Jump to content

Junisproject "Taneli"


Guest Protege

Recommended Posts

Posted
Tyypit sekaisin. Siis sellanen kone, joka siihen olis alunperin voinut kuulua ja kävis tuon svingilaatikon kanssa, pääsis senkin testaamaan. Ja joskus sitten suurentaa sylinterikokoa.

 

Toinen hauska tilanne ollut tämä materiaalihankinta.

 

Ensin ostin nuo 2 neliötä yksimillistä ja 2 neliötä kaksimillistä.

 

Kaksimillinen meni hetkessä palkkeihin.

Sitten ajattelin, ettei parin loppupalkin valmistamiseen mene enää toista kahden neliön arkkia, joten ostin reilun yhden neliön vajaan palan.

No sehän loppui. Hajin sitten taas lisää neliön verran. Esimerkiksi etulattian palkeissa on vielä korjattavaa. Siihen tämä menee.

 

Paruzzilta tuli pariovien alle b-laadun musta helmapelti, ostin halvalla, ja luulin saavani pelkän ulkokuoren, mutta olihan sekin jo koteloitu. Samassa tuli myös b-pilarin alaosa, seuraavaksi näitä kiinni.

[attachment=0]2012-10-13-002.jpg[/attachment]

vähällä meinasit sevitä itellä meni 7 levyä pohja imas jo kaks.t.jallis

Guest Protege
Posted

Kustomia ja lähinnä palapelin näköistä on tullut tehtyä alla

 

post-5273-13888365670525_thumb.jpg

 

Luukun yläpuolista paneelia en ala väsäämään itse.

Paruzzilta oli ainakin tällä hetkellä loppu.

 

post-5273-1388836567129_thumb.jpg

 

Omatapainen sisälokasuojan korjaus

 

post-5273-13888365671513_thumb.jpg

 

MIKSI helmapelti tulee noin alas verrattuna lattiaan??

Etuosasta päätellen sitä ei voinut asentaa muuten.

Poikkipalkit ovat kumminkin 40mm korkeita.

Eipä mua ainakaan haittaa.

Valmiin auton kynnyksellä tietysti huono istua kun siitä tuli tollanen liukumäki. :D

Vaihteensiirtotanko tulee tässä mallissa keskimmäisten palkkien alta, etupalkin ja takapalkin välistä.

 

post-5273-13888365671714_thumb.jpg

 

Helppo oli sentään b pilarin alaosa asentaa.

 

post-5273-13888365671923_thumb.jpg

 

Tätä keulan helmaa ei ole tullut vielä mietittyä. Varmaan projektin hankalin ilman monttua.

 

post-5273-13888365672133_thumb.jpg

 

Sitten pikkanen kevennys

 

post-5273-13888365672357_thumb.jpg

Posted

Helmapelti kuuluisi oikeasti jatkua lattian tasalla, ilman "hyppyriä"

Oletko mitannut ovi aukon ristimittaa?

 

Oma veikkaus tuohon "hyppyriin".

-Pitkittäis/poikittais palkkien mitat väärät

-B-pilarin mitat väärät

-Helmapelti väärä

 

-Asenteesta täydet pointsit, ihan sama mitä tulee kun itselle tekee :-)

 

-Pete-

Posted

kyllä sen pitäs noi tulla(oisko kori jostai syystä liian alhaalla runkoon nähden)

post-4142-13888365677753_thumb.jpg

Guest Protege
Posted

Tosta mun kuvasta tietysti näkee, että sivuoven sarana, sivuoven alalaita, uuden pilarin alalaita ja helmapelti on kohdillaan.

Ja kun noita reikiä ei tullut porailtua vaihteensiirrolle, vaan pistän tangon alapuolelta pienin mutkin, niin on ne palkitkin kohdillaan.

Guest Protege
Posted

Mitähän tällä kuskattu??

 

post-5273-13888365724731_thumb.jpg

 

Tässäpä vasta kuva-arvoitus.

Oik yläkulmassa näyttää aivan tekstiltä,

 

Alhaalla ehkä vasemmalla veneen pohjaa, oikeassa laidassa toinen vene, tai muuten tämä yksi vene on kovin kummallisen muotoinen.

Posted

Mun mielestä oikeessa ylänurkassa on transformers logo :)

 

Sun pitää kuoria sitä varovaisesti enenmmän.

  • 3 weeks later...
Posted

itellä yhtä laho..siit ei runkoa voi kyllä noin poistaa..muuten nyrjähtää on meinaan ovet kummallakin puolella..

mimmoista päivää oot tehnyt?

etenee aika vauhdilla, pääsispä itekki jo tekee..

Guest Protege
Posted

Alunperin meinasin pitää kirjaa projektiin käytetyistä tunneista. Mutta se sitten jäi.

 

Mutta jos summais, niin varmaan noihin kuviin asti tehtynä, ei kuitenkaan kehuen, parin viikon ajan illat tehnyt 4-6 tuntia illassa. Ei peräkkäisiä iltoja, mutta silloin tällöin.

 

Nyt ollut taukoa, odottelin etulokasuojia, jotta pääsee tekemään etuosaa. Ei oikein mene etuovien aukot kohdilleen ilman valmispaloja.

Olis pitänyt tilata etupoikkipalkkikin keulapellin taakse, että saa mittoihin, mutta budjetti on valitettavan pieni.

 

Voi olla että joutuu tekemään oviaukot ensin, ja sitten kyhätä niihin sopivat ovet. :D

Kuskin ovi toimii melko hyvin, apparin ovessa on pientä ongelmaa.

Toi keulaosa on aika tukevassa kunnossa muuten, jostain vain päässyt repsahtamaan, että jää sentin rako lukkomekanismin ja b-pilarin eli etuoven takapystysaumaan.

 

Jos ensiviikolla saisi nuo doglegit ja keulan alaosan tehtyä. Sitten olis keula lattiaa vaille valmis.

Mikäli yskä eikä Battlefield 3 vie miestä myös ensiviikolla mukaansa.

  • 4 weeks later...
Guest Protege
Posted

Kappas. Huomasin, ettei auto ollut hitsannutkaan itseään kolmeen viikkoon joten piti mennä avuksi.

Jospa sitä saisi tällä viikolla taas eteenpäin enemmänkin kuin nämä tämänpäivän kötöstelyt.

Teenpä alaosan kahdessa vaiheessa, niin ei tunnu niin mahdottomalta. Tänään oli oikeanpuolen vuoro.

Jalkakin tuntuu istahtavan paikalleen ilman sen suurempaa vääntämistä.

 

post-5273-13888366042715_thumb.jpg

 

Tuota alapalkkia tehdessä mietin, pitäisikö jonkun tässä taustassa tukea keulapeltiä muukin kuin pelkkä tuleva keulapeltien pokkaus?

Kait se ainakin vähän nojaisi tuohon alapalkin yläpokkaukseen?

Guest pincers
Posted
Kappas. Huomasin, ettei auto ollut hitsannutkaan itseään kolmeen viikkoon joten piti mennä avuksi.

?

 

Mä olen kans odotellu et pystäri oppis hitsaamaan itseään.. mut kun ei niin ei. Täytyy varmaan jatkaa odottelua ;)

Guest Protege
Posted

Vasen puoli ja samalla koko tausta valmiina, on se hidasta hifistelyä.

Samalla vauhdilla tuli vaihdettua siivu uutta peltiä kohtaan, johon lattian etusauma tulee.

Jalat ovat vielä toki irrallaan ovien takaa.

 

post-5273-13888366051439_thumb.jpg

 

On nämä aika näköisiä, kun ei tätä ole hiekalla puhallellut,

kyllä se joku päivä sitten kun siihen aikanaan väriä pintaan saa

 

post-5273-13888366052302_thumb.jpg

 

Kiva varmaan tehdä tuota vaihdekepin ja käsijarrun runkoa,

kun siitä on noin vähän jäljellä.

Kaasupolkimen paikan tästä vielä onneksi näkee :D

Posted

Miks tuo pikku siivu tuossa edessä jäi vanhaa, kun kaikki ympärillä vaihdettu?

On tuossa hommaa, eikun etiäpäin.

Guest Protege
Posted

Vanha oli hyväkuntoista mutta rumaa, siinä on mukana pala tuota etupuolelta näkyvää kourua ja keulapellin tukea?

 

En vielä tarkkaan tiedä tuleeko se tukemaan keulapeltiä,

kun ei kukaan ole vielä kerennyt kommentoimaan, että pitäisikö?

Ja sai pidettyä keulan suunnilleen muodossaan, kun jäi vähän mallia jäljelle.

Guest Protege
Posted

Yksi ilta mennyt näitä taitellessa..

 

post-5273-1388836610478_thumb.jpg

 

Sitten alkaa olla enään korissa peltitöinä

 

taka-alanurkat

takalokasuojat

moottoriluukun yläpalkki

keulapelti

Lattiapellit(vaijereiden, piuhojen ja letkujen asennusten jälkeen)

 

Sitten hiotaan kuukausi ja pakkeloidaan toinen ja sitten taas hiotaan kolmas.

 

Kyllä näitä autoja yhden vuodessa valmistaa :D

Guest Protege
Posted

Aaton kunniaksi kerkee myös talliin

 

post-5273-13888366200491_thumb.jpg

 

Vihdoin kyhäsin myös VIDEON tämän bussin etsintäreissusta::

 

http://www.youtube.com/watch?v=BFNghCjdSWw

 

Kyllä siinä hyttyset söivät miestä, toisin on nyt.

 

Mutta näihin sanoihin Hyviä Jouluja ja paljon paketteja..

Guest Protege
Posted

Tämä kuva on julkaistava, tuli alakulma niin nopeasti kohdalleen, ettei ole lähelläkään :D

Oltava varmaan alalaidan vaakasessa niinkuin oikea puolikin.

 

post-5273-13888366260978_thumb.jpg

 

Takapalkki rakentuu tosin mainiosti kahdesta osasta.

Puuttuu ainakin vielä lovi kiinnityspulteille, tiivisteura ja lukon vastin.

 

Nuo takaluukun aukon kulmatkin ovat aika hauskoja, mikäli niitä mahdollisimman

pienillä paikoilla joutuu paikkaa, tais mennä tuohon oik. alalaitaan viittä erimuotoista peltiä,

alin palkki, päällyspala ja tiivistelistapokkaus.

 

Lähtis korjailee tuota vasenta kulmaa illan ratoksi...

Guest Protege
Posted

Siivua kulmapalan väliin, niin alkaa näyttää ajoneuvolta

 

post-5273-1388836626586_thumb.jpg

 

Takapalkkikin valmistuu hiljalleen

 

post-5273-13888366266095_thumb.jpg

post-5273-13888366266289_thumb.jpg

Guest Protege
Posted

Ikää 26, joista 15 touhunnut tallissa autojen kanssa, eikä ole koskaan ollut kuin kaksi pukkia.

Nekin eriparia. Laitoin ne eteen.

 

Piti käyttää sitten lähimmät kukkais-asetelmatiilet pihalta taakse.

Posted
Ikää 26, joista 15 touhunnut tallissa autojen kanssa, eikä ole koskaan ollut kuin kaksi pukkia.

Nekin eriparia. Laitoin ne eteen.

 

Piti käyttää sitten lähimmät kukkais-asetelmatiilet pihalta taakse.

 

 

Ei kaikki tupakoitsijatkaan keuhkosyöpään kuole...

Silti suosittelen lämpimästi neljän tukevan pukin hankintaa :-)

Posted
Itse käyttäisin kyllä hieman toisenlaisia alustapukkeja :)

 

 

Tuli sama mieleen, mikähän tiilikasan kantavuus ennen säröilyrajalle saapumista:)

Posted

Tuohon junikseen ei saa päälle niin raskasta kuormaa että noi tiilet sais tuolta rikki jos alusta on suora eikä tiilien alla tai välissä ole kokkareita.

Guest Protege
Posted

Eilen oli maalausvalmis, siis possun nenä mustaksi ja yöksi kuivumaan.

Tänään sovitellut jo keulapeltejä paikalleen

 

post-5273-13888366308383_thumb.jpg

 

Eilen tuli myös kuskin helma valmiiksi

 

post-5273-13888366308845_thumb.jpg

 

Ikkunoiden poiston jälkeen on tämä normisetti.

Peltiliuskaa saa piilotettua ikkunatiivisteiden alle

aikalailla metrikaupalla.

 

post-5273-1388836630903_thumb.jpg

post-5273-13888366309192_thumb.jpg

 

Etusivulasit eivät irronneet tiivisteiden poistosta huolimatta.

Viisas olen, mutten näin viisas, miten ne saa pois urastaan??

 

post-5273-13888366309629_thumb.jpg

Guest Protege
Posted

Ja hyvää uuttavuotta.

Saumahiontaa lopettaessa jo ulkona raketit paukkuivat.

On siinä muuten muutama aseenlaukaus mennyt läpi,

miksilie ollut kohteena..

 

post-5273-13888366312834_thumb.jpg

 

Jatketaan ensivuonna projektia, eli luultavasti huomenna.

Guest speedy
Posted

Luodinreikien perusteella voisi päätellä että tämä yksilö on jo kertaalleen lopetettu.Sitten se on alkanut muuttua mullaksi jälleen.Kävin muuten viime yönä katsomassa -37 Studebakeria jossa pellit ja kumiosat olivat tasan yhtä kovia(California auto)mutta samanhan voisi sanoa myös Juniksesta(Suomi-auto)

Guest Protege
Posted

Keulan päällispelti paikalleen, ja sitten vasta siihen reiät

puskurin kiinnikkeille, ihme että lovet tulivat kerralla kohdalleen.

Kilpi vain vauhdittamassa

 

post-5273-13888366336079_thumb.jpg

 

Toista loksua tukevoittanut puuttuvilla osilla

 

post-5273-13888366336518_thumb.jpg

 

Toisenpuolen jos takaa valmistaisi seuraavana päivänä.

Guest Protege
Posted

Juu no tämä valmistuu, syytetään siitä vaikka helppoa elämäntilannetta :D

 

Pari kuukautta sitten Tampereelta noudettu pellin taivutin,

varmasti Suomen huonoin mallia Biltema.

 

post-5273-13888366378548_thumb.jpg

 

Tämä laite on turha ilman 5 kappaletta 30 euron ruuvipuristinta..

Reunakanttausta kun koittaa peltiin tehdä, lipsahtaa se vain pois välistä.

 

Joten ensin oli tarkoitus käyttää vanhaa takalokasuojan kanttausta vas. puolelle,

 

post-5273-13888366379349_thumb.jpg

 

Kun ei tässä olisi mitään järkeä ollut, niin yksi kantti "laitteella",

ja loput taitteet pelkällä ruuvipenkillä, jossa on vasaralla

naputeltu myös suurin osa edellisistäkin osista.

Toimii paljon paremmin.

 

post-5273-13888366379647_thumb.jpg

 

Tein tämän puolen noihin reunapaloihin pystykanttaukset,

joka vähentäisi pellin taipuilua hitsatessa.

Kyllähän ne osat lopulta päivän urakan jälkeen olivat suunnilleen

paikoillaan ja linjassaan.

 

post-5273-13888366379939_thumb.jpg

post-5273-13888366380813_thumb.jpg

 

 

Pelti on taipunut muunmuuassa keulassa ja takakulmissa,

vaikka miten hitaasti koittaa täpin sinne tänne laittaa vuorotellen.

Alkuperäiset pellit taipuvat enemmän, kuin tuo millinen uusi.

No jos se menis sitten vaikka niin että, minkä hitsi taittaa, sen paklu peittää.

 

post-5273-13888366380208_thumb.jpg

post-5273-13888366380572_thumb.jpg

 

Lattiapeltejä ei kannata suunnitella, ennekö tekee tekniikan valmiiksi,

joten näillä näkymin jäljellä ovat ikkunoiden ja ovien alalaidat.

Ovetkaan eivät mitkään toivottomat ole.

Posted

Vaikka saat hitsattua kutakuin linjaan, mutta kun laikkaat saumaa alas niin silloin se yleensä vetää pellit juuri tuollain saumasta.

Pitäis hionta kans hoitaa varovaisesti ettei sitä lämpöä tulisi.

Jos takapuolelle saat jotain, niin naputtelua ulospäin tai vetovasaralla.

Guest Protege
Posted

Onko tuulilasin alanurkkakulmat tehty jo tehtaalla tinalla,

vai joku muuko on kulmapaloja tai keulapeltiä asennellut??

Ei ihan hitsillä saanut loppuun asti kun tina karkaa alta :D

 

post-5273-13888366388315_thumb.jpg

 

Ja netistä tietysti voisi selvitä, minkälainen pinta tuossa pitäisi

olla, jotta siihen pohjuste ja tina tarttuu.

Tuskin siinä maalia tai ruostetta saa olla..

Guest Protege
Posted

Ilta kulunut onnistuneesti näihin, mahdollisesti vielä yhteen aukkoon joutuu alalaidan tekemään.

 

post-5273-13888366444689_thumb.jpg

 

post-5273-13888366445494_thumb.jpg

 

post-5273-1388836644565_thumb.jpg

 

Apparin puolen ikkunat olivat tehty pleksistä, joka on kai laiton, kun ei niitä saa särki silpuksi oikein..

 

Ovatko pienemmät lasit vakiokokoa, ja mistä mahtaa löytää leveämmän takimmaisen lasin??

Kerhoilijoilla on varmaan näitä nurkissa pölyttymässä..

Posted

Noita puhkaistuja laseja taitaa olla ainakin paria eri kokoa ja tämä siis jos niitä ei ole itse teetetty. Ja kyllä ne polycarbonaattilasit taitaa laillisia olla ja varmasti halvempia kun lasien teettäminen.

Posted

Takimmaisten, isompien, kokonaan umpeenhitsaamista kannattaisi harkita ihan ulkonäkösyistä.

Sivuovetkin voi sitten myöhemmin vaihtaa vaikka oikeisiin ikkunaoviin,,,

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...