Jump to content
eturauhanen

Pullakuski, T2 Kastenwagen -65

Recommended Posts

Naapurikyttäilyn tulosta, pullakuskin työjuhta stadista, joka jäänyt telakalle joskus 70 luvulla konevaurioon. Suht orkkis, yksi omistaja ja osat löytynee, ei hitsailtu (vielä). Projekti etenee hitaasti ja varmasti. Mielenkiintoisia bensakuitteja em vuosikymmeneltä...

post-3091-13888366263079_thumb.jpg

post-3091-13888366263585_thumb.jpg

Edited by eturauhanen

Share this post


Link to post

Kait se kuuluu onnitella, vaikka mielessäni taas kauhistelen kuinka reilun kymmenen vuoden ajot sai laatuauton ton näköiseen kuntoon. Ehkä rauta todellakin ruostuu myös paikoillaan ollessaan

Share this post


Link to post
Loistokuntolöytö

 

Kunnes näyttää vähän hiekkaa paineen kanssa pelleille.

 

Mutta jos on hitsaamaton niin se sinäänsä tekee siittä loitolöydön ettei tarvitse muiden paikkoja ruveta repimään irti

Share this post


Link to post

Tuli setti IGP doglegejä. Pähkäilen että vaihdanko kokonaan (ja miten hyvin IGPt istuu) vai leikkaanko tarvittavat palat ja pyrin säilyttämään orkkista mahd paljon. Orkkis legejen yläosat ja astinlaudat ovat ainakin sulaneet pientareelle, joten jäljelle ei paljoa jäisi. Mittailuja en vielä ole tehnyt ovatko yhteensopivia keskenään.

Share this post


Link to post

no tuossahan näyttäisolevan normi paikat soseena! tosin pikasesti tuota katsottuna näyttää suhteelisen hyvältä , (mitä) tällä palstalla on rakenteilla.

joudut kyllä vaihtamaan puskurin taaka kikki pellit/ kun en näje ohjaamoon vaihtasin koko jalkatilan pellinkin, (paloja) vaihtamalla sinne tänne

telee vähän räpelletyn näkönen. omaa junista (pidin) todella hyvänä, mutta se on täys paska, tosin siihen tulee niin paljon kaikeen että

pienet hitsu hommat ei rassaa. doglet vaihtaisin kyllä! jos ois mun auto. soraa sinne tänne, niin sitten näkee kuis huono tai hyvä se on.

umppari on aina kaunis!

 

onnea vaan hankinnalle ja virtaa kintaisiin, siitä tulee kaunis auto joskus.

post-2863-13888366638582_thumb.jpg

Share this post


Link to post
no tuossahan näyttäisolevan normi paikat soseena! tosin pikasesti tuota katsottuna näyttää suhteelisen hyvältä , (mitä) tällä palstalla on rakenteilla.

joudut kyllä vaihtamaan puskurin taaka kikki pellit/ kun en näje ohjaamoon vaihtasin koko jalkatilan pellinkin, (paloja) vaihtamalla sinne tänne

telee vähän räpelletyn näkönen. omaa junista (pidin) todella hyvänä, mutta se on täys paska, tosin siihen tulee niin paljon kaikeen että

pienet hitsu hommat ei rassaa. doglet vaihtaisin kyllä! jos ois mun auto. soraa sinne tänne, niin sitten näkee kuis huono tai hyvä se on.

umppari on aina kaunis!

 

onnea vaan hankinnalle ja virtaa kintaisiin, siitä tulee kaunis auto joskus.

 

Tähän nyt pitää kommentoida että mielestäni tyhmin asia mitä voi mennä tekemään on leikata hyvää peltiä pois vain sen takia että saa laittaa isomma palasen tilalle. Tietty eri asia on jos vaihdat nos peltiä tilalle pistehitsaamalla 100% samalla laadulla kuin tehtaalla niin sitten miksipä ei.

 

Mutta jos esim etulattia on 10cm reunoista huonoa niin täysin turhaa ja tarpeetonta on koko lattia repiä pois.

 

Esim itselle aiheuttanut paljon harmaita hiuksia vastaava rakennustapa oman juniksen edeltävän omistajan ajoilta kun otettu varmuudenvuoksi paljon ehjää peltiä pois.

Share this post


Link to post

En myöskään menisi turhaan hyvää peltiä vaihtamaan. Mulla oli doglegit kanssa vaan osittain pilalla, joten vaihdoin palaset vaan. Samat IGP:t oli luovuttajana ja tähän päädyin, kun ajattelin että helpompi saada pysymään ovi - legi rako siistinä ja myöskään se IGP:n matskun laatu ei ollut mitenkään hyvää. mm se puskurin tuki oli siellä päin.

Share this post


Link to post

Ovi-leg-rako olisi mukava pitää kohdillaan, joten mielelläni en koko legiä vaihtaisi. No, käyttää IGPtä luovuttajana ja jos menee ihan munille niin aina voi leikkaa koko peen pois ja laittaa uuden IGPn. Tässäkin on oppirahat maksettava...

post-3091-13888366639746_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Todennäköisesti joudut korjaamaan koko ton alueen. Dogleg, B-pilarin alaosa,tunkinkorva ja tavaraosaston lattian etunurkat.

 

Siinä ei paljoa auta säästellä vanhoja doglegejä. Paremmin saa homman korjattua kun ne suosiolla raksittu pois.

post-3467-13888366640516_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Kyä, nää menee myös työn alle: B-pilarin alaosa,tunkinkorva ja tavaraosaston lattian etunurkat.

Mistään en ole löytänyt tuota pyöräkotelon päällisosaa joka yhtyy doglegiin (eläinsuojelijat, ihan lungisti nyt). Sikkikonetta ei nyt just ole niin ei pääse ite pokkailee. Koko kotelo löytyis mutta ei korjauspalaa...oiskohan jossain?

Share this post


Link to post

kyllä komppaan kujista. laita ohjaamoon kunnon tukikehikko, pysyy mitat kohillaan. kysy virtaseltapelti osia/itselle tuli siltä ja tilaan kuhan

tarviin lisää! tosin pystyn kyllä tekeen aikapaljon itsekkin. EI tuohon ohjaamoon jää paljon alkuperäistä.

 

siitä tulee kyllä kaunis auto

Share this post


Link to post

Saattaisi olla tarjolla ehjää orkkis ziibaletta...

(Jos löydän..)

 

post-3326-13888366641658_thumb.jpg

 

Eli tämä alue + vähä lisää molemmin puolin..

post-3326-13888366641857_thumb.jpg

 

-Pete-

Share this post


Link to post

Kertokaas viisaammat mikä VW pata (tyyppi, koodi jne) tähän koriin käy suht vaivattomasti. IRSit tohon tulee, joten tarviiko konepukit vaihtaa jotta saa laatikon istumaan? Strokeria en vielä tällä budjetilla haaveile, eli oisko se normi matkajoon silloin 1.6-1.8?

Share this post


Link to post
Kertokaas viisaammat mikä VW pata (tyyppi, koodi jne) tähän koriin käy suht vaivattomasti. IRSit tohon tulee, joten tarviiko konepukit vaihtaa jotta saa laatikon istumaan? Strokeria en vielä tällä budjetilla haaveile, eli oisko se normi matkajoon silloin 1.6-1.8?

 

Riippuu siittä miten sen rakennat.

 

Jos teet palliksen lootalla niin vaihteistonsarvet pitää muokata ja lootalle rakentaa uudet kannakkeet. Ja myös koneen takakannakkeelle rakentaa paikat.

 

Ja jos teet kuplan tukivarsilla (tai samanlevyisillä) niin ei tarvitse niitä irs kannakkeita hitsata vaihteistonsarvien sisään.

 

Jos teet kuplan irssi lootalla niin pääset pienemmillä muutoksilla ja et tarvitse takakannaketta.

 

Jos päätät tehdä palliksen lootalla tarvitset takakannakkeellisen koneen.

 

Jos taas kuplan lootalla niin about kaikki 200mm tai pienemmällä vauhtiksella tehtaalta lähteneet type1 pohjaiset koneet käy (myös takakannakkeelliset.)

Share this post


Link to post

Pari arpakonetta löytyi piharaadon mukana. Tämä pata poikinut joskus 70 luvulla, sylkyt irti ja ei niin liukkaan tuntuinen. Kertooko nämä numerot jotain, kannattaako tästä lohkosta alkaa tekemään mitään?

post-3091-13888368271437_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Tuo numero ei kerro koneesta juurikaan mitään hyödyllistä. Koneen koodi eli kirjaimet sarjanumeron edessä tai valutunnus taas kertovat

Share this post


Link to post

Nämä 2 jäätynyttä arpapataa tuli projektin mukana. Saiskohan näistä mitään järkevää tehtyä?

Mennäänkö näillä koodeilla?

Type 1 Code - Year -Engine – Remarks

6 – 62 – 1200 – 40 HP

7 – 63 – 1200 – 40 HP

post-3091-13888368473292_thumb.jpg

post-3091-13888368473412_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ethän heittänyt runkonumeroa roskiin..?

Boxaa samalla koko takarunko.

 

Peukutus:)

 

-Pete-

Share this post


Link to post

Oliko runkonumeron mesta pelkääjän puolen koneen viereisessä lärpäkkeessä. Ei ollut paljoa pelastettavissa. Joutuu stanssaa uudet..mitenhän hoituu?

Share this post


Link to post
Oliko runkonumeron mesta pelkääjän puolen koneen viereisessä lärpäkkeessä. Ei ollut paljoa pelastettavissa. Joutuu stanssaa uudet..mitenhän hoituu?

 

Siinnä se oli..

Ei hätää jos runkonumero vastasi papereissa olevaa, niin stanssaat oikeat numerot korjaus peltiosan oem kohtaan.

 

 

-Pete-

Share this post


Link to post

Funtsailin josko tinailis noi paikkaukset ulkopuolelta ja katsotaan josko soodapuhaltais pellille koko komeuden tai antaa olla noin. Päälle vetäsis clear coatin (väritön maali), mikä kamayhdistelmä siihen kävis ja tarviiko pintaruosteet saada veke? Vai saiskos ruosteen jotenkin pysäytettyä, mutta jätettyä näkyviin. Patinasta kun satun tykkäämään. Jotain pysäytyskamaahan oli, mutta tekee pinnan mustaksi. Sisäpuolelle ja alustaan(soraa) sekä joku happopohjat+maali.

Share this post


Link to post

Tekeekö sillä tunniste kyltillä väliseinässä mitään jos runkonumero löytyy?

 

rupeaa näyttämään hyvälle!!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...