Jump to content

Kuplan antennin paikka


Recommended Posts

Nyt pitäisi löytää asennusohje kuvan mukaiselle antennille, siis lähinnä mihin kohtiin reiät porataan, ja onko antennin tarkoitus olla pystysuorassa vai vinossa. Ettei sitten harmita jälkeenpäin kun tullaan tapahtumissa huomautteleen että reiät on väärässä paikassa ja antenni väärässä asennossa :)

 

59_VW_Antenna.jpg

 

 

Noille kahdelle muulle mallille mulla on ohje, ja niille löytyy jopa sabluunat reikien merkkaamista varten, mutta tuolle 2-piste kiinnitteiselle ei. Auttakaa...

 

7.jpg

Link to comment

Kerran yritin tuota itselleni selvittää. Sambassa olivat tietävinään, että ei ollut mitään ohjetta ja jokainen dealeri laittoi sen sinne minne katsoi parhaaksi. Ison veden tuolla puolella näytti yleensä olevan oikealla puolella ja suoraan pystyssä. Mun antenni on edelleen kiinnittämättä.

Link to comment

Lisävaruste-esitteessä saattaa olla kuva antennin sijoittamisesta, koitan etsiä. Ameriikassa on radioaaltojen polarisaatiosta ja aallonpituuksista johtuen antennit laitetu vaakalamppuaikoina pystyyn. Suomessa vino antenni parantaa kuuluvuutta.

Link to comment
  • 1 year later...

Itselleni laitoin antennin apukuskin puolelle, pystysuoran linjan ja ikkunapilarin linjan puoliväliin. Antteni oli 2 piste kiinnityksella, niin tein ensin reiän ylemmälle kiinnityspisteelle, ja sitten zoomailin että mikä asento näyttää hyvältä. Tuohon puoliväliin päädyin, koska auto on melko reilussa etunojassa, niin pysty linja näytti tyhmältä kun silloin antenni itse asiassa olikin aavistuksen eteenpäin vinossa. Ja tuo ikkunapilarin linja on mun mielestä aivan liikaa taaksepäin kallistettu eikä näytä luonnolliselta, vaan mun silmään hassulta.

 

Koetan löytää kuvan, epäselvän selostuksen tueksi..

 

 

EDIT: "Oikeaoppisesti" vanhojen ohjeiden mukaan antenni kuuluu asentaa kuljettajan puolelle, jotta "ohikulkevat jalankulkijat eivät vääntele pysäköidyn auton kallista antennia" :)

Link to comment
Pysty ei ole hyvä kuuluvuuden kannalta fm-lähetyksillä niinkuin joku taisi jo sanoa.

 

Niin ja mikä se haitta on käytännössä melkein 2m pitkällä piiskalla.

 

620805.jpg

 

Mulla oli yhdessä autossa noin. Kuuluvuus oli huono. Ainoa kanava mikä kuului hyvin oli nova.

Link to comment
Pysty ei ole hyvä kuuluvuuden kannalta fm-lähetyksillä niinkuin joku taisi jo sanoa.

 

Niin ja mikä se haitta on käytännössä melkein 2m pitkällä piiskalla.

 

620805.jpg

 

Mulla oli yhdessä autossa noin. Kuuluvuus oli huono. Ainoa kanava mikä kuului hyvin oli nova.

 

Ja asia muuttui kun käänsit antennin?

Link to comment

Tällanen tästä nyt sitten tuli (silmät kii ja sinneppäin)...omasta mielestä just oikeaan kulmaan..ei pystyyn, eikä a-pilarin suuntasesti vaan siihen väliin..

 

Saa tulla sit tapahtumissa vittuileen, ku menin ja laitoin kuskin puolelle.....mut empä kuvista päätellen ole ainoa ;)

post-1314-13888367510524_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Kyybel
Tuossa jonkun näköinen kuva oman asennuksen lopputulemasta..

 

Näyttää hyvältä. Ylempi reikä näyttäisi olevan vertikaalisesti noin 100mm päässä etuluukun reunasta mutta paljonko on matkaa horisontaalisesti oven etureunaan? Noin 70mm?

 

Entä alempi reikä?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...