Jump to content

-52 kupla vaiheessa..päiväkirja


eekoo

Recommended Posts

Onko sulla takajarrukilvet väärin päin (vasen oikealla ja oikea vasemmalla) vai onko

näissä vanhuksissa vaijerin veto eri suuntaan?

Vetarin suojaputket ja sillämuotoa jarrukilvet väärinpäin. Huomaa myös iskarin erikoinen asento.

 

iskari on samassa asennossa kun alunperinkin.. https://picasaweb.google.com/1001652928 ... 3439210930, suojaputken puolenvaihdolla ei ole merkitysä kilven sopivuuteen..

Kuvasta näkyy myös että orkkis jarruvaijeri kulkee takakautta ylös, Nyt uudemmilla (paremmilla?)osilla kasatussa takakautta alas, Jarruja saa parantaa museosäännösten mukaan..vaikkei ihan MA:a rakennetakaan...

Link to comment
  • 1 month later...

Pitkästa aikaa ehti talliin, nyt alusta ja koppa ruuvattu yhteen. lokasuojien saumojen sovituksessa töitä (: , seuraavaksi korin pintamaalaus ja loput pikkuosat : rattiputki, reumaluukut, vanteet, jne . Kesään -13 tähdätään.....tai kesällä ainakin savut :)

Link to comment
  • 4 months later...

Kyllähän sä olet kans ison työn tehny tämän kanssa. Vaikka mieli tekis jo testaamaan, niin malta vaan tehä kaikki saman tien valmiiksi. Eiköhän näitä ajokelejä tulene ensi kesäksikin

Link to comment

Hienoa nähdä kun tapahtuu tallissa, ison työn olet tehnyt :)

 

Lypsyjakkara ajot kannattaa tehdä erittäin harkitusti koska olen nähnyt miten voi käydä kun painaa jarrua ja lypsyjakkara liukuu taaksepäin / kaatuu = tulee rumaa jälkeä... joten parempi laittaa joku projektipenkki kiinni

 

Dennis

Link to comment

Ehkä 80-luvun kittipakkelientisöinneissä nuukailtiin maalin kanssa ja sisälokasuojat massattiin mitä paksummalla massalla, sitä parempi tyylisesti.

 

Äkkiä noi riittoisasti maalaten kiiltävälle pinnalle ja tän projektin pisteet pomppaa ylemmäs!

Link to comment

Tai sitten laitat kivenisku massan ja sen päälle joustaviin paikkoihin tehty maali. Nuo pyöränkotelot on vaan sen verta hyvin näkyvillä että tottakai ne kannattaa maalata varsinkin kun ovat jo valmiiksi puhtaat ja esillä.

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Taas pari päivää tallissa.....ovi-ikkunoiden nostimet restauroitu, välyksiä korjattu puolikaari hammasrattaan siirrolla n.5mm lähemmäs pikkuratasta. , Hampaat korjaushitsattu jo aiemmin. Ovien tiivisteet ja stopparit asennettu. Uudet sähköjohdot vedetty kattotunneliin. Kattoverhoilu asennettu, seuraavan sais siistimmin ja nyt tietäis oikean työ järjestyksen. Kaveristakin vois olla apua. Helpoin oli keskikaton isopala, muovinen paistinlasta loistava työkalu.. Vaikein takakulmien taitettavat hammastetut peltilipareet. Takapenkin takana olevat matot asennettu ja takaikkunat asennettu, siinäkin kaverista vois olla apua mutta saa yksinkin. edit: illalla takasivulasitkin. Fairysta apua , normi naruveto asennuksessa. Kumitiivisteissä sais olla isommat sisäpuoliset heltat.

Link to comment
  • 5 months later...
  • 2 months later...

12.11 1970 rekisteristä poistettu tammikuu 1952 kupla  käynnistyi tänään 25.1 2014.   Kaikki tuntui latausta lukuunottamatta toimivan.

 

puutteet : ovi ja takakylkipahvit, kytkimen ja ajovalojen  säätö, akun kansi ,  latauksen löytäminen ja sisälokarien maalaus korinvärillä. 

  • Like 4
Link to comment
  • 3 weeks later...

joo olihan se aika savotta  mutta hyvällä mallilla alkaa olemaan. Parin kukauden huili aikoja täytyi välillä pitää nii taas jakso..  En oo tarkkaan laskenu kuluja mutta äkkiä arvioiden +-kymppi... Tosin paljon on käytettyjä osia tontilla...

Hiekkapuhallus Jukka Mattila PHP Kurikka, maalaus Pasi Seppänen Kurikka, penkit verhoili  A.Huhta &co, sähköt Markus Koskela Kurikka

Osat: Huhta, Hotmats , Paruzzi, Nippelit, Vammalan autokumi/Rengasmesta, Lasiset J.Kananoja, Virtanen + monta "palstamyyjää" Konsultaatiot: A.Huhta, moni "palstalainen" Kaikille Kitoos :-)

 

ollaan koristeluvaiheessa ;-) https://picasaweb.google.com/100165292843498342225/Kupla52#5981715926744344834

Edited by eekoo
  • Like 1
Link to comment
  • 4 weeks later...

Pontevasti katsurilta tilaamaan vanhaa kilpeä VL-xxx, selvisi että se on ollut mopossa mutta tällä hetkellä mopo on poistettu liikenteestä. Trafi kehoitti tilaamaan kilven, sen saa mä tai mopomies, riippuen kumpiko sen tilaa ensiksi... Toivottavasti kilvet odottaa konttorilla kun katsastellaan...

Link to comment

Pontevasti katsurilta tilaamaan vanhaa kilpeä VL-xxx, selvisi että se on ollut mopossa mutta tällä hetkellä mopo on poistettu liikenteestä. Trafi kehoitti tilaamaan kilven, sen saa mä tai mopomies, riippuen kumpiko sen tilaa ensiksi... Toivottavasti kilvet odottaa konttorilla kun katsastellaan...

 

On noita "mopomiehiä" ennenkin lahjottu vaihtamaan tunnusta. Mulla oli viimeksi tunnus mopossa ja moottoripyörässä.. Oma hommansa oli. mut tuli hoidettua..

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

takajouset ei meinaa parantua.... vedin vääntösauvoineen ulos ja vaihdoin paikkaa yhden boorin verran, sitte menee "alarajoittimesta "käsivoimin nostamalla tilaansa ja silloinhan perä putoaa liian alas... onko nyt keinona siirtää yksi poori vääntösauvan ulkopäästä, jostain luin että sillä on mahdollista hienosäätää... sitten täytyy irrottaa lokasuojat että saa ulosvetimellä irroittaa...

Link to comment

Perän korkeutta pystyy säätämään 5 mm tarkuudella. Löysin jostain taulukon(en muista mistä) joka on tallin seinällä. Jos tiedät paljon haluat laskea niin kerro mulle voin käydä katsomassa taulukosta miten pitää toimia.

Link to comment

5mm tarkkuudella?   Alkuperäinen asennukseni oli siis liian kireä, täydellä taistelupainolla latat makasi edelleen alimmaista "rajoitinta" vasten, sitten löysäsin jousen sisäpäästä yhden boorin . Nyt kori on liian alhaalla n.5 cm, tai siis takarenkaat on liikaa piilossa lokasuojassa.

Jossain olen tuon ohjeen nähnyt  mutta vaatii ilmeisesti lokasuojien irroittamisen..

Link to comment

Jousen toisessa päässä on 40 spooria ja toisessa 44 - muistaakseni, enkä muista kummin päin. Mutta kun toista siirtää yhden pykälän ja toista yhden vastaan yhden pykälän, syntyy nuo viiden millin erot - tai jotain sinne päin

Link to comment

tuo 8 ast. on varmaankin enemmän kun käsin jaksaa nostaa lattaa tilaansa.  Pakko alkaa irrottelemaan lokasuojia prkl.. kenties riittää kun irrottaa lokasuojan puoleen väliin, ei tarvis puskuriin ja sähkoihin sattua , sit jousi lattoineen käteen ja repimään jousen ulkopäitä irti..

Link to comment
  • 4 weeks later...

leuka rintaan ja kohti uusia vastoin.....Katsurilta sain vihreän valon kilvitykseen 20v omistuspapereilla.  Hain puuhakilvet ja kävin ajamas 500 m:n matkan, öljyä tulee ilmeisesti vauhtipyörän takaa lähes valumalla, moottori vai lodju, en vielä tiedä  ....,vaihteistoon laitoin 2,5l , toivottavasti sitä on liikaa ja ylimääräinen tulee ulos kytkinakselilta.. alta keskihalkiosta myos nokkuu mutta se ei ole niin paha.. voi emäsianvitxx.

Link to comment

leuka rintaan ja kohti uusia vastoin.....Katsurilta sain vihreän valon kilvitykseen 20v omistuspapereilla.  Hain puuhakilvet ja kävin ajamas 500 m:n matkan, öljyä tulee ilmeisesti vauhtipyörän takaa lähes valumalla, moottori vai lodju, en vielä tiedä  ....,vaihteistoon laitoin 2,5l , toivottavasti sitä on liikaa ja ylimääräinen tulee ulos kytkinakselilta.. alta keskihalkiosta myos nokkuu mutta se ei ole niin paha.. voi emäsianvitxx.

Täältä satelee nyt kyllä tsemppausta vaan ja yön yli rauhottumista. Lastentauteja ilmenee aina ja jos se lohduttaa että sulla on kuitenkin moottoriin vain muutama letku ja piuha sekä aika hyvin tilaa roplata kone irti. Vaihdelaatikosta ja vetareistakin löytyy uusia muttereita ja kannattimia, eli helposti lähtee sekin irti eikä paina paljon sylissä kun nostaa työpöydälle. Ajokautta on vielä paljon jäljellä!

Link to comment

Noh noita lastentauteja tulee aina, aika pieniä ongelmia enää verrattuna minkälaisesta projektista lähdit liikenteeseen, äkkiä tuollaisen vakiokoneen tiputtaa lattialle, toista nää viriviri kun kaasareiden purkuun menee sama aika kun vakiomoottorin irroitus... puhumatta kaikista öljyletkuista yms.

 

Hatunnoston paikka saada tuo kasaan tuossa ajassa :)

Link to comment

Tänään katsastettu ja kilvitetty, Melke kun olis orkasmin saanu. Vaihteistosta vähensin öljyä n.litran nii vuoto tyrehtyi.  Täytyy tarkistaa määrä hetkun ehtii... Katsurin jälkeen sammui tielle, hetken tutkimisen jälkeen diaknoosi oli että pensapumpun akseli oli liukunut ulos muttei vielä pudonnut.  Ei antanut luonto periksi lähteä hinaamaan.. Keskellä kirkonkylää pumppu irti ja paloiksi, akseli paikalleen ja kasaus. Toista tuntia ähkyin  ja pällistelijöitä riitti :-)) Täytyy joku lukitus systems laittaa ettei enää tule ulos..

https://picasaweb.google.com/100165292843498342225/Kupla52#6015871221955960882

Edited by eekoo
  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...