KimmoH Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Hetkellisen mielihäiriön johdosta talouteen tipahti '78 pallokeula. Projektia voi seurailla osoitteessa http://pallokeula.com Otetaan vastaan lahjoituksia, sponsoreita, tsemppiä, hyviä vinkkejä, yms. Ensi kesänä on tarkoitus kiertää suomea palliksella, saa nostaa lapaa pystyyn jos vastaan tulee! Jälkikasvu tosin esitti jo toiveensa, mihin kuului jyväskylä -> ruotsi, tanska, englanti, kanaalin ali tunnelissa (kanaalin ali, koska se on rakennettu Nivoilla), ranska, riviera ja espanja mutta jos nyt ensin kokeillaan siipiä kotimaassa ;) Muokattu 21.1.2013: Täähän onkin täys projekti, tällä mihinkään tulevana kesänä kruisailla :D Quote Link to comment
KimmoH Posted November 19, 2012 Author Share Posted November 19, 2012 Nyt kun tätä autoa on tullut muutama päivä ihmeteltyä niin heräsi kysymyksiä. Rekisteriotteessa lukee kuski + 5 matkustajaa, takana on kuitenkin vyöt vain kahdelle. Takavyöthän ovat tulleet pakollisiksi vasta 1981 eli uskaltaako mennä konttorille kunhan vain nuo neljä istumapaikkaa on takana paikoillaan autossa vaikkei kaikissa vöitä olekkaan, ettei otteesta pudoteta henkilömääriä pienemmiksi ? 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Veikkaan että homma on menny alunperin niin että edessä on ollut sohvapenkki eli kuskin vieressä kaksi. Ja jälkikäteen on laitettu jotkut taunuksen jakkarat eteen ja keskipaikka hävinnyt. Lukiko näissä uusissa otteissa enää että kuinka monta istumapaikkaa on kuljettajan vieressä. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 19, 2012 Author Share Posted November 19, 2012 Otteessa lukee, että kuskin vieressä yksi eli nuo neljä paikkaa ovat takana. Kolme takasohvalla ja kuskin takana yksi. Täytyy muistaa selvitellä tuo vielä konttorilta, ennen kuin autoa vien näytille, ettei tule yllätyksiä. Quote Link to comment
multanen Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Mulla on 5:lle rekisteröity -77 pallo. Takana ei ole yhtään turvavyötä mutta kulmasohvalle voi hyvällä mielikuvituksella kuvitella kolme istujaa. Katsastusmiehet ovat hyväksyneet, lienevätkö olleet autosta muuten niin järkyttyneitä. Tulikos se päästötesti justiinsa -78 koska mulle ei ole päästöistä koskaan maristu? Quote Link to comment
jaketech Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Tulikos se päästötesti justiinsa -78 koska mulle ei ole päästöistä koskaan maristu? 1978 alkaen mitataan päästöt bensaautoista. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 20, 2012 Author Share Posted November 20, 2012 1978 alkaen rekisteröidyistä tosiaan mitataan päästöt ja tämäkin yksilö pomppasi päästöistä syyskussa kun edellinen omistaja oli yrittänyt rekisteröidä uudelleen liikenteeseen. Pitää nyt ensin paikkailla nuo muutamat ruostereiät ja sitten paneutua koneen kimppuun, jos saisi päästötkin sitten kohdalleen. Quote Link to comment
KimmoH Posted November 24, 2012 Author Share Posted November 24, 2012 Projekti etenee jarrujen purkamisella. Auton koodejakin tuli purettua ja tämähän on näköjään lähtenyt tehtaalta automaatilla, minnekkähän on tomaatti matkanvarrella kadonnut. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 10, 2012 Author Share Posted December 10, 2012 Tänään päästiin taas hieman eteenpäin. Vielä vähän purkua ja sitten pitäisi jostain saada korigrilli tai kehto mihin tuon saisi keikkumaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Pienellä vaivalla ois saanu myös levyjarrut taakse: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1217-pakun-irssiin-levyt-taakse/ Quote Link to comment
JaniM Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Jep ja rautoja löytyy muutama setti tarvittaessa. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 11, 2012 Author Share Posted December 11, 2012 Rummut takana saavat toistaiseksi välttää, katellaan tuota sitten joskus tulevaisuudessa kunhan pirssi on muuten saatu elävien kirjoihin :) Quote Link to comment
Volkkariukko Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Vähän offtopic,mutta onko tämä auto ollut ennen Pietarsaaressa? Quote Link to comment
KimmoH Posted December 11, 2012 Author Share Posted December 11, 2012 Todennäköisesti sama yksilö kun takalasissa on joku sikäläisen firman mainostarra, 2001 ollut viimeksi rekisterissä. Quote Link to comment
vwagen Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Miksi levyjarrut taakse?Takalevyjarrut ehkä tämänhetken turhin muoti-ilmiö. 1 Quote Link to comment
JaniM Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Ah niin huoltovapaammat levyt kuitenkin kuin rummut. Ite en minkään muun takia laittanut niitä junikseen. Tappelin ihan tarpeeksi rumpuhilujen kanssa että olisi toiminut palliksen kunnolla. Lähinnä käsijarru tuotti tuskaa. Enää ei tuota ja toiminut moitteetta. Quote Link to comment
Sekajuna Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Mitenkäs junikseen on toteutettu jarrubalanssin säätö, ku oot laittanut levyt taakse? Edessä pallon orggis levyt? Quote Link to comment
KimmoH Posted December 15, 2012 Author Share Posted December 15, 2012 Taas tuli harrastettua. Quote Link to comment
KimmoH Posted December 28, 2012 Author Share Posted December 28, 2012 Tulipa hieman taas purettua projektia. Onko vinkkejä kattoverhoilun suhteen, jotain erityistä huomioitavaa kun tipauttaa alas vai riittääkö vain ruuvien poisto ja verhoilu kokonaisena takaovesta ulos? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Tulipa hieman taas purettua projektia. Onko vinkkejä kattoverhoilun suhteen, jotain erityistä huomioitavaa kun tipauttaa alas vai riittääkö vain ruuvien poisto ja verhoilu kokonaisena takaovesta ulos? Onko sulla takaverhoilu pahvilla tai niinkuin yleensä pelkkä venytetty vinyyli. Ja ei mitään erityistä huomioitavaa kummassakaan. Sen verran sanon että jos on vinyyli kangas niin voi olla harvinaisen vittumainen saada uudelleen takaisin paikalleen. Quote Link to comment
KimmoH Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Kyllä tuo ihan venytetyltä vinyyliltä vaikuttaa. Kaippa tuo jokatapauksessa pitää purkaa kun sisäpuolellakin joutuu sen verran hitsailemaan, rälläköimään ja maalailemaan, että viimeistään jossain näistä vaiheista tuo on pilalla. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Näyttäis olevan itsetehty tuo kattoverhous, kun on pahvitaustainen. Joten aikahankala sanoa irrotuksesta. Alkuperäinen roikkuu poikittaisissa teräspienoissa, jotka on työnnetty katon reunoissa pellin väliin. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Hirviästi näkys olevan palluroita työn alla tällä hetkellä, Joensuussakin ainakin kaksi. Mukavan oloinen campperi on, ja hyvinkin tutun oloisia vaihtoon meneviä osia. Miullakin doppelissa esim. takajarrut meni uusiksi, säädöt yhtä puuta ja kilvet happamat. Rummut tosin oli ihan hyvät. Kyläseppä-sähköjä löytyy, pientä pintahitsattavaa on tehty jo kymmenkunta paikkaa, ja niissä paria poislukien kaikki ruostuneet kohdat oli joskus aiemmin jo korjattu. Tässä revohkassa ei hirveästi enää tunnu jarruputkien ja letkujen uusiminen joten ne tehdään myös kaikki uusiksi. Miulla pirssi jo pitemmälle purettuna, ikkunat, sisusta, luukut jo irti. Tavoitteena nyt viikonloppuna kipata auto tippalistaa vasten reilusti nojalleen ja hiekkapuhaltaa pohja. Sen jälkeen etsiskellään varmaan taas sitä motivaatiota, vaikka tuossa miun doppelissa onkin ollut toistaiseksi yllättävän kovan oloinen pohja. Mitä nyt kolmiopalkit takaa menee yllättäen vaihtoon ym. perusjuttuja. ...perhana kun muistais ottaa tallille kameran mukaan. Yhtään kuvaa ei ole miun projektista otettu :) Quote Link to comment
KimmoH Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Muovieläimen nahalla päällystetyksi kovalevyksi tuo paljastui kun eilen ehdin tuota hieman purkamaan. Muutamasta kohdasta vain repsotti samalla tavalla kuin tankojen varaan viritelty kattoverhoilu, mikä hieman hämäsi omaa silmää. Quote Link to comment
KimmoH Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Selvisi se kattoverhoilunkin rakenne. Quote Link to comment
KimmoH Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Blogia päivitelty aiheen tiimoilta. Homma lähti sitten lapasesta, vaikka kuinka vannoin, että näin ei tule käymään :) Quote Link to comment
KimmoH Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Taas hieman päivitystä blogiin. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 11, 2013 Author Share Posted February 11, 2013 Jälleen pikkuisen edistetty projektia. Saako muuten mistään valmiina suojaputkia vaijereille vai mitä ratkaisuja muut ovat pallukoissaan käyttäneet ? Esim. kytkinvaijerin putki oli aivan entinen. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Jälleen pikkuisen edistetty projektia. Saako muuten mistään valmiina suojaputkia vaijereille vai mitä ratkaisuja muut ovat pallukoissaan käyttäneet ? Esim. kytkinvaijerin putki oli aivan entinen. Metriputkesta itselleni väsäsin jota sain paikallisesta hydrauliikka liikkeestä ostettua. Jos nyt oikein muistan niin 10x1 (tai 8x1) putkea jota sielläkään ei ollut hyllyssä vaan tuli seuraavan putkilastin mukana parissa viikossa. Quote Link to comment
Simo Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Vaikka tuollaista; http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2639 Quote Link to comment
Tanhis Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Vaikka tuollaista; http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=2639 Tuskin tuossa putkessa on mitään muuta ongelmaa muutakuin se että toisin kuin hytikkaputkissa missä on tarkka sisämitta niin huonekaluputkissa on tarkka ulkomitta. Mutta varmaan löytyy noistakin sopivaa. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 23, 2013 Author Share Posted February 23, 2013 Taas ollaan askeleen lähempänä soodapuhallusta. Blogia hieman päivitelty. Miten muuten etuovien lasit otetaan pois paikoiltaan oikeaoppisesti ? Nousevatko yläkautta kun irroittaa lasit nostomekanismeista irti ? Quote Link to comment
-tipi- Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Lasit nousee yläkautta. Tuon kaltaisia mutta nätimpiä ja metallikuorisia on käytetty kuplan euroopan malleissa etuvilkkuina '60-'63 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 6, 2013 Author Share Posted March 6, 2013 Projekti etenee grillauksen merkeissä. Äkkiseltään tämä grilliratkaisu tuntuisi toimivan, kopan saa yksin kipattua kyljelleen ja takaisin pystyyn. Quote Link to comment
Lmm Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Paljonko maksoi tommonen valmis grillauslaite? Quote Link to comment
KimmoH Posted March 6, 2013 Author Share Posted March 6, 2013 650€ oli rahteineen talliin saakka tuotuna. Niin ja se tuossa on näppärää, että saa purettua niin pieniksi palasiksi, että kulkee vaikka farmariauton peräkontissa :) Quote Link to comment
Barney Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Ihan pätevän oloinen grilli. Sulta on vähän purettu putkia irti pohjasta. Lämmitysputkia ja johtosarjan putki ainanki. Ei mitään oleellista jos ei orggis lämmitystä meinaa hyödyntää Quote Link to comment
KimmoH Posted March 6, 2013 Author Share Posted March 6, 2013 Ihan pätevän oloinen grilli. Sulta on vähän purettu putkia irti pohjasta. Lämmitysputkia ja johtosarjan putki ainanki. Ei mitään oleellista jos ei orggis lämmitystä meinaa hyödyntää Juu, kaikki olen tarkoituksella purkanut pois hiekkapuhalluksen ja peltitöiden tieltä :) Quote Link to comment
KimmoH Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 Eilen ja tänään otettu muutama askel kohti peltipuhdasta koria. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Nyt olisi koppa puhkuttu ja puhallettu alta ja päältä puhtaaksi. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin... Paikattavien kohteiden määrä kasvoi ekspotentiaalisesti kun maalit, pakkelit ja massat saivat kyytiä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.