puuhapete Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Eli junikseen ois tulossa kuplan irssi ja latat ois tarkotus pätkästä juniksen omista latoista, mut ei oo tarkempaa hajua mihin kairata reikiä ja kuinka pitkäks/lyhyeks katkotaan. Oisko kellään mittoja jemmassa/ lattoja irtaallaan että vois mitata?? Ei kai tossa muuta tartte ottaa huomioon? paitsi tehä pitkät reiät että saa säädettyä...? T:Petteri Quote Link to comment
jori Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Eli junikseen ois tulossa kuplan irssi ja latat ois tarkotus pätkästä juniksen omista latoista, mut ei oo tarkempaa hajua mihin kairata reikiä ja kuinka pitkäks/lyhyeks katkotaan. Oisko kellään mittoja jemmassa/ lattoja irtaallaan että vois mitata?? Ei kai tossa muuta tartte ottaa huomioon? paitsi tehä pitkät reiät että saa säädettyä...?T:Petteri Itse tein tuon homman ihan mitan kanssa. Edellisestä Swingi akselistosta mitat useammasta pisteestä esim korista ja alustan muista osista vetarin keskelle. Sitten vaan yksinkertaisesti tukivarren kanssa mittailemaan että mitat täsmää. Itse lisäsin n. 10-15mm lisää pituutta latalle siksi kun on jonkun verran madallettu, niin pysyy rengas keskellä kaarta madallettuna, kun tukivarsi kuitenkin noustessaan työntää rengasta eteenpäin. Ja tein extra pitkät säätöreiät. Ja tässäkin kannattaa muistaa se että latan ollessa renkaan puolella tukivarren kiinnityskohdasta, on mahdollisuus suurempaan säätö mahdollisuuteen. Jos laitat sisäpuolelle latan niin aika nopeesti tulee tukivarsi lattaan kiinni latan päästä. Mut en näe muutenkaan mitään järkeä laittaa sisäpuolelle, koska ainakin kuplan vetareista loppui pituus kesken, latan jo ollessa renkaan puolella. Jouduin tekee 8mm spacerit nivelien alle jotta on välystä tarpeeksi. Onko sulla ajatuksena madaltaa kuitenkin? Tää harmittaa nyt ku ei tullu dokumentoitua mittojen kanssa tuota urakkaa. Quote Link to comment
puuhapete Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Jeps, kyllähän sitä vois vaikka vähän madaltaakkin...ja mittaamallahan se pitää arpoo paikoilleen jos ei muuten =) kiitti vinkeistä! Ja lisävinkkejä saa hihkasta, kuvatkin käy ;) Quote Link to comment
PZQ Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 Kannattaa laittaa suosiolla säätölatat, pääsee kerralla helpommalla temuamisella, renkaan vaihdot etc. http://www.type2detectives.com/rear-end ... rts-detail Jos käytät esim. pallon vetaria niin täällä höpinöitä siitä http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/12664-944-tukivarret-junikseen/ Voin ottaa pituusmitan tuosta omasta T2D latasta, jos siitä jollekkin apua on? -Pete- Quote Link to comment
puuhapete Posted July 17, 2013 Author Share Posted July 17, 2013 Otappas mittoja vaan: jos on pirssissä alla ni voip mitata ihan metrimitalla vaikka vääntösauvan alapultin keskeltä etummaiseen reikään, ymym...silleen että sais vähän hajua reikien paikoista =) tack! Petteri Quote Link to comment
PZQ Posted July 17, 2013 Share Posted July 17, 2013 No sehän että ne on kiinni, tekee mittaamisesta hieman.. Mitta torsioputken suojakupin keskeltä---latan päähän (mitta latan alareunaan) n.260mm. Ja nämä on sitten ne säädettävät T2D latat. Mun tukivarret neljällä kiinni, joten mitta mitä kysyit on hieman hankala. -Pete- Quote Link to comment
Tanhis Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Puuhapete sä tarttet kumminkin hevosen kengät että saat sen sen verta alas kun kumminkin haluat. http://transporterhaus.de/index.php?option=com_content&task=view&id=178&Itemid=1 Quote Link to comment
Västi Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 Taitaa peten patentilla saada tonttiin ilman nuitakin... Quote Link to comment
Tanhis Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Taitaa peten patentilla saada tonttiin ilman nuitakin... Joo joo kassit on tytöille. Mutta jos torsioputkea ei ole nostettu ylöspäin niin noi hevosenkengät voisi olla kohtuu fiksu valinta. Quote Link to comment
jonih Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Kertokaapa ny tollolle, että mihingä noi hepankengät on tarkotus sovittaa, kun ei järki näytä leikkaavan. Mulla ois piiterille juniksen orkkislatoista tehdyt irssille sovitetut latat. ts. ne reiät kairattu sinne oikealle kohdalleen. Tosin on noi säätölatatkin ihan hyvät aihiot ;) Quote Link to comment
Tanhis Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Kertokaapa ny tollolle, että mihingä noi hepankengät on tarkotus sovittaa, kun ei järki näytä leikkaavan. Mulla ois piiterille juniksen orkkislatoista tehdyt irssille sovitetut latat. ts. ne reiät kairattu sinne oikealle kohdalleen. Tosin on noi säätölatatkin ihan hyvät aihiot ;) Hepan kengillä siirretään akseliputki jousilatan päälle. Eli se estää jousilatan sisäänpäin taittumista. Quote Link to comment
metake Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Hepan kengillä siirretään akseliputki jousilatan päälle. Eli se estää jousilatan sisäänpäin taittumista. Ei kai toi kauhee ongelma ole irssin kanssa? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 On se sit kun mennään tarpeeksi alas. Tässä oikein kiva kuvakin tuollaisesta Quote Link to comment
-tipi- Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 No ei ainakaan latta taivu pahasti tuossa kuvan tilanteessa, kun ei oo jousta eikä tukivartta tahi autoa. Quote Link to comment
metake Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 On se sit kun mennään tarpeeksi alas. Ok, no en tunne junista ihan noin hyvin. Kuvassa näkyvään korkoon menee ilman heppakenkää, eikä tuossa näytä vielä pyöränkulmat pahasti lattaa vääntävän, mutta tokihan tuossa on vielä varaa madaltaa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Huomatkaa että juniksen torsioputki on paksumpi kuin kuplan. Elikkä tukivarsien sisempi korvake tulee 10-12mm taaksepäin vääntösauvan pyörimisakselista. Elikkä siitäkin syystä on hyvä huomioida että jousilatan on hyvä olla hieman pitempi kuin kuplassa. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 On se sit kun mennään tarpeeksi alas. Ok, no en tunne junista ihan noin hyvin. Kuvassa näkyvään korkoon menee ilman heppakenkää, eikä tuossa näytä vielä pyöränkulmat pahasti lattaa vääntävän, mutta tokihan tuossa on vielä varaa madaltaa. Sillä on myös paljon merkitystä mihin tukivarsien kiinnikkeet on hitsattu ja mitä tukivarsia käytetään jne jne jne muttä kyllä irs on lähtökohtaisesti aika hyvä kun matalalle mennään ilmankin heppakenkiä. Quote Link to comment
metake Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Sillä on myös paljon merkitystä mihin tukivarsien kiinnikkeet on hitsattu Kuvan juniksessahan ei ole hitsattuja irs-kiinnikkeitä, vaan pulttikiinnitteiset joilla pyöränkulmat saa helpommin säädettyä kohdalleen korkeuden mukaan: Quote Link to comment
jori Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Ohi topicin latta kysymyksen mut itse tekisin jälkikäteen mietittynä noilla panta kiinnityksin toimivilla sisäkorvilla. Sais aina camperin kohdilleen, oli Sitte korkeus mikä tahansa... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 tai pitkällä hahlolla olevat sisäkorvat joissa epäkeskoprikat joilla saa säätää kulmaa, vähän niinku 02/03 kuplan etupään alatukivarren sisempi kiinnitys. Tuommoset tein sonderiin aikanaan, tosin kavennetuilla pallon tukivarsilla, mutta pelaa kuplankin varsilla... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.