Guest jallis Posted October 16, 2012 Posted October 16, 2012 Tyypit sekaisin. Siis sellanen kone, joka siihen olis alunperin voinut kuulua ja kävis tuon svingilaatikon kanssa, pääsis senkin testaamaan. Ja joskus sitten suurentaa sylinterikokoa. Toinen hauska tilanne ollut tämä materiaalihankinta. Ensin ostin nuo 2 neliötä yksimillistä ja 2 neliötä kaksimillistä. Kaksimillinen meni hetkessä palkkeihin. Sitten ajattelin, ettei parin loppupalkin valmistamiseen mene enää toista kahden neliön arkkia, joten ostin reilun yhden neliön vajaan palan. No sehän loppui. Hajin sitten taas lisää neliön verran. Esimerkiksi etulattian palkeissa on vielä korjattavaa. Siihen tämä menee. Paruzzilta tuli pariovien alle b-laadun musta helmapelti, ostin halvalla, ja luulin saavani pelkän ulkokuoren, mutta olihan sekin jo koteloitu. Samassa tuli myös b-pilarin alaosa, seuraavaksi näitä kiinni. [attachment=0]2012-10-13-002.jpg[/attachment] vähällä meinasit sevitä itellä meni 7 levyä pohja imas jo kaks.t.jallis Quote
Guest Protege Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Kustomia ja lähinnä palapelin näköistä on tullut tehtyä alla Luukun yläpuolista paneelia en ala väsäämään itse. Paruzzilta oli ainakin tällä hetkellä loppu. Omatapainen sisälokasuojan korjaus MIKSI helmapelti tulee noin alas verrattuna lattiaan?? Etuosasta päätellen sitä ei voinut asentaa muuten. Poikkipalkit ovat kumminkin 40mm korkeita. Eipä mua ainakaan haittaa. Valmiin auton kynnyksellä tietysti huono istua kun siitä tuli tollanen liukumäki. :D Vaihteensiirtotanko tulee tässä mallissa keskimmäisten palkkien alta, etupalkin ja takapalkin välistä. Helppo oli sentään b pilarin alaosa asentaa. Tätä keulan helmaa ei ole tullut vielä mietittyä. Varmaan projektin hankalin ilman monttua. Sitten pikkanen kevennys Quote
PZQ Posted October 21, 2012 Posted October 21, 2012 Helmapelti kuuluisi oikeasti jatkua lattian tasalla, ilman "hyppyriä" Oletko mitannut ovi aukon ristimittaa? Oma veikkaus tuohon "hyppyriin". -Pitkittäis/poikittais palkkien mitat väärät -B-pilarin mitat väärät -Helmapelti väärä -Asenteesta täydet pointsit, ihan sama mitä tulee kun itselle tekee :-) -Pete- Quote
Guest jallis Posted October 22, 2012 Posted October 22, 2012 kyllä sen pitäs noi tulla(oisko kori jostai syystä liian alhaalla runkoon nähden) Quote
Guest Protege Posted October 22, 2012 Posted October 22, 2012 Tosta mun kuvasta tietysti näkee, että sivuoven sarana, sivuoven alalaita, uuden pilarin alalaita ja helmapelti on kohdillaan. Ja kun noita reikiä ei tullut porailtua vaihteensiirrolle, vaan pistän tangon alapuolelta pienin mutkin, niin on ne palkitkin kohdillaan. Quote
PZQ Posted October 22, 2012 Posted October 22, 2012 Kuinkahan vaihteensiirto tanko osuu nokka kappaleeseen? -Pete- Quote
Guest Protege Posted October 29, 2012 Posted October 29, 2012 Mitähän tällä kuskattu?? Tässäpä vasta kuva-arvoitus. Oik yläkulmassa näyttää aivan tekstiltä, Alhaalla ehkä vasemmalla veneen pohjaa, oikeassa laidassa toinen vene, tai muuten tämä yksi vene on kovin kummallisen muotoinen. Quote
Lahti411 Posted October 29, 2012 Posted October 29, 2012 Olisko tossa oikealla ylhäällä veneen purje? Vasemmalla näyttäis joku jammu pitelevän airoa tai peräsintä. Quote
Tanhis Posted October 29, 2012 Posted October 29, 2012 Mun mielestä oikeessa ylänurkassa on transformers logo :) Sun pitää kuoria sitä varovaisesti enenmmän. Quote
Jaku82 Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 itellä yhtä laho..siit ei runkoa voi kyllä noin poistaa..muuten nyrjähtää on meinaan ovet kummallakin puolella.. mimmoista päivää oot tehnyt? etenee aika vauhdilla, pääsispä itekki jo tekee.. Quote
Guest Protege Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 Alunperin meinasin pitää kirjaa projektiin käytetyistä tunneista. Mutta se sitten jäi. Mutta jos summais, niin varmaan noihin kuviin asti tehtynä, ei kuitenkaan kehuen, parin viikon ajan illat tehnyt 4-6 tuntia illassa. Ei peräkkäisiä iltoja, mutta silloin tällöin. Nyt ollut taukoa, odottelin etulokasuojia, jotta pääsee tekemään etuosaa. Ei oikein mene etuovien aukot kohdilleen ilman valmispaloja. Olis pitänyt tilata etupoikkipalkkikin keulapellin taakse, että saa mittoihin, mutta budjetti on valitettavan pieni. Voi olla että joutuu tekemään oviaukot ensin, ja sitten kyhätä niihin sopivat ovet. :D Kuskin ovi toimii melko hyvin, apparin ovessa on pientä ongelmaa. Toi keulaosa on aika tukevassa kunnossa muuten, jostain vain päässyt repsahtamaan, että jää sentin rako lukkomekanismin ja b-pilarin eli etuoven takapystysaumaan. Jos ensiviikolla saisi nuo doglegit ja keulan alaosan tehtyä. Sitten olis keula lattiaa vaille valmis. Mikäli yskä eikä Battlefield 3 vie miestä myös ensiviikolla mukaansa. Quote
Guest Protege Posted December 11, 2012 Posted December 11, 2012 Kappas. Huomasin, ettei auto ollut hitsannutkaan itseään kolmeen viikkoon joten piti mennä avuksi. Jospa sitä saisi tällä viikolla taas eteenpäin enemmänkin kuin nämä tämänpäivän kötöstelyt. Teenpä alaosan kahdessa vaiheessa, niin ei tunnu niin mahdottomalta. Tänään oli oikeanpuolen vuoro. Jalkakin tuntuu istahtavan paikalleen ilman sen suurempaa vääntämistä. Tuota alapalkkia tehdessä mietin, pitäisikö jonkun tässä taustassa tukea keulapeltiä muukin kuin pelkkä tuleva keulapeltien pokkaus? Kait se ainakin vähän nojaisi tuohon alapalkin yläpokkaukseen? Quote
Guest pincers Posted December 12, 2012 Posted December 12, 2012 Kappas. Huomasin, ettei auto ollut hitsannutkaan itseään kolmeen viikkoon joten piti mennä avuksi.? Mä olen kans odotellu et pystäri oppis hitsaamaan itseään.. mut kun ei niin ei. Täytyy varmaan jatkaa odottelua ;) Quote
Guest Protege Posted December 13, 2012 Posted December 13, 2012 Vasen puoli ja samalla koko tausta valmiina, on se hidasta hifistelyä. Samalla vauhdilla tuli vaihdettua siivu uutta peltiä kohtaan, johon lattian etusauma tulee. Jalat ovat vielä toki irrallaan ovien takaa. On nämä aika näköisiä, kun ei tätä ole hiekalla puhallellut, kyllä se joku päivä sitten kun siihen aikanaan väriä pintaan saa Kiva varmaan tehdä tuota vaihdekepin ja käsijarrun runkoa, kun siitä on noin vähän jäljellä. Kaasupolkimen paikan tästä vielä onneksi näkee :D Quote
JaniM Posted December 14, 2012 Posted December 14, 2012 Miks tuo pikku siivu tuossa edessä jäi vanhaa, kun kaikki ympärillä vaihdettu? On tuossa hommaa, eikun etiäpäin. Quote
Guest Protege Posted December 14, 2012 Posted December 14, 2012 Vanha oli hyväkuntoista mutta rumaa, siinä on mukana pala tuota etupuolelta näkyvää kourua ja keulapellin tukea? En vielä tarkkaan tiedä tuleeko se tukemaan keulapeltiä, kun ei kukaan ole vielä kerennyt kommentoimaan, että pitäisikö? Ja sai pidettyä keulan suunnilleen muodossaan, kun jäi vähän mallia jäljelle. Quote
Guest Protege Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Yksi ilta mennyt näitä taitellessa.. Sitten alkaa olla enään korissa peltitöinä taka-alanurkat takalokasuojat moottoriluukun yläpalkki keulapelti Lattiapellit(vaijereiden, piuhojen ja letkujen asennusten jälkeen) Sitten hiotaan kuukausi ja pakkeloidaan toinen ja sitten taas hiotaan kolmas. Kyllä näitä autoja yhden vuodessa valmistaa :D Quote
Guest jallis Posted December 19, 2012 Posted December 19, 2012 vielä tuota vettä kerkee purossa virrata. Quote
Guest Protege Posted December 24, 2012 Posted December 24, 2012 Aaton kunniaksi kerkee myös talliin Vihdoin kyhäsin myös VIDEON tämän bussin etsintäreissusta:: http://www.youtube.com/watch?v=BFNghCjdSWw Kyllä siinä hyttyset söivät miestä, toisin on nyt. Mutta näihin sanoihin Hyviä Jouluja ja paljon paketteja.. Quote
Guest Protege Posted December 29, 2012 Posted December 29, 2012 Tämä kuva on julkaistava, tuli alakulma niin nopeasti kohdalleen, ettei ole lähelläkään :D Oltava varmaan alalaidan vaakasessa niinkuin oikea puolikin. Takapalkki rakentuu tosin mainiosti kahdesta osasta. Puuttuu ainakin vielä lovi kiinnityspulteille, tiivisteura ja lukon vastin. Nuo takaluukun aukon kulmatkin ovat aika hauskoja, mikäli niitä mahdollisimman pienillä paikoilla joutuu paikkaa, tais mennä tuohon oik. alalaitaan viittä erimuotoista peltiä, alin palkki, päällyspala ja tiivistelistapokkaus. Lähtis korjailee tuota vasenta kulmaa illan ratoksi... Quote
Guest Protege Posted December 29, 2012 Posted December 29, 2012 Siivua kulmapalan väliin, niin alkaa näyttää ajoneuvolta Takapalkkikin valmistuu hiljalleen Quote
MU Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 Itse käyttäisin kyllä hieman toisenlaisia alustapukkeja :) Quote
Guest Protege Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 Ikää 26, joista 15 touhunnut tallissa autojen kanssa, eikä ole koskaan ollut kuin kaksi pukkia. Nekin eriparia. Laitoin ne eteen. Piti käyttää sitten lähimmät kukkais-asetelmatiilet pihalta taakse. Quote
NordBling Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 Ikää 26, joista 15 touhunnut tallissa autojen kanssa, eikä ole koskaan ollut kuin kaksi pukkia.Nekin eriparia. Laitoin ne eteen. Piti käyttää sitten lähimmät kukkais-asetelmatiilet pihalta taakse. Ei kaikki tupakoitsijatkaan keuhkosyöpään kuole... Silti suosittelen lämpimästi neljän tukevan pukin hankintaa :-) Quote
ARTO Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 Itse käyttäisin kyllä hieman toisenlaisia alustapukkeja :) Tuli sama mieleen, mikähän tiilikasan kantavuus ennen säröilyrajalle saapumista:) Quote
Marko Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 Tuohon junikseen ei saa päälle niin raskasta kuormaa että noi tiilet sais tuolta rikki jos alusta on suora eikä tiilien alla tai välissä ole kokkareita. Quote
Tanhis Posted December 30, 2012 Posted December 30, 2012 Pölleistä saa halpoja ja tukevia pukkeja. Quote
Guest Protege Posted December 31, 2012 Posted December 31, 2012 Eilen oli maalausvalmis, siis possun nenä mustaksi ja yöksi kuivumaan. Tänään sovitellut jo keulapeltejä paikalleen Eilen tuli myös kuskin helma valmiiksi Ikkunoiden poiston jälkeen on tämä normisetti. Peltiliuskaa saa piilotettua ikkunatiivisteiden alle aikalailla metrikaupalla. Etusivulasit eivät irronneet tiivisteiden poistosta huolimatta. Viisas olen, mutten näin viisas, miten ne saa pois urastaan?? Quote
JaniM Posted December 31, 2012 Posted December 31, 2012 Oven lasin karmit pois ja se alapiena purkautuu ruuveilla. Sit ne lasit lähtee. Quote
Guest Protege Posted December 31, 2012 Posted December 31, 2012 Ja hyvää uuttavuotta. Saumahiontaa lopettaessa jo ulkona raketit paukkuivat. On siinä muuten muutama aseenlaukaus mennyt läpi, miksilie ollut kohteena.. Jatketaan ensivuonna projektia, eli luultavasti huomenna. Quote
Guest speedy Posted January 1, 2013 Posted January 1, 2013 Luodinreikien perusteella voisi päätellä että tämä yksilö on jo kertaalleen lopetettu.Sitten se on alkanut muuttua mullaksi jälleen.Kävin muuten viime yönä katsomassa -37 Studebakeria jossa pellit ja kumiosat olivat tasan yhtä kovia(California auto)mutta samanhan voisi sanoa myös Juniksesta(Suomi-auto) Quote
eekoo Posted January 1, 2013 Posted January 1, 2013 .......Kävin muuten viime yönä katsomassa -37 Studebak...... tuolla pääsee lööppeihin ;-) Quote
Guest Protege Posted January 4, 2013 Posted January 4, 2013 Keulan päällispelti paikalleen, ja sitten vasta siihen reiät puskurin kiinnikkeille, ihme että lovet tulivat kerralla kohdalleen. Kilpi vain vauhdittamassa Toista loksua tukevoittanut puuttuvilla osilla Toisenpuolen jos takaa valmistaisi seuraavana päivänä. Quote
Timppa Posted January 4, 2013 Posted January 4, 2013 huhuh, tuleepa vaudilla, riispekt. tää olis ihan kiva nähdä kesälläkin jossain? Quote
Guest Protege Posted January 6, 2013 Posted January 6, 2013 Juu no tämä valmistuu, syytetään siitä vaikka helppoa elämäntilannetta :D Pari kuukautta sitten Tampereelta noudettu pellin taivutin, varmasti Suomen huonoin mallia Biltema. Tämä laite on turha ilman 5 kappaletta 30 euron ruuvipuristinta.. Reunakanttausta kun koittaa peltiin tehdä, lipsahtaa se vain pois välistä. Joten ensin oli tarkoitus käyttää vanhaa takalokasuojan kanttausta vas. puolelle, Kun ei tässä olisi mitään järkeä ollut, niin yksi kantti "laitteella", ja loput taitteet pelkällä ruuvipenkillä, jossa on vasaralla naputeltu myös suurin osa edellisistäkin osista. Toimii paljon paremmin. Tein tämän puolen noihin reunapaloihin pystykanttaukset, joka vähentäisi pellin taipuilua hitsatessa. Kyllähän ne osat lopulta päivän urakan jälkeen olivat suunnilleen paikoillaan ja linjassaan. Pelti on taipunut muunmuuassa keulassa ja takakulmissa, vaikka miten hitaasti koittaa täpin sinne tänne laittaa vuorotellen. Alkuperäiset pellit taipuvat enemmän, kuin tuo millinen uusi. No jos se menis sitten vaikka niin että, minkä hitsi taittaa, sen paklu peittää. Lattiapeltejä ei kannata suunnitella, ennekö tekee tekniikan valmiiksi, joten näillä näkymin jäljellä ovat ikkunoiden ja ovien alalaidat. Ovetkaan eivät mitkään toivottomat ole. Quote
JaniM Posted January 7, 2013 Posted January 7, 2013 Vaikka saat hitsattua kutakuin linjaan, mutta kun laikkaat saumaa alas niin silloin se yleensä vetää pellit juuri tuollain saumasta. Pitäis hionta kans hoitaa varovaisesti ettei sitä lämpöä tulisi. Jos takapuolelle saat jotain, niin naputtelua ulospäin tai vetovasaralla. Quote
Guest Protege Posted January 7, 2013 Posted January 7, 2013 Onko tuulilasin alanurkkakulmat tehty jo tehtaalla tinalla, vai joku muuko on kulmapaloja tai keulapeltiä asennellut?? Ei ihan hitsillä saanut loppuun asti kun tina karkaa alta :D Ja netistä tietysti voisi selvitä, minkälainen pinta tuossa pitäisi olla, jotta siihen pohjuste ja tina tarttuu. Tuskin siinä maalia tai ruostetta saa olla.. Quote
Guest Protege Posted January 10, 2013 Posted January 10, 2013 Ilta kulunut onnistuneesti näihin, mahdollisesti vielä yhteen aukkoon joutuu alalaidan tekemään. Apparin puolen ikkunat olivat tehty pleksistä, joka on kai laiton, kun ei niitä saa särki silpuksi oikein.. Ovatko pienemmät lasit vakiokokoa, ja mistä mahtaa löytää leveämmän takimmaisen lasin?? Kerhoilijoilla on varmaan näitä nurkissa pölyttymässä.. Quote
Tanhis Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Noita puhkaistuja laseja taitaa olla ainakin paria eri kokoa ja tämä siis jos niitä ei ole itse teetetty. Ja kyllä ne polycarbonaattilasit taitaa laillisia olla ja varmasti halvempia kun lasien teettäminen. Quote
non-hippy Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Takimmaisten, isompien, kokonaan umpeenhitsaamista kannattaisi harkita ihan ulkonäkösyistä. Sivuovetkin voi sitten myöhemmin vaihtaa vaikka oikeisiin ikkunaoviin,,, Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.