Jump to content

Laturinremmi ei kestä - Typ 3


Recommended Posts

Posted

Mistä johtunee, että Rallikolmonen 'syö' laturin hihnoja? Pahimmillaan vain muutama kymmenen kilometriä urheiluajoa ja taas on remmi poikki. Mielestäni kulkee linjassaan niin hyvin kuin vain silmämääräisesti saa rihdattua, kireys normaali, ei ainakaan löysällä.

 

Kartturin mukaan katkeaminen saattaa liittyä tilanteeseen, jossa tullaa pitkää suoraa urku auki, nopea hidastus ja sitten taas talla pohjaan, siinä katkes. Onko vaan niin, että reilu 6000 1/min on hihnalle liikaa? Auttaisiko reilu löysä asennus? Onko nuo nykymalliset hammastetut hihnat heikompia? Saako mistään vanhanaikaista kiilahihnaa ilman hampaita? Mikä avuksi ...?

post-1047-13888363388797_thumb.jpg

post-1047-13888363389035_thumb.jpg

Guest Mekanikko
Posted

Saa niitä, mahtaa olla teollisuushihnan nimellä ja tuumamitotuksella. Tuo hammastettu pitäs jäähtyä paremmin?

Posted

Jos ei talvella katkeillu niin usein, voisko tuo liittyä mahdolliseen murskeen pärskimiseen konehuoneeseen? Hammastettu hihna nappaa helpommin teräväsärmäisen kiven mutta taipuisuudella taas on etunsa

Posted

Mahtaako hihna pohjata? Tai olla turhan syvällä? Miltä se näyttää paikallaan?

Posted

Totta, ei kiviongelma. Liittyy pikemminkin kierroslukuun, koska hihnojen katkeilu alkoi, kun kierrosrajoitinpyörrin vaihtui 5800 > 6500.

Posted
Mahtaako hihna pohjata?

 

Itse asiassa enpä olekaan tästä ihan varma, nimittäin kampiakselin kevytmetallisen tuuletin/hihnapyörän osalta ...

 

Mitä aiheuttaa pohjaaminen? Hihnan 'kaatumisen', sitten paikoiltaan hyppäämisen ja hypätessä katkeamisen?

Posted

Jos se pohjaa hihna lämpiää väärästä paikasta jolloin se voi tehdä ihan mitä vaan... Teollisuus Etrasta tääl Kouvolassa saa ainakin vaikka minkälaisia vanhan mallin kiilahihnoja.

Posted

Yleensähän se hihnapyörä kuluu jolloin se ei ole enää ihan kiila jolloin alkaa syömään hihnan yläreunaa ja sitten jonkin ajan päästä pohjaa ja napsahtaa poikki eli kato onko alapyörän "seinät" kulunnu koveraksi.

Posted
jolloin alkaa syömään hihnan yläreunaa ja sitten jonkin ajan päästä pohjaa .

 

Ei nyt sentään parinkymmenen kilometrin matkalla ...

 

Ei pohjaa hihna kumpaankaan pyöräänsä, syy löytynee muualta, 'massa hitauden' vaikutus / hihnan eläminen?

Posted

Kolkkia kun en itse tunne lainkaan, niin ihan tarkistuksena että onhan tuossa hihna siten, että taivutuksia tulee vain yhteen suuntaan? Siis ettei ole mitään kiristin rullaa painamassa?

Posted
Yhdensuunnan taivutukset vaan.

Ok, ei löydy syytä siitäkään sitten. Kahden suunnan taivutukset kun vaatii speziaali remmin jossa kudokset on keskellä, ei yläreunassa.

Guest Barn
Posted

Kahden suunnan taivutukset kun vaatii speziaali remmin jossa kudokset on keskellä, ei yläreunassa.

 

 

Aivan eli selkävahvistetun hihnan kuten helvetin isoissa ilmastointi laiteissa ruohotraktorissa ja klapi koneessa..kysy pienkone liikkeestä mitoilla löytyykö..varmasti kestää..

Posted

Mulla ei aikoinaan kestänyt motonetin ennytmuistaminkämerkkiset hihnat ku alle kymmenen kilsaa pätkää. Sitte vaihdoin johonkin tunnettuun merkkiin ja oire loppu. Ei ollu linjavikaa eikä kulunu siivapyörä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...