Jump to content

VW 1300 '72 GT3 RS


Recommended Posts

2 minutes ago, Urbantoy said:

Kokkeileppa vaikka ekaks saada väri pintaan.. sekin ois ihan kova juttu.. ja varmaan motivois lissää kansisuunnitelmia

Toki, en sitä kiellä.  Korona eristys vähän haittaa harrastusta, mutta eiköhän siihen jokin juttu keksitä..

 

Link to comment

Siinävaiheessa kun projektiin tulee ähky niin on syytä laskea vauhtia ja tehdä jotain muuta välissä (esim. suunnitella niitä kansia tms.) ja silloin ne projektit tuppaa venymään. Projektiähkyä ja ahdistusta voi helpoittaa myös oikaisemalla kurveissa ja jättämällä sen tankin maalaamatta lopulliseen väriinsä tai jättämällä ne irs laakerit vaihtamatta tai ajattelemalla että kyllä se arpalaatikkokin siellä menee paikallaan. Siinä sitten kun projekti on valmis ja lähdet ajelemaan jokainen vaihteenvaihto, ajokilometri ja etuluukun avaus muistuttaa siittä että olisiko sittenkin kannattanut pitkittää projektia vähän ja tehdä se kerralla sellaiseksi kuin haluaa eikä oikoa niitä kurveja. Varsinkin kun valmiin ajossa olevan auton purkaminen on huomattavasti vaikeampaa niin henkisesti kuin käytännössäkin.

 

Eli sum summarum jatka samaa rataa kyllä se sieltä vielä valmiiksi tulee ja tälläistä autoa rakennettaessa tulee varmaan yhdelle jos toisellekkin budjetti ja elämän realiteetit eteen.

  • Like 5
Link to comment
8 hours ago, Tanhis said:

Siinävaiheessa kun projektiin tulee ähky niin on syytä laskea vauhtia ja tehdä jotain muuta välissä (esim. suunnitella niitä kansia tms.) ja silloin ne projektit tuppaa venymään. Projektiähkyä ja ahdistusta voi helpoittaa myös oikaisemalla kurveissa ja jättämällä sen tankin maalaamatta lopulliseen väriinsä tai jättämällä ne irs laakerit vaihtamatta tai ajattelemalla että kyllä se arpalaatikkokin siellä menee paikallaan. Siinä sitten kun projekti on valmis ja lähdet ajelemaan jokainen vaihteenvaihto, ajokilometri ja etuluukun avaus muistuttaa siittä että olisiko sittenkin kannattanut pitkittää projektia vähän ja tehdä se kerralla sellaiseksi kuin haluaa eikä oikoa niitä kurveja. Varsinkin kun valmiin ajossa olevan auton purkaminen on huomattavasti vaikeampaa niin henkisesti kuin käytännössäkin.

 

Eli sum summarum jatka samaa rataa kyllä se sieltä vielä valmiiksi tulee ja tälläistä autoa rakennettaessa tulee varmaan yhdelle jos toisellekkin budjetti ja elämän realiteetit eteen.

 

Jos saa kysyä, onko tullut oikaistua jossain ja käynyt näin? Itse pyrin välttämään kaiken oikomisen, aina joskus tulee vähän takapakkia.    Ei mitään kyllästystä ole, lähinnä koronahössötys pääosin, kun tallissa käynti sen takia rajoitettua. Kerkeepä ainakin kerätä motivaatiota siihen mennessä kun koronahössötys rauhoittuu ja voi todenteolla taas jatkaa tallihommia..

Edited by -Alex-
Link to comment
1 hour ago, ARTO said:

Annat iskälles porttikiellon talliin... ei koronat  silloin jarruta... vanhat ymmärtää nuorien harrastekiimat, loppu on selittelyä...

Joo, se vois toimia 😄 😄 

 

Pitää pyytää vielä vaikka että tekee tarvittavan työkalulistan  mitä tarvii 3-4kk ajan niin haen ne etukäteen tallista,  puuttuvat työkalut voin hakea tuontitukusta maksua vastaan 😄

Link to comment
4 hours ago, -Alex- said:

 

Jos saa kysyä, onko tullut oikaistua jossain ja käynyt näin? Itse pyrin välttämään kaiken oikomisen, aina joskus tulee vähän takapakkia.    Ei mitään kyllästystä ole, lähinnä koronahössötys pääosin, kun tallissa käynti sen takia rajoitettua. Kerkeepä ainakin kerätä motivaatiota siihen mennessä kun koronahössötys rauhoittuu ja voi todenteolla taas jatkaa tallihommia..

Ghiassa oikaisin juurikin tankissa ja lootassa ja irs laakerit keksin. Ja viimekesänä vihdoin asensin kottenin fixaaman lootan ja tankki vieläkin maalaamatta. Ja ihan näin niinkuin perus esimerkkejä koetin laittaa.

  • Like 1
Link to comment
  • 6 months later...
  • 8 months later...

Lasse, älä huoli, nestemäistä polttoainetta saa vielä pitkään, todennäköisesti vielä vuonna 2045 . Racegäässiä saa vielä varmasti yhtä pitkään ja sitäkin saa varmaan käyttää vanhassa vehkeessä kadulla, ei maksa 204 litran tynnyrissä kuin 6€/litra

😄

Edited by -Alex-
Link to comment
On 7/16/2021 at 12:58 AM, -Alex- said:

Lasse, älä huoli, nestemäistä polttoainetta saa vielä pitkään, todennäköisesti vielä vuonna 2045 . Racegäässiä saa vielä varmasti yhtä pitkään ja sitäkin saa varmaan käyttää vanhassa vehkeessä kadulla, ei maksa 204 litran tynnyrissä kuin 6€/litra

😄

Niin no voi toi perusjamppojen raacinkikin loppua aina nopealla aikataululla jos rapakon takana saadaan esitys läpi mikä kieltää käytännössä kaiken auton virittämisen millä voi olla vaikutusta päästöihin. Esim californiassa taidettu jo ottaa käytäntöön säännös missä auton päästömittauksessa tarkistetaan onko eculla alkuperäinen ohjema vai ei.

 

Mutta täällä peräpohjolassa voi olla että 20 vuoden päästä autolla pitää olla museokatsastus että sillä saa ajella 4€/litra 95E40 bensalla.

Edited by Tanhis
Link to comment
6 hours ago, Tanhis said:

Niin no voi toi perusjamppojen raacinkikin loppua aina nopealla aikataululla jos rapakon takana saadaan esitys läpi mikä kieltää käytännössä kaiken auton virittämisen millä voi olla vaikutusta päästöihin. Esim californiassa taidettu jo ottaa käytäntöön säännös missä auton päästömittauksessa tarkistetaan onko eculla alkuperäinen ohjema vai ei.

 

Trumppilaisissa osavaltiossa saadaan odotella pakollista katsastustakin vielä tovin.

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...