Tanhis Posted March 22, 2018 Author Share Posted March 22, 2018 13 hours ago, mikan said: Nyt vasta tajusin, että sulla on ollut tämä lanssi projektina jo reilusti yli 10 vuotta! Juu onhan tämä ollut projektina kauan kun tarkoituksena ollut että kaikki tehdään kunnolla kun kerran ruvetaan tekemään. Ja onhan tässä välissä tullut vähän muitakin hommia tehtyä joista nyt voisi mainita vaikkapa pari muksua valmistuminen koulusta omakotitalon remppaus T34 ghian rakennus 66 variant 64 kupla 68 automaatti fasty T4 doppelin kunnostus ja joitain muitakin hommia mitä ei nyt edes muista. Mutta tämä bussi on silti aina pysynyt työn alla pikkuhiljaa. Ja mitä tuohon akslein pussitukseen tulee niin vaihtoehdot tuntuvat olevan aina vain vaikeita ja jokatapauksessa kompromisseja. Itse tykkään myös siittä että se olisi teknisesti hieno ja mahdollisesti myös muista poikkeava. 2 Quote Link to comment
jonih Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 (edited) 11 hours ago, jori said: Sitä päivää odotellessa ku joku kehittää ilma-akselin perinteisillä palkeilla, mutta palkeiden liike kääntää ala ja myöskin yläputken jousipakkaa.. Siinä olis hyvä..on vaan niin kovin ahdasta että itse en oo vielä keksinyt että miten. Voit lopettaa odottamisen, pari vuotta nyt tullut tällaisella ajeltua :) Kuplassa kanssa ollut tällainen viritelmä kohta 10v Edited March 22, 2018 by jonih 1 Quote Link to comment
mikan Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 jonih oli sen verran ujo, ettei laittanut linkkiä. :-) http://samba.rustyvw.org/45/ t. Mika Quote Link to comment
jonih Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 (edited) 45 minutes ago, mikan said: jonih oli sen verran ujo, ettei laittanut linkkiä. :-) http://samba.rustyvw.org/45/ t. Mika No juu kyllähän nämä asiat pistää ujostuttamaan. Linkin takaa löytyy tuo ns eka versio, jonka junaan tein säkeillä. Sittemmin tuli vielä värkkäiltyä parennaltu versio (siitäkään ei ole linkkiä, eikä edes kuvaa valmiista tuotteesta :)). Se siitä, ambulanssiprojekti jatkukoon! Edited March 22, 2018 by jonih Quote Link to comment
Tanhis Posted March 22, 2018 Author Share Posted March 22, 2018 Älä nyt nää on pirun hyviä kun oikeasti etsii jotain mikä olisi toimiva ratkaisu. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 28, 2018 Author Share Posted May 28, 2018 Tuli löydettyä kauhealla mäihällä oikeanlainen nos bosch ajovalon kehys olemassa olevan tilalle missä oli pikkunen lommo ja kiinnitys lirpake olisi pitänyt niitata uudelleen kiinni. Eihän tämäkään mikään 100% täydellinen ollut kun huonolla varastoinnilla ollut. Mutta senverta hyvä että kehtaa nossiksi väittää. Pakkohan se oli sitten kasata ajovalot kasaan odottamaan asennusta. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 28, 2018 Author Share Posted May 28, 2018 Uudet tiivisteet lasin ympärille uudelleen maalatut jouset löysivät paikkansa ja sitten asennusvalmiit valot hyllyyn odottelemaan. Vielä kun saisi itseään niskasta kiinni tekemään nuo loput hitsaukset tuosta autosta että voisi alkaa edes harkitsemaan paklaushommia. 4 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 26, 2018 Author Share Posted December 26, 2018 Kait tätäkin pitäis välillä värkkäillä. Kuskin puolen pyöräkoteloon naputtelin suurinpiirtein oileanmuotoisen korjauspellin kun en tuohon sopivia peltejä löytänyt valmiina paloina. Jos vaikka tän vuoden puolella saisi liimailtua kiinnikkin. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 12, 2020 Author Share Posted May 12, 2020 Komiaa pitäisköhän käydä laittamassa kuva nykykunnosta. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 12, 2020 Author Share Posted May 12, 2020 Tietty voishan sitä tännekkin laittaa kuvaa nykykunnosta. 8 Quote Link to comment
Tanhis Posted September 1, 2021 Author Share Posted September 1, 2021 Jaahas tähänkin sain vähän inspiraatiota kun 3 vuoden tauon jälkeen sain tallin siivottua niin että taas mahtuisi jotain vähän tekemäänkin. Eli tämä jäänyt vähän senkin takia roikkumaan kun en keksinyt sopivaa ratkaisua millä kuskinoven saa sopivaan kohtaan kun homma jäi edelliseltä vähän puolimatkaan. Eli tunkkia etuakselin ja a-pilarin alaosan väliin niin alkoi oven asentokin muuttumaan sinnepäin missä sen pitäisi olla. Samassa rytäkässä sitten a-pilarin alaosa otti vähän damagea ja korjasin sen uudella palasella. Kun oven sai sopivaan kohtaan niin pystyi aloittamaan doglegin paikalleen mallauksen ja tämähän oli just niin vittumaista hommaa kuin muistkin eli vaikka ajatus oli että ostan vihreät pellit että sopisivat hyvin paikalleen niin ainakaan doglegien kanssa 3 kpl kokemuksella en voi todellakaan suositella. Kahdessa palassa tulevat doglegit kun ei sovi yhteen edes toistensa kanssa puhumattakaan että istuisivat autoon edes sinnepäin. Kantit väännetty vähän sinnepäin, esim 90asteen kulmassa oleva kantti yleisesti väännety vain johonkin 70 asteen paikkeille. Sikses ottaa päähän kun aikaisemmin kaikki vihreät pellit olleet huippulaatuisia. Tässä vielä hyvä esimerkki tuosta sopivuudesta. Sentin verran rakoa alareunan kantin ja pitkän kyljen kantin välissä. Onhan näissä varmasti autokohtaisiakin eroja mutta tämä ei kyllä selity sillä. Ja eniten vitutaa se että noista ei saa kalua muutakuin hakkaamalla suoraksi ja jatkamalla peltiä mutta tietääpähän että mihin vapaa-aikansa käyttää. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 31, 2021 Author Share Posted December 31, 2021 Jep jep osta kallista niin saat laatua, jep jep ei se aina päde. Nämä tosiaan on ihan perseestä. Ulkopellin 1,5mm kanttauksen vinouden pystyin korjaamaan kohtuu helposti kun osti lisää työkaluja, eli pikkasella palakantilla sai kivasti säädettyä kanttauksen suoraksi kun ekaksi koputteli suoraksi. Ja taasen helman ja doglegin ulkopellin käärevuuden virheen sai kivasti korjattua ostamalla lisää työkaluja eli kutistin/venytin kombolla. Jospa tämän doglegin asennuksen jälkeen saisi projektia vähän rullaamaan pikkasen mielekkäämmillä peltihommilla kun tää doglegi on tuottanut aika vahvaa ahdistusta. 5 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.