-AP- Posted June 2, 2011 Posted June 2, 2011 Mistä johtunee, että Rallikolmonen 'syö' laturin hihnoja? Pahimmillaan vain muutama kymmenen kilometriä urheiluajoa ja taas on remmi poikki. Mielestäni kulkee linjassaan niin hyvin kuin vain silmämääräisesti saa rihdattua, kireys normaali, ei ainakaan löysällä. Kartturin mukaan katkeaminen saattaa liittyä tilanteeseen, jossa tullaa pitkää suoraa urku auki, nopea hidastus ja sitten taas talla pohjaan, siinä katkes. Onko vaan niin, että reilu 6000 1/min on hihnalle liikaa? Auttaisiko reilu löysä asennus? Onko nuo nykymalliset hammastetut hihnat heikompia? Saako mistään vanhanaikaista kiilahihnaa ilman hampaita? Mikä avuksi ...? Quote
Guest Mekanikko Posted June 2, 2011 Posted June 2, 2011 Saa niitä, mahtaa olla teollisuushihnan nimellä ja tuumamitotuksella. Tuo hammastettu pitäs jäähtyä paremmin? Quote
Virtanen Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 Esim. Etrasta saa teollisuushihnoja ilman uritusta, pituus/leveystieto vaan mukaan. Quote
SePi Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 Jos ei talvella katkeillu niin usein, voisko tuo liittyä mahdolliseen murskeen pärskimiseen konehuoneeseen? Hammastettu hihna nappaa helpommin teräväsärmäisen kiven mutta taipuisuudella taas on etunsa Quote
-tipi- Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 Tuskin niin rajua on meno kuitenkaan et Notsin puhallinkopan sisään soraa lentelis? Quote
JM Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 Mahtaako hihna pohjata? Tai olla turhan syvällä? Miltä se näyttää paikallaan? Quote
-AP- Posted June 3, 2011 Author Posted June 3, 2011 Totta, ei kiviongelma. Liittyy pikemminkin kierroslukuun, koska hihnojen katkeilu alkoi, kun kierrosrajoitinpyörrin vaihtui 5800 > 6500. Quote
NO H2O Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 Silikooniöljyä hihnaan? Kikka sinisestä kirjasta... Quote
-AP- Posted June 3, 2011 Author Posted June 3, 2011 Jonkinverran syvällä ehkä, mutta mielestäni ei pohjaa. Quote
-AP- Posted June 3, 2011 Author Posted June 3, 2011 Mahtaako hihna pohjata? Itse asiassa enpä olekaan tästä ihan varma, nimittäin kampiakselin kevytmetallisen tuuletin/hihnapyörän osalta ... Mitä aiheuttaa pohjaaminen? Hihnan 'kaatumisen', sitten paikoiltaan hyppäämisen ja hypätessä katkeamisen? Quote
Tutkija Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 Jos se pohjaa hihna lämpiää väärästä paikasta jolloin se voi tehdä ihan mitä vaan... Teollisuus Etrasta tääl Kouvolassa saa ainakin vaikka minkälaisia vanhan mallin kiilahihnoja. Quote
JM Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 Voisko siihen kokeilla puolen millin leveempää hihnaa? Quote
Roope Posted June 4, 2011 Posted June 4, 2011 Yleensähän se hihnapyörä kuluu jolloin se ei ole enää ihan kiila jolloin alkaa syömään hihnan yläreunaa ja sitten jonkin ajan päästä pohjaa ja napsahtaa poikki eli kato onko alapyörän "seinät" kulunnu koveraksi. Quote
-AP- Posted June 4, 2011 Author Posted June 4, 2011 jolloin alkaa syömään hihnan yläreunaa ja sitten jonkin ajan päästä pohjaa . Ei nyt sentään parinkymmenen kilometrin matkalla ... Ei pohjaa hihna kumpaankaan pyöräänsä, syy löytynee muualta, 'massa hitauden' vaikutus / hihnan eläminen? Quote
metake Posted June 4, 2011 Posted June 4, 2011 Kolkkia kun en itse tunne lainkaan, niin ihan tarkistuksena että onhan tuossa hihna siten, että taivutuksia tulee vain yhteen suuntaan? Siis ettei ole mitään kiristin rullaa painamassa? Quote
metake Posted June 4, 2011 Posted June 4, 2011 Yhdensuunnan taivutukset vaan. Ok, ei löydy syytä siitäkään sitten. Kahden suunnan taivutukset kun vaatii speziaali remmin jossa kudokset on keskellä, ei yläreunassa. Quote
Guest Barn Posted June 4, 2011 Posted June 4, 2011 Kahden suunnan taivutukset kun vaatii speziaali remmin jossa kudokset on keskellä, ei yläreunassa. Aivan eli selkävahvistetun hihnan kuten helvetin isoissa ilmastointi laiteissa ruohotraktorissa ja klapi koneessa..kysy pienkone liikkeestä mitoilla löytyykö..varmasti kestää.. Quote
NordBling Posted June 4, 2011 Posted June 4, 2011 Mulla ei aikoinaan kestänyt motonetin ennytmuistaminkämerkkiset hihnat ku alle kymmenen kilsaa pätkää. Sitte vaihdoin johonkin tunnettuun merkkiin ja oire loppu. Ei ollu linjavikaa eikä kulunu siivapyörä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.