Jump to content

Makkarapaku


Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ens viikolla puhallukseen, jännä nähä kulkeeko jäljelle jäävä auto trailerilla vai kottikärryissä...

post-1735-13888363613556_thumb.jpg

 

Muutama neekerintukka saattaa mennä...

 

post-1735-13888363614593_thumb.jpg

 

Jokunen muutos tekniikkaan suunnitteilla myösssss

 

post-1735-13888363614956_thumb.jpg

 

Aikataulu voi olla vuodesta viiteentoista, tehään pala kerrallaan.

Link to comment
Heiiiii, kohtahan me jo Päästään ajeleen kilpaa juniksilla turun motarille, :-) pitänee miettiä firi firi moottoria.

Aijjaha, että heti pukkaa haastetta! Ei hulluu kannattas yllyttää. Ei kyllä vielä ens kesänä, mutta seuraavana ehkä. Yritetään ressitöntä, jopa ressiä poistavaa projektia.

Link to comment

tuota tuo näyttää jo aika lailla taiteelta, enmpi kuin junikselta... :-)

 

mutta onko tuo konehuoneen ja tavaratilan lankkuväliseinän tarkoitus kertoa että siihen on tulossa helposti keskimoottori?

vai mitähäh, jotain mallisarjasta poksennus 917 jos motarilla vaikka taas kohdataan...

Link to comment

Tuli tuossa hiukan purettua lisää että pääsee puhaltaja tekemään blow jobinsa, eli takaa piti purkaa ne ihme lauteet pois ja lasit sekä lattiavaneri pois.

 

post-1735-13888363639367_thumb.jpg

 

Sisävaneroinnin taakse en ollut aiemmin uskaltanut vilkasta...

 

post-1735-1388836364023_thumb.jpg

 

...mut sepä näyttikin hyvältä! Pelkäämiäni villoja ei löytyny.

 

post-1735-13888363640542_thumb.jpg

Link to comment

Lattia oli vanerin alta suht paska, mut se oli odotettavissa.

 

Katossakaan ei ollu sanomista, ja koska se on jopa suora, ei siihen todennäköisesti kajota lainkaan. Ruuvit oli kiinni...

 

post-1735-13888363670231_thumb.jpg

 

...mut aukes suht kivuttomasti.

 

post-1735-1388836364101_thumb.jpg

 

Ikkunankarmi oli suunnilleen sellanen ku aattelinkin.

 

post-1735-13888363670746_thumb.jpg

 

Listasin tänään tarvittavat korjauspellit, ohjaamon lattiasta ja doglegeistä aattelin alottaa, kaikkee ei oo varaa tilata kerralla...

Mitäs kaikkee hra Virtanen valmistaa? IGP/klokkerholm-laatu ei kiinnosta nyt, ekä tulevaisuudessa. Vihreitä tai virtasia :-)

Link to comment

Ise aloittaisin lattiasta eli ekaksi runko ruotiin mutta sitten taas toisaaltaan noi takatilan laikataut pellit olis hyväsaada ensitöiksi kuntoon ennen kun autoa alkaa enempää nosteleen tai vääntelemään. Kyllä ne koiranjalat ja etutilan lattiat sit kerkee tai onko mielessä lähtee ajelemaan ekaksi :)

Link to comment

Runko pysyy nipussa, sen verran sitä on jo nosteltu. Toki pakolliset korjaukset runkoonki tulee samalla. Lattia ei mee umpeen ennenku tekniikan muutostyöt taakse on tehty. Keulastaan toi on huonoin, siellä ei oo juuri mikää missään kiinni, johtunee siitä että on maannu vuosikymmenet ilman ovia.

 

Keula on yks suurtöisimmistä kokonaisuuksista, koska pitää sovittaa samalla kertaa kokonaan uusi lattia, doglegit, ovet ja mahdollisesti etuhelman palikat.

 

Ja pitää sinne kabiiniin päästä päristelemään ja kaliaa juamaa aina ku pitää jäädä kipinävahtiinnnnn

Link to comment

"Siellä tulee savua jostain suuttimesta!"

Meilläpäin sitä kutsutaan hiekkapuhaltimeksi :-)

 

Tänään luoja soi, ja kompura kans.

 

post-1735-13888363687142_thumb.jpg

 

Väliseinä alkaa näyttää niin huonolta, et tekis mieli vaihtaa se.

 

post-1735-1388836368807_thumb.jpg

 

Lattia oli hyvä kuorii pois että pääsee puhaltamaan runkoa paremmin puhki

Mä luulin että toi lattia on vaa hepattu sieltä täältä kiinni, mut siellähän oli aika miesmästä palkoa, ja ehjät paikat oli kunnon plootusta tehty. Liekö vaihdettu kerran pari jo aiemmin.

 

post-1735-13888363688571_thumb.jpg

 

Täähän on siis oikeesti ihan paska, mut tehää ny ku kerran alotettiin.

Link to comment
"Siellä tulee savua jostain suuttimesta!"

Meilläpäin sitä kutsutaan hiekkapuhaltimeksi :-)

 

Tänään luoja soi, ja kompura kans.

 

 

 

Väliseinä alkaa näyttää niin huonolta, et tekis mieli vaihtaa se.

 

 

 

Lattia oli hyvä kuorii pois että pääsee puhaltamaan runkoa paremmin puhki

Mä luulin että toi lattia on vaa hepattu sieltä täältä kiinni, mut siellähän oli aika miesmästä palkoa, ja ehjät paikat oli kunnon plootusta tehty. Liekö vaihdettu kerran pari jo aiemmin.

 

[attachment=0]sardiinipurkki.jpg[/attachment]

 

Täähän on siis oikeesti ihan paska, mut tehää ny ku kerran alotettiin.

 

No sentään tuossa on sivuttaisia runkopalkkejä jäljellä.

Link to comment

Joo, jotka saa lähes jokaisen vaihtaa. Mut kivaha se on ku ei tarvi pelkästä suolta löytyneestä kuraläpästä lähtee autoo tekemää.

 

Tänään oli toisen kyljen vuoro, jännä nähä...

 

Tähän tulee 2k-epoksi päälle, pitää vissiin aina rälläköidä muutama sentti pois tulevan hitsisauman vierestä?

Link to comment

post-1735-13888363694079_thumb.jpg

 

Noni!! Nyt mä tiedän miks ne kaikki sytkärit ja kynät hävii!!

...oisko kellään yhtään ehjempää, varaosa-auton hylly on lähes yhtä huono.

 

post-1735-13888363695118_thumb.jpg

 

Mikähän tätä autoa pitää kasassa? Tosta on kyl viljelijän tomaatit ja kauppiaan kananmunat karannu haiveille.

 

post-1735-13888363695645_thumb.jpg

 

...tohon ku pikkasen heppaa ni alkaa safarit pysymää... joo...

 

Taidan alkaa grilliä tai semmosta vannehässäkkää väsäämään. Hitsausharjotukset alkaa kohta.

Link to comment

 

Mun humusprojekti on pyörinyt tuollaisessa grillissä (ei minun) http://koti.mbnet.fi/skote/Tools/Pukki.html.

 

Näppärää tuossa on korkeussäätö, jolloin saa käikäleen oikealle työkorkeudelle pienellä vaivalla. Tuossa on ne toteutettu jostain käytettynä kaivetuilta hydraulisylinteireillä mutta saman voinee toteuttaa vaikka paineilmalla (tai pullotunkeilla). Molemmat päädyt saa kiinni samaan koneikkoon kerralla joten korkeutta voi turvallisesti säätää yksinkin. Lukitus sitten normaalisti tapeilla. Samaten toi pyörityksen lukitus onnistuu moneen asentoon mikä taas helpottaa tekemistä.

 

https://picasaweb.google.com/lh/photo/V ... directlink

 

Aki

Link to comment

Pöly on laskeutunut, sekä hiekan että maalin. Eihän tuohon paljoa jäljelle jäänyt, mut onpahan kevyt ja puhdas kuljetella.

 

post-1735-13888363732331_thumb.jpg

 

Nyt vois jo kaivata aagalta ponssia, kaasun, langan ja laikkojen kulutukses näkyy piikki ens talvena.

 

post-1735-13888363734905_thumb.jpg

 

Mitenkä monta poikittaista palkkia iuniksissa oikein on, vai kuvittelenko mä vaan että täs o jotain ylimäärästä ja jotain kotitekosta?

 

post-1735-13888363735208_thumb.jpg

Link to comment

Vartaaseen tota sikaa ei voi vielä pistää pyörimään, ei ennenku on runkoa laitettu hyvän matkaa.

 

post-1735-13888363735598_thumb.jpg

 

Väkertelen talliin tilaa sekä umpisuolelle että luovuttajapololle je sen lisäks virtuaalimaailmasta koitan löytää sopivia toimittajia peltiosille. Hajontaa on hinnassa, ja ilmeisesti laadussa ja. Tiättekste mää innostuin oikeen tekemää exceliä aiheesta, pistän sen tänne jahka valmistuu.

 

post-1735-13888363737577_thumb.jpg

 

Onneks puu ei ruostu.

Link to comment

Terve vaan! Kiva katella tätä projektia kun itellä on just alkamassa hyvin saman tapainen 61 kombi projekti, ompahan 50km säteellä sit kaks samanlaista raatoa työn alla, tosin mulla näytti toi runko olevan vielä jonkin verran huonommassa kunnossa. Missä päin muuten kävit ton hiekka puhalluttaas? Tarttis vähän kans miettii et mistä tota alkaa hitsaamaan mut varmana se on hyvä alottaa siitä rungosta kuhan on eka hitsannu vähän tuki putkia sisälle et muoto säilyis ees hiukan.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Nyt heräs mielenkiinto auton historiaan. Akelta en oo mitään kysyny, koitin vaan noiden kahden logon perusteella vähän kaivella.

 

post-1735-1388836375405_thumb.jpg

 

post-1735-1388836375478_thumb.jpg

 

Joku makkarapulju tai lähikauppa on vissiin ollu, näyttääkö kenellekään tutulta?

 

Ens viikolla siirrän ton ja varaosavessan talliin peräkkäin, sitte pääsee tarkemmin kattelemaan mitä tarvitaan. Laikkoja, kaasua ja lankaa. Seo selvä.

 

Rokki soimaan ja hanskat kätee.

Link to comment

Hyvä että kohtalotovereita piisaa, ja eihän toi ole edes sieltä huonoimmasta päästä. Omaa viisseiskaa en uskalla viedä hiekkapuhaltamon lähellekään ihan hetkeen, jos sen jo parin viikon kuluessa saisi sentään työnnettyä sisään uuteen talliin...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...