Untzikks Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Hei mistä saa 5X205 (vai mikä se kuplan -67 jako onkin.. ) jaolla olevat kuplan etu jarru levyt ja käykö niihin kuplan orkkis olat ja satulat?? kiitos jo etukäteen Quote Link to comment
Untzikks Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... &category= käyköss noihin vakio olat ja satulat??? löytyykös keltään palstalaiselta noita????? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Tai sitten tuolta koko setti jonka kanssa ei tarvitse kikkailla tai ihmetellä. csp:n jarrusarja tai sitten paruzzin vastaava http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=3284&category= Quote Link to comment
JM Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Mulla on toi empin setti, tosin kk-kaupasta huomattavasti halvemmalla. Lähes bolt on. Tarvii 6 kappaletta m10 kuusiokolopulttia, ja ton pää sylkän heitin roskiin. Quote Link to comment
JaniM Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Sit varoitus Empin seteistä. Yhdestä setistä sain uutena tavallisella räikällä kierteet korkkaamaan ku renkaita kiristelin. Ja painoahan noilla osilla on julmetusti. Varsinkin etujarrusatulakannakkeet. Eli just tuo Paruzzin setti. Ja kalliskin tuokin. Ottaisin csp:n setin kuitenkin vaikka maksaakin tuplat Empin hinnasta, mutta jos Empi maksaa 650, niin en edes miettis sitä. Taakse nyt voi ottaa minkä vaan. Vaikka booreja mennyt Empeistä. Itellä ei ole mennyt, vaikka useammassa autossa noita, kilpurissakin kestänyt. Quote Link to comment
Untzikks Posted September 12, 2010 Author Share Posted September 12, 2010 http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... &category= Tuohon itse kysymykseeni en saanu vastausta kun mulla on tuo -67 kupla ja siihen on laitettu -68 eteen päin rummut ja levyt ja haluais siihen tuon isomman jaon ja ei kiinostas ostaa tuota 650e maksavaa sarjaa.. eli käyköss noihin vakio levy olat ja satulat??? Quote Link to comment
JaniM Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Vakiolevyllä ei ole isoa viisipulttijakoa. Quote Link to comment
Untzikks Posted September 12, 2010 Author Share Posted September 12, 2010 eli nuot paruzzin levyt ei käy vakio olkien ja satuloittenkan ;(( Quote Link to comment
-Alex- Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Sulla on siis 67, pallonivelkeulalla? Miten olis jos hommais siihen vakio levyjarrusarjan nelipulttisella jaolla ja laittais 4x130->5x205 adapterin kiinni jarrulevyyn? Ehkä halvin tapa(max 400€), mutta tämä ainakin levittää raideväliä 20-30mm edessä, mutta eikö useat tehdastekoisetkin wide 5 jarrusarjat levitä raideväliä? Quote Link to comment
Untzikks Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 no tuota salliiko katsatus mies nuot adapterit? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Ei pitäisi sallia Quote Link to comment
Untzikks Posted September 17, 2010 Author Share Posted September 17, 2010 no elikkäs ei oo muuta mahista laittaa kuplaan tuolla 5x205 jaolla olevia levyjä kun ostaa tuo 600e maksava satsi olis voinu laittaa nuot paruzzin levyt jos ne ois ollu saman kokoset kun tuossa 4x130 jakosessa levy keulassa Quote Link to comment
-Alex- Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 Jos haluat satsata laatuun, niin laita CSP:n sarja, sitä saa myös jäähdytetyin laikoin. Maksaahan ne, mutta kannattaako ostaa halpaa? Kyllähän Empinkin sarja menettelee..jokkisautossa LOL CSP:n sarjassa jonkun uuden GM auton satulat, että satuloiden koko luulis olevan riittävä. Ultra VW:ssä tälläinen jarrusarja (+taakse vastaava) laitettiin 10 sekunnin katukisakuplaan, joten varmasti riittää meille 15 sek kuplan omistajillekin :) On ne vaan aika hienot.. Tuollaiset jarrut johonkin vm. 66-67 harmaansävyiseen sleeper kuplaan IRS jousituksen kanssa, peltivantein ja kapselein vielä :) CSP:n sarjassa on muuten halvemmat kulutusosat ainakin jarrulevyjen suhteen, jopa jäähdytetty levy on halvempi kuin empin umpinainen, 99€ vs. 149,85€. Umpinainen levy maksaa vain 59€ Tämä kylläkin johtuu siitä että CSP:n sarjassa levy on irroitettavissa navasta. Ja napa taitaa CSP:n jarrusarjassa olla alumiinia, kun jotkut ovat sitä kiilloitelleetkin. Tälläiset 5-pulttiset levysarjat taitavat myös vähän lisätä raideväliä, n. 12mm puoli ainakin CSP:n sarja. Quote Link to comment
Untzikks Posted September 19, 2010 Author Share Posted September 19, 2010 Rahahan se ratkaisee mutta kun on köyhä (nojaa) opiskelia niin haluas päästä vähän halvemmalla ... Mutta siis mulla on jo -68 kuplasta keula kaikkinen levy osineen mutta haluaisin sen 4x130 jaon pois keulasta sillä mie kyselin että käykös nuot levyt vakio oliken ja satuloitten kans. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Rahahan se ratkaisee mutta kun on köyhä (nojaa) opiskelia niin haluas päästä vähän halvemmalla ...Mutta siis mulla on jo -68 kuplasta keula kaikkinen levy osineen mutta haluaisin sen 4x130 jaon pois keulasta sillä mie kyselin että käykös nuot levyt vakio oliken ja satuloitten kans. Tuotapa ei varmaan kukaan harrastelija tiedä, kannattaa kysyä osamyyjältä että passaako empin tms 5-pulttinen levy vakiosatulan kanssa. Ilmeisesti ainakin suoraan olka-akseliin passaa, kun käy suoraan rumpujen tilalle, mutta yksi mitta mikä pitää olla taatusti kohdallaan, on nimittäin tuo 5 pult. levyn etäisyys jarrusatulan kiinnityspinnasta olka-akselista mitattuna oltava sama kuin vakio jarrulevyn kanssa. Minä tekisin niin jos ei tietoa löydy, niin tilaisin oberin pojilta pelkät empin levyt kokeeksi jos vain mahdollista. Harmi vain kun nuo adapterilaipat ovat laittomat, sen kyllä tiesin oikeastaan, vaikka kyllähän jotkut niitä käyttää. Mutta esim. laserilla optim 650 suurlujuusteräksestä saisi kestävät laipat tehtyä..läpilyötävät pinnapultit ja 12.9 pulteilla navasta kiinni 4-pulttiseen jarrulevyyn. Täytyy kyllä empin levyt olla aika kuraa jos niistä kierteet lähtee pultteja kiristelemällä, voi sentäs.. Quote Link to comment
Ketsa Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Mittailin yhden oman visioinnin yhteydessä vakiolevyn ja satulan etäisyyttä. Satula tulee 6mm päähän vanteen kiinnityspinnasta, eli tuollaisen ison vitosen levyn pitäisi olla raideväliä levittävä vakiosatulan kanssa. Quote Link to comment
Untzikks Posted September 19, 2010 Author Share Posted September 19, 2010 elikkäs nuot ooberin levyt vois käyä vakio levy kamojen kanssa ? Quote Link to comment
-Alex- Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 elikkäs nuot ooberin levyt vois käyä vakio levy kamojen kanssa ? Emme tiedä...en ainakaan minä. Laakeripesän ja levyn sisäpuolisen kitkapinnan välisen mitan kun tietää vakiolevystä, jolloin tätä mittaa vois verrata 5-pulttisen levyn mittaan. Kysy jos ooberin pojilta josko sais pelkkää levyä mittaukseen, tai jos että ne vois mitata :) Mutta kyllä vaan pelkillä levyillä on hintaa, paruzzin kautta 300€ pari, josko jostain muualta sais halvemmalla? Quote Link to comment
Ketsa Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 elikkäs nuot ooberin levyt vois käyä vakio levy kamojen kanssa ? Tuskin sopii. Paruzzin sivuila ei mainita, että levyt levittäisivät raideväliä => satulalle luultavasti vähemmän tilaa kuin vakiossa. Quote Link to comment
Untzikks Posted September 19, 2010 Author Share Posted September 19, 2010 nyt kysyin asiasta ooberin pojilta saas nähdä löytyykö semmosia jokka kävis. Quote Link to comment
metake Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Pullakahvit vetoa että ei löydy 5x205 jaolle levyä joka sopis suoraan 4-pulttisen tilalle :) Jos sellaisia olisi, niin eikö olisi aika outoa ettei kukaan osakauppias/valmistaja niitä olisi tähän päivään mennessä missään mainostanut? Quote Link to comment
-Alex- Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Pullakahvit vetoa että ei löydy 5x205 jaolle levyä joka sopis suoraan 4-pulttisen tilalle :) Jos sellaisia olisi, niin eikö olisi aika outoa ettei kukaan osakauppias/valmistaja niitä olisi tähän päivään mennessä missään mainostanut? Veikkaan kans ihan samaa. Mutta eihän sitä tiedä jos pienellä sovittelulla sais ne passaamaan, tai sitten ei :D Voihan se hyvinkin olla niin että jo piirustuspöydällä päätetty ettei pelkkiä wide-5 levyjä saa passaamaan mitenkään suoraan 4-pulttisten levyjen tilalle vakiosatuloiden kera, eli taas yksi rahastuskeino, kun joutuu ostamaan kokonaisen jarrusarjan :) Quote Link to comment
JaniM Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Sanoisin että levy käy, muttei satula. Omaan kolkkiin tuli wide setti kuplasta ja kaksi reikää joutui tekeen uusiksi jarruadapteriin. Muuten pulttaa kiinni. Quote Link to comment
jnj Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 http://cgi.ebay.de/CSP-Scheibenbremsanlage-Tieferlegungsachsschenkel-/110588164383?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item19bf91791f Tossahan nuo olis. On vaan omalla listalla niin paljon muuta hankittavaa ensin.. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Eikä tarvitse Ebaysta asti lähteä tilailemaan, Suomessa on kaksi virallista CSP-maahantuojaa, Aircooled.fi ja Kuplapaja, joista molemmista saa nuo tilattua. Quote Link to comment
PZQ Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Eikä tarvitse Ebaysta asti lähteä tilailemaan, Suomessa on kaksi virallista CSP-maahantuojaa, Aircooled.fi ja Kuplapaja, joista molemmista saa nuo tilattua. Saako virallisilta maahantuojilta tilattua pelkät CSP levyt/navat? Quote Link to comment
Ketsa Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Levyt on varmaan possusta, mutta pelkät navat kiinnostaisi minuakin. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Kaikki ne osat saa, mitä CSP:n sivuiltakin. Jos ei sieltä löydy erikseen, niin sitten ei saa. www.csp-shop.com Quote Link to comment
-Alex- Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Nuo CSP:n levyt näyttäis olevan ei-sarjatuotanto autosta, netti pullollaan tuollasia, mm. wilwood ja AP racing. http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all= http://www.apracing.com/info/products.a ... _2117_2114 http://www.wilwood.com/Rotors/RotorList1.aspx Taidan itse sovittaa tuollaiset ylläolevat levyt alumiinisten napojen kera. Osa noista levyistä näyttäis tosiaan olevan vanhoista possuista http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... al%20items Quote Link to comment
-Alex- Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Tutkein noita CSP:n levyjä tarkemmin, ovat samat kuin wilwoodin SPR tyypin levyt, saa monella kiinnityspulttijaolla ja eri kokoisena. Jännä juttu, eivät ole silti luokiteltu kuin "light duty" tai "medium duty" käyttöön rally ja race tapauksissa. http://www.wilwood.com/Rotors/RotorProd ... o=160-7101 Sileät "HD curved vane rotors" tyyppiset levyt taas ovat kaikenlaiseen "Heavy Duty" käyttöön soveltuvissa. http://www.wilwood.com/Rotors/RotorProd ... o=160-7701 http://www.wilwood.com/Rotors/RotorProd ... o=160-3846 Quote Link to comment
metake Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Wilwoodin osat ei ole kyllä Heavy Duty -käyttöön... Quote Link to comment
-Alex- Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Onko omaa kokemusta noista jarrulevyistä? Satulathan wilwoodilla ei ole brembon vertaisia. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Tuuninki reiät ja urat pudottavat levyt kestävyyttä, siksi ne eivät ole heavy duty -käyttöön. Muutama vuosi tuli kierrettyä endurance kisoissa ja reiällisiä etulevyjä ei tullut kyllä ikinä bongattua, kun taasen kaikissa tuuning autoissa sellaiset on ihan must :-) Markalla saa markan tuotteen, se pätee jarrulevyissäkin. Ei kannata odottaa saavansa Bremboa tai AP:ta jos ostaa Wilwoodin. Mutta Wilwoodin levyillä harrastetaan radallakin, joten en keksi miksei se kestäisi siviilikuppelissa (joille riittää vakiojarrutkin). Quote Link to comment
-Alex- Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Niin, noi "heavy duty" käyttöön soveltuvat eivät ole tosiaan uritettu eikä porattu. Ja noilla hinta alkaa oleen samaa luokkaa kuin AP racingin levyillä, eli ei ne enään niin halpoja ole. Automaalarilla oli nascar schevyssä ja rata volvossa tuollaiset sivuista umpinaiset "curved vane" levyt, ei pahemmin huonoja kokemuksia hänellä. Luonnollisesti tuo "curved vane" pumppaa ilmaa paremmin jarrulevyjen läpi kuin tavallinen. Monesti itsekin kuullut että wilwood on halpatuote, mutta kyllä hinnasta päätellen löytyy muutakin kuin burgereita syövälle hot rod porukalle jarruosia jotka ei pahemmin rajua mutka-ajoa harrasta. Hinnasta päätelle olettaisin että nämäkin satulat ovat eri planeetalta kun vertaa wilwoodin halvimpiin satuloihin, esim dynalite, powerlite..jotka lähtee 200-400 dollariin / kpl http://www.wilwood.com/Calipers/Caliper ... bname=STR6 Näemmä löytyy luokitukset noista satuloistakin että mihinkä käyttöön ne soveltuu, olisko osittain syy siinä haukuintohin että väärät osat valittu väärään käyttöön :D Quote Link to comment
Guest teemu Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Lainataas tätä aihetta. Elikkä meneekö tuollanen sarja http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=3281 -69 vuotiseen kuplaan? Quote Link to comment
JM Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Lainataas tätä aihetta. Elikkä meneekö tuollanen sarja http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=3281 -69 vuotiseen kuplaan? Kyllä jos se on irs. Quote Link to comment
Tomppa Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Jos taas on swing, niin tämä on aika jees: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1572 Sopivuus siis käytännössä swingeihin vuosimallista 57->, tuo sivuilla mainittu "sopivuus" vain tuon 4-pulttisen rummun takia. Quote Link to comment
metake Posted December 2, 2010 Share Posted December 2, 2010 Sopivuus siis käytännössä swingeihin vuosimallista 57->, tuo sivuilla mainittu "sopivuus" vain tuon 4-pulttisen rummun takia. Eikös tuo tarvii käyttää sorvin kautta jos lyhkäsiin vetareihin haluaa asentaa? Quote Link to comment
JaniM Posted December 3, 2010 Share Posted December 3, 2010 Eikös aika monesti ole ne holkit mutterien alla mukana noissa seteissä? Tuossa nyt ei näkynyt. Sit pitää ottaa se ~15mm veke. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.