KalleJ Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 Pienen mittailun jälkeen äänenvaimentimeen tällä hetkellä 6cm maavaraa, eli sama kuin edessä säädöt pohjassa etuvakaajaan. Tukiraudat laittamalla äänenvaimennin nousee tuosta vielä muutamia senttejä, joten tokkopa tuo mitään suurempia ongelmia tuottaa. Moottori ei vielä hörähtänyt kunnolla tulille. Öljynpaineet sai hyvin kaatamalla hieman tavaraa paineanturin reiästä sisään ja pyörittämällä. Sytytys oli näköjään ilman lamppua säädettynä hieman viturallaan kun aivasteli kaasuttimelle asti. Lampulla säädettynä sytytys tuntuu olevan kunnossa kun asetin ennakkoa n. 7,5 astetta. Moottori käynnistyy hyvin, mutta tyhjäkäyntiennätys tällä hetkellä n. 5 sek eikä kaasulla tuota saa pelastettua. Eli hieman vaatii vielä hienosäätöä ja melko varmasti uudet kurkut+suuttimet. Releongelma katosi kuin taikaiskusta, kun öljynpaineen ja laturin merkkivalon syttymättömyyttä ihmettelin. Yksi johto väärässä paikassa ja kaikki on taas kunnossa. Ei taas tullut kuin suurinpiirtein kaikki vilkkuihin liittyvät asiat uusittua. Noh, ei uusista osista ainakaan haittaa ole. Quote Link to comment
metake Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Pienen mittailun jälkeen äänenvaimentimeen tällä hetkellä 6cm maavaraa, eli sama kuin edessä säädöt pohjassa etuvakaajaan. Tukiraudat laittamalla äänenvaimennin nousee tuosta vielä muutamia senttejä, joten tokkopa tuo mitään suurempia ongelmia tuottaa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että hidastetöyssyjen ylitys on melkoista tuskaa kun jokaisessa ottaa kiinni. Etuvakaaja on niin lähellä eturenkaiden keskilinjaa ettei se aiheutakaan ongelmia, mutta takana sulla on niin paljon ylitystä putken päähän että joka paikassa napsuu kiinni. Quote Link to comment
KalleJ Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Omasta kokemuksesta voin sanoa, että hidastetöyssyjen ylitys on melkoista tuskaa kun jokaisessa ottaa kiinni. Nyt on varaa sentään jo 11cm. Jos tuo ihan kaikkialle alkaa kolisemaan, niin pikkaisen perää ylös täi äänenvaimentimet vaihtoon. Näköjään noille Low Mount-putkille on varoitus, etteivät sovi madalletuille autoille. Tuli jo näin etukäteen heitettyä tuolla 094/009 brassivirranjakajalla vesilintua. Hyllyssä oli muutamat alkuperäiset/hyväkuntoiset 049 ja 034 jakajat alipaineella, joten pienen puhdistelun jälkeen asensin tuon 034:n. Tiedä sitten oliko juuri tuosta virranjakajasta kiinni, mutta nyt käy tyhjää ja ei tarvitse edes pumpata kaasua käynnistettäessä. Bensapaine tuntuu olevan vieläkin hieman hakusessa ilman painemittaria säädettynä. Tilasin uudet 28 sisäkurkut+suuttimet painemittarin kanssa, joten eiköhän ne hyvät säädöt sieltä vielä löydy jossain vaiheessa löydy. Quote Link to comment
KalleJ Posted September 3, 2012 Author Share Posted September 3, 2012 Moottori sisäänajettu ja säätöjä etsitty. Ei siinä taas mennyt kuin kaksi jäähdytyspeltien ym. purkua. Ensimmäisellä kerralla alkoi valua "öljyä" 1-2 sylinterien luota, joka kuitenkin paljastui nesteytyneeksi sylinterien säilytysrasvaksi (tietenkään muistanut tuota puolta puhdistaa). Toisella kerralla se aina niin mukava öljyvuodon paikka; työntötankojen suojaputkien tiiviste. Yksi silikonitiiviste pullistui, repesi hieman ja lennätti pienessä kaaressa öljyä pihalle. Sylinterikansi ulos ja germaanialaiset valkoiset uudet tiivisteet sille puolelle. Mielenkiinnolla odotan kumpi puoli alkaa vuotaa seuraavaksi. Kadunvarren mittaisten testiajelujen perusteella tuo imusarja vetää kyllä aivan liian kylmäksi, joten esilämmitystä on aivan pakko kaasarille asti saada ellei halua nauttia pelkästä nykivästä täyskaasuajelusta. Laiska ostaisi uuden pakosarjan esilämmitysaukoilla, mutta pitääpä hitsata uudet laipat putkiin ja vaikka vääntää sopivasta putkenpätkästä reitit imusarjalle asti. Tuohon imusarjaan kun ei taida olla missään varaosina esilämmitysputkia saatavilla. Turha fiilistelykuva vielä kaupanpäälle: Quote Link to comment
tolvana Posted September 4, 2012 Share Posted September 4, 2012 Paruzzilta saa ainakin parillakympillä sekä esilämmitysputkia irtotavarana sekä sähköistä mattoa joka kierretään tohon imarin päälle. Quote Link to comment
KalleJ Posted September 4, 2012 Author Share Posted September 4, 2012 Paruzzilta saa ainakin parillakympillä sekä esilämmitysputkia irtotavarana sekä sähköistä mattoa joka kierretään tohon imarin päälle. Ainakin itse tajusin tuosta Paruzzin Google translate siansaksasta, että nuo esilämmitysputket eivät sopisi tuohon keskiweber/dellorto imusarjaan vaan progressiivisille ja high flow "vakio". Vai tietääkö joku paremmin? Kokkolan varaosataivaasta tuntuu kuitenkin kaikenlaista löytyvän, joten oikeat (toivottavasti) tulossa. Pakosarjaan laipat pakko kuitenkin itse rakentaa. Quote Link to comment
KalleJ Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 Pitäisi varmaan tässä kolmannen ajoneuvoprojektin yhteydessä viisastua tekemään paperityöt aivan viimeistä pilkkua myöten valmiiksi heti alussa, mutta ei. Nyt ollaan etsitty perukirjaa ja allekirjoituksia ja vielä hieman lisää, jotta katsastusasemalla oltaisiin tyytyväisiä. Tai sitten pitäisi ostaa projektit muualta kuin sukulaisilta. Heitin tuon nokkapellin saranointi-idean romukoppaan sen jälkeen kun katsastusasemalla näytettiin vihreää valoa pelkillä pikakiinnikkeillä/ilman vakiosaranoita/ilman tuulihakaa vaihtoehdolle. Tappi+sokka yhdistelmä näyttäisi varmaan melko oudolta pellin alaosassa, joten outlaw/historic/mikälie nahkaremmit alkoivat kiinnostamaan enemmän. Nettikaupoissa näytti olevan halvalla rumia vaihtoehtoja enkä viitsinyt niitä tilailla. Paikalliselta suutarilta hieman paksummat soljet kiinni nahkaremmeihin ja siinähän se. Omat "koristelut" päälle ja ruuveilla kiinni, eikä tullut hintaakaan kuin parikymppiä. Valuimusarjassa ei näköjään ollutkaan edes esilämmitysreikiä läpi asti porattuna. Tilalle tuli selkeästi muutaman vuoden varastossa seisoneessa paruzzin pakkauksessa uusi imusarja Kokkolan varaosaputiikista. Esilämmityslaipat ovat valmiina, mutta vielä on tehtävä pienet putket pakosarjaan. Quote Link to comment
KalleJ Posted October 12, 2012 Author Share Posted October 12, 2012 Nyt on tämäkin sitten leimattu! Muutosprosentit taisi mennä sinne 30% luokkaan, mutta mitäpä tuolla väliä kun kaikki muutokset menivät läpi. Renkaat, levitykset, madallukset ym. kaikki otteessa. Ei mennyt ensimäisellä yrityksellä läpi, kun en ollut tehnyt osaluetteloa/huurteenpoisto puuttui. Huurteenpoisto toteutettiin samalla tapaa kuin monet ovat varmaan vuosien saatossa tehneet. Motonetistä veneeseen tarkoitettu tunnelipuhallin, muutama supistus ja y-haara. Tuli melko siisti viritelmä vaikka itse sanonkin. Keula näyttää olevan melko hyvällä korkeudella, ei kolise isoihinkaan töyssyihin eikä pakoputkikaan ole raapinut maata vielä kertaakaan. Talven aikana voisi hieman väkerrellä tatkisiä äänieristyksiä joihinkin paikkoihin, mutta ei mitään suurempia ettei askeettisen sisustan "kauneus" katoa. Mukavaa terästyöntötankojen, pakoputken ja kaasuttimen konserttoa pitää tämä vehje ajossa. Taisi kilpien kunniaksi myös ketjun lukijamäärä ylittää 10k. Jee! Quote Link to comment
Anpu Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 Onnea vaan leimalle, kärsiihän tota myös katella. Vinkkinä sanoisin et laita peitelevyt paikoilleen saattaa tulla soopaa sisään jos rapateillle eksyy. Quote Link to comment
KalleJ Posted October 13, 2012 Author Share Posted October 13, 2012 Vinkkinä sanoisin et laita peitelevyt paikoilleen saattaa tulla soopaa sisään jos rapateillle eksyy. Sitä soopaa tuli melko ämpärikaupalla polttoainetankin kolosta ensimmäisellä katsastusreissulla ja siksi tuossa nyt onkin vaneria edes väliaikaisratkaisuna. Nuo erilaiset kolot voisi tosiaan kyllä askarrella umpeen talven tallikaudella kun tämän projektin mukana ei tullut yhden yhtään peitelevyä. Yksi mielenkiintoinen idea olisi myös pistää jokin vanha polttoainetankki puoliksi, kolot bensapumpuille ym. ja toimisi vaikka "työkalulaatikkona". Quote Link to comment
KalleJ Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Eipä täällä ole talven aikana oikein mikään ole muuttunut kun ei ole mitä harrastaa. Pallokeula sitten varmaan lopulta haettava pahnojen vain ollessa "silmänruokana". Oranssi kupletti sai kuitenkin takapenkkien tilalle vihdoinkin dzussein kiinnitetyn alumiinilevyn ja Aircooledin alesta ostettujen osien jälkeen tuli moottoritilaakin hieman tiivisteltyä. Takaiskunvaimentimet vaihtuivat uusiin Cofapeihin vanhojen ollessa hieman kulahtaneita ja leimakin tuli katsastuksesta. Öljyä näyttää kuitenkin valuttavan vaihdelaatikon ja moottorin välistä ja edessä vasemmassa ylätukivarressa näyttää olevan muutamia millejä väljää jousipakan suunnassa. Nappisuoritukseen ei siis vielä tällä kertaa ylletty. Ovaaliin olen pieniä hifistelyjä suunnitellut, mutta tuo saa vielä levätä rauhassa talvisäilössä kunnes kelit aidosti lämpeävät. En lähde rättirenkailla liukastelemaan näillä keleillä. Alumiinisia imusarjoja 2x28 PCI setille 30hv moottoriin olen suunnitellut, huhtikuussa olisi tarkoitus saada muutama setti aikaiseksi. Pitäisi jostain vielä löytää kasa hyväkuntoisia kaasuttimia ja ilmanputsareita... Quote Link to comment
KalleJ Posted April 26, 2013 Author Share Posted April 26, 2013 Vintagespedeilyn valmistelut päässeet jo hieman alkuun. Tarkoitus oli ostaa vain muutama pikkusolex, mutta jälleen kerran taisi räjähtää vähän käsiin tuokin homma. Jos noista ei toimivaa kokonaisuuttaa saa aikaan, niin ei sitten mistään. Koko hommahan lähti tällä kertaa liikkeelle siitä, kun tuli ostettua tuo keskimmäisen kuvan "lähes NOS" kunnossa oleva kaasutin yhden hajonneen tilalle. Tajusin sitten, että tuossahan ei ollut alipaineliitäntää ja bensalinjakin letkuliitännällä, sekäsikiö paku-PCI! Olihan tuolle kaveri saatava, joten nurkkakaasutinsuunnitelmat raksuttivat päässä. Saa nyt nähdä mihin koko homma johtaa. Vasemmassa yläkulmassa olevalle Mann-suodattimelle näyttää olevan tehty pienet koijaukset, yläosa ei selkeästi kuulu tuohon alaosaan (paljon isompi). Noh, ei tuosta mitään tappiota kyllä pääse syntymään. 010 sai uudet maalit päälleen, sisältä lähes täydellinen. VJ4 BR8:sta ei voi sanoa aivan samaa, mutta ei huono ole tuokaan. Osa tuotteista on käynyt lävitse jo sitruunahappokylvyn ja noudettaessa vedet sisällään pitäneen "umpiruosteessa" ollut putsari muhii siellä vielä hetken. Melko mahtavaa jälkeä tuollakin tökötillä saa aikaan. Ajattelin puhaltaa kaikki kaasuttimet vielä soodalla puhtaaksi. Ultraäänipesuriakin olen miettinyt, mutta eivät ihan ilmaisia nuokaan ole. Kuvilla huomio, tekstillä pois. Ihmettelen kyllä, kuka oikeasti maalaa kaasuttimia? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Kuvilla huomio, tekstillä pois. Ihmettelen kyllä, kuka oikeasti maalaa kaasuttimia? Jotkin teollisuuskone sovellukset maalataan yltäpäältä Quote Link to comment
Guest hot tuna Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 toi mannin "koijaus" suodatin on stanusta ja tehtaan jäljiltäyhdessä.! stanuihin tehdas useil laittoi mitä oli hyllyyn jäänyt..:) t,jukka ja ne pikku reiät siinä tuli sitruuna kylvystä.! Quote Link to comment
KalleJ Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Jotkin teollisuuskone sovellukset maalataan yltäpäältä toi mannin "koijaus" suodatin on stanusta ja tehtaan jäljiltäyhdessä.! stanuihin tehdas useil laittoi mitä oli hyllyyn jäänyt..:) t,jukka Tiedän taas hieman lisää. Tuo suodatinyhdistelmä näyttää vain hieman epäsopusuhtaiselta verrattuna viereiseen Manniin, eikä täällä mitään syytteleviä sormia olla osoittelemassa. Jos joltakulta tuollainen oikealla olevan tyylinen Mann kansi/puhdistin löytyy, niin I'm interested. Sopisi nurkkiin paremmin/nätimmin kuin alavasemmalla olevan tyyliset "kartiot". ja ne pikku reiät siinä tuli sitruuna kylvystä.! Tuon jo hieman arvasinkin, helposti korjattavissa. Vinkkejä otetaan myös vastaan halvimmista 28 PCI korjaussarjoista! Paruzzilla näyttäisi olevan 35€/setti, mutta mielestäni melko suolainen hinta jos tarvetta vain kiihdytyspumpun kalvoille. Muita pikkuosia on tullut swapeista jo ahnedittua. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 Ovaalikin tuli kammettua ulos säilöstä näin hienojen kelien saattelemana. Akku täyteen virtaa, muutama pyöritys ilman sytytystä ja ensimmäisestä käyntiin. Tuolla ajellessa kyllä nousee hymy korviin pakostikin, niin hiljainen, mukava ja sivistynyt ajotuntuma verrattuna tuohon uudempaan. Kromihärpäkkeet pistin vanteisiin (hei hei hyvä maalipinta), kivipellit eivät kyllä sovi tuohon vieläkään. Taitaa mennä jossain vaiheessa hyllyyn talteen tulevaisuutta varten. Kaasuttimia hiplailin soodan, sitruunahapon, etikan ja teräsvillan kanssa. Ei noista NOS tasoista saa tekemälläkään, mutta puhdistuu sentään kummasti. Toinen virranjakajakin tuli purettua, puhdistettua ja "käyttökunnostettua". Quote Link to comment
Guest hot tuna Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Hienoo rojektia..:) kannattaa tosiaan ettia et mistä sais 28pci pelkkiä kalvoja..omaan makso ksarja 75e. joskus stana aikoinaan..:( ps. mikäs aina ois paras alumiinin hapettumien poistoon ? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Hienoo rojektia..:) kannattaa tosiaan ettia et mistä sais 28pci pelkkiä kalvoja..omaan makso ksarja 75e. joskus stana aikoinaan..:( ps. mikäs aina ois paras alumiinin hapettumien poistoon ? Riippuu vähän mistä poistaa mutta yleisesti mekaanisesti hinkkaamalla ne parhaiten saa poistettua. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Hienoo rojektia..:) kannattaa tosiaan ettia et mistä sais 28pci pelkkiä kalvoja..omaan makso ksarja 75e. joskus stana aikoinaan..:( ps. mikäs aina ois paras alumiinin hapettumien poistoon ? On se jenkkipojalla helppoa, kun läntinen susilinna myy 25$ ja CB 20$ korjaussarjoja. Briteissä hinnat mukavia, yli 50£, huhhuh. Soodaa en ole alumiinille vielä kokeillut, joten tehosta hapettumiin ei tietoa. Lasikuula tai kevyt hionta ainakin tepsii hyvien kiillotustököttien kanssa. Vittuilu jälleen kerran vapaa museoajoneuvosäännösten halventamisesta. Pitkään katselin jo tuota VintageSpeedin keppiä ja tuli sitten lopulta sorrutua. Tuntuma kepissä täysi kymppi, sama pitäisi varmaan olla myös oranssin T-kahvaisessa(ei ole). Pienestä madalluksesta olen myös joskus haaveillut, mutta sitä en tohdi museorekisterissä olevalle autolle tehdä. Enkä myöskään raaski tuhota alkuperäistä akselia madalluksen takia... Jääköön nuo hommat sitten mahdollisiin tulevaisuuden projekteihin. Quote Link to comment
Anpu Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Samaa mieltä kepistä, jos laittasit pelkät dropit ei tarviis tuhota mitään. Quote Link to comment
boxer Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 On hyvän näkönen kepakko ja ei todellakaan pilaa autoa. Onhan tuo aika liki orggis stailia. Ja varmaan laadultaan myös kelpo tuote. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 Itse ehkäpä tekisi nahkasen kortsun ton alaosan peitoksi niin sitten olisi ainakin huomaamaton. Ja selkeästi kun rakentelu intoa olisi niin miksi et vain poista museoleimasta niin ei tarvitsisi ihmetellä että mitä kehtaa tehdä ja mitä ei. Voi sen silti pitää orkkisnäkösenä. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 6, 2013 Author Share Posted May 6, 2013 Samaa mieltä kepistä, jos laittasit pelkät dropit ei tarviis tuhota mitään. En ole kovin tarkkaan mittaillut, mutta aika leveän näköinen kombo ehkä dropeilla. Kaariin kolisemisesta puhumattakaan noilla rättirenkailla (ei tietoa). Ja selkeästi kun rakentelu intoa olisi niin miksi et vain poista museoleimasta niin ei tarvitsisi ihmetellä että mitä kehtaa tehdä ja mitä ei. Voi sen silti pitää orkkisnäkösenä. Osuva kommentti tuokin. Rakenteluintoa pystyn onneksi purkamaan muihinkin kuin tuohon ovaaliin, joten pysyköön nyt vielä museoleimassa. Paljon helpompaa tuo kyllä olisi normaalissa rekisterissä. Koko madalluskin on vain tuollainen lentävä idea, mitä tuskin tulen tuohon autoon toteuttamaan. Tuo ulkonäkö kelpaa ihan hyvin meikäläiselle, pussihousu/museolook tuskin monelle palstalaiselle nappaa mutta eihän noita autoja muita varten rakennellakaan. Tulevaisuuden projekteja tuskin museoon enää laitan. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Nyt ahistaa taas... taisi siirtyä moottoriongelmat muiden projekteista tänne. Lauantaina tuli otettua moottori irti oranssista, kun epäilin löystynyttä vauhtipyörää ihmeellisen 'vaihde vapaalla-kytkin ylhäällä' vaihteiston paikkeilta kuuluvasta kolinasta. Yhtä kireä se limppu oli kuin ennenkin, samalla rasvasin ja tarkistin painelaakerin uudestaan. Mitään vikaa en mistään löytynyt. Testilenkeillä sivuäänet katosivat ja kaikki näytti olevan ok. Tarkoitus oli ottaa tuo viikoksi käyttöön "arkiajoon" Salon seudulta Espooseen, mutta toisin kävi... Pääsin Karjaalle asti ajettua, kunnes tyhjäkäynnin/matalien kierrosten alueella alkoi kuulumaan kovaa metallista TAK-TAK-TAK ääntä aina tietyin väliajoin. Kaikkia järkeviä periaatteita vastaan käänsin keulan kohti tallia ja eihän se ainakaan vielä tuolla matkalla käsiin räjähtänyt. Epäilen jotain venttiiliin liittyvää ongelmaa, mutta se selviää sitten. Ovaali pelasti kuitenkin tilanteen toimimalla taas täydellisesti, joten kyllä perille asti jollain ilmajäähyllä sentään päästiin. Tarkoitus oli mennä oranssilla katsomaan kun isot pojat ajaa Ouppenissa kovaa, mutta taitaa olla taas kerran ovaalin vuoro. Iloisempana asiana, virranjakaja ja muutama kaasutin tuli taas hipisteltyä "kuntoon". Jakaja taas mukavasti jämähtänyt jumiin kuivuneesta polttoöljystä/hartsista, mutta WD40+hammasharja plus muita apuvälineitä täynnä olevalla arsenaalilla tuokin taas palasi elävien kirjoihin. Alipainekello voisi kaivata hieman soodaa. Tällä kertaa tuli maalattua runko kiiltäväksi. Ehkä puolikiiltävä olisi paras, tai minkälaisia nuo nyt ovat alunperin olleet? Itse nähnyt vain kulahtaneita. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Vintagespedeily etenee hiljalleen. Sain ensimmäiset kaksi imusarja-settiä valettua, tiivistepintojen plaanaukset ja poraukset vielä tekemättä. Optio tehdä vielä lisää, niin mikä ettei kun valumallitkin tullut suunniteltua. Valut menivät aivan nappiin, ei yhtään susikappaletta kahdesta testimuotista. Kaikille valutekniikasta vähänkään kiinnostuneille keräsin pienen kuvasetin: Klik Taitaa mennä kaasutinvivustojen kanssa myös tee-se-itse meiningiksi. Neoretrolla kiinteä puhallinkoppaan kiinnittyvä Gene Berg-vivusto 351€. Ohhoh. JKM:llä saksassa samankaltainen 250€. Ostan ennemmin muutaman nivelvarren/uniball nivelen, pyörötankoa ja väsään itse. Vähän on tyyristä omaan makuun. 28PCI korjaussarjat sentään Kokkolassa hintaan 26€, ei paha. 1 Quote Link to comment
XTeme Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Onpa hienoa jälkeä! Tuotantoon vaan... Quote Link to comment
SePi Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Vintagespedeily etenee hiljalleen. Sain ensimmäiset kaksi imusarja-settiä valettua, tiivistepintojen plaanaukset ja poraukset vielä tekemättä. Optio tehdä vielä lisää, niin mikä ettei kun valumallitkin tullut suunniteltua. Valut menivät aivan nappiin, ei yhtään susikappaletta kahdesta testimuotista. Kaikille valutekniikasta vähänkään kiinnostuneille keräsin pienen kuvasetin: Klik Taitaa mennä kaasutinvivustojen kanssa myös tee-se-itse meiningiksi. Neoretrolla kiinteä puhallinkoppaan kiinnittyvä Gene Berg-vivusto 351€. Ohhoh. JKM:llä saksassa samankaltainen 250€. Ostan ennemmin muutaman nivelvarren/uniball nivelen, pyörötankoa ja väsään itse. Vähän on tyyristä omaan makuun. 28PCI korjaussarjat sentään Kokkolassa hintaan 26€, ei paha. Hienot! Miks et laittais CSP:n linkkejä? Quote Link to comment
KalleJ Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Hienot! Miks et laittais CSP:n linkkejä? Nuo center-pull tyyliset, hyvät vivustot taisi poistua vaihtoehtojen listalta siinä vaiheessa, kun päätin asettaa kaasuttimet/laipan vakiotyyliin auton pituussuuntaan eikä poikittain. Nyt pitäisi jostain kehittää vivusto, joka toimii tuossa suunnassa. Lähes kaikki nurkkatuplille tarkoitetut tuohon suuntaan toimivat/mahdollisesti muokattavat näyttävät kiinnittyvän ilmanpuhdistimien pohjiin tai vast. Tätäkin olisi ehkä voinut ajatella enemmän etukäteen. Quote Link to comment
Anpu Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Mtens vaijerivivusto? http://logmech.se/eng/products/engine/t ... able-kits/ Quote Link to comment
metake Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 päätin asettaa kaasuttimet/laipan vakiotyyliin auton pituussuuntaan eikä poikittain. Eikös vakiotyylisesti ole juuri poikittain? Kuten esim. kolkissa. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Eikös vakiotyylisesti ole juuri poikittain? Kuten esim. kolkissa. Taas ajatuskatkos, eli "vakiotyylisesti" keskikaasuttimen tapaan eikä vakio-tupla. Tuohon suuntaan pitäisi saada toimimaan noilla imusarjoilla Quote Link to comment
tolvana Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Eiks tommonen nelkun tai palliksen vivusto modattuna toimis sullakin, tää vivustohan tulee laturin päälle. Mulla tossa 1200 kannet ja palliksen kaasarit takapihatuuninki-imareilla. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 18, 2013 Author Share Posted May 18, 2013 Eiks tommonen nelkun tai palliksen vivusto modattuna toimis sullakin, tää vivustohan tulee laturin päälle. Tuollaistakaan koskaan ennen nähnyt. Eiköhän tuohon vivustohommaan ratkaisu jossain vaiheessa löydy. Kiikalassa näytti olevan meno aika vauhdikasta, oma oranssi kupla taas ei kiihdy näköjään vähään aikaan tallista mihinkään. Meni jonkintasoiseksi kansiremontiksi. Keskikaasarisysteemillä purku jälleen ah niin mukavaa, joten koko kone vaan uudestaan irti. Voisi samalla vaihtaa pienemmän öljypumpun kun tuntuu roiskivan bensapumpun paikalla olevasta huohottimesta ja tihkuu joka mahdollisesta kolosta tukkimisyrityksistä huolimatta... Pieni arvausleikki ennen kuin pistän vaurioista kuvia, oikein arvanneelle palkintona hyvä mieli ja vaikka "etuosto-oikeus" parille imusarjoja, jos saan niitä tehtyä myytäväksi asti: -Ongelma siis venttiilikoneistossa, pieni komponentti hajosi ja metalli vasten metallia action teki mukavaa jälkeä, mitä tapahtui? Quote Link to comment
Roope Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Mun veikkaus. Kiilat halki ja venttiilin palauttajana toimi mäntä. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Aika lähelle, mutta ei täysin oikein. Tiedä sitten kumpi on ensin hajonnut, mutta keinuvivuston jousi/shimmilevy palasina kiinnitysklipsin kanssa. Pääsi heittämään rankasti sivuttain ja säätöruuvi syönyt itsensä kuvan mukaisesti toisiin osiin. Parempi olisi ollut jättää ajamatta takaisin heti äänen ilmaannuttua, mutta tehty mikä tehty. Imusarjojakin pääsee pian mallailemaan johonkin koneeseen valupurseiden ym. poistamisen jälkeen. Voisihan nuo lasikuulalla vielä puhaltaa kiiltävämmiksi, mutta itse ainakin pidän enemmän tuosta valupinnasta. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 http://www.aircooled.fi/tuote/29/keinuv ... sarja-scat Tuosta ratkaisu ongelmaan, mulla ois paketissa tommen setti tarpeettomana. Quote Link to comment
KalleJ Posted May 25, 2013 Author Share Posted May 25, 2013 Ja mahtuu! Ei näköjään jäänyt kyllä milliäkään tilaa moneen suuntaan, mutta sopii just eikä melkein. Seuraavaksi vuorossa kai sen vivuston pähkäily. Nurkat on jees. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Mahtuuko nuo ilmanputsarit ovaalin olohuoneeseen? Kantsiskohan tukea kaasareita puhallinkoppaan, ettei imarit löysty tai katkea? Quote Link to comment
KalleJ Posted May 26, 2013 Author Share Posted May 26, 2013 Mahtuu, kun kääntää putsarit järkevämpään asentoon. Kuva vielä todisteena. Ei ongelmia toisellakaan puolella, edes luukun kanssa. Pakko nuo on johonkin tukea, kun painopiste melko sivulla ja kantavat pinnat pieniä. Takimmaisista pulteista puhallinkoppaan voisi olla aika bueno ratkaisu kyllä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.