mikko k Posted January 31, 2019 Posted January 31, 2019 No eikös sunkin kannet voi sitte tehdä aiva hyvin tuosta A356:sta jos kerran se toimii noissa edellä mainitsemissani? 🤔 Onkos sulla tietoa mistä materiaalista Scatin palakannet on tehty? Ne kuulemma on kovin pehmeetä. Vai onko niissä sitten huonoa suunnittelua, en tiedä. Ei ole niistä mitään kokemuksia. Quote
mite^ Posted February 20, 2019 Posted February 20, 2019 Tuli kaverin kanssa jutuksi Alexin kupla prokkis ja selailin vähän sitä topickia läpi monen vuoden jälkeen. Heräsi kysymys että paljonko näillä kuvan kansilla on yhteistä topickin kansiin? Ps. Tää ei ole vittuilu (pakollinen hymiö) Quote
-Alex- Posted February 20, 2019 Author Posted February 20, 2019 (edited) Yhteensattuma lähinnä. Mulla oli noi kannet, ostin ne n. noin vuosi siitä kun Tommis Billet otti yhteyttä ja puhui billet kansien valmistamisesta. Vuosi sitten myin noi Kari Kittilälle. Ihan OK kannet, mutta jotain puutteita, pauterit ei mahtunut ja palotilat aika laakeat. Kanavat oli omaan makuun vähän erikoiset, D port pakokanavat ainakin ahdistaa wasp stage2 pakosarjan kanssa, kanavan perusympyrä isompi kuin pakosarjan lähdöt ja imukanava katon pyöristys hiukan jyrkkä, saanee korjattua vähäsen seetin asennuksen jälkeen muotoilemalla. Edited April 10, 2019 by -Alex- Quote
-Alex- Posted March 31, 2019 Author Posted March 31, 2019 (edited) Ensimmäinen billet kansipari kävi kansisepällä. Kanavien malli ja palotila oli lähtökohtaisesti ihan ok kansisepän mielestä, vähän päätettiin suurentaa vielä kanavia. Kanava malli siis suhteellisen hyvin onnistunut. Edited March 31, 2019 by -Alex- 1 Quote
-Alex- Posted May 26, 2020 Author Posted May 26, 2020 (edited) Vähän ollut puhetta 54x40 venttiileistä billet kansiin, samalle miehelle kuin edelliset kannet. En ole tarkemmin vielä tutkinut mutta ilmeisesti chevyn venttiilikoot kyseessä? jousipaketti pitäisi samalla löytää. Sopiva pituus venttiileille 117-125mm ja paksuus mielellään se 8mm / 0.313" Edited May 26, 2020 by -Alex- Quote
Jarmo Lummi Posted August 15, 2020 Posted August 15, 2020 Mexxin kanavan muotoa kannattaa tsiikailla myös ja tuo cosworth tyyppinen kanavakaan ei ole huono koska testeissähän se aikoinaan virtasi pyöreää kanavaa paremmin kannenpäässä mutta se kartiokkuus imusarjan päästä noin 60mm pyöreää reikää läppärungon kiinnikepinnasta lähtis ( läppä 60-65mm ) kapenemaan seetiä kohti jos noi LS chewa imu / pako venaa ajatellen saisi kanavien muodot ja kansien materiaalivahvuudet sekä nosto varat sinne 20mm luokkaan jos race tyylistä kantta 52-54mm imuu ja 40-42 pakoo 98-102mm männälle jne... Billet kansissa hurjasti potenttiaalia oikeasta materiaalista ja hyvistä vaihtoehdoista jos rakentaa katukonetta ajatellen kansia niin typ4 tyylisillä venoilla ( V8 Ford yksi hyvä vaihtoehto tais olla 116 -118mm pituus ) kisakansiin tosiaan nuo LS tyyliset venat on erinomaista ajatusta. Hyvä jos asiat kehittyy ja kasautuu testivaiheeseen Quote
-Alex- Posted February 23, 2021 Author Posted February 23, 2021 (edited) - Edited February 23, 2021 by -Alex- Quote
tolvana Posted February 23, 2021 Posted February 23, 2021 (edited) Saas nähdä ehtiikö kuolo korjata ennenkun alexxxxin megamoottori päpättää, eka vuoskymmen alkaa oleen täynnä koneenrakennusta. Hiljaa hyvä tulee ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.. Nyt alkaa jo tuo metallintulostuskin olemaan realismia niin.... Edited February 23, 2021 by tolvana 1 Quote
PZQ Posted February 23, 2021 Posted February 23, 2021 HOX: Suomi on 2035 mennessä fossiili vapaa eli hopihopi Quote
mikan Posted February 24, 2021 Posted February 24, 2021 10 hours ago, PZQ said: HOX: Suomi on 2035 mennessä fossiili vapaa eli hopihopi Oma perunamaa ja tislausvehkeet... 1 Quote
MU Posted April 5, 2021 Posted April 5, 2021 Logmech liittymässä kansi valmistajien joukkoon. http://logmech.se/eng/ Quote
tolvana Posted April 5, 2021 Posted April 5, 2021 6 hours ago, MU said: Logmech liittymässä kansi valmistajien joukkoon. http://logmech.se/eng/ Ihanan kalliin näköstä kamaa.. Quote
Jarmo Lummi Posted November 21, 2021 Posted November 21, 2021 Onkos hyvien kansiaihioiden sarrjavalmistukseen päästy ja vai yksittäisiä kokeilussa testissä? Hyvät virtaus arvot viilauksen jäljiltä takaa hyvään alakertaan ja muuhun potenttiaalia. Quote
-Alex- Posted November 23, 2021 Author Posted November 23, 2021 (edited) On 11/21/2021 at 9:54 AM, Jarmo Lummi said: Onkos hyvien kansiaihioiden sarrjavalmistukseen päästy ja vai yksittäisiä kokeilussa testissä? Hyvät virtaus arvot viilauksen jäljiltä takaa hyvään alakertaan ja muuhun potenttiaalia. Kannet on todettu virtauspenkissä ja kansivelhon puolesta hyviksi, jonka jälkeen hienosäädetty 3D mallia. Sarjavalmistusta ei pystytä aloittaan kun lähes jokainen haluaa yksilölliset kannet, eikä kukaan järkevä hae lainaa edes sellaiseen - Jos alumiinin hinta laskee kevään tasolle joulun jälkeen niin 2200-2300e paras hinta mitä yksilöllisille kansille haluaa. Sarjatuotantona saisi n. 500e halvemmalla parin jos ottaa 10kpl kerrallaan. Edited November 23, 2021 by -Alex- Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.