eekoo Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 käytössa orkkis vaijerisysteemi jotka on siis pitkät = kiertää takakautta kilpeen, ja nuoremmat kilvet ja muut hilppeet, siksi kässäri on "nurinpäin" Quote Link to comment
eekoo Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 Onko sulla takajarrukilvet väärin päin (vasen oikealla ja oikea vasemmalla) vai onkonäissä vanhuksissa vaijerin veto eri suuntaan? Vetarin suojaputket ja sillämuotoa jarrukilvet väärinpäin. Huomaa myös iskarin erikoinen asento. iskari on samassa asennossa kun alunperinkin.. https://picasaweb.google.com/1001652928 ... 3439210930, suojaputken puolenvaihdolla ei ole merkitysä kilven sopivuuteen.. Kuvasta näkyy myös että orkkis jarruvaijeri kulkee takakautta ylös, Nyt uudemmilla (paremmilla?)osilla kasatussa takakautta alas, Jarruja saa parantaa museosäännösten mukaan..vaikkei ihan MA:a rakennetakaan... Quote Link to comment
vwagen Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Suojaputket samanlaiset molemminpuolin,iskarin alakorvakkeet on erilliset osat ja näyttävät olevan oikein asennettu,iskarien kulma ihan normaali(tuon ikäiseen Kuplaan). Quote Link to comment
eekoo Posted January 13, 2013 Author Share Posted January 13, 2013 Pitkästa aikaa ehti talliin, nyt alusta ja koppa ruuvattu yhteen. lokasuojien saumojen sovituksessa töitä (: , seuraavaksi korin pintamaalaus ja loput pikkuosat : rattiputki, reumaluukut, vanteet, jne . Kesään -13 tähdätään.....tai kesällä ainakin savut :) Quote Link to comment
eekoo Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 keksintö siirtopyörien päällä. yx etappi siis saavutettu. Ajamaton mutta koekäytetty motoori prkle tiputtaa öljyä vaikka niputtaja piti olla kokenut. Quote Link to comment
eekoo Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 vähä jotain tapahtunut kevään aikana, saatu väri päälle ja kotitalliin, kasaus alkanut, "terapiatyö" etenee hitaasti.. https://picasaweb.google.com/1001652928 ... 0528160818 Quote Link to comment
SePi Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Kyllähän sä olet kans ison työn tehny tämän kanssa. Vaikka mieli tekis jo testaamaan, niin malta vaan tehä kaikki saman tien valmiiksi. Eiköhän näitä ajokelejä tulene ensi kesäksikin Quote Link to comment
eekoo Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 Jarrut on ok, ohjaus nipussa kulmien säätöä vailla ja ovet pysyy kii, voisjo alamäkiajoa harrastaa luu pitkällään lypsyjakkaralla istuen :-)) Quote Link to comment
Dennis Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Hienoa nähdä kun tapahtuu tallissa, ison työn olet tehnyt :) Lypsyjakkara ajot kannattaa tehdä erittäin harkitusti koska olen nähnyt miten voi käydä kun painaa jarrua ja lypsyjakkara liukuu taaksepäin / kaatuu = tulee rumaa jälkeä... joten parempi laittaa joku projektipenkki kiinni Dennis Quote Link to comment
-tipi- Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Mites noi sisäloksut on maalaamatta, kun tankin alta yms. on nätisti korinvärissä? Quote Link to comment
eekoo Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 jäävät todnäk mustiks, katotaan sit ku saan loksut kii lopullisesti. Quote Link to comment
vwagen Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Kyllä ne täytyy ennen lokasuojien kiinnitystä maalata ja miksi maalaisit ne mustiksi kun tuo maalaus näyttää muuten hyvin tehdyltä/onnistuneelta. Minkälaiset ovi-ikkunoiden tiivisteet olet laittanut? Quote Link to comment
ARTO Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Ehkä 80-luvun kittipakkelientisöinneissä nuukailtiin maalin kanssa ja sisälokasuojat massattiin mitä paksummalla massalla, sitä parempi tyylisesti. Äkkiä noi riittoisasti maalaten kiiltävälle pinnalle ja tän projektin pisteet pomppaa ylemmäs! Quote Link to comment
Tanhis Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Tai sitten laitat kivenisku massan ja sen päälle joustaviin paikkoihin tehty maali. Nuo pyöränkotelot on vaan sen verta hyvin näkyvillä että tottakai ne kannattaa maalata varsinkin kun ovat jo valmiiksi puhtaat ja esillä. 1 Quote Link to comment
eekoo Posted June 6, 2013 Author Share Posted June 6, 2013 vwagen said: Kyllä ne täytyy ennen lokasuojien kiinnitystä maalata ja miksi maalaisit ne mustiksi kun tuo maalaus näyttää muuten hyvin tehdyltä/onnistuneelta. Minkälaiset ovi-ikkunoiden tiivisteet olet laittanut? http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/15591-52-kuplan-oven-ikkunan-rako/ Quote Link to comment
eekoo Posted June 18, 2013 Author Share Posted June 18, 2013 Taas pari päivää tallissa.....ovi-ikkunoiden nostimet restauroitu, välyksiä korjattu puolikaari hammasrattaan siirrolla n.5mm lähemmäs pikkuratasta. , Hampaat korjaushitsattu jo aiemmin. Ovien tiivisteet ja stopparit asennettu. Uudet sähköjohdot vedetty kattotunneliin. Kattoverhoilu asennettu, seuraavan sais siistimmin ja nyt tietäis oikean työ järjestyksen. Kaveristakin vois olla apua. Helpoin oli keskikaton isopala, muovinen paistinlasta loistava työkalu.. Vaikein takakulmien taitettavat hammastetut peltilipareet. Takapenkin takana olevat matot asennettu ja takaikkunat asennettu, siinäkin kaverista vois olla apua mutta saa yksinkin. edit: illalla takasivulasitkin. Fairysta apua , normi naruveto asennuksessa. Kumitiivisteissä sais olla isommat sisäpuoliset heltat. Quote Link to comment
eekoo Posted November 19, 2013 Author Share Posted November 19, 2013 penkit valmiit, sähköt melkein valmiit, kevääksi tod näk valmistuu... takajousia täytynee pudottaa yks napsu :-( , sivupahvit puuttuu. 1 Quote Link to comment
Dennis Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Hyvä homma että etenee, olisi kiva nähdä inspiroivia kuvia :) T. Dennis Quote Link to comment
eekoo Posted January 25, 2014 Author Share Posted January 25, 2014 12.11 1970 rekisteristä poistettu tammikuu 1952 kupla käynnistyi tänään 25.1 2014. Kaikki tuntui latausta lukuunottamatta toimivan. puutteet : ovi ja takakylkipahvit, kytkimen ja ajovalojen säätö, akun kansi , latauksen löytäminen ja sisälokarien maalaus korinvärillä. 4 Quote Link to comment
vilkku Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 12.11 1970 rekisteristä poistettu tammikuu 1952 kupla käynnistyi tänään 25.1 2014. Hieno juttu! Työ on teettänyt tulosta, nyt vielä pari kuvaa tänne =) Quote Link to comment
eekoo Posted February 16, 2014 Author Share Posted February 16, 2014 neitsytmatka ajettu, tallista kärrylle ja kärryltä toiseen talliin... Vaihteisto on vähän outo kun en ole synkattomalla ajellu... perä ei pudonnut vaikka vähän ajelin rytkyihin, pitänee napsu pudottaa.... prkl.. muuten tuntuis toimivan, kaasuun jäykempi palautus jousi ja sen sellaista... https://picasaweb.google.com/100165292843498342225/Kupla52#5981020482485144658 3 Quote Link to comment
metake Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Kyllä pitää hattua nostaa muutoksesta jonka kupla on kokenut :) 1 Quote Link to comment
mikan Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Kyllä tuossa on varmaan parin vuoden aikana saanut aika monta iltaa ja viikonloppua tallissa viettää. Muutama eurokin saattanut kulua matkan varrella. t. Mika Quote Link to comment
DOODAH Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 kuka teki penkit`? Quote Link to comment
eekoo Posted February 17, 2014 Author Share Posted February 17, 2014 (edited) joo olihan se aika savotta mutta hyvällä mallilla alkaa olemaan. Parin kukauden huili aikoja täytyi välillä pitää nii taas jakso.. En oo tarkkaan laskenu kuluja mutta äkkiä arvioiden +-kymppi... Tosin paljon on käytettyjä osia tontilla... Hiekkapuhallus Jukka Mattila PHP Kurikka, maalaus Pasi Seppänen Kurikka, penkit verhoili A.Huhta &co, sähköt Markus Koskela Kurikka Osat: Huhta, Hotmats , Paruzzi, Nippelit, Vammalan autokumi/Rengasmesta, Lasiset J.Kananoja, Virtanen + monta "palstamyyjää" Konsultaatiot: A.Huhta, moni "palstalainen" Kaikille Kitoos :-) ollaan koristeluvaiheessa ;-) https://picasaweb.google.com/100165292843498342225/Kupla52#5981715926744344834 Edited February 19, 2014 by eekoo 1 Quote Link to comment
eekoo Posted March 14, 2014 Author Share Posted March 14, 2014 Pontevasti katsurilta tilaamaan vanhaa kilpeä VL-xxx, selvisi että se on ollut mopossa mutta tällä hetkellä mopo on poistettu liikenteestä. Trafi kehoitti tilaamaan kilven, sen saa mä tai mopomies, riippuen kumpiko sen tilaa ensiksi... Toivottavasti kilvet odottaa konttorilla kun katsastellaan... Quote Link to comment
Barney Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Pontevasti katsurilta tilaamaan vanhaa kilpeä VL-xxx, selvisi että se on ollut mopossa mutta tällä hetkellä mopo on poistettu liikenteestä. Trafi kehoitti tilaamaan kilven, sen saa mä tai mopomies, riippuen kumpiko sen tilaa ensiksi... Toivottavasti kilvet odottaa konttorilla kun katsastellaan... On noita "mopomiehiä" ennenkin lahjottu vaihtamaan tunnusta. Mulla oli viimeksi tunnus mopossa ja moottoripyörässä.. Oma hommansa oli. mut tuli hoidettua.. Quote Link to comment
eekoo Posted March 27, 2014 Author Share Posted March 27, 2014 orkkis kilpi oli tullut konttorille, jes, tosin väärän värisenä.. tilaan uuden mustan heti kun on leima papruissa. Quote Link to comment
Guest -sippo- Posted March 27, 2014 Share Posted March 27, 2014 Muista tilata ilman kiinnitys reikiä... Quote Link to comment
eekoo Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 takajouset ei meinaa parantua.... vedin vääntösauvoineen ulos ja vaihdoin paikkaa yhden boorin verran, sitte menee "alarajoittimesta "käsivoimin nostamalla tilaansa ja silloinhan perä putoaa liian alas... onko nyt keinona siirtää yksi poori vääntösauvan ulkopäästä, jostain luin että sillä on mahdollista hienosäätää... sitten täytyy irrottaa lokasuojat että saa ulosvetimellä irroittaa... Quote Link to comment
JM Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Perän korkeutta pystyy säätämään 5 mm tarkuudella. Löysin jostain taulukon(en muista mistä) joka on tallin seinällä. Jos tiedät paljon haluat laskea niin kerro mulle voin käydä katsomassa taulukosta miten pitää toimia. Quote Link to comment
eekoo Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 5mm tarkkuudella? Alkuperäinen asennukseni oli siis liian kireä, täydellä taistelupainolla latat makasi edelleen alimmaista "rajoitinta" vasten, sitten löysäsin jousen sisäpäästä yhden boorin . Nyt kori on liian alhaalla n.5 cm, tai siis takarenkaat on liikaa piilossa lokasuojassa. Jossain olen tuon ohjeen nähnyt mutta vaatii ilmeisesti lokasuojien irroittamisen.. Quote Link to comment
SePi Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Jousen toisessa päässä on 40 spooria ja toisessa 44 - muistaakseni, enkä muista kummin päin. Mutta kun toista siirtää yhden pykälän ja toista yhden vastaan yhden pykälän, syntyy nuo viiden millin erot - tai jotain sinne päin Quote Link to comment
WescuM Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Runkonumeroon 1-397 022 saakka, jousivarren säätökulma vääntöjousen ollessa vapaana on 8 astetta +/- 30' näin sanoo suomenkielinen korjausopas. Quote Link to comment
eekoo Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 tuo 8 ast. on varmaankin enemmän kun käsin jaksaa nostaa lattaa tilaansa. Pakko alkaa irrottelemaan lokasuojia prkl.. kenties riittää kun irrottaa lokasuojan puoleen väliin, ei tarvis puskuriin ja sähkoihin sattua , sit jousi lattoineen käteen ja repimään jousen ulkopäitä irti.. Quote Link to comment
eekoo Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 leuka rintaan ja kohti uusia vastoin.....Katsurilta sain vihreän valon kilvitykseen 20v omistuspapereilla. Hain puuhakilvet ja kävin ajamas 500 m:n matkan, öljyä tulee ilmeisesti vauhtipyörän takaa lähes valumalla, moottori vai lodju, en vielä tiedä ....,vaihteistoon laitoin 2,5l , toivottavasti sitä on liikaa ja ylimääräinen tulee ulos kytkinakselilta.. alta keskihalkiosta myos nokkuu mutta se ei ole niin paha.. voi emäsianvitxx. Quote Link to comment
SePi Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 leuka rintaan ja kohti uusia vastoin.....Katsurilta sain vihreän valon kilvitykseen 20v omistuspapereilla. Hain puuhakilvet ja kävin ajamas 500 m:n matkan, öljyä tulee ilmeisesti vauhtipyörän takaa lähes valumalla, moottori vai lodju, en vielä tiedä ....,vaihteistoon laitoin 2,5l , toivottavasti sitä on liikaa ja ylimääräinen tulee ulos kytkinakselilta.. alta keskihalkiosta myos nokkuu mutta se ei ole niin paha.. voi emäsianvitxx. Täältä satelee nyt kyllä tsemppausta vaan ja yön yli rauhottumista. Lastentauteja ilmenee aina ja jos se lohduttaa että sulla on kuitenkin moottoriin vain muutama letku ja piuha sekä aika hyvin tilaa roplata kone irti. Vaihdelaatikosta ja vetareistakin löytyy uusia muttereita ja kannattimia, eli helposti lähtee sekin irti eikä paina paljon sylissä kun nostaa työpöydälle. Ajokautta on vielä paljon jäljellä! Quote Link to comment
Dennis Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Noh noita lastentauteja tulee aina, aika pieniä ongelmia enää verrattuna minkälaisesta projektista lähdit liikenteeseen, äkkiä tuollaisen vakiokoneen tiputtaa lattialle, toista nää viriviri kun kaasareiden purkuun menee sama aika kun vakiomoottorin irroitus... puhumatta kaikista öljyletkuista yms. Hatunnoston paikka saada tuo kasaan tuossa ajassa :) Quote Link to comment
eekoo Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 (edited) Tänään katsastettu ja kilvitetty, Melke kun olis orkasmin saanu. Vaihteistosta vähensin öljyä n.litran nii vuoto tyrehtyi. Täytyy tarkistaa määrä hetkun ehtii... Katsurin jälkeen sammui tielle, hetken tutkimisen jälkeen diaknoosi oli että pensapumpun akseli oli liukunut ulos muttei vielä pudonnut. Ei antanut luonto periksi lähteä hinaamaan.. Keskellä kirkonkylää pumppu irti ja paloiksi, akseli paikalleen ja kasaus. Toista tuntia ähkyin ja pällistelijöitä riitti :-)) Täytyy joku lukitus systems laittaa ettei enää tule ulos.. https://picasaweb.google.com/100165292843498342225/Kupla52#6015871221955960882 Edited May 21, 2014 by eekoo 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.