Guest pekkis Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Elämäni jatkunut vähäjärkisyys on kohoamassa kliimaksiinsa ja olen päättänyt aloittaa "kuplailun".En ole ikinä ollut mikään hirveä autojen kanssa väkertäjä mutta nyt tämä perverssi mieliteko on saamassa mielestäni yliotteen!En nyt aivan untuvikko ole mitä autoihin tulee ja tuttavapiiristäni "asiantuntijoita" eli alan harrastajia löytyy useampia joten apua on (toivottavasti)lähellä.Tällä hetkellä elän vasta projektin haaveiluvaihetta eli mietin mistä aloittaisin.Arvatenkin projekti tulisi aloittaa hyvän aihion löytämisellä.Voisiko joku kertoa minulle amatöörille mitä minun kannattaa ottaa huomioon kohdetta valitessani,mistä kannattaa aloittaa ja muutenkin kertoa kaikkia mitä tähän hulluuteen liittyy.Ja mikä olisi tietysti jaloa olisi se että joku tarjoaisi minulle tälläistä projektia mistä aloittaisin.Pieni ja isotöiset,kilvissä tai ilman kaikki kiinnostaa ja hinta kuitenkin kohtuullinen.Tarkoitusenani on saada aikaiseksi alkuperäisen näköinen Kupla pirteähköllä koneella. Quote
Kurre Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Hiljattain museokatsastettu vois olla hyvä lähtökohta. Quote
Guest fgronlun Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Etsi mahdollisen ruosteeton yksilö!! Ja sanoisin osta suht valmis auto, maalin hionta ja ruoste hitsaus tekee projektista helposti ikuisuus projektin. Hyväs maalis olevaa autoo on kivempi alkaa muokkaan. Ja semmonen on helppo löytää jos ei ole värillä väliä! Quote
Ketsa Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Aihioksi riittävän vanha yksilö. Jos aloittaa tusina 70-lukulaisesta, niin joutuu kierteeseen, jossa projekti projektilta hiivitään 50-lukua kohden :-) Oma kierteeni -73, -72, -71, -70, -65, -61, -52.............. Quote
NO H2O Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Seuraavassa muutamia havaintoja joita harrastelun lomassa on tullut tehtyä... - Kokeneempi kaveri mukaan ekan kuplan ostoreissulle! - Kilvissä ja katsastettu = ISO plussa - Kunnon tilat missä rassata, työkaluja myös pitää olla... - Kaikkea ei kannata alkuun edes yrittää tehdä itse. - Hanki vain tarvitsemiasi varaosia, tai jos tarvitset paljon osia hanki kokonainen varaosa-auto => tulee pitemmän päälle halvemmaksi. Quote
Guest Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 toisaalta, Ketsa on hyvä lähteä akvaarioista jotta voi reenailla rauhassa....kuten tiedät... :) Quote
mikan Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 toisaalta, Ketsa on hyvä lähteä akvaarioista jotta voi reenailla rauhassa....kuten tiedät... :) Niin, olishan se vähän noloa pilkkoa ekana kohteena -47 kupla ja modata loksut kiinni, puskurit mäkeen, plyyshit sisään jne. Parempi tehdä se 72:lle ja sitten vasta herätä. t. Mika Quote
Tomppa Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Heh, Mikalla aika osuva kommentti, tulee omat ykkösrojektit mieleen... onneks oli pystylamppusia kaikki... ;) Quote
Lasse Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Varmaan kandee ekaksi miettiä mitä tekee. Jos entisöi, niin ei kannata nähdä vaivaa 70-lukulaisen kanssa. Jos taas virittää, niin 70-lukulainen voi olla helpompi lähtö kohta kuin 47. Tuleepi vähemmän kinaa esim. prosenteista. Itteläni on ollu 70-lukulainen lähinnä pallonivelien ja levyjarrujen takia, kun on ollu periaatteena ajaa koko kesä. Niin ja hyvä 70-lukulainnen on helpompi löytää kuin hyvä 47 ? Quote
Geronimo Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Löytyis T1 -72 pohojammaalta; Kori erittäin hyväs kunnos ja kone käy hyvin, jarrut käyty läpi. Suurin työ on sisustas; pohjassa muutama reikä paikattavaksi, ruostetta poistettavaksi ja verhoilussa tekemistä. Renkaat ja vanteet ei missään huippukunnos. Takapenkin istuinosa puuttuu ja matot myös. Ollut joskus keltainen ja maalattu punaiseksi. Melko tuore käärmeenpesä paikallaan ja kromit kunnossa. Helppo projekti alkuunsa, tekisin ite muttei aika riitä kun toi -62 T1 vie vapaat... Kuubeli ei ole ollut rekisterissä 12 vuoteen, paperit löytyy. Tarjottu on 500e mut ei kukaan ole vielä hakenu pois... Laitan lisää kuvia postiin jos tarvis... Ja ruostetta ei oo lokareissa! http://www.kotinet.com/geronimo/kubla.htm Ja eiku postia kehiin; wilenius@kotinet.com Quote
mick Posted August 11, 2005 Posted August 11, 2005 Mulla on tällainen kokemus tästä päähänpistosta: Osta yksi. Aja sillä! Osta toinen, varaosiksi. Osta kolmaskin, ei ne kuitenkaan niin kallita ole... Osta neljäs, kun löytyy lopulta se mieleinen. Rakenna se oman maun mukaan. Näin ainakin toimii omalla kohdallani. :) Quote
Tuomo Lehmikangas Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Mulla on tällainen kokemus tästä päähänpistosta:Osta yksi. Aja sillä! Osta toinen, varaosiksi. Osta kolmaskin, ei ne kuitenkaan niin kallita ole... Osta neljäs, kun löytyy lopulta se mieleinen. Rakenna se oman maun mukaan. Näin ainakin toimii omalla kohdallani. :) Joo, itselläkin juuri se neljäs tulee olemaan se mieleinen. Kolmannella nyt ajellaan, mutta kunhan se neljäs valmistuu niin avot. Quote
mikan Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Mä ostin ekan ja toistaiseksi ainoan kuplani joskus 80-luvulla. Ajelin vakiona muutaman vuoden ja sitten siitä piti tehdä sen aikaisen muodin mukainen lookkeri. Onneksi laiskuus voitti ja kupla vietti hiljaiselo pressun alla 90-luvun loppuun asti. Nyt kupla on ollut ajossa monena kesänä teemalla ruma mutta nopea. Maltti on valttia ja kannattaa aluksi nauttia ajamisesta ja rakentaa myöhemmin kun on varma mitä haluaa. t. Mika Quote
Guest Mika Raussi Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Eikä kannata laikata keskeltä poikki. Ihmiset tuijottaa Quote
Racing Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Mulla on ollu tähän päivään mennessä kuplia 25kpl Tasan ja tällä hetkellä on noista kolme kotona ja yksi välivarastossa. Pilkottu on osiksi monia ja moni noista on päätynyt JM koreiksi,nyt myöhemmin harmittaa kun joukossa on ollut hyväpeltisiäkin koreja jotka on surutta tuhottu silloin muutamia vuosia sitten. Omakotitalon pihassa kun ei viitsi yli puolta tusinaa ilmavolkkaria pitää kaupungissa,kylähullun maine tulee helpommallakin ;) Mä olen sitä mieltä jotta jos haluaa "ajettavan" kuplan jolla voi ajaa vaikka jokapäiväistä ajoa kesäisin säälimättä kannattaa ostaa 70 luvun keksintö 4-pulttipyörillä yms. ensimmäiseksi volsuksi,näihin löytyy osia vielä jokapaikasta ja mahdolliset tekniikan muutokset menee helpommalla läpi konttorilla,jos ne ketään edes enää kiinnostaa. Quote
Guest Raggare Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 no ovaali ikäset ja vanhemmat voi tuottaa jo vähän enemmän ongelmaa osien kanssa mut kyl nää '58> o minusta aikalailla yht hyvä ku joku 70 lukunen+nätimpiä ;) Quote
Tuomo Lehmikangas Posted August 13, 2005 Posted August 13, 2005 Mulla on ollu tähän päivään mennessä kuplia 25kpl Tasan ja tällä hetkellä on noista kolme kotona ja yksi välivarastossa. Pilkottu on osiksi monia ja moni noista on päätynyt JM koreiksi, Montako noista on ollut kilvissä? Quote
Guest Mika Raussi Posted August 14, 2005 Posted August 14, 2005 Onhan miullakin tähän ikään ollu jo viis. Kuudes tulee varmaan jossain vaiheessa. Pakko on nimittäin jonkinasteisella toteutuksella ainakin toteuttaa se uni neliovisesta kuplasta. Quote
Guest Ooppiumi Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 Tuli tuo Mika R:n viesti luettua puolihuolimattomasti :). Lueskelin, että Mikalla olisi suunnitteilla neliVETOINEN kupla.. Quote
Guest Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 Tuli tuo Mika R:n viesti luettua puolihuolimattomasti :). Lueskelin, että Mikalla olisi suunnitteilla neliVETOINEN kupla.. Niitäkin on suomessa tehty... tuttu mies teki rallicrossiin tai johonkin.. kaaaaauan sitten. kadulle en ole kuullu kenenkään tehneen. Jan Quote
Guest Mika Raussi Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 Eiks se kommandeurwagen ollu aikanaan nelikko? Vanhoilla osilla ois ihan mahottoman helppo toteuttaa. Toi neliovisuus alkaa nyt muuten houkuttaa jo niin kovasti, että jää kohta pick-uppi pukeille seisomaan jos löytyy vaan sopiva aihio. Quote
Guest Toheltaja Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 oon koneistellu erääsen suomalaiseen 4-vetoiseen splittiin jakolaatikon osia yms hiljattain... tulee varmasti liikenteeseen 15 vuoden sisään ;) Quote
Guest Mika Raussi Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 15 vuoden päästä ei varmasti saa enään edes ajaa kun sähköautolla. Hopi hopi! Quote
Ketsa Posted August 15, 2005 Posted August 15, 2005 Toi neliovisuus alkaa nyt muuten houkuttaa jo niin kovasti, että jää kohta pick-uppi pukeille seisomaan jos löytyy vaan sopiva aihio. DOPPELI LAVAKUPLA? Siinä olisi takaovikin... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.