Tanhis Posted September 4 Author Posted September 4 Tukivarret sai uretaanipuslat ja ylimääräisten karsiminen alkoi. 1 Quote
metake Posted September 4 Posted September 4 Mihin meinasit iskarit kiinnittää? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
Tanhis Posted September 4 Author Posted September 4 18 minutes ago, metake said: Mihin meinasit iskarit kiinnittää? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Tulee uusi kiinnike, lopullinen suunnitelma vähän auki siihen asti että saan varret paikalle. Luultavasti tulee runkopalkin ulkopuolelle ja yläkiinnike siirtyy vähän taakseppäin. Quote
metake Posted September 6 Posted September 6 On 9/4/2025 at 11:09 PM, Tanhis said: Tulee uusi kiinnike, lopullinen suunnitelma vähän auki siihen asti että saan varret paikalle. Luultavasti tulee runkopalkin ulkopuolelle ja yläkiinnike siirtyy vähän taakseppäin. Sillä vaan ajattelin, että kun se irs tukivarren orkkis iskarinkiinnike olisi ollut juuri oikeassa paikassa... Quote
Tanhis Posted September 6 Author Posted September 6 1 hour ago, metake said: Sillä vaan ajattelin, että kun se irs tukivarren orkkis iskarinkiinnike olisi ollut juuri oikeassa paikassa... Toinen oli murtunut valmiiksi poikki ja huonosti korjattu ja tulevaisuuden suunnitelmissa sovittaa myös bägin kiinnike johonkin väliin. Eli siksi noi sai lähteä. Quote
Tanhis Posted September 6 Author Posted September 6 (edited) On 8/28/2025 at 1:58 PM, Tanhis said: Tuollainen pikku tilaus lähti, harmi vaan kun keskimmäiset poikittaisen runkopalkin päät oli loppu. Pitää varmaan tilata ne paruzzilta kun näytti olevan autocraftin palikkaa varastossa. Ja vaikka tuohon tulee vielä tullitalvitlellitpillitjnet päälle niin vaikka kuinka paikallista kauppiasta haluaisi suosia niin hintaero on aika oleellinen. Tähän tuli vajaa 80€ alvia ja tullimaksua päälle. Vaihteiston etukiinnike ja vaihteiston u-palkin kolo tuli myös korjattua. Vaihteiston etukiinnike muodostui 8mm lattaraudasta ja kiinnikkeen taakse vielä lisätuki akseliputkeen kiinni. Edited September 6 by Tanhis Quote
Tanhis Posted September 7 Author Posted September 7 Pakkohan sitä oli vähän konseptin toimivuutta testata ja toistaiseksi näyttäisi aika hyvin sopivan kaikki rojut sisään. Tämä tietty jo oli tiedossakin, mutta irssitys ei ainakaan parantanut takarenkaan poisottamista mutta pitää helpottaa asiaa vanne/rengasvalinnoilla. Ja tietty tuleehan se tukivarsi sieltä alaspäin kun ottaa jousilatan pultit irti. 2 Quote
Tanhis Posted September 9 Author Posted September 9 Enää ei puutu kuin keskimmäisen poikkipalkin päät. Eli lista jäljellä olevista peltihommista. -Lattian isot poikittaispalkit ja tophätit vaihtoon. -mahdollisesti vaijeriputket uusiksi vaikka nekin on jo kerran vaihdettu -lämpöputki kokomatkalle tähän vielä etupäässä osapuutteita. Saa tarjota jos löytyy se pitkältä putkelta lähtevä pätkä. -sivuoven helma sisäosineen -lattiapellit ja näiden etu ja takapäässä olevat pikku paikkaukset. -etummaisen parioven alareuna -luultavasti pariovien takana oleva helma kun luotto nolla että olisi tehty niinkuin pitää. Näiden lisäksi varmasti eteen tulee kaikkea pientä minkä unohtanut mutta jospa tämä nyt oikeasti olisi edes peltivalmis kesäksi. 2 Quote
Tanhis Posted September 11 Author Posted September 11 Tuohon reikään tein aikoinaan kanavan bensalämppäriltä lämpökanavaan auton alle. Ideana oli että lämppäriä olisi voinut käyttää lämpimillä keleillä pelkkänä puhaltimena ja kylmillä ilmoilla lämmitykseen. Tämä kanava sai jo aikaisemmin lähdön kun hokasin että kenties joku uudempi lämppäri hieman fiksumpi kuin vanha bn4. Nykyiselle minulle jäi muistutuksena vanhasta kanavasta reikä joka piti tukkia. Lämppäri autoon kylläkin on tulossa mutta reitti tulee olemaan sama kuin orkkis ampparissa bensatankin ohi takasisälokarin vierestä. 2 Quote
Tanhis Posted Monday at 01:23 PM Author Posted Monday at 01:23 PM Nyt on loputkin poikittaisten palkkien osat tontilla. 1 Quote
Tanhis Posted yesterday at 07:30 PM Author Posted yesterday at 07:30 PM Koska touhuilen pienessä tallissa niin auto pitää saada käännettyä seuraavaa steppiä varten. Eli tavaratilan ovi paremmin esille. Tätä varten pitää saada pyörät alle ja meinasin että tuosta pikaisesti livautan ghiasta seisomaan jääneen 145/65 vanhan varapyörän alle ja ghian nykyinen varapyörä toiselle puolen. 145/65 meni lokarin ja rummun välistä pyöränkaaren sisään ilman ongelmia. Kunnes hokasin että toinen kumi puhki ja ei pidä ilmaa. Korvaava kumi 20km päässä niin ähelsin sitten nuo täys profiiliset 165 kummit alle. Näillä näkee myös mihin auton korkeus asettuu kun mahd. korkea profiili olisi tarkoitus taakse sovittaa anyway. No nämä luonnollisesti ei enää sujahdakkaan paikalle helposti, tukivarret irti jousilatoista ja äheltäen kumit paikalle. Pukkien päältä laskeminen sai vielä jäädä kun alkoi ilta olemaan jo aika pitkällä. Btw. onko jollain kokemusta kuinkapaljon esim csp:n takalevyt auttaa tuota renkaan sovitusta lokarin sisään. Quote
Urbantoy Posted yesterday at 08:13 PM Posted yesterday at 08:13 PM 41 minutes ago, Tanhis said: Btw. onko jollain kokemusta kuinkapaljon esim csp:n takalevyt auttaa tuota renkaan sovitusta lokarin sisään. Mitähän settiä sä olet tonne taakse suunnitellut? Quote
Tanhis Posted 18 hours ago Author Posted 18 hours ago 7 hours ago, Urbantoy said: Mitähän settiä sä olet tonne taakse suunnitellut? Etupäähän odottelee, csp:n etulevyt asennusta. Taakse käynyt mielessä csp:n T2 setti kuplan irs suunniteltu. Tämän sarjan hinta vaan karannut niin myös muut ruvenneet kiinnostamaan, mutta taas toisaaltaan siittä että osat vaan sopii paikalleen voisi jokusen roposen maksaakkin. Mitä vanteisiin ja renkaisiin tulee niin jotain mikä täyttää lokarin olisi mielessä. Vielä kuitenkaan ei ole projekti ihan siinä vaiheessa että pitäisi päättää, mutta varmaan joku 185 max leveys ja 15" vanne. Joku fetissi mulla on noihin bussin vakiovanteisiin, mutta jos alut auttaa tuota lokariongelmaa niin sellaiset sinne menee. Perhana kun noita perus vanteita ei juurikaan tehdä 16" kun ne sopisi mielestäni taakse pirun hyvin monessa 5x205 kulkineessa. Quote
mllks Posted 14 hours ago Posted 14 hours ago (edited) Itsellä ei oo IRS-hommista kokemusta, mutta säädettävät jousilatat on kyl aika ehdoton tuon renkaanvaihdon suhteen ainakin straight axle-touhuissa. Itelläkin on vakio 15" vanteet ja takana melko muhkut 175/80 renkaat niin ei mitään mahiksia muuten saada ulos ilman, että ruuvailee säätölatan ala-asentoon. Eikös niitä ole IRSsiinkin saatavilla? EDIT: ja kun otti silmän käteen ja katsoi kuvia, niin olihan siellä säätölatat jo paikallaan. 😅 Edited 14 hours ago by mllks 1 Quote
Tanhis Posted 13 hours ago Author Posted 13 hours ago 1 hour ago, mllks said: Itsellä ei oo IRS-hommista kokemusta, mutta säädettävät jousilatat on kyl aika ehdoton tuon renkaanvaihdon suhteen ainakin straight axle-touhuissa. Itelläkin on vakio 15" vanteet ja takana melko muhkut 175/80 renkaat niin ei mitään mahiksia muuten saada ulos ilman, että ruuvailee säätölatan ala-asentoon. Eikös niitä ole IRSsiinkin saatavilla? EDIT: ja kun otti silmän käteen ja katsoi kuvia, niin olihan siellä säätölatat jo paikallaan. 😅 Juu tässähän on vielä pohdinnassa kuinkapaljon vielä sheivaa latasta ja akseliputken valusta tavaraa pois että saa enemmän liikerataa alaspäin 1 Quote
jonih Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago Eräässä punaisessa pakettiautossa on latasta poistettu tavaraa, jotta rengas tulee tarpeeksi alas. Iskarin joutuu irroittamaan, jotta tulee riittävän alas. Toki ko. autossa on navassa pinnapultit ja pyörä muttereilla kiini, joten hieman vaatii pyörää vielä enemmän alaspäin. 1 Quote
-tipi- Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago Tässä ei oo IRSsejä, mut säädettävät on. Mitkähän 175/75R15 taakse laitettiin, niin piti tyhjentää kumi ja vetää liinalla lyttyyn et sai alle. Eurotourille mukaan tuli paikkapullo ja biliksen pikkukompura. Menevät paljo pienempään tilaan kuin varapyörä, joka ei kuitenkaan oikein toimi fiksusti molemmissa päissä. No niitäkään ei kyl tarvittu. 1 Quote
Tanhis Posted 11 hours ago Author Posted 11 hours ago (edited) Taidan tosiaan sipasta latasta palasen pois ja trimmata tuota stopparia. Samalla voisi varastaa tuosta ghiasta testiin 185/65 5,5" leveine vanteineen niin saa vähän paremman kuvan tilatarpeesta kuin noista 165/80 4,5" vanteella. Tuossa nyt kuitenkin näyttäisi olevan aika hyvin tavaraa trimmattavaksi. Edited 10 hours ago by Tanhis Quote
metake Posted 10 hours ago Posted 10 hours ago Aika paljolti em. syistä olen jättänyt omani melko korkeaksi, mutta tässä korossa tulee takapyörä pois paikaltaa ilman mitään kikkailuja. IRS-akseli siis, 185/65-15 rengas, 5,5" ET12 vanne, ja pinnapultit rummussa. Quote
Tanhis Posted 9 hours ago Author Posted 9 hours ago 8 minutes ago, metake said: Aika paljolti em. syistä olen jättänyt omani melko korkeaksi, mutta tässä korossa tulee takapyörä pois paikaltaa ilman mitään kikkailuja. IRS-akseli siis, 185/65-15 rengas, 5,5" ET12 vanne, ja pinnapultit rummussa. Ei itselläkään hinkua ole tätä mitenkään tonttiin saada, mutta pointtina että säätölattaa operoimalla pitäisi saada rengas ulos, siinä on kuitenkin aika hyvä vara vielä operoida min ja max säädön kanssa. Nyt tämä ei toteudu. Ilmapussit tämän kanssa ollut alunperin ideana ei sen takia että sen saisi -20mm maapallon pintaa alemmaksi vain lähinnä että minimikorkeudessa oltaisiin siinä noin 10cm korkeudessa ja siittä sitten mukavaan cruisailukorkeuteen. Quote
Tanhis Posted 3 hours ago Author Posted 3 hours ago Tuolle korkeudelle se jää ilman esijännitystä latoissa, latta kiinni alavalussa. Eli pitää vähän viilailla lattoja että saa renkaat kivasti pois. Auto toisinpäin talliin ja seuraavaksi poikittaisten palkkien kimppuun. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.