oli 4*100 jaolla, kun piti olla 5*112. Kaveri muokkasi spacerit käypäsiksi. No, pultit vaihdettiin ja alettiin laittamaan vanteita paikalleen. Väännettiin mutterit kiinni ja mitä HEL&%#¤IÄ...pultit oli liian pitkät ja vanteita ei saanut kiristettyä kunnolla. Vanteet pois ja kulmahiomakoneella 10mm pulteista pois ja johan alkoi kiristymään. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Jarrupääsylinterin laitto loppui lyhyeen, kun viime vuoden lopulla lähetin sylinterin takuuvaihtoon vuotamisen takia, niin olin jättänyt jarruvaloanturit paikalleen ja eihän niitä uudessa ollut enää kiinni. Vielä pitäisi tilata 123-virranjakaja. Alkuperäinen jakaja minulla oli alipainesäädöllä. Pystynkö käyttämään 123-jakajan ilman alipainesäädöllistä versiota? Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Todella paljon paremman näkönen näillä 5-spokeilla, siis tosi paljon! Hienosti yhdistyy mustat vanteet ja musta katto. peukkuja. -Mikko- Quote Link to comment
metake Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Pystynkö käyttämään 123-jakajan ilman alipainesäädöllistä versiota? Pystyt käyttämään, mutta jos kone on suurinpiirtein vakio kaasuttimilla, niin alipaineellisesta versiosta on kyllä hyötyä. Normaali maantieajossa kevyellä kaasulla seos menee laihalle (kuuluukin mennä), ja silloin tarvitaan hieman enemmän sytytys ennakkoa, ja tuo hoidetaan tuolla alipainesäädöllä. Quote Link to comment
Guest KariT Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Moottorin niputus vihdoin alkanut. Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Jarrupääsylinteri asennettu paikoilleen ja jarrut ois ilmausta vaille valmiit. Polttoainetankin ja välipellin sain laitettua kiinni ja kaveri niputti konetta ja sai lohkon puolikkaat kasaan. Lukkosokka puuttui, niin ei saatu toista puolta vielä kasattua, mutta lauantaina jatketaan. Jos sää sallii ja kasaus sujuu ongelmitta, päästään Vappu cruisinkiin Jyväskylään... Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 21, 2012 Share Posted April 21, 2012 Pari kuvaa hallillta: Kait se ois lähdettävä jatkamaan puuhasteluja... Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Helvetin öljypumpun kansi! Moottori olisi jo kasattu ajat sitten, jos tuo saatanan kansi olisi ollut suoraan käypänen. Ei se mahtunut paikoilleen, ennen kun yhdestä kulmasta työsti siivun pois. Nyt sitten moottorin kannakkeita ei saa paikoilleen. Kannakkeita pitää muokata vähän, ennen kun päästään jatkamaan. Jarrut on ilmattu ja vielä pitää töötille kytkeä sähköt, sitten se alkaisi olla siinä. Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Moottori kasattu ja laitettu kiinni. Olihan siinä pieni sovittelu, mutta saatiinhan se paikoilleen. Aika ylläri että, nämä "unohduspellit" jäi laittamatta ja hyvistä neuvoista ja painostuksesta laittelin nekin paikoilleen :) Nehän kuuluu tuonne sylinteriputkien alle ja nokat, työntötangot ja suojaputket piti irroittaa ja tämmösellä ensi kertalaisella, hommaan meni noin tunti. Koneen sähköjohdot pitää vielä siistiä ja hommata kaasarin ja ilmanputsarin väliin sopiva "adapteri", tuli eilen ostettua vähän, halkaisijaltaan turhan ohutta putkea. Vielä sieltä hyllyn perältä tämmöinen osa tuli vastaan. Taitaa tulla laturiin kiinni, jonnekin puolelle. Koeajo tehtiin eilen ja kaikki toimii, mutta taitaa vielä tarvita vähän ajoituksen ja kaasarien säätämistä. Tämmöinen tuli ostettua, niin päästiin kärjistä eroon. Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Ei sitä iloa pitkään kestänyt...Jarrut jumiutuu! Jarrua painettaessa, alkaa jarrut jää jäämään päälle. Ihan sama vika oli aikaisemminkin, mutta se korjaantui vaihtamalla jarrupääsylinteri. No, uusi sylinteri meni Paruzzille takuuvaihtoon, koska vuoti jarrunestettä ja tilalle tuli uusi. Uusimmalla sylinterillä jarrut jumiutuu, niin kuin vw:n alkuperäiselläkin sylinterillä. Otettiin jarrutehostin pois käytöstä, mutta ei siitä apua ollut. Jarrut vapautuu, kun auto seisoo jonkin aikaa. Jätetään suosiolla vappu kruisingit välistä ja vien auton huoltoon. Minä sille itse mitään pysty tekemään... Quote Link to comment
Jiibee Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Jarruletkut tai joku jarruletkuista turvonnut umpeen. Päästää paineen sylintereihin / satuloihin, mutta pois vasta ajan kanssa. Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Jarrut säädetty ja testattu. Käyttötanko jäänyt säätämättä aikaisemmin. Öljyvuotokin tuli samalla huomattua. Oli jäänyt öljyntäyttöputkesta toinen mutteri pois ja jonkin verran valutti öljyä ulos. Pakosarjojen pinnapultit olisi kannattanut vaihtaa...Yhdestä pultista taitaa olla kierteet entiset. Ne varmaan saa vaihdettua, ilman että tarvitsee kansia ottaa irti? Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Kesän tapahtumia odotellessa... Quote Link to comment
metake Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Muuttui kyllä todella paljon edukseen noilla vanteilla. Puskureiden keskiosat (eli noi syvennykset) vielä korin väriin keltaiseksi niin eivät näytä niin raskailta. Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Metake: Ei hullumpi idea! Sytkä ja kaasarit säädetty. Oli ennakkoa sen verran reilusti, että ei ihme kun kulkupuoli oli mitä oli... Jarrupolkimen nivelet puhdistettu, rasvattu ja yksi alipaineletku uusittu jarrutehostimelle. Toivottavasti tuosta jarruongelmasta päästiin eroon. Pientä öljyvuotoa moottorissa vielä, mutta en saanut katsottua, mistä tiputtaa. Tutkitaan seuraavalla hallikäynnillä. Moottoritilan pelleissä on turhia reikiä, mistä katupöly/lämminilma pääsee konehuoneeseen. Millä niitä niitä voisi peitellä? Ilmastointiteippi ois vähän karun näköistä. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Metake: Ei hullumpi idea! Sytkä ja kaasarit säädetty. Oli ennakkoa sen verran reilusti, että ei ihme kun kulkupuoli oli mitä oli... Jarrupolkimen nivelet puhdistettu, rasvattu ja yksi alipaineletku uusittu jarrutehostimelle. Toivottavasti tuosta jarruongelmasta päästiin eroon. Pientä öljyvuotoa moottorissa vielä, mutta en saanut katsottua, mistä tiputtaa. Tutkitaan seuraavalla hallikäynnillä. Moottoritilan pelleissä on turhia reikiä, mistä katupöly/lämminilma pääsee konehuoneeseen. Millä niitä niitä voisi peitellä? Ilmastointiteippi ois vähän karun näköistä. Niin siis kerro lisää millaisista reijistä on kyse ja missä. Kun normaalisti niihin kaikkiin turhiin reikiin löytyy joku tulppa tai johtojenpidin mikä reijan on alunperin täyttänyt. Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 "turhat reiät", eli minulla ei ole käytössä minkäänlaisia lämpöputkia konehuoneessa eikä sen alapuolella. Ja takaseinässäkin on muutama reikä, mistä pölyt pääsee konehuoneeseen. Quote Link to comment
Guest KariT Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 ...Jokohan olisi aika siirtyä seuraavaan projektiin? Mitähän tämmösestä volkkarista voisi pyytää? Quote Link to comment
Guest KariT Posted October 13, 2012 Share Posted October 13, 2012 Projekti siirretty myyntiin... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.