tolvana Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 (edited) Tää ollut talossa about tässä kuosissa vuodesta 2007 sitä ennen tää oli nätti vaaleansininen ja "hyvä"kuntonen kuljin LPR-Imatra akselilla. Katsastusremppa "vähän" läks lapasesta ja tämmönen siitä tuli. Tänään tuli värkkäiltyä WOW-efekti kohdilleen alle 13v. keskuudessa tolla putkella ja laajakaistalambdakin tuli asennettua. Neljäs kone tänä vuonna jo kiinni ja tääkin tokaa kertaa eli konejumppaa harrastellaan aktiivisesti. Tästä on tullut koeajopenkki noille moottoreille mitä talvisin tulee rakenneltua. Lauantaina saapi isit selitellä pojilleen mikä tää oikein on kun Lahden messuhallin parkkiin tän aamulla lykkää. WOW-efekti testattu Kouvolassa ja nuo skidit mitkä nurkissa luuhaa ainakin innostuivat, mamma sanoi että ihan HIRVEE....evvk. Vielä kun tulis pikku vesisade ja muuttais ton läheisen laskettelurinteen mutavelliksi niin sais kupeet ym. koristeltua. Tähänhän innostus tuli poitsun(silloin4v) pikkuautosta ja tätä ei kuulemma saa hukata. Sopiihan se. Tää kun on kirppuakin parempi(lämmin) ja koneswappiin suorastaan yllyttää tuo avonaisuus. Korkeuttakin on sen verran ettei tartte tunkata kun irrottaa vaihdinten vaijerit ja koneen kiinnityspultit. Edited November 16, 2018 by tolvana Quote Link to comment
Anpu Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Hiano, kyl kieltämättä toi putki on RÖYHKEÄ. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Mulla vaan ekaksi mielessä että mites käy tennispallon jos sen tunkee tonne startin ajaksi ampuuko ulos kun antaa häppää. Quote Link to comment
tolvana Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Hyi teitä, tietty siel on äänäri sisällä ja verkko päässä ettei tupakannatsat jne. mitä kaikkee tuo nyt houkuttaakaan mee ja tuki "pistintä" tai häntää joka heiluu mukavasti... Quote Link to comment
MU Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Entäs jos saapuu toivomasi vesisade...;) Quote Link to comment
Tanhis Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Toi tarttis sellasen traktoriläpän Quote Link to comment
tolvana Posted May 9, 2012 Author Share Posted May 9, 2012 Tuli taas laitettua "oma" kone roikkumaan tonne perään, nyt 40 lortolla ja pelaa 3xparemmin kun kertaakaan 45 lortolla vaikka kurkkuja ja suuttimia vaihdeltiin urakalla. Tehot tippu snadisti vaan nyt on muuten hyvä. Pystyputken äänäri syöksi villat taivaalle ja mökätaso nousi turhan korkeaksi mun makuun. Nyt kehtaa lähtä ratalle aamutuimaan kun on taas niiiiiiin hiljaset äänet. Ens tiistaina mopokerhon ratapäivät, siihen mennessä saatava puolisen tusinaa värkkiä ajokuntoon joten tää luokitellaan valmiiksi ainakin kunnes taas tarttee koeajaa joku mosa. Quote Link to comment
karvanoppa Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Vaasassa pyöri 90-luvun alussa vastaava punainen kromimangelsseilla, oli kuulemma melkoinen pillumagneetti. :) Quote Link to comment
tolvana Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 SvidduP**luP**seenreikä! Tällästä tänään. Quote Link to comment
tolvana Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 Nyt ollaan autotonna kun molemmat lelut on telakalla. Taas oppia kantapään kautta. Raju maastokäyttö vaatii "suksen" öljypohjan alle. Mentiin kiville kovaa ja kolinalla ja koneen elikkä lootan tuenta petti ja kone pomppas 10 cm taaksepäin, lisäöljypohja rikki jne.jne. Kiikalan reissu painaa päälle ja lelut levällään. Ykkössuunnitelma oli mennä tonne pe-iltana variantti+koomakämppä yhdistelmällä, tuo suunnitelma suli variantin konerikkoon. Kakkossuunnitelma oli mennä la-aamuna tällä ja nyt sekin vaarassa mennä reisille. Tää päivä menee vielä mopoja rassatessa eli autoihin ehtii paneutua aikasintaan huomenna, saattaapi tulla kiirus.... Quote Link to comment
tolvana Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 Vaihteensiirtotankokin on paskana, etupää oli 45 asteen kulmassa eteenpäin,takapää revennyt ja venähtänyt 15mm. "Lätkämaila" oli oiennut ja pohjassa melekonen lontto. Olipas tälli. Se tankokin lienee saanut siipeensä kun ei meinaa kaikki vaihteet löytyä samalla kepin asennuksella. Orggiskepin ja konsolin joutui jo hylkäämään. Huomenna Kokka Kohti Kiikalaa Kuudelta. Quote Link to comment
tolvana Posted May 20, 2012 Author Share Posted May 20, 2012 Nyt vkl aikana 700km mittariin ja havainnot : Metsäretkillä hävinnyt tasapaino eturenkaista ja ohjausiskari kaputt. Vaihteiston häntä osuu koriin ja johtaa ääntä vaihteistosta. Vaihteensiirtäjä lienee vaurioitunut kun kakkosvaihde ei "loksahda" kohdilleen vaan löytyy arpomalla sieltä päin. Muut vaihteet OK. Jokimaa-Heinola väli motarilla +130 mittarissa sai öljyt 85 asteeseen,ei paha. Quote Link to comment
tolvana Posted July 27, 2012 Author Share Posted July 27, 2012 Vai ei kuplalla kulje tavara... 2kpl 1500x1930 18 mm vanerilevyä(Pritschenin lava) 70 kilsaa katolla, ei uskaltanu nostaa vauhtia yli 60km/h kun nitinä ja natina kattotelineistä alko pölöttään... Kulkimeen tullut taas parituhatta kilsaa ja kaikki pelaa niin kun pitääkin. Tänään uudet eturenkaat hakuun ja vanteillevääntö niin tää ois BIFfikunnossa, aamulla arvotaan lähdetäänkö Visulahteen vai synnyttämään ja jos Visulahteen niin Bajalla vai Variantilla. Quote Link to comment
HSuomi Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Voisitko laittaa ton mainion stingerin takasin? Quote Link to comment
tolvana Posted July 27, 2012 Author Share Posted July 27, 2012 Pystyputken äänäri syöksi villat taivaalle ja mökätaso nousi turhan korkeaksi mun makuun. Nyt kehtaa lähtä ratalle aamutuimaan kun on taas niiiiiiin hiljaset äänet. Katsellaan tulevaisuudessa jos ehtis purkaa sen ja laittaa uudet villat jotka kestäis yli 200km. Mennee ens kevääseen. Quote Link to comment
HSuomi Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Älä ihmeessä villaa laita stingeriin. Vaimentamaton iso stingeri on paras osa minkä kuplaan saa : ) Quote Link to comment
tolvana Posted June 16, 2013 Author Share Posted June 16, 2013 Pikku päivitys. Tämmönen on vempele tänään. Katsuri löys pehmeetä kuskinpuoleisesta pyöränkotelosta, joko tuulilasi tai etukansi laskenut ilmeisesti talvella vettä tonne. Katsuri totes että kyllähän tolla tän kesän ajelee mut paikkaa tuo ennen seuraavaa leimaa johon totesin että OK. Vihdoin asennettu rempattu piiiitkävälitteinen loota, pohjassa näkyy jälkiä kivilleajoista eli sinnekin vois vähän maalia sutaista ettei rupee ruoste pureksimaan pahemmin. On se vaan mukava kun on wolkkarissa tehokas lämmitys eikä tartte palella suomen suvessa. Takapää on hetkellisesti hiukan alhaalla kun tää joutu luovuttamaan lisäjousi-iskarinsa toiseen vempeleeseen, uudet hankinnassa. Malatestat haluttais laittaa taakse kun Ritkestonen duelerit tuntuupi luikkailta ja oishan nää nätimmät. Niin ja tässä on kolmipistevyöt myös takana että pysyypi kyytiläiset ryhdissä jos vähän röykyttää joskus. Quote Link to comment
tolvana Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Tänään leimattu välivuoden jälkeen, eka yritys keskeytyi liian isojen kumien takia mut nokkelasti kävin vaihtaas vakiopyörät alle. Tämännäkönen tänään. Luonnossa näyttää paljon pöhkömmältä nuo takakumit. Huomaa hienot kuraläpät. Quote Link to comment
tolvana Posted April 17, 2016 Author Share Posted April 17, 2016 (edited) Tänäkin vuonna leima saatu ensiyrittämällä ainoa huomautus tuli pissapojasta. Muutama koneswappikin jo tehtynä tälle vuodelle. pakosarjalle hiekkakylpy ja tuore kuumakestomaali pintaan niin kelpaa ajella viel muutaman viikon ja sit taas seisontaan. Edited April 17, 2016 by tolvana Quote Link to comment
tolvana Posted April 17, 2016 Author Share Posted April 17, 2016 (edited) Laitoin EMPIn lodjutuet tähän ja kirwaan,Kirwan woimastartti sai osansa sorvilta kun ei muuten oikke yltäny. Tää pata ahdistaa aina vaan, öljynpaineet hipoo 7 kiloa jo tyhjäkäynnillä ja nakuttaa edelleen. Laskelmat uusiksi, kasataan joskus.... Tämän koneen koe- ja säätöajon havainnot oli et pääsuutinta napsu isommaksi ja toisen venakopan sankaa pitää vähän taivuttaa kun tuppaa tihkumaan. Tänään vuorossa nelkkujen tyhjennys ja kun sade yllätti niin aloin leikkeleen OXYyn peltejä, tää on 30 mm 1600 konetta leveämpi niin pakosarjaongelma on isohko... Ja sikakalliit tönärinsuojaputketkin jää lyhkäseksi,sorvasin putkiin sentin holkit jospas nuo pitäis ölpät sisällään. Edited April 17, 2016 by tolvana Quote Link to comment
tolvana Posted April 17, 2016 Author Share Posted April 17, 2016 Puhallinkoppamurhe ois seuraavana. Malli leikkaa ja liimaa. Ois vähän helpompaa tehdä normikokosta pataa... Tää siis 86x94 5,7" kangilla ja isolla dekillä. Quote Link to comment
tolvana Posted April 19, 2016 Author Share Posted April 19, 2016 Päivän puuhasteluina öljyjäähysysteemi oxyyn ja samalla hihniksestä sorvilla stefamalli, stefoja ei ollu laakerikaupassa hyllyssä,tulee torztaagina. UPSi toi paketin vwheritagelta, sankakiinnitteiset venakopat joiden sisään mahtuu nuo pauterkamat. Samassa paketissa allunpalloon parit pikkuosaset... 1 Quote Link to comment
tolvana Posted May 3, 2016 Author Share Posted May 3, 2016 Ajankuluksi korjasin nelkun vaihtimia pariskunnan Quote Link to comment
VW-63 Posted May 3, 2016 Share Posted May 3, 2016 Et varmaan meinaa käyttää sylinterien alla olevia taaksepäin ilmaa ohjaavia jäähypeltejä, kun muuten tuo suodatin toimii öljyn lämmittimenä:) Itsellä samanlainen kampikammio pukissa ja myös peltejä ja puhallinkoppaa himmailemassa. Meinasin siirtää suodattimen jonnekin muualla, kun meinasin laittaa alapellitkin. Quote Link to comment
tolvana Posted May 4, 2016 Author Share Posted May 4, 2016 411 jarrut auki...halkirikki se on. Onneks on vielä tuo varaosapirssi pihassa, nyt tosin ilman jarruja. Quote Link to comment
tolvana Posted May 10, 2016 Author Share Posted May 10, 2016 Museonelkussa taas leimaa pariks vuodeks, yks vetonivelenkumi pitää uusia ja kilvenvalot pitää korjata. Prkle, iski kumma murhe. Ei oo varjoo missään, meinasin ruveta kliinerillä käymään tota läpi ja vahaamaan mut katellaa sit joskus... 3 Quote Link to comment
tolvana Posted May 11, 2016 Author Share Posted May 11, 2016 Tän aamun puuhastelut, 1915cc taas koeajovalmiina... Pikkasen zoomailin puhkukoppaa OXYyn, parikyt joutoreikää umpeen ja vähän lisää peltiä niin toimiva vaikkei kaunis tulee tästäkin. Tilasin OXYyn bobcat putkiston, vähän jännittää mimmonen sota sen kanssa tulee ennenkun se on paikallaan. 1 Quote Link to comment
tolvana Posted May 15, 2016 Author Share Posted May 15, 2016 Nakkasin nelkusta myynti-ilmon nettiautoon keskiviikkoiltana ja torstaina se läks, pojat jäi. Jotain uutta tuli tilalle, 2/1974 syntynyt Jönssi jonka viisariin tärähti lauantain jokimaan reissulla 50000km ekaa kertaa. Taidekuvassa ah niin tuttu parin eskon bensansuodatin, tietty konehuoneessa painepuolella ja ilman lemmareita. Oman mielenrauhan vuoksi laitoin bensaletkut uusiksi. Lakkas mokoma starttaamasta Lahden retkellä mut ei ollu paha korjata tota, riitti kun putsas kaikki kolme liitosta mitä johdosta löytyy. Bajamajan bensapumppuongelmakin ratkes, ruikkarin tanko irti ja messinkiputki kaasarista kateissa. No, kohta lienee luvassa kolinaa koneesta ellei oo jo mennyt läpi. Luulin et pumput oli loppu mut viel löyty muutama. Nupiksi otin tommosen pikkuprokkiksen mallia pura,tutki,kokoa ja asenna 2 Quote Link to comment
tolvana Posted May 17, 2016 Author Share Posted May 17, 2016 Posti toi huolto- ja korjausohjeet kaikkiin 12v ebereihin mitä vw on käyttänyt. Jos joskus noita nelkkujen lämppäreitä fiksailis... Koesoitto lähestyy Oxyllakin hissukseen, saa nähdä ehtiikö openiin. Jönssin vipattimet tuli fiksattua ja rammari viritettyä toimintaan. Matkalehmä ja pari muuta kakspyörästäkin herätetty talviunilta. Quote Link to comment
tolvana Posted May 21, 2016 Author Share Posted May 21, 2016 Bajaan vaihdoin koneen ja nyt pitäisi saada sytkä kohdilleen läppärillä tyyliin säädä ja aja säädä ja aja,säädä vielä lisää. Uusi lelukin saapui, mut nyt on jaloviinan aika... Quote Link to comment
tolvana Posted May 25, 2016 Author Share Posted May 25, 2016 OXY leikit jatkuu, putkisto tilattu reilu viikko sit mut ei ehdi ei... Eli plan B öljysysteemi ja vituiks sekin, no plan C näyttäis olevan mahdollista saada pelaamaan. Vuotavat lortot aiheutti myös ylimääräistä päänvaivaa mut jospa aamulla saisi koesoitettua tuon. Pikku säätösessio ja suutinjumppa ja sit mosa kirppuun ja kiikalaan. Kohta viikko vietetty pekkasia tallissa ja loppua ei näy. Quote Link to comment
Ketsa Posted May 25, 2016 Share Posted May 25, 2016 Löysin aikoinaan urhoon niin lyhyen öljynsuodattaminen, että se mahtui olemaan paikoillaan 38 mm kärmeksen kanssa. Suodattaminen vaihto toki edellyttää pakosarjan irroitusta, mutta sehän on nopee homma. Jos tarvetta, niin voin viikonloppuna kaivella koodia suodattimelle. Quote Link to comment
tolvana Posted May 25, 2016 Author Share Posted May 25, 2016 Ei liene tarvetta, bobcatputkisto kulkee imarien vierestä kunhan se joskus saapuu...sit saa litrasen pöntön suodattamaan ölppää. Kaikki tuntuu taas tökkivän urakalla, kirppu lakkas lataamasta ja 123tunen säätösofta ei pelaa mun läppärillä niin sekin kone on " vaiheessa " taas vuoden tai jotaa... Vituttais jos ei vituttais nää lelut! Quote Link to comment
tolvana Posted May 26, 2016 Author Share Posted May 26, 2016 It's fucking ALIVE!!! Vaan eipä tää huoli mun videopätkää, Kiikala on my mind. Quote Link to comment
tolvana Posted May 26, 2016 Author Share Posted May 26, 2016 (edited) Päivän leikit aika lopettaa on... OXY on kirpussa ja jotakuinkin säädöissään Sadekuurojen aikana niputin Janin rookerin tohon malliin ja bajassa on taas luottokone vähän aikaa kunnes saan ton keltuaisen mustattua ja laturin vaihdettua ehjään. Huomenna parit lisämittarit kirppuun ja siirtopyörät alle. Toiveena ois 14 alkunen varttimailin aika. Just hokasin et Pitää koittaa ehtiä laittamaan vaipatkin tolle kirpulle,huhhuijaa.... Edited May 26, 2016 by tolvana Quote Link to comment
tolvana Posted May 27, 2016 Author Share Posted May 27, 2016 Just varmistu ettei renkaat tuu tänään,oottelin niitä jo eilen... Prkleen 1001renkaat. Nuilla kumeilla ei taida tavoite täyttyä kun suddaa liikaa startissa, kalsarivauhtipäivillä sit ehkäpä onnaa... Quote Link to comment
tolvana Posted May 27, 2016 Author Share Posted May 27, 2016 Siitä se ajatus lähti. Tommonen inkontinenssisuoja. Pari lisämittaria ehdin myös asentaa mut sit pukkaa toukkaväijyä ja kauppareissua ym.ym. Saas nähdä paljonko kello on ennenkun on työkalut,ajovarusteet ja muu sälä pakattu. Kuudelta ylös ja keula kohti vwopenia. Quote Link to comment
tolvana Posted May 28, 2016 Author Share Posted May 28, 2016 Tuli sit suojalle käyttöä. Heti kun löi käyntiin ja kiekat kävi kolmessatonnissa niin öljyjäähy petti. Jostain puhkukopan sisältä vuotaa reilusti. Semmonen kiikalaan reissu tänävuonna. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.