eturauhanen Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 (edited) Naapurikyttäilyn tulosta, pullakuskin työjuhta stadista, joka jäänyt telakalle joskus 70 luvulla konevaurioon. Suht orkkis, yksi omistaja ja osat löytynee, ei hitsailtu (vielä). Projekti etenee hitaasti ja varmasti. Mielenkiintoisia bensakuitteja em vuosikymmeneltä... Edited April 25, 2015 by eturauhanen Quote Link to comment
eturauhanen Posted December 29, 2012 Author Share Posted December 29, 2012 Patinaa löytyy: doglegit, keula alaosa, taka kulmat, se normisetti plus yllärit, bensaa tankkiin, lauta katolle ja baanalle... Quote Link to comment
mikko k Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Onx tää oikeasti voinut kulkea jopa 90kmh... :) Quote Link to comment
Guest Protege Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Loistokuntolöytö Quote Link to comment
vilkku Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Nyt on hyvin pullat uunissa! Onnea löydölle ja hyvälle hankinnalle! Quote Link to comment
SePi Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Kait se kuuluu onnitella, vaikka mielessäni taas kauhistelen kuinka reilun kymmenen vuoden ajot sai laatuauton ton näköiseen kuntoon. Ehkä rauta todellakin ruostuu myös paikoillaan ollessaan Quote Link to comment
Tanhis Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Loistokuntolöytö Kunnes näyttää vähän hiekkaa paineen kanssa pelleille. Mutta jos on hitsaamaton niin se sinäänsä tekee siittä loitolöydön ettei tarvitse muiden paikkoja ruveta repimään irti Quote Link to comment
eturauhanen Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 Grillissä Quote Link to comment
eturauhanen Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 Tuli setti IGP doglegejä. Pähkäilen että vaihdanko kokonaan (ja miten hyvin IGPt istuu) vai leikkaanko tarvittavat palat ja pyrin säilyttämään orkkista mahd paljon. Orkkis legejen yläosat ja astinlaudat ovat ainakin sulaneet pientareelle, joten jäljelle ei paljoa jäisi. Mittailuja en vielä ole tehnyt ovatko yhteensopivia keskenään. Quote Link to comment
jaraku Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 no tuossahan näyttäisolevan normi paikat soseena! tosin pikasesti tuota katsottuna näyttää suhteelisen hyvältä , (mitä) tällä palstalla on rakenteilla. joudut kyllä vaihtamaan puskurin taaka kikki pellit/ kun en näje ohjaamoon vaihtasin koko jalkatilan pellinkin, (paloja) vaihtamalla sinne tänne telee vähän räpelletyn näkönen. omaa junista (pidin) todella hyvänä, mutta se on täys paska, tosin siihen tulee niin paljon kaikeen että pienet hitsu hommat ei rassaa. doglet vaihtaisin kyllä! jos ois mun auto. soraa sinne tänne, niin sitten näkee kuis huono tai hyvä se on. umppari on aina kaunis! onnea vaan hankinnalle ja virtaa kintaisiin, siitä tulee kaunis auto joskus. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 no tuossahan näyttäisolevan normi paikat soseena! tosin pikasesti tuota katsottuna näyttää suhteelisen hyvältä , (mitä) tällä palstalla on rakenteilla.joudut kyllä vaihtamaan puskurin taaka kikki pellit/ kun en näje ohjaamoon vaihtasin koko jalkatilan pellinkin, (paloja) vaihtamalla sinne tänne telee vähän räpelletyn näkönen. omaa junista (pidin) todella hyvänä, mutta se on täys paska, tosin siihen tulee niin paljon kaikeen että pienet hitsu hommat ei rassaa. doglet vaihtaisin kyllä! jos ois mun auto. soraa sinne tänne, niin sitten näkee kuis huono tai hyvä se on. umppari on aina kaunis! onnea vaan hankinnalle ja virtaa kintaisiin, siitä tulee kaunis auto joskus. Tähän nyt pitää kommentoida että mielestäni tyhmin asia mitä voi mennä tekemään on leikata hyvää peltiä pois vain sen takia että saa laittaa isomma palasen tilalle. Tietty eri asia on jos vaihdat nos peltiä tilalle pistehitsaamalla 100% samalla laadulla kuin tehtaalla niin sitten miksipä ei. Mutta jos esim etulattia on 10cm reunoista huonoa niin täysin turhaa ja tarpeetonta on koko lattia repiä pois. Esim itselle aiheuttanut paljon harmaita hiuksia vastaava rakennustapa oman juniksen edeltävän omistajan ajoilta kun otettu varmuudenvuoksi paljon ehjää peltiä pois. Quote Link to comment
XTeme Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 En myöskään menisi turhaan hyvää peltiä vaihtamaan. Mulla oli doglegit kanssa vaan osittain pilalla, joten vaihdoin palaset vaan. Samat IGP:t oli luovuttajana ja tähän päädyin, kun ajattelin että helpompi saada pysymään ovi - legi rako siistinä ja myöskään se IGP:n matskun laatu ei ollut mitenkään hyvää. mm se puskurin tuki oli siellä päin. Quote Link to comment
eturauhanen Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 Ovi-leg-rako olisi mukava pitää kohdillaan, joten mielelläni en koko legiä vaihtaisi. No, käyttää IGPtä luovuttajana ja jos menee ihan munille niin aina voi leikkaa koko peen pois ja laittaa uuden IGPn. Tässäkin on oppirahat maksettava... Quote Link to comment
non-hippy Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Todennäköisesti joudut korjaamaan koko ton alueen. Dogleg, B-pilarin alaosa,tunkinkorva ja tavaraosaston lattian etunurkat. Siinä ei paljoa auta säästellä vanhoja doglegejä. Paremmin saa homman korjattua kun ne suosiolla raksittu pois. 1 Quote Link to comment
Kujis Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 10 kertaa nopeammin vaihtaa uuden kun ton korjaa, niin se sisäpuoli on aika mukava korjattava myös. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/6818-junis-peltiä-ulkomailta/ Quote Link to comment
Barney Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Umpparit on kyllä siistejä! Virtaa kintaisiin ja kesäksi ajoon.. Quote Link to comment
eturauhanen Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 Kyä, nää menee myös työn alle: B-pilarin alaosa,tunkinkorva ja tavaraosaston lattian etunurkat. Mistään en ole löytänyt tuota pyöräkotelon päällisosaa joka yhtyy doglegiin (eläinsuojelijat, ihan lungisti nyt). Sikkikonetta ei nyt just ole niin ei pääse ite pokkailee. Koko kotelo löytyis mutta ei korjauspalaa...oiskohan jossain? Quote Link to comment
XTeme Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Tuossa kohtaa kyllä kannattaa vaihtaa legi kokonaisena. Pyöräkotelon päälisosaa kannattaa kysyä http://restorationpanels.com/Home.php tai sitten tuolta löytyy http://www.vwsplitparts.com/. Aloittaisin ekasta... Löytyy täältä nimellä Virtanen. Quote Link to comment
jaraku Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 kyllä komppaan kujista. laita ohjaamoon kunnon tukikehikko, pysyy mitat kohillaan. kysy virtaseltapelti osia/itselle tuli siltä ja tilaan kuhan tarviin lisää! tosin pystyn kyllä tekeen aikapaljon itsekkin. EI tuohon ohjaamoon jää paljon alkuperäistä. siitä tulee kyllä kaunis auto Quote Link to comment
Guest Protege Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Sain sellasen käsityksen että tämä puuttuu http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... ubgroup=01 Quote Link to comment
eturauhanen Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Mä kans katselin että tuo plootu ois ollut se puuttuva palapelin pala mutta noi sikkaukset ei ihan istu orkkiksiin. Sain sellasen käsityksen että tämä puuttuu http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... ubgroup=01 Quote Link to comment
PZQ Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Saattaisi olla tarjolla ehjää orkkis ziibaletta... (Jos löydän..) Eli tämä alue + vähä lisää molemmin puolin.. -Pete- Quote Link to comment
Västi Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 ^Mulla oli samanmoinen juniksen rummun sisällä. Ei hirveesti kasvun varaa. Quote Link to comment
Guest Broadspeed Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Seurantaan meni :) Millos tuo 90-lätkä on ollut käytössä? Quote Link to comment
eturauhanen Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Kertokaas viisaammat mikä VW pata (tyyppi, koodi jne) tähän koriin käy suht vaivattomasti. IRSit tohon tulee, joten tarviiko konepukit vaihtaa jotta saa laatikon istumaan? Strokeria en vielä tällä budjetilla haaveile, eli oisko se normi matkajoon silloin 1.6-1.8? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Kertokaas viisaammat mikä VW pata (tyyppi, koodi jne) tähän koriin käy suht vaivattomasti. IRSit tohon tulee, joten tarviiko konepukit vaihtaa jotta saa laatikon istumaan? Strokeria en vielä tällä budjetilla haaveile, eli oisko se normi matkajoon silloin 1.6-1.8? Riippuu siittä miten sen rakennat. Jos teet palliksen lootalla niin vaihteistonsarvet pitää muokata ja lootalle rakentaa uudet kannakkeet. Ja myös koneen takakannakkeelle rakentaa paikat. Ja jos teet kuplan tukivarsilla (tai samanlevyisillä) niin ei tarvitse niitä irs kannakkeita hitsata vaihteistonsarvien sisään. Jos teet kuplan irssi lootalla niin pääset pienemmillä muutoksilla ja et tarvitse takakannaketta. Jos päätät tehdä palliksen lootalla tarvitset takakannakkeellisen koneen. Jos taas kuplan lootalla niin about kaikki 200mm tai pienemmällä vauhtiksella tehtaalta lähteneet type1 pohjaiset koneet käy (myös takakannakkeelliset.) Quote Link to comment
eturauhanen Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Pari arpakonetta löytyi piharaadon mukana. Tämä pata poikinut joskus 70 luvulla, sylkyt irti ja ei niin liukkaan tuntuinen. Kertooko nämä numerot jotain, kannattaako tästä lohkosta alkaa tekemään mitään? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Tuo numero ei kerro koneesta juurikaan mitään hyödyllistä. Koneen koodi eli kirjaimet sarjanumeron edessä tai valutunnus taas kertovat Quote Link to comment
eturauhanen Posted July 15, 2013 Author Share Posted July 15, 2013 Nämä 2 jäätynyttä arpapataa tuli projektin mukana. Saiskohan näistä mitään järkevää tehtyä? Mennäänkö näillä koodeilla? Type 1 Code - Year -Engine – Remarks 6 – 62 – 1200 – 40 HP 7 – 63 – 1200 – 40 HP Quote Link to comment
Guest hot tuna Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Hieno projekti.! Kaapeli vaan kouraan talliin heppaileen.;) Quote Link to comment
eturauhanen Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 Takakulmaa hahmottelemaan. Melko päteviä noi hitsausklemmarit ja suhtvalmiit palat. Quote Link to comment
eturauhanen Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 jotain liimailua muun hässäkän ohessa... Quote Link to comment
PZQ Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Ethän heittänyt runkonumeroa roskiin..? Boxaa samalla koko takarunko. Peukutus:) -Pete- Quote Link to comment
eturauhanen Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Oliko runkonumeron mesta pelkääjän puolen koneen viereisessä lärpäkkeessä. Ei ollut paljoa pelastettavissa. Joutuu stanssaa uudet..mitenhän hoituu? Quote Link to comment
PZQ Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Oliko runkonumeron mesta pelkääjän puolen koneen viereisessä lärpäkkeessä. Ei ollut paljoa pelastettavissa. Joutuu stanssaa uudet..mitenhän hoituu? Siinnä se oli.. Ei hätää jos runkonumero vastasi papereissa olevaa, niin stanssaat oikeat numerot korjaus peltiosan oem kohtaan. -Pete- Quote Link to comment
eturauhanen Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Funtsailin josko tinailis noi paikkaukset ulkopuolelta ja katsotaan josko soodapuhaltais pellille koko komeuden tai antaa olla noin. Päälle vetäsis clear coatin (väritön maali), mikä kamayhdistelmä siihen kävis ja tarviiko pintaruosteet saada veke? Vai saiskos ruosteen jotenkin pysäytettyä, mutta jätettyä näkyviin. Patinasta kun satun tykkäämään. Jotain pysäytyskamaahan oli, mutta tekee pinnan mustaksi. Sisäpuolelle ja alustaan(soraa) sekä joku happopohjat+maali. Quote Link to comment
Jaku82 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Tekeekö sillä tunniste kyltillä väliseinässä mitään jos runkonumero löytyy? rupeaa näyttämään hyvälle!! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.