Jump to content

Ruostekorjaus vai uudet pohjapalat?


Guest jas

Recommended Posts

Posted (edited)

Jos 40€ saa lattia taka-palan per/puoli niin ei kai kannata raapia vanhaa 50% syöpynyttä lattiaa ehostaa

 

Ps.pahasti ruosteesssa ovat en ole tutkinut pohjalevyjä niiden kiinnitystä mutta ovatko ruuveilla kiinni ja hitsauksella?

 

Ja onko vaihtaminen kuinka työlästä?

Edited by jas
Posted

Käy projektiosiolla katsomassa miten noita on tehty, ei se kova homma ole.

 

selasin 2008  asti pokeri petti ja en alkanut joka juttua tsekkaan "josko olisi lattiaremppa tietoa"

 

eli parempi kuin homman kokenut selostaisi sen kun kysymys ei ollut monimutkainen edes : (

Posted

Tarvikelaatuhan noi kaikki on, joten enemmän tai vähemmän saa viilata/sovitella/vasaroida jne.... Aina ei edes osamyyjät tiedä mitä laatua heillä on tai tulossa, oikeesti!

  • Like 1
Posted

Kevyesti seppäsi saa menemään pohjapalojen vaihtoon kakskolkyttuntia minimissään ynnä muut väistämättömät ruostehommat mitkä ilmenee tota hommaa tehdessä... Viiskyt tuntii voipi olla realismia eli laske siitä. Vaadi könttähinta hommalle niin ei tuu isoja ylläreitä.

Posted

rahako ratkaisee eli mitä enempi maksat sen parempaa saat : )

 

HotCars:Lattiapelti a)89€

Paruzzi : -:----------a)79,35€ ja 38,45€

 

ota selvää mistä maksat?

Lähinnä tarkoitin että halvalla ei saa hyvää. Empi, igp, klokkerholm ovat allekirjoittaneelle sellaisia tuotteita että jääkööt kauppiaan hyllyyn. Pelkkä hintalapun suuruus ei ole tae laadusta (kauppiaat hinnoittelevat eri tavalla).

Posted

Olis aika hienoa lukea joskus kommentteja joissa lukis et osta tämmöinen pelti/osa. Eikä vaan et ÄLÄ OSTA TÄTÄ KUN ON IHAN PASKAA! Vaan samalla kerroittais se mikä on hyvää laadullisesti. Kiitos.

Posted

Sepin viesti aukesi mullekkin. Kiitos! Jos vastaukset olisi aina ton tyyppisiä niin osien valinta omaan pystäri projektiin olisi paljon helpompaa.

Posted (edited)

Hinta ja laatu ei valitettavasti mene käsi kädessä vaan on todettu (DWL tutkimus 2013) ettei 200€/kpl maksavatkaan pohjapellit ei istu sen paremmin kuin halvemmat. Ite ainakin ottasin halvimmat, ellen jotain Hebmülleriä olis NOS pelleillä tekemässä.

 

Ainoat joihin on laadullisesti voinu luottaa, on noi Sepin mainitsemat. Mut pohjapeltejä taitaa tehdä vain Gerson, jos hänkään.

Edited by -tipi-
Guest j_kuusisto
Posted

Ite hommasin omaan budjettiratkaisuna IGP:t, sovituksessa ei ollut ongelmia, kaikki reiät oli kohdallaan. Ainut että onhan nuo tosi ohutta peltiä verrattuna alkuperäiseen. 

Posted

Minä olen kanssa hiukan ihmetellyt noiden oranssien (lue kalliiden) pohjapeltien ylistystä ainakin seuraavista syistä:

* helmakotelot kun on kuitenkin mitä on, niin pohjalevy ja kori pitää sovittaa pariksi tekovaiheessa, eli reiät sopii yhteen kuitenkin lopulta

* pellin paksuus asiallisesti maalatussa kesäautossa tuskin on oikeasti ongelma

* pienet rypyt ja väärät muodot haittaavat pohjassa kovin vähän suurimmassa osassa kuplia

* ainakaan omalla kohdalla harrasterahat eivät riitä edes kaikkien tekniikkaan tai koriin liittyvien haaveiden toteuttamiseen, joten miksi tinkiä niistä lisää kalliimpien pohjalevyjen vuoksi

 

Pintapellit onkin sitten ihan toinen juttu, niihin panostaminen on pelkkää säästöä...

  • Like 2
Posted

eli mikä taho näitä myy .........taitaa olla joku ulkomaan ihme

Noita vihreitä peltejä myydään ilmeisesti virallisesti kahdessa kaupassa Euroopassa ja Wolfgan myy peltejä ihan omasta putiikistaan Gävlestä. Eli jos Mikalla ei ole sopivia osia, niin sitten klikkaa vaan samalla tavalla kuin mihin tahansa nettikauppaan. Nää kaikki kolme laatufirmaa tekevät tosin pääasiassa 50 lukuisiin ja Gersonin osista voinee rakentaa kokonaisen junakeulan.

Posted (edited)

Vihreitä voi saada Ooberin poikien kautta vaikka vihreiden valmistus ja lauttaus Kolombiasta on aika pitkän odotusajan takana.. :)

Doppelin vihreet pre-57 takakulmat tilasin tosiaan http://www.vwsplitparts.com kautta ja niiden toimitus kotiovelle kesti 6-7kk...

 

Woffen osat tulee länsinaapurista.

Edited by Hebster52
Posted

Onko tullut otettua kuppeli liian tunteella kun "otin lusikan kauniiseen käteen" uusi lattian tutkimus

 

niin todella ainut syövyttäen ruostunut lattian-osa oli kuskin takana eli takapenkin lattian osa siis vasen ...... mikä helpotus

 

Muualla kokolailla tervettä tavaraa

 

Ei auta kuin "raapia" ruosta veke la Löwe Rost tilalle

Posted

Yuutuupiin hakusanaksi vw beetle floor pan repair tms lähelle osuva sanahaku ja löytyy viedeoita riesaksi asti!

 

totta mooses kyllä ohjeita on ihan liikkuvan kuvan kanssa  .....jenkeissä näyttää olevan aikasen ruostetta kaara kait kalifornian kostea meri-ilmasto vaivaa

kuplia

Posted

Nyt en kysy laadusta mitään, mutta onko kukaan koskaan puntaroinu pohjalevyjä, eli minkä valmistajan pellit kevyimmät?

 

-Pete-

Posted

Todennäköisesti ne huokeimmat ovat keveimmät. Faktaa ei ole, Paruzzi tai muut jotka lähettelevät noita osannee vastata tuohon. Vanhan koulukunnan tapa olisi vaan ohentaa happokylvyssä niitä peltejä, silloin aihioiksi voi ottaa ne parhaiten istuvatkin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...