Guest Jussinbussi Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Nyt kun autossa on hyvä moottori ja muutenkin tuntuu mukavalta niin alkaa tuo alustan huonous ahdistaa. Autoa on madallettu niin edestä kuin takaa noin 10cm. Takana säädettävät jousilatat ja edessä kavennettu säädettävä akseli. Nyt auton ajo ominaisuudet tuntuu vähintäänkin karmeilta. Auto huomaa pienetkin röykyt mutta silti tuntuu että iskarit pohjaa, ainakin takaa kuuluu näin ollen hentoinen kolaus. Myös ns. sivuheijausta on havaittavissa. Onko ongelmaan mitään helpotusta laadukkaampien iskarien muodossa? Tällä hetkellä autossa takana suht uudet ns. peräkärryn iskarit. Ei kai voi paljoa odottaa.. Edessä orkkis käytetyt, joten ei joulua silläkäään sektorilla. Mielellään en sinänsä muuten toimivaa konseptia lähtisi muuttamaan. Iskarit ny olisi helppo ja halpa? konsti. Jos jollain sopivaa vaihtoehtoa esittää niin kiitollisena kuuntelen. Jussi ja vihdoinkinmoottoroitubussi. Quote Link to comment
metake Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Hinta/laatu -suhteeltaan äänestään punaista Konia. Quote Link to comment
PZQ Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Täältä huuto Bilsteinille. Eteen T1:seen tarkoitetut F4 ja taakke B46 Jos tilaa Kahalta niin ei kerkee tälle kesälle, ja tuskin ensi kesällekkään :-( -Pete- Quote Link to comment
ARTO Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Mutta saako tuollaista junakeulaa jossa alkuperäinen jousitustyyppi mitenkään enää hyväksi ajaa jos tehty jo madallusket ja kavennukset. Pientä hienosäätöä toki ajettavuuteen saa sopivia irtopalikoita valiten, mutta ajo-omituisuudet kyllä jää vähintäänkin taustalle. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Joo, ei siitä taida enää alkuperäisen veroista saada. Miten noi bilsteinit, meneekö kuinka kivireeksi ja mitähän nämä mahtaa maksaa? Quote Link to comment
ARTO Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Yleisesti bilsteiniä pidetään jämäkämpänä kuin konin punaisia. Molemmat hyviä. Makujuttuja. Quote Link to comment
metake Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Samasta autosta mulla on kokemusta Bilsteinistä ja keltaisesta Konista, Bilstein huomattavasti mukavampi eikä niin pintakova. Oman mielikuvan mukaan punainen Koni on keltaista mukavampi, siis hieman pehmeämpi. Konissa Bilsteiniin verrattuna plussaa säädettävyys, joskaan Bilsteiniin sitä ei edes kaipaa. Tuohon listaan kun lisätään vielä Spax, niin noista kolmesta kun valitsee niin saa hyvän iskarin joka tapauksessa. Onko kellään kokemusta GAZ:eista? Quote Link to comment
mikan Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Menee vähän ohi aiheen, mutta miten ilmajousitetuissa juniksissa on ratkaistu iskunvaimennus? Pelkät pussit? t. Mika Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Juu ei siitä mitään kivirekeä tarvi tehdä. Mitä nää punaset konit maksaa? Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Iskareilla saat varmaankin alustaan jämäkyyttä ja sivuheijauksen pois. Veikkaan että takaa kolaus kuuluu kun säätölatta lyö runkoon. Näin ainakin itsellä teki vaikka perä ei kovin matalalla ollutkaan. Se juniksen säätölatta vaan ei ole vakiona merkittävästi lovettu. Eli maltillinen perän nosto poistanee kolahtelun. Jos keula pudotettu pelkillä säätöpaloilla niin uudet iskarit tekee keulastakin varmaan jämäkämmän mutta veikkaan että samalla entistä kovemman. Tie onneen mielestäni keulan osalta: flipatut olat Quote Link to comment
Tanhis Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Juu ei siitä mitään kivirekeä tarvi tehdä. Mitä nää punaset konit maksaa? esim http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=3903& Quote Link to comment
PZQ Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Juu ei siitä mitään kivirekeä tarvi tehdä. Mitä nää punaset konit maksaa? Tuolta voi tehdä hinta vertailua http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... 20Absorber Ja nämä samat Konit ja Bilsteinit löytyy hyllystä Csp-shop-Kuplapajasta.. -Pete- Quote Link to comment
aki Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Noi punaiset Konithan on säädettävät eli saa melko jäykäksi tai melko pehmeäksi ihan maun mukaan. Jos kuplan/bussin mitat ei riitä niin varhaisesta 356:sen numeroilla (eteen 80-1013 ja taakse 80-1011) saa vielä lyhemmät. Suurempi parannus voisi tulla ilmapusseilla ja tietty varmaan joku hieno A-arm setuppi veisi homman jo eri tasolle, mutta eiköhän laadukkaat iskarit auta ainakin oikeaan suuntaan. Quote Link to comment
JaniM Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 http://porvwoo.fi/documents/P1020419.jpg Tuollasilla säkeillä on muuten mukava huristella se 120 nopeudessakin ja kulkee tuo kaappi suoraan. Mutta ei tosin ilmainen ratkaisu. Tuossa se 5% casterin lisäys ja akselikin siirretty ylemmäs. Mut eipä nuo kiemurtelut lopu jos väljä ohjausvaihde ja apusimpukka. Hammastanko modi olisi jo olla parempi vaihtoehto. http://red9design.com/type2.htm Tuo koko paketti olis aika pro ja näköjään takapäähän myös saa settejä nykyään. Quote Link to comment
non-hippy Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Noi punaiset Konithan on säädettävät eli saa melko jäykäksi tai melko pehmeäksi ihan maun mukaan. Jos kuplan/bussin mitat ei riitä niin varhaisesta 356:sen numeroilla (eteen 80-1013 ja taakse 80-1011) saa vielä lyhemmät. Suurempi parannus voisi tulla ilmapusseilla ja tietty varmaan joku hieno A-arm setuppi veisi homman jo eri tasolle, mutta eiköhän laadukkaat iskarit auta ainakin oikeaan suuntaan. Tälläsessa takapainosessa tapauksessa edessä pitäisi olla vaimennus pehmeämmässä asennossa. Ainakin pehmeämpi kuin takapää. Näin olen omat keltaset konit säätänyt, ja tiellä on pysytty. Tärkeintä kuitenkin on ettei takapään iskari pääse madalletussa autossa pohjaamaan kesken kurvin. Sitten voi tapahtua vähemmän hauskoja. Takapään auraus/haritus vaikuttaa kanssa. Itse olen ajanut nolla asennossa, mutta säädin juuri vähän haritusta taakse. Kohta pääsee kokeilemaan. Isoja muutoksia ei uskalla tehdä yhdellä kertaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.