Tanhis Posted September 4 Author Posted September 4 Tukivarret sai uretaanipuslat ja ylimääräisten karsiminen alkoi. 1 Quote
metake Posted September 4 Posted September 4 Mihin meinasit iskarit kiinnittää? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
Tanhis Posted September 4 Author Posted September 4 18 minutes ago, metake said: Mihin meinasit iskarit kiinnittää? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Tulee uusi kiinnike, lopullinen suunnitelma vähän auki siihen asti että saan varret paikalle. Luultavasti tulee runkopalkin ulkopuolelle ja yläkiinnike siirtyy vähän taakseppäin. Quote
metake Posted September 6 Posted September 6 On 9/4/2025 at 11:09 PM, Tanhis said: Tulee uusi kiinnike, lopullinen suunnitelma vähän auki siihen asti että saan varret paikalle. Luultavasti tulee runkopalkin ulkopuolelle ja yläkiinnike siirtyy vähän taakseppäin. Sillä vaan ajattelin, että kun se irs tukivarren orkkis iskarinkiinnike olisi ollut juuri oikeassa paikassa... Quote
Tanhis Posted September 6 Author Posted September 6 1 hour ago, metake said: Sillä vaan ajattelin, että kun se irs tukivarren orkkis iskarinkiinnike olisi ollut juuri oikeassa paikassa... Toinen oli murtunut valmiiksi poikki ja huonosti korjattu ja tulevaisuuden suunnitelmissa sovittaa myös bägin kiinnike johonkin väliin. Eli siksi noi sai lähteä. Quote
Tanhis Posted September 6 Author Posted September 6 (edited) On 8/28/2025 at 1:58 PM, Tanhis said: Tuollainen pikku tilaus lähti, harmi vaan kun keskimmäiset poikittaisen runkopalkin päät oli loppu. Pitää varmaan tilata ne paruzzilta kun näytti olevan autocraftin palikkaa varastossa. Ja vaikka tuohon tulee vielä tullitalvitlellitpillitjnet päälle niin vaikka kuinka paikallista kauppiasta haluaisi suosia niin hintaero on aika oleellinen. Tähän tuli vajaa 80€ alvia ja tullimaksua päälle. Vaihteiston etukiinnike ja vaihteiston u-palkin kolo tuli myös korjattua. Vaihteiston etukiinnike muodostui 8mm lattaraudasta ja kiinnikkeen taakse vielä lisätuki akseliputkeen kiinni. Edited September 6 by Tanhis Quote
Tanhis Posted September 7 Author Posted September 7 Pakkohan sitä oli vähän konseptin toimivuutta testata ja toistaiseksi näyttäisi aika hyvin sopivan kaikki rojut sisään. Tämä tietty jo oli tiedossakin, mutta irssitys ei ainakaan parantanut takarenkaan poisottamista mutta pitää helpottaa asiaa vanne/rengasvalinnoilla. Ja tietty tuleehan se tukivarsi sieltä alaspäin kun ottaa jousilatan pultit irti. 2 Quote
Tanhis Posted September 9 Author Posted September 9 Enää ei puutu kuin keskimmäisen poikkipalkin päät. Eli lista jäljellä olevista peltihommista. -Lattian isot poikittaispalkit ja tophätit vaihtoon. -mahdollisesti vaijeriputket uusiksi vaikka nekin on jo kerran vaihdettu -lämpöputki kokomatkalle tähän vielä etupäässä osapuutteita. Saa tarjota jos löytyy se pitkältä putkelta lähtevä pätkä. -sivuoven helma sisäosineen -lattiapellit ja näiden etu ja takapäässä olevat pikku paikkaukset. -etummaisen parioven alareuna -luultavasti pariovien takana oleva helma kun luotto nolla että olisi tehty niinkuin pitää. Näiden lisäksi varmasti eteen tulee kaikkea pientä minkä unohtanut mutta jospa tämä nyt oikeasti olisi edes peltivalmis kesäksi. 2 Quote
Tanhis Posted Thursday at 07:05 PM Author Posted Thursday at 07:05 PM Tuohon reikään tein aikoinaan kanavan bensalämppäriltä lämpökanavaan auton alle. Ideana oli että lämppäriä olisi voinut käyttää lämpimillä keleillä pelkkänä puhaltimena ja kylmillä ilmoilla lämmitykseen. Tämä kanava sai jo aikaisemmin lähdön kun hokasin että kenties joku uudempi lämppäri hieman fiksumpi kuin vanha bn4. Nykyiselle minulle jäi muistutuksena vanhasta kanavasta reikä joka piti tukkia. Lämppäri autoon kylläkin on tulossa mutta reitti tulee olemaan sama kuin orkkis ampparissa bensatankin ohi takasisälokarin vierestä. 2 Quote
Tanhis Posted yesterday at 01:23 PM Author Posted yesterday at 01:23 PM Nyt on loputkin poikittaisten palkkien osat tontilla. 1 Quote
Tanhis Posted 3 hours ago Author Posted 3 hours ago Koska touhuilen pienessä tallissa niin auto pitää saada käännettyä seuraavaa steppiä varten. Eli tavaratilan ovi paremmin esille. Tätä varten pitää saada pyörät alle ja meinasin että tuosta pikaisesti livautan ghiasta seisomaan jääneen 145/65 vanhan varapyörän alle ja ghian nykyinen varapyörä toiselle puolen. 145/65 meni lokarin ja rummun välistä pyöränkaaren sisään ilman ongelmia. Kunnes hokasin että toinen kumi puhki ja ei pidä ilmaa. Korvaava kumi 20km päässä niin ähelsin sitten nuo täys profiiliset 165 kummit alle. Näillä näkee myös mihin auton korkeus asettuu kun mahd. korkea profiili olisi tarkoitus taakse sovittaa anyway. No nämä luonnollisesti ei enää sujahdakkaan paikalle helposti, tukivarret irti jousilatoista ja äheltäen kumit paikalle. Pukkien päältä laskeminen sai vielä jäädä kun alkoi ilta olemaan jo aika pitkällä. Btw. onko jollain kokemusta kuinkapaljon esim csp:n takalevyt auttaa tuota renkaan sovitusta lokarin sisään. Quote
Urbantoy Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago 41 minutes ago, Tanhis said: Btw. onko jollain kokemusta kuinkapaljon esim csp:n takalevyt auttaa tuota renkaan sovitusta lokarin sisään. Mitähän settiä sä olet tonne taakse suunnitellut? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.