Jennyh Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Joku aiemmin palliksen venttiileitä räplännyt henkilö on iskenyt varmaan jotain tiivistemassaa kannen reunoihin ja märkänä kiinni, sen verran tiukassa on toinen kansi. Toisen sain viime kesänä auki, mutta siinä oli muistaakseni joku vääntymäjälki kuin olisi joku aiemmin sorkkaraudalla sitä auki vääntänyt (vähän aikaa sitten tajusin että siitä varmaan johtuu ne öljyvanat mitä bussi peräänsä piirtää, täytyy muistaa vaihtaa uusi kansi tilalle). Eli onko vinkkejä kuinka saa hellävaraisemmin auki tuollaisen kiinni liimautuneen venttiilikopan kannen ilman sorkkarautaa tai dynamiittia? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 esim mattoveitsellä tai puukolla onnistuu kanttapitkin varovasti viiltäen. Toki jos on ohut tiivistekorkki niin voi olla ettei väliin oikeen pääse. ei siinä muu auta kuin voima, jos ei leikkaamaan mahdu... Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Ajaa kone lämpimäksi ja koittaa jos liima lämpimänä antais periksi. Tai sitten ostaa uudet kopat ennen vanhojen väkivaltaista irrotusta. Vakio kopat ei paljoa maksa. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Ja tosiaan kannattaa ennemmin ostaa alkuperäiset käytetyt kuin jotkut halvat kiinan kromikopat. Itsellä kävi niin että kiinan kromikopat oli niin kierot etteivät tiivistäneet sen takia kunnolla. 1 Quote Link to comment
nyki Posted June 23, 2019 Share Posted June 23, 2019 Ootteko käyttäny jotain (mitä?) massaa tai liimaa venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa? Quote Link to comment
jupsu Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 7 hours ago, nyki said: Ootteko käyttäny jotain (mitä?) massaa tai liimaa venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa? En minkäänlaista. Olen vain laittanut tiivisteet kuivana. Quote Link to comment
x-pj Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 Minä liimaan kontaktiliimalla tiivisteen kiinni venttiilikoppaan ennen kopan kiinnitystä. Pysyy varmemmin paikoillaan. Laittaa laadukkaan tiivisteen, niin ei tarvitse tiivistettä vaihtaa joka kerta kun kopan aukaisee. Quote Link to comment
Essi Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 Mä sipasen sormella vaseliiniä korkkitiivisteen molemmille puolille. Ei vuoda ja on helppo vaihtaa tiiviste vaikka jokaisen kopan aukaisun yhteydessä. 4 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 22 hours ago, Essi said: Mä sipasen sormella vaseliiniä korkkitiivisteen molemmille puolille. Ei vuoda ja on helppo vaihtaa tiiviste vaikka jokaisen kopan aukaisun yhteydessä. Tää tuntuu kanssa olevan yksi ikuisuuskeskustelu. Sopivasti kun sattuu niin voi kone imaista tiivisteen ventiilikopan sisäpuolelle. Sen jälkeen kun tämä sattui itselleni ekan kerran rupesin liimaamaan venakopan puolen kiinni ja rasvaamaan toisen puolen. Quote Link to comment
Essi Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 1 minute ago, Tanhis said: Tää tuntuu kanssa olevan yksi ikuisuuskeskustelu. Sopivasti kun sattuu niin voi kone imaista tiivisteen ventiilikopan sisäpuolelle. Sen jälkeen kun tämä sattui itselleni ekan kerran rupesin liimaamaan venakopan puolen kiinni ja rasvaamaan toisen puolen. Kappas. Kaikkea sitä näköjään voi sattua. Mä pruukasin pitkään liimata tiivisteen koppaan ja rasvasin vain kantta vasten tulevan pinnan. Laiskana miehenä kyllästyin tuohon tapaan lopulta ja aloin rasvaamaan molemmilta puolilta. Toki varmaan riippuu myös tiivisteiden laadusta ja pakkaus-/säilytystavasta. Joskushan ne voi olla vaikkapa tiivistesarjan sisällä niin solmussa, että koppaan liimaaminen voi olla helpompikin tapa. Mulle viime vuosina tullut onneksi hyvin muodossaan olevia tiivisteitä, jotka istuvat koppaan asiallisesti. Quote Link to comment
Paussi11 Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 (edited) Korkkitiivisteet käytössä ollut aina ja tätä sipaisee molemmille puolille. https://m.motonet.fi/fi/tuote/602301/Permatex-Form-A-Gasket-3-tiivisteliima-118ml Pensseli on purkin mukana. Tulee sopivan tahmee että saa pidettyä tiivisteen paikallaan koppaa asennettaessa. Edited June 25, 2019 by Paussi11 Quote Link to comment
-tipi- Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 Päin persettä prässätyt pinkiponki-kopat lisää tuota sisäänpuristumisen riskiä. Alkuperäset ei niin herkkiä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.